سفارش تبلیغ
صبا ویژن

من دیگر سکه نمیخواهم!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/30:: 8:36 صبح
تعیین بال مگس، پوست پیاز، دست و پا یا قلب مرد ‌به عنوان مهریه از تخلفات آشکار و ضعف قوانین حکایت دارد
من دیگر سکه نمی‌خواهم!
جام جم آنلاین: هنوز هم سکه می‌تواند مهریه‌ای اغواکننده باشد، اما خیلی‌ها دیگر برق سکه‌ها چشمشان را نمی‌گیرد و به دنبال چیزهای ناب‌تری هستند.

 


وقتی مردی جوان در دفترخانه ازدواج پای سندی را امضا می‌کند که به او می‌گوید از همین لحظه باید خودش را برای خرید 500 هزار شاخه گل ارکیده آماده کند، شاید هرگز باورش نشود که همین مهریه به ظاهر خنده‌دار روزی او را به دردسر می‌اندازد. ولی بالاخره این اتفاق می‌افتد همان‌طور که تا به حال برای مردان جوان زیادی که خود را آماده کشیدن خط پایان به زندگی مشترکشان کرده بودند (این اتفاق) افتاده است. بنزین امروز کالای مهمی شده بویژه بعد از سهمیه‌بندی شدن آن، اما وقتی دختری مهریه‌اش را 10 هزار لیتر بنزین قرار می‌دهد حتما یک جای کار می‌لنگد.

اما مونا این کار را کرد و مرد دلباخته او هم پذیرفت. آنها وقتی در دفترخانه شماره... تهران عقدشان را ثبت کردند دهان فامیل به خاطر عجیب بودن بیش از حد مهریه باز ماند(ادامه مطلب...

یک ساعت ویژه

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/29:: 1:56 عصر

یک ساعت ویژه

مردی دیروقت، خسته از کار به خانه برگشت. دم در پسر پنج ساله اش را دید که در انتظار او بود. سلام بابا ! یک سئوال از شما بپرسم؟
- بله حتمآ. چه سئوالی؟
- بابا! شما برای هرساعت کار چقدر پول می گیرید؟
مرد با ناراحتی پاسخ داد: این به تو ارتباطی ندارد. چرا چنین سئوالی میکنی؟
- فقط میخواهم بدانم.
- اگر باید بدانی، بسیار خوب می گویم: 20 دلار
پسر کوچک در حالی که سرش پائین بود آه کشید.
بعد به مرد نگاه کرد و گفت : میشود 10 دلار به من قرض بدهید ؟
مرد عصبانی شد و گفت: ....
اگر دلیلت برای پرسیدن این سئوال، فقط این بود که پولی برای خریدن یک اسباب بازی مزخرف از من بگیری کاملآ در اشتباهی، سریع به اطاقت برگرد و برو فکر کن که چرا اینقدر خودخواه هستی. من هر روز سخت کار می کنم و برای چنین رفتارهای کودکانه وقت ندارم. پسر کوچک، آرام به اتاقش رفت و در را بست. مرد نشست و باز هم عصبانی تر شد: چطور به خودش اجازه می دهد فقط برای گرفتن پول از من چنین سئوالاتی کند؟ بعد از حدود یک ساعت مرد آرام تر شد و فکر کرد که شاید با پسر کوچکش خیلی تند و خشن رفتار کرده است. شاید واقعآ چیزی بوده که او برای خریدنش به 10 دلار نیاز داشته است. به خصوص اینکه خیلی کم پیش می آمد پسرک از پدرش درخواست پول کند. مرد به سمت اتاق پسر رفت و در را باز کرد.
- خوابی پسرم ؟
- نه پدر، بیدارم.
- من فکر کردم شاید با تو خشن رفتار کرده ام.
امروز کارم سخت و طولانی بود و همه ناراحتی هایم را سر تو خالی کردم.
بیا این 10 دلاری که خواسته بودی.
پسر کوچولو نشست‚ خندید و فریاد زد: متشکرم بابا !
بعد دستش را زیر بالشش برد و از آن زیر چند اسکناس مچاله شده در آورد.
مرد وقتی دید پسر کوچولو خودش هم پول داشته، دوباره عصبانی شد و با ناراحتی گفت:
با این که خودت پول داشتی، چرا دوباره درخواست پول کردی؟
پسر کوچولو پاسخ داد: برای اینکه پولم کافی نبود، ولی من حالا 20 دلار دارم.
آیا می توانم یک ساعت از کار شما را بخرم تا فردا زودتر به خانه بیایید؟
من شام خوردن با شما را خیلی دوست دارم
...


پیرمردی در بستر

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/29:: 1:52 عصر

پیرمردی در بستر مرگ بود. در لحظات دردناک مرگ، ناگهان بوی عطر شکلات محبوبش از طبقه پایین به مشامش رسید. او تمام قدرت باقیمانده اش را جمع کرد و از جایش بلند شد. همانطور که به دیوار تکیه داده بود آهسته آهسته از اتاقش خارج شد و با هزار مکافات خود را به پایین پله ها رساند و نفس نفس زنان به در آشپزخانه رسید و به درون آن خیره شد. او روی میز ظرفی حاوی صدها تکه شکلات محبوب خود را دید و با خود فکر کرد یا در بهشت است و یا اینکه همسر وفادارش آخرین کاری که ثابت کند چقدر شیفته و شیدای اوست را انجام داده است و بدین ترتیب او این جهان را چون مردی سعادتمند ترک می کند. او آخرین تلاش خود را نیز به کار بست و خودش را به روی میز انداخت و یک تکه از شکلات ها را به دهانش گذاشت و با طعم خوش آن احساس کرد جانی دوباره گرفته است. سپس مجددا" دست لرزان خود را به سمت ظرف برد که ناگهان همسرش با قاشق روی دست او زد و گفت:(( دست نزن، آنها را برای مراسم عزاداری درست کرده ام ))


مرگتان را بتاخیر بیندازید

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/25:: 10:43 صبح

 

صله رحم

در میان پیروان ادیان بزرگ، مسلمانان، خاصه شیعیان، همواره این امتیاز ویژه را داشته و دارند که افزون بر کتاب آسمانی قرآن، از آبشخور دریای بی کرانه ی دیگری برخوردارند و این زلال همیشه جاری، هماره در کوران و تاریکنای زندگی، چراغ راه رشد و بالندگیشان بوده است، سخنانی گرانسنگ و انسان ساز از موسس مکتب جاوید اسلام، حضرت ختمی مرتبت (ص) و خاندان گرانمایه اش (ع).

راویان و حدیث پژوهان مسلمان از همان سده های نخستین طلوع اسلام در حفظ   (ادامه مطلب...

آیا واقعا از 20 درصد مغز مان استفاده می کنیم؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/25:: 10:37 صبح

 

مغز

شاید شما هم شنیده باشید که می‌ گویند "مغز ما دقیقا مثل کامپیوتر فوق‌ العاده پیشرفته ‌ای است که ما از آن، تنها برای اصلاح متون استفاده می ‌کنیم. "

"ما خیلی کم از آن برای فکر کردن کار می ‌کشیم و در واقع تنها 10 تا 20 درصد از ظرفیت مغزمان را به کار گرفته‌ ایم و 90 درصد دیگر که توانایی تله ‌پاتی یا دیگر فعالیت‌ های ماوراء‌ الطبیعه را دارد، بلااستفاده مانده است."

جالب است بدانید که این موضوع حقیقت نداشته و تنها یک افسانه است.

مغز، عضوی فعال و خارق ‌العاده است. مغز ما انسان‌ها 2 درصد از وزن بدن‌ مان را تشکیل می ‌دهد و با این حال 25 درصد از قند و 20 درصد از اکسیژن بدن، به مغز می ‌رسد.

در واقع مغز از میلیاردها نورون تشکیل شده است که برای مبادله اطلاعات با هم، از پیام ‌های عصبی و شیمیایی کمک می‌ گیرند.

تا کنون تحقیقات بی‌ شماری انجام شده تا بتوان فعالیت مغزی را اندازه‌ گیری کرد و نشان داد که کدامین بخش از مغز انسان، غیر فعال است.

پیشرفت ‌های اخیر در حوزه ی تصویر برداری پزشکی نشان داده است که تقریبا تمامی مغز انسان فعال بوده و تنها، مراکز فعال در شرایط گوناگون، تغییر می‌ کنند، یعنی برحسب نوع فعالیتی که انسان انجام می ‌دهد، برخی نقاط مغز فعال ‌تر بوده و جریان خون در آن ها شدیدتر می ‌شود.

سوالی که شاید در این جا مطرح شود این است که آیا نخبگان از مغزشان بیشتر استفاده می‌ کنند؟

جواب منفی است. در واقع آن ها به شیوه‌ ای متفاوت از مغز کار می‌ کشند. میزان توانایی هوشی هر فرد به ارتباطات سریع بین نورونی بستگی دارد.

افسانه از کجا شکل گرفت؟

در سال ‌های دهه 30، محققان دریافتند که مغز، 4 برابر سلول ‌های عصبی، سلول حامی دارد. به همین دلیل روزنامه‌ ها به سرعت نوشتند که ما تنها از 20 درصد مغزمان برای تفکر استفاده می ‌کنیم.

این جمله خیلی سریع زبان به زبان چرخید و تغییر شکل داد و " برای تفکر" از درون آن حذف شد.

در واقع مغز ماهیچه نیست و به طور مرتب در شرایط گوناگون تحریک شده و فعالیت دایمی دارد.

محیط، عامل اصلی تحریک ‌کننده ی مغز است و ما برای زندگی، از تمام آن بهره می‌ گیریم؛ گرچه برای تفکر تنها 20 درصد از آن را در اختیار گرفته ‌‌ایم.

منبع: Lintermaute

کما چیست؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/25:: 10:36 صبح

 

کما

کُما یک حالت عدم هوشیاری عمیق و طولانی است که در اثر اختلال عملکرد هر دو نیمکره مغز یا مراکز و سیستم ‌های مسوول هوشیاری ایجاد می ‌گردد.

به غیر از کمای کامل، حالات خفیف ‌تر کاهش سطح هوشیاری مانند حالت نیمه ‌کما و خواب ‌آلودگی شدید هم ممکن است اتفاق بیفتد.

اختلال هوشیاری به همراه هذیان نیز، توجه و شناخت را مختل می کنند اما معمولا قابل برگشت هستند.(ادامه مطلب...

چگونه اطلاعات در مغز ذخیره می شود؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/25:: 10:31 صبح
ذخیره اطلاعات در مغز

 

تعداد سلول‌های عصبی یا نورون‌ها (neurone) در مغز به اندازه تعداد ستارگان کهکشان راه شیری یا 166 برابر جمعیت روی کره زمین، یعنی حدود صد میلیارد است.

این نورون‌ها یا سلول ‌های تخصص‌ یافته مغز می ‌‌توانند در غشای پوشاننده بیرونی خود تکانه‌های الکتریکی کم‌ ولتاژی ایجاد کنند. در واقع اگر کل قدرت الکتریکی سلول‌‌های مغز را جمع کنید می‌ توانید تنها  یک لامپ 10 وات را روشن کنید!(ادامه مطلب...

تکلیف هر کس به اندازه توانش

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/25:: 10:28 صبح

 

تکلیف هر کس به اندازه توانش

تکلیف مراحلى دارد و هر مرحله ادراک و عقلى متناسب خود میخواهد، تکالیف فراوانى که در قوانین اسلامى براى یک انسان وجود دارد بقدرى است که بدون داشتن یک سطح عالى از عقل و درک انجام آنها ممکن نیست .(ادامه مطلب...

یک ایرانی در فهرست میلیاردرهای جهان

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/23:: 10:2 صبح
 

 


 نشریه « فوربس » که هر سال فهرست ثروتمندترین افراد جهان را معرفی می کند در جدیدترین فهرست خود که در برگیرنده 1062 میلیاردر جهان می باشد پیری مراد امیدیار ایرانی الاصل را با دارایی 7 7 میلیارد دلاری در رتبه 120 جهانی اعلام کرد .

نشریه فوربس افزود : امیدیار همچنین در فهرست میلیاردرهای آمریکایی نیز رتبه 54 را بدست آورد . پیری امیدیار مدیر سایت « ئی بی » در سال 1345 در فرانسه و از پدر و مادر ایرانی به دنیا آمد. وی که در شش سالگی به آمریکا رفته و در واشنگتن سکنی گزیده است از همان ابتدا به رایانه علاقه زیادی داشت که همین علاقه منجر به فارغ التحصیل شدن او در رشته علوم رایانه از دانشگاه ترفس شد . امیدیار در 28 سالگی در تعطیلات طولانی پایان هفته کدهای رایانه ای اولیه ای را که در نهایت منجر به راه اندازی سایت ی بی شد را نوشت ; سایتی که در حال حاضر 94 میلیون کاربر به آن مراجعه می کنند .


افتتاح نخستین مسجد مجازی در اینترنت

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/23:: 9:50 صبح
 

 

گروه فرهنگی تبلیغی آسمانیان، از ابتدای ماه رمضان، طرح«مسجد مجازی» را در دنیای مجازی راه اندازی کرده است.

                                                                         

به گزارش رسا، گروه فرهنگی تبلیغی آسمانیان، از ابتدای ماه رمضان، طرح«مسجد مجازی» را در دنیای مجازی راه اندازی کرده است.


بر اساس این گزارش، تعمیق ارتباط جوانان با فرهنگ دینی، حرکت در راستای رسیدن به صفات یک فرد ایرانی در سال 1404 در راستای چشم انداز بیست ساله، نهادینه کردن استفاده از فناوری اطلاعات با هدف اطلاع رسانی و مشاوره دینی، احیا و نشر روحیه و تفکر انقلابی در میان کاربران جوان و امتداد ارتباط تبلیغ مجازی با آمیختن با تبلیغ حضوری از اهداف کلان این طرح است.


همچنین، مشاوره و گفتمان چهره به چهره اینترنتی، ارائه مشاوره دینی به جوانان به صورت آنلاین، تشکیل اتاق های فکری و کرسی های آزاد اندیشی مجازی، برگزاری کنفرانس های مجازی با حضور اساتید و کارشناسان و پاسخگوئی به سوالات شرعی ، اجتماعی و اعتقادی از طرح های در دست اقدام«مسجد مجازی » است.


گفتنی است، برگزاری کنفرانس‌های اینترنتی،پاسخگویی به سوالات دینی به صورت آنلاین، آموزش اساتید حوزه علمیه جهت ورود به شبکه جهانی ، تشکیل گروه ندای دختران مسلمان از میان طلاب خواهر جامعه الزهرا(س) و حوزه علمیه الزهرا(س) تهران، تهیه برنامه تلویزیونی برای شبکه استانی قم، برگزاری شب های شعر و خاطره مجازی در ایام الله دهه فجر، تشکیل حسینیه مجازی در ایام محرم و صفر و جلسات آسیب شناسی دینی با حضور اساتید از دیگر برنامه های پایگاه آسمانیان است.


گفتنی است، علاقه مندان به حضور در مسجد مجازی می توانند به نشانی اینترنتی http://asemanian.com/fa مراجعه کنند.


   1   2   3   4   5      >



بازدید امروز: 125 ، بازدید دیروز: 88 ، کل بازدیدها: 559757
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ