سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفحه نمایشهای درخشان و بینیاز از برق

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/2/26:: 12:33 عصر

اخیرا شرکت کیوالکام (Qualcomm) قریب به یک میلیارد دلار در کارخانه‌ای که تراشه‌های بی‌سیم (wireless) موبایلش را برایش تولید می‌کند، سرمایه‌گذاری کرده است.

کیوالکام قصد دارد با تولید صفحه نمایش‌های IMoD یاInterferometric Modulator Display ـ با نام تجاری میراسول (Mirasol) ـ انقلابی را در این صنعت برپا کند. یک صفحه نمایش دارای این فناوری دربردارنده هزاران عدد اجزای بسیار کوچک در مقیاس ریز متریک است که می‌تواند در هر لحظه 2 حالت سیاه یا هر رنگ دیگری را به خود بگیرند. در این حالت هر جزء که معمولا 10 تا 100 میکرومتر پهنا دارد، نقش یک پایه پیکسل (subpixel) را ایفا می‌کند. هنگامی که آنها کنار یکدیگر تجمع می‌کنند می‌توانند عناصر سازنده پایه پیکسل‌های رنگ‌های قرمز، سبز یا آبی را تشکیل دهند. هر یک از این عناصر، یک صفحه ریز شیشه‌ای بالایی و یک لایه انعکاسی پایینی دارد که فاصله آنها از هوا پر شده است. با در نظر گرفتن فاصله بین این دو لایه، هر پایه پیکسل می‌تواند در هر لحظه حالت یکی از رنگ‌های قرمز، سبز یا آبی را به خود بگیرد. با وارد شدن فشار الکتریکی به هر یک از عناصر IMoD، لایه انعکاسی بالا یا پایین می‌رود که این خود اثر هر رنگ را تغییر می‌دهد و کاربر رنگ مورد نظر را ادراک می‌کند. اگر هم لایه انعکاسی خیلی بالا برود، نور ساطع‌شده محو می‌شود و رنگ سیاه به خود می‌گیرد. اگر صفحه پایین برود، عنصر تشکیل دهنده جلوه قدرتمندتری از این رنگ‌ها یعنی قرمز، سبز و آبی را نشان می‌دهد.

صفحه نمایش‌هایی که برق مصرف نمی‌کنند

قابلیت‌های محصول این فناوری درست مانند همان جوهر الکترونیکی سیاه سنتی است که در آن فقط برای تغییر وضعیت عناصر برق مصرف می‌شود که این میزان فوق‌العاده ناچیز است. صفحه نمایش‌های میراسول مناسب نمایش کتاب‌های الکترونیک (ebook) در دستگاه‌های کتابخوان الکترونیک (ebook reader) امروزه حتی قادر به نمایش مجله‌های تمام رنگی نیز هستند. صفحه نمایش‌های میراسول از سرعت کلید زدن و تغییر حالت بالایی نیز برخوردارند. از این جهت میراسول با نسل پیشین صفحه نمایش‌های E-Ink که برای اولین بار قابلیت نمایش نرم و روان ویدئو را نشان دادند نیز به رقابت برخاسته است. نمونه‌های اولیه آنها با فناوری نمایشگرهای LCD قابل مقایسه هستند و هر روز از کیفیت بهتری برخوردار می‌شوند. تفاوت قابل توجهی‌ که در استفاده از این صفحه نمایش‌های جدید وجود دارد، این است که در آنها چیزی به عنوان نوردهی پس‌زمینه وجود ندارد. کیفیت و حالت تصویری که از سوی کاربران روی صفحه آنها نمایش داده می‌شود نیز درست مانند هر دستگاه کتابخوان یا حتی نوشته‌های روی کاغذ معمولی، کاملا به نور محیط اطراف وابسته است. صفحه نمایش‌های میراسول در زیر نور مستقیم آفتاب نیز تصویری بی‌نظیر دارد، اما برای نمایش تصاویر در شب، به منبع نور احتیاج دارند. حداقل چیزی که شرکت کیوالکام درباره این صفحه نمایش‌ها تضمین کرده این است که توانایی بازسازی تصاویر گلاسه صفحات مجلات رنگی به بهترین وجه ممکن را دارند. کیوالکام تولید انبوه صفحه نمایش‌های تمام رنگی میراسول را تا پایان سال آینده آغاز خواهد کرد.

منبع: http://www.tecnologyc.com

 

 





بازدید امروز: 137 ، بازدید دیروز: 110 ، کل بازدیدها: 561023
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ