سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فوت و فن وبگردی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/2/26:: 12:34 عصر
افرادی که تازه پا به دنیای اینترنت گذاشته‌اند، هر روز با چیزهای جدیدی روبه‌رو می‌شوند. یکی از این چیزهای جدید ـ که یاد گرفتن آن برای تمام وبگردها ضروری است ـ روش‌های حرفه‌ای و سریع در واردکردن نشانی سایت‌های اینترنتی است. آیا شما هم جزو کاربرانی هستید که برای ورود به سایت‌های اینترنتی ابتدا عبارت www را وارد می‌کنید و پس از آن نیز پسوند نام دامنه یعنی عبارت‌های com,netوorg ؟ یا شاید کمی‌ حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنید و می‌دانید که بسیاری از سایت‌ها بدون وارد کردن عبارت www نیز باز می‌شوند و فقط نام دامنه سایت را همراه پسوند آن تایپ می‌کنید؟

شاید تا اینجای کار، فکر کنید سریع‌ترین روش برای ورود به سایت‌ها همین است، اما اگر با کاربران حرفه‌ای‌تر که چند پیراهن بیشتر در گشت و گذارهای اینترنتی پاره کرده‌اند، برخورد کنید، مشاهده می‌کنید بسیاری از آنها بدون آن که عبارت www یا پسوند دامنه را تایپ کنند، با وارد کردن نام دامنه به تنهایی، نشانی کامل و دقیق سایت موردنظر را در مرورگر وارد می‌کنند! دوست دارید شما هم این‌گونه وبگردی کنید؟ مرورگر فایرفاکس به شما این امکان را می‌دهد تا برای ورود به سایت‌ها فقط نام دامنه مورد نظر خود را وارد کنید و پس از آن، یکی از کلیدهای (کنترل+اینتر)، (شیفت+اینتر) یا (کنترل+ شیفت+اینتر) را فشار دهید که در هر سه حالت عبارت http://www در ابتدای نام دامنه تایپ شده شما قرار می‌گیرد و پسوندهای com , net و org نیز در انتهای نام دامنه قرار خواهد گرفت. به این ترتیب برای ورود به سایتی همچون یاهو، تنها کاری که ‌باید انجام دهید این است که عبارت yahoo را تایپ کرده و کلیدهای کنترل+اینتر را فشار دهید تا نشانی کامل سایت به صورت http://www.yahoo.com در مرورگر وارد شود.

توجه:

کلید (کنترل+اینتر) در بسیاری از مرورگرهای دیگر نیز جهت تکمیل نشانی سایت یعنی افزودن پیشوند www و پسوند com کاربرد دارد.

صفحه نمایشهای درخشان و بینیاز از برق

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/2/26:: 12:33 عصر

تبدیل آسان عکسهای قدیمی به فرمت دیجیتال

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/2/26:: 12:33 عصر
شاید شما هم برای نگهداری انبوهی از نگاتیوهای مربوط به عکس و اسلاید‌های قدیمی‌تان دنبال چاره باشید. تنها و بهترین راه این است که آنها را به قالب (فرمت) دیجیتال تبدیل (digitise) و ذخیره کنید.

دستگاه یون

این وسیله توانایی اسکن نگاتیوهای 35 میلی‌متری و همچنین عکس‌های 3 در 5، 6 در 4 و 5 در 7 اینچ را دارد.این دستگاه هر عکس را در یک یا 2 ثانیه اسکن و به عکس‌های دیجیتال 1/5 مگاپیکسلی تبدیل (convert) می‌کند. این وسیله جهت انتقال آسان فایل‌ها نیز توسط USB به درگاه‌های عادی رایانه متصل می‌شود.

منبع:http://www.scanmedia.se

ION PICS 2 PC پاسخگوی این نیاز شماست.

ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران: 72درصد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/2/26:: 12:20 عصر
به گفته‌ وزیر ارتباطات، ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران 72 درصد است.

به گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران 72 درصد است و می‌توان گفت تمامی افراد فعال جامعه بیش از یک سیم‌کارت دراختیار دارند؛ همچنین ما در سال 89 دو برابر شدن ظرفیت آی.پی را در کشور داشتیم.

وی در ادامه با تاکید بر توسعه شبکه‌هایی بر مبنای الکترونیکی‌ شدن اظهار کرد: امروزه فقط اقتصاد‌هــای دانش‌بنیــــان هستند کــه می‌توانند رشد خود را تضمین کنند و اقتصاد‌های سنتـی رو به افول هستند.

تقی‌پور با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در کارها یادآور شد: امروز بیش از 90 درصد امور تصدی‌گری در حوزه فناوری اطلاعات در اختیار بخش خصوصی است و آن 10 درصد، زیرساخت‌ها هستند که باید در دست حاکمیت قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات گفت: در وزارت ارتباطات جدای از خصوصی‌سازی، کار اصلی ما تنظیم روابط بین دولت و اپراتور‌هاست که در این مورد کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی تشکیل شده است.

وی در پایان به هدف‌گذاری در زمینه پهنای باند اشاره کرد و یاد‌آور شد: ما برنامه داریم که در اوایل سال سوم برنامه‌ی پنجم، سرانه پهنای باند در کشور را به حداقل 12 مگابیت بر ثانیه برسانیم


گوشی کاغذی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/2/26:: 12:19 عصر
یک دانشگاه کانادایی تولید کرد
محققان دانشگاه Queen در انتاریوی کانادا، این هفته از یک نمونه گوشی کاغذی پرده‌برداری کردند که به جای یک نمایشگر LCD/TFT از کاغذ الکترونیک منعطف استفاده می‌کند.

 به گزارش بتانیوز، این نمونه اولیه دارای یک نمایشگر 7/3 اینچی کاغذ الکترونیک الکتروفورتیک است. همچنین یک حسگر 2 اینچی دوبعدی تشخیص تاخوردگی در این کاغذ قرار داده شده است که مطابق با آن رابط کاربری می‌تواند به تا شدن گوشی واکنش نشان دهد. این دستگاه از روی کیت نمونه Broadsheet AM300 ساخته شده است و پردازنده آن از نوع Gumstix است و میکروکنترل Arduino آن را کنترل می‌کند.

دکتر روئل ورتیگال، محقق ارشد این پروژه، با اعلام این که در طراحی فوق میزان قابلیت حمل و انعطاف‌پذیری گوشی‌های همراه به حداکثر رسیده است، گفت: «این فناوری می‌تواند طی 5 تا 10 سال آینده به بازار وارد شود.»


هالیوود چگونه پا گرفت؟

ارسال شده توسط N در 90/2/25:: 9:40 صبح

قسمت دوم

صنعت فیلم سازی

در ادامه قسمت اول مقاله هالیوود چگونه پا گرفت .... ادامه مطلب...

هالیوود چگونه پا گرفت؟

ارسال شده توسط N در 90/2/25:: 9:31 صبح

قسمت اول

اگرچه بررسى فیلم شامل مسائلى نظیر زیبایى‏شناسى، تکنولوژى، ایدئولوژى و شناخت مخاطب است، اما مطالعه فیلم به مثابه صنعت، اصل اولیه تمام مطالعات راجع به سینماست؛ زیرا سینما در تمام جهان به عنوان یک صنعت سازماندهى مى‏شود، یعنى مجموعه‏اى از کارهاى تجارى که از طریق تولیدِ فیلم، توزیع و نمایش فیلم براى مخاطبان (چه در سینما چه در سالنهاى نمایش، تلویزیون، ویدئو یا روشهاى جدید دیگر) در جستجوى کسبى سودآور است. بنابراین، شاید على‏رغم میل ما به این‏که سینما [ صرفاً ] صنعت نباشد، ولى مجبوریم براى درک کامل تأثیر و نفوذ سینما، ویژگى صنعتى آن را هم بررسى کنیم.

فیلم ها هالیوودی

پرسشى اساسى که اکثر دانشمندان و محققان با آن روبه‏رو هستند این است که: بررسى سازماندهى و کنترل صنعت فیلم چگونه به درک ما از زیبایى‏شناسى، ایدئولوژى و دریافت فیلم کمک مى‏کند؟ پاسخ به این سوال آسان نیست، اما پاسخ من این است که هرچند صنعت فیلم به طور مستقیم ویژگیهاى زیبایى‏شناسى و خصایص ایدئولوژیک فیلم را تعیین نمى‏کند، مع‏هذا چارچوبهایى تعیین مى‏کند که زیبایى‏شناسى، ایدئولوژى، و دریافت فیلم ضرورتاً در متن آنها عمل مى‏کنند. ادامه مطلب...

پردرآمدترین هنرپیشه هالیوود

ارسال شده توسط N در 90/2/25:: 9:30 صبح

هریسون فورد پردرآمدترین هنرپیشه هالیوود شد

هریسون فورد

جام جم آنلاین: هریسون فورد ، بازیگر سرشناس سینمای آمریکا پردرآمدترین هنرپیشه هالیوود طی یک‌ سال گذشته بوده است.

هریسون فورد ، بازیگر سرشناس سینمای آمریکا پردرآمدترین هنرپیشه هالیوود طی یک‌ سال گذشته بوده است.

وی در 9 سال گذشته تنها در 4 فیلم بازی کرده است که آنها نیز چندان موفقیتی در گیشه نداشته‌اند، اما سال گذشته به واسطه‌ حضور در چهارمین قسمت از فیلم «ایندیانا جونز» توانست دستمزد 65 میلیون دلاری کسب کند تا پردرآمدترین بازیگر هالیوود طی یک ‌سال منتهی به ژوئن 2009 شناخته شود.آدام سندلر، چهره محبوب هالیوود با 55 میلیون دلار، در رتبه‌ دوم این فهرست قرار دارد.


4 کارگردان در یک فیلم

ارسال شده توسط N در 90/2/25:: 9:29 صبح


 

مجیدی خردادماه فیلم «پیامبر اکرم(ص)» را جلوی دوربین می‌برد که عظیم‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران خواهد بود؛ فیلمی که نشریه اسکرین دیلی از بودجه 30 میلیون دلاری‌اش خبر داده بود. ن

کته جالب درباره فیلم تازه مجید مجیدی حضور رضا میرکریمی در مقام مشاورکارگردان است. دیگر کارگردانی که در این فیلم با مجیدی همکاری خواهد داشت بیژن میرباقری است که ظاهراً برنامه‌ریز اجرایی پروژه‌است. سیروس حسن‌پور نیز که دیروز در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها از جست‌‌وجو برای یافتن لوکیشن‌های فیلم خبر داده بود، دیگر دستیار مجیدی در فیلم «پیامبر اکرم(ص)» است.

مدیریت فیلمبرداری «پیامبر اکرم» را ویتوریا استرورا به عهده دارد که در کارنامه‌اش همکاری با تعدادی از کارگردانان برجسته جهان و چند جایزه اسکار به چشم می‌خورد. ضمن اینکه 2 فیلمبردار بزرگ سینمای ایران نیز در این پروژه استرورا را یاری خواهند داد. تورج منصوری و حمیدرضا خضوعی ابیانه فیلمبردارانی هستند که حضورشان کنار استرورا نشان می‌دهد فیلم تازه مجیدی تا چه اندازه عظیم است. البته ادامه مطلب...

دانستنی های پاستیلی

ارسال شده توسط N در 90/2/25:: 9:17 صبح

 


 

ژلاتین خالص، بدون مزه، رنگ و بو است و به همین دلیل در بازار تولید به آن انواع رنگ‌ ها و اسانس‌ های مجاز خوراکی و شکر اضافه می‌ کنند تا این ماده خوراکی مشتری‌ پسند شود.


 

 

پاستیل

پاستیل‌ از آن دسته خوراکی ‌هاست که ظاهر جذاب و طعم خوبش بزرگ و کوچک را به سمت خود می‌ کشد. گفتگوی زیر با دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس برای آشنایی بیشتر با خوب و بد این محصول ژله ‌ای است.

ژلاتین پاستیل از پوست یا استخوان حیوانات مختلفی مانند گاو، خوک یا حتی ماهی درست می ‌شود اما در کشور ما به دلیل مساله حلال بودن، تنها پوست و استخوان گاو و به ندرت

 

ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 35 ، بازدید دیروز: 88 ، کل بازدیدها: 559667
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ