سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدبختی های دهـه شصتـی ها ... (طنز)

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/7/29:: 11:14 صبح

رخی از مورخان و کارشناسان که اکثرا دهه ی هفتاد به بالا بودند اخیرا کشف کردند دهه ی شصتی ها
خوشبخت ترین انسان هایی بودند که بعد از آدم و حوا پا به این کره ی خاکی گذاشتند.
بر اساس این یافته ها دهه ی شصتی ها از تولد تا بعد از وفات 7 خوان را می گذرانند.
(البته برخی را گذرانده اند) خوان هایی که همواره با ناداوری ها از آن سربلند بیرون آمده اند!

 

خوان اول: بحران پوشک و شیرخشک
در دهه ی شصت اصطلاحی بین زوج های جوان وجود داشت، آنها می گفتند: "بچه که عمر و نفسه ده تاش کمه، هزارتاش هم بس نیست!" در همین راستا و همچنین در راستای نبود سینما، پارک و … برای گذراندن وقت در انتهای شب در بیرون از منزل، کانون های خانواده گرم و گرم تر شدند، آنقدر گرم که برخی محققین بر این عقیده هستند که گرم شدن زمین و آب شدن یخ های قطب شمال و جنوب نتیجه ی اقدامات انجام گرفته شده در دهه ی شصت می باشد.

http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/90/05.jpg
دهه ی شصتی ها بسیار خوش شانس بودند، زیراکه به دلیل افزایش کمّی شان با بحران پوشک مواجه شدند، آن زمان هم مثل الان چینی ها مهربان نبودند که هر چیزی که کم داریم برایمان صادر کنند، در نتیجه به طور متوسط هر دهه ی شصتی هفته ای فقط یکی دو روز پوشک می بست و در باقی ایام هفته در آزادی کامل به سر می برد؛ البته این دهه ی شصتی ها از همان ابتدا نیز جنبه ی آزادی را نداشتند و با اعمالی که بر روی گل های قالی انجام دادند باعث بدنامی فرش های دستبافت ایرانی در سطح بین الملل شدند و کاهش صادرات فرش دستباف در این روزها نتیجه ی اقدامات نادرست دهه ی شصتی ها در آن زمان می باشد! در کنار این بحران، بحران شیر خشک هم مزید بر علت بود تا آنها با دست و پنجه نرم کردن با این بحران ها در کودکی امروز آماده ترین نسل حاضر برای اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها می باشند!
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/90/06.jpg

خوان دوم: مدرسه
دهه ی شصتی ها کلا خوش به حالشان بود، در کلاس های شونصد نفره درس می خواندند، آخرین یافته های علم آمار و احتمال نیز ثابت کرده هر چه تعداد دانش آموزان یک کلاس بیشتر باشد احتمال اینکه معلم از دانش آموزی درس بپرسد کمتر است؛ البته این اصل در مورد دهه ی شصتی ها صدق نمی کرد زیرا تا معلم اسامی بچه ها را می خواند تا حضور و غیاب کند وقت یک ساعت و نیمه ی کلاس تمام می شد.
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/90/07.jpg
خوان سوم: دانشگاه
کلاً مسئولان هوای دهه ی شصتی ها را خیلی داشتند، مدام برایشان سدسازی می کردند، یکی از این سدهای ساخته شده در آن سال ها "سد کنکور" نام داشت که البته به جای آب پشت آن "داوطلب" جمع می شد؛ مزیت سد کنکور به سدهای دیگر این بود که اصلا سوراخ نمی شد و لازم نبود کسی پتروس بازی دربیاورد و تا یک ماه انگشتش آبسه کند!
دهه ی شصتی ها در پشت این درب روزهای بسیار خوشی را گذراندند و روزها و شب های بسیاری را با "تست های 4 گزینه ای" هم آغوش شدند، و در انتها نیز به جنگ غول کنکور رفتند.
مسئولان در یک اقدام ژرف نگرانه و آینده بینانه از غول کنکور دعوت کردند تا بیاد و با دهه ی شصتی ها به عنوان یک بازی تدارکاتی دست و پنجه نرم کند تا دهه ی شصتی ها آمادگی پیدا کنند در سال ها بعد با غول های بزرگتری همچون غول تورم و بیکاری و مسکن و … مبارزه کنند!

http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/90/08.jpg

http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/90/09.jpg
خوان چهام: کار
دهه ی شصتی ها کم کم از دانشگاه بیرون آمدند، البته خودشان چندان تمایلی به بیرون آمدن از دانشگاه نداشتند اما دهه ی هفتادی ها آنقدر وارد دانشگاه شدند که دیگر در دانشگاه جایی نمانده بود و دهه ی شصتی ها از آنطرف دانشگاه بیرون افتادند! فرصت های کاری بسیار بالایی برای آنها وجود داشت، از آبیاری گیاهان دریایی و گردگیری میز رایانه گرفته تا آسفالت سابی و متر کردن عرض خیابان ها.
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/90/10.jpg
خوان پنجم: ازدواج
همان طور که دهه ی شصتی ها سنشان بالا می رفت ازدواج هم سنش بالا می رفت، در همین راستا اکثر کارشناسان معتقد هستند دلیل بالا رفتن سن ازدواج نه بیکاری است و نه گران بودن مسکن، بلکه تنها دلیل بالا رفتن سن ازدواج، بالا رفتن سن دهه ی شصتی ها می باشد!

خوان ششم: عزرائیل
در همین راستا پیش بینی می شود دهه ی شصتی ها بسیار بسیار زیاد عمر کنند، زیرا همه ی آنها با هم به دنیا آمده اند و در نتیجه همه با هم بزرگ شده اند پس همه تقریبا در یک بازه زمانی فوت خواهند کرد؛ عزرائیل یحتمل در آن زمان که دهه ی شصتی ها به زمان مرگشان برسند آنقدر سرش شلوغ خواهد شد که دیگر بدون وقت قبلی جان کسی را نمی گیرد و در نتیجه دهه شصتی ها چند سالی را در وقت اضافه سپری خواهند کرد.
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/90/11.jpg
خوان هفتم: آن دنیا!
بالاخره نمی شود همه چیز به کام دهه ی شصتی ها باشد، یحتمل آنها در آن دنیا با مفهوم کمبود امکانات مواجه خواهند شد، پیش بینی می شود در آن دنیا به همه ی روح های دهه ی شصتی بال نرسد و برخی از روح های دهه ی شصتی نتوانند در آسمان پرواز کنند.
http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/90/12.jpg

 

 

 

ادامه مطلب...

یک روز یه ترکه

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/7/29:: 11:12 صبح

در روزگاری که بهانه های بسیار برای گریستن داریم
شرم خندیدن، به تمسخر هم میهنان را بر خود نپسندیم.
کار سختی نیست نشنیدن، نخواندن و نگفتن لطیفه های توهین آمیز...
با اراده جمعی، این عادت زشت را به یک ضدارزش تبدیل کنیم.
رخشان بنی اعتماد

یک روز یه ترکه

اسمش ستارخان بود، شاید هم باقرخان... ؛



خیلی شجاع بود، خیلی نترس... ؛

یکه و تنها از پس ارتش حکومت مرکزی براومد، جونش رو گذاشت کف دستش و سرباز راه مشروطیت و آزادی شد، فداکاری کرد، برای ایران، برای من و تو، برای اینکه ما تو این مملکت آزاد زندگی کنیم.


یه روز یه رشتیه...

اسمش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان جنگلی؛



برای مهار کردن گاو وحشی قدرت مطلق شاه تلاش کرد، برای اینکه کسی تو این مملکت ادعای خدایی نکنه؛

اونقدر جنگید تا جونش رو فدای سرزمینش کرد.


یه روز یه لره...

اسمش کریم خان زند بود، موسس سلسله زندیه؛



ساده زیست، نیک سیرت و عدالت پرور بود و تا ممکن می شد، از شدت عمل احتراز می کرد.


یه روز یه قزوینی...

به نام علامه دهخدا ؛



از لحاظ اخلاقی بسیار منحصر بفرد بود و دیوان پارسی بسیار خوبی برای ما بر جا نهاد.


یه روز ما همه با هم بودیم...، ترک و رشتی و لر و اصفهانی ...

تا اینکه یه عده رمز دوستی ما رو کشف کردند و قفل دوستی ما رو شکستند... ؛

حالا دیگه ما برای هم جوک می سازیم، به همدیگه می خندیم! و اینجوری شادیم!

این از فرهنگ ایرانی به دور است. آخه این نسل جدید نسل قابل اطمینان و متفاوتی است.

پس با همدیگه بخندیم نه به همدیگه
آنقدر این ایمیل را بفرستیم و
بخوانیم تا عادتهای قجری در خندیدن به
هر هموطن(آنکه در دیده ما جا دارد) در ما بمیرد
و با هم یکی باشیم
مثل همیشه،
مثل زمانهای سختی و مثل زمانهای جشن و افتخار

ادامه مطلب...

من از تو بخشنده ترم

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/7/29:: 11:4 صبح

 

می گفت : نخستین باری که به حج مشرف شدم و اولین باری که چشمانم به خانه خدا افتاد سجده کردم . آنگاه خطاب به خداوند عرض کردم : خدایا ! من در همین لحظه ، از تمامی کسانی که من حقی به گردنشان دارم گذشتم ؛ چه مالی و چه معنوی ، چه کم و چه زیاد ، چه مطلع باشم و چه بی خبر باشم ، من الان از هیچ کس ناراضی نیستم و همه را به طور کامل بخشیدم .

و ادامه داد : آنگاه سرم را رو به خانه خدا بالا آوردم و گفتم : خدایا ! من در این لحظه ، از تو بخشنده ترم ! اگر تو مرا نبخشی !

و گفت : و چون هیچ کس از خدا بخشنده تر نیست ، کاملا مطمئنم که تو مرا بخشیده ای .

***

اینها را چند سال پیش در یکی از شبهای قدر از زبان آیت الله حاج آقا "مجتبی تهرانی" شنیدم و از آن موقع تاکنون همیشه با همین  ترفند ، سراغ خدا می روم و به بخشندگی و مهربانی مطلق او چنگ می زنم.


ژیان که چادرنمیخواهد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/7/29:: 11:2 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

مردی که همسرش و خواهرش با وضع زننده ای بیرون آمده بودند با یک شخص متدین که همسرش چادر بر سر کرده بود روبرو شد وبا ناراحتی به او گفت ؛چرا زن خود را اینقدر محصور می کنی و اورا اذیت میکنی؟
آن شخص گفت ,دقت کردی ماشین شخصی رو چادر میکشن نه اتوبوس همگانی ؟و از بین ماشین های شخصی هر کدوم که باکلاس تر و شیک تر و زیباتر هست چادر دارن ؟ژیان که چادر نمیخواد ؟
{انتخاب باشما اتوبوس همگانی یا کبوتر آسمانی }
خواهرم زیبایی چادرتو ارثی است از فاطمه(س)برتوپس مراقب هدیه مادر باش تا بی غیرتان خاکیش نکنند...

منبع وبلاگ شهدای گمنام


اینترنت اینجا زندگی میکند+ تصاویر «دیتا سنتر» شرکت گوگل

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/7/29:: 10:49 صبح
فقط کمی اغراق کرده‌ایم اگر بگوییم که اینترنت اینجا بین این سیم‌ها و لوله های رنگارنگ زندگی می‌کند
به گزارش وبگردی به نقل از خبرگزاری فارس، «کنیه ژو»ی عکاس فرصت این را داشته که به قلب یکی از محافظت شده‌ ترین «دیتا سنتر» های دنیا برود، جایی که می‌توان گفت اینترنت در آنجا زندگی می‌کند.

تصاویری که در زیر می‌بینید مربوط به «دیتا سنتر» شرکت گوگل است، در بین این لوله‌ها و سیم‌های رنگارنگ و نور چراق‌ها روزانه میلیون ایمیل، جستجوی اینترنت دانلود اطلاعات و ... انجام می‌شود.

البته شاید در این تصاویر از دیدن لوله های رنگارنگ تعجب کنید،‌ اما خنک نگه داشتن ده‌ها هزار سروری که در این ساختمان‌های عظیم وجود دارد به چنین تاسیستی نیاز دارد.

این سرورهای عظیم که بدون وقفه در تمام شبانه روز مشغول پردازش اطلاعات هستند از محافظت شده ترین مکان‌های گوگل به حساب می‌آیند و حتی بسیاری از کارمندان گوگل هم اجازه ورود به آنجا را ندارد، از این جهت شاید بتوان گفت که «ژو» از خوش شانس‌ترین عکاسانی بوده که به این مکان راه یافته است.


سرعت بوت ویندوز را افزایش دهید

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/7/19:: 11:24 صبح
عواقب این کار با خودتان است!


ویندوز شما بعد از مدتی استفاده کند شده و از همه بدتر مدت زیادی طول می کشد تا بعد از روشن کردن بالا بیاید. شما هم حوصله ندارید هر بار چند دقیقه صبر کنید تا ویندوز آماده کار بشود ادامه مطلب...

10 آنتی ویروس برتر دنیا

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/7/19:: 11:21 صبح

هیچ چیز بدتر از ویروسی شدن کامپیوتر نیست. به‌خصوص هنگامی که حجم زیادی برنامه و اطلاعات در هارد آن ذخیره شده است. اینجاست که ایمن نگه داشتن کامپیوتر در برابر ویروس‌ها و بدافزارها دغدغه اصلی کاربر می‌شود.

معرفی آنتی ویروس های رایگان و قابل اعتماد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/7/19:: 11:18 صبح

آیا شما می‌خواهید به صورت رایگان نرم‌افزاری دانلود کنید که بتوانید به‌طور کامل از سیستم خود محافظت کنید‌؟ آیا شما نرم‌افزاری می‌خواهید که بیشترین میزان امنیت را برای شما فراهم کند؟در این مقاله شما را با چند نرم‌افزار آزمایش شده و مورد اطمینان آشنا می‌کنیم. ادامه مطلب...

15 ترفند برای افزایش سرعت PC

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/7/19:: 11:15 صبح

با چند ترفند ساده که قدرت پردازش شما را دو برابر می‌کند، می‌توانید تاخیرات خود را هنگام استفاده از کامپیوتر، کاهش دهید.

زومیت: این مقاله 15 ترفند افزایش سرعت کاربری را به شما آموزش می‌دهد. ترفند‌هایی که احتمالا بعضی از آنها را اصلا نمی‌دانید. ممکن است بگویید "یکی دو ثانیه دیر یا زود فرقی نمی کند" اما توجه داشته باشید که اولا اکثر کارهای ما با PC تکرار مکررات است و همین یکی دو ثانیه‌ها در یک دوره کاربری دو ساعته ممکن است به نیم ساعت برسند. دوما راحت‌تر و سریع‌تر شدن استفاده از سیستم، تجربه‌ای بهتر از کار با کامپیوتر را به ما می‌دهد و خستگی کمتری را برایمان به همراه دارد. پس بیش از این زمان را تلف نکنیم و به سراغ این 15 ترفند برویم که وقت طلاست! ادامه مطلب...

25 نکته ای که کاربران اینترنت باید جدی بگیرند

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/7/19:: 11:14 صبح

با ورود اعضای خانواده به دنیای آنلاین، صرفنظر از سن آنها باید آموزشهایی در مورد امنیت فضای سایبر به آنها داده شود که در این راستا اهمیت دانستن اصول اولیه محافظت در برابر اینترنت ضروری به نظر می رسد.

خبرگزاری مهر: با ورود اعضای خانواده به دنیای آنلاین، صرفنظر از سن آنها باید آموزشهایی در مورد امنیت فضای سایبر به آنها داده شود که در این راستا اهمیت دانستن اصول اولیه محافظت در برابر اینترنت ضروری به نظر می رسد و باید هشدارهای مربوط به کاربری اینترنت، جدی گرفته شود.

به دلیل نبود آموزشهای مدون، کاربران رایانه ای در کشور ما با مواردی از آسیب های سایبری برخورد می کنند که نه تنها راه حلی برای آن نمی بینند بلکه در بسیاری مواقع از کنار آن عبور کرده و از آن چشم پوشی می کنند.

اما با این حال شکایات از در دام هکرهای اینترنتی افتادن و سلب امنیت در فضای سایبر پرونده های بسیاری از جرایم رایانه ای در کشور را به خود اختصاص داده است.


اگرچه استفاده از اینترنت، پیامدهای مثبت و منفی متعددی را در پی دارد اما نباید فرصت‌های مثبتی که از طریق اینترنت ایجاد شده را نادیده گرفت و یا از کنار معضلات، ناهنجاری ها، بزهکاری‌های به وجود آمده از طریق آن نیز به سادگی و با بی توجهی گذر کرد.

آمارهای به دام افتادن کاربرانی که بدون اطلاع از اهداف جنایتکاران اینترنتی مغلوب این گروه می شوند روزبه روز بیشتر شده و در کشور ما نیز به دلیل عدم اطلاع رسانی و فرهنگسازی در بسیاری از مواقع شبکه های اجتماعی این قبیل مشکلات را برای کاربران به وجود می آورند.

بررسی ها نشان می دهد که نقطه اشتراک میان تمامی تهدیداتی که در اینترنت وجود دارد اعتماد زیادی است که کاربران به این پروتکل ارتباطی دارند به نحوی که اغلب مردم به لینکها، تصاویر، فیلمها و فایلهای اجرایی که به دستشان می رسد اعتماد می کنند که این امر خطرها و تهدیدات بسیاری را برای کاربران به همراه دارد که باید اطلاع رسانی شود.

هشدارهایی که باید جدی گرفته شود


 براین اساس پلیس فضای تبادل اطلاعات برای پیشگیری از وقوع جرائم اینترنتی و سرقت اطلاعات کاربران اینترنتی و نیز اطلاع رسانی بیشتر به والدین هشدار داده است:

1.از پسوردهای متعدد برای امور مختلف استفاده کنید تا از لورفتن آنها جلوگیری شود.

2. در زمان استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی حتما از محل‌های معتبر استفاده کنید.

3. کامپیوترهای خانگی را درمحلی از منزل قرار دهید که در مقابل دید اعضاء خانواده باشد.

4. ساعاتی را که بچه‌ها با کامپیوتر کار می‌کنند محدود کنید.(نکات امنیتی که باید والدین و فرزندان بدانند)

5. از ذخیره و نگهداری اطلاعات شخصی در سیستم‌های رایانه و گوشی‌های تلفن همراه جدا خودداری کنید.

6. از ارسال اطلاعاتی در اینترنت که هویت شما را آشکار می‌کند خودداری شود.

7. هیچگونه اطلاعاتی را با افراد غریبه که بصورت آنلاین معرفی می‌شوند به اشتراک نگذارید

8. هرگز ضمایم همراه ایمیل‌های افراد ناشناس را باز نکنید.

9. حتما از نصب نرم‌افزارهای امنیتی که از سیستم شما در برابر حملات ویروسی،هکرها و جاسوسی محافظت کند اطمینان حاصل کنید.

10. از کلمات عبور طولانی، مشترک از اعداد، حروف و نشانه‌ها استفاده کنید.(روش رمزگذاری صحیح در فضای مجازی)

11. کلمات عبور و پسورد خود را در فواصل زمانی معین تغییر دهید.

12. از وجود سه نرم افزار امنیتی – آنتی‌ویروس، ابزار ضدجاسوسی و فایروال در سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

13. تهدیدات و آسیب‌های اینترنتی را برای فرزندان خود گوشزد کنید.

14. در زمان خرید اینترنتی حتما از واقعی بودن وب‌سایت‌ها اطمینان حاصل کنید

15. در زمان استفاده از اینترنت در محل‌های عمومی حتما قبل از خروج از محل ، نسبت به خروج کامل از سیستم اطمینان حاصل کنید.

16. در زمان خرید تجهیزات رایانه‌ای حتما از محل‌های فروش معتبر و شناخته شده خرید کنید.

17. فریب تبلیغات وآگهی‌های فریبنده که هیچگونه برند مشهوری از آن پشتیبانی نمی‌کند را نخورید.

18. از قرار دادن آی پی(آدرس خود) در اختیار دیگران خودداری کنید.

19.از پاسخگویی به ایمیل‌های مشکوک که از سوی افراد ناشناس برایتان ارسال می‌شود خودداری کنید

20.از شرکت کردن در وب‌سایت‌های هرمی تحت عنوان سرمایه گذاری خودداری شود.

21. سیستم‌های معیوب خود را نزد مهندسین تعمیرکار آشنا و مورد اطمینان ببرید و از تحویل سیستم معیوب به هر تعمیرکاری خودداری شود.

22. از اسکن کردن مدارک و اسناد قانونی خود در سیستم‌های رایانه‌ای شخصی جدا خودداری کنید.

23. از واریز وجه به حساب اشخاص و شرکت‌هایی که آگهی فروش با قیمت مناسب زده‌اند قبل از بررسی اصالت و هویت واقعی شرکت یا شخص آگهی دهنده جدا خودداری شود.

24. درهر زمان قبل از ورود به اینترنت از نرم‌افزارهای فایروال و آنتی‌ویروس‌های به روز استفاده کنید.

25. در هنگام اتصال به اینترنت از طریق گوشی‌های تلفن همراه، مراقب نامه‌های الکترونیکی مشکوک و وب‌سایت‌های اینترنتی فریبنده باشید.

   1   2      >



بازدید امروز: 68 ، بازدید دیروز: 135 ، کل بازدیدها: 559612
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ