سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه جهان در چند دقیقه

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/5/30:: 1:36 عصر

به گزارش (ایسنا)، دکتر بهرام مبشر، کیهان‌شناس بزرگ ایرانی دانشگاه «ریورساید» کالیفرنیا و از دانشمندان و مسوول سابق دوربین فروسرخ تلسکوپ فضایی هابل که در نشست علمی ماهنامه نجوم با عنوان «و آن‌گاه نور، یک میلیارد سال نخست» در کتابخانه حسینیه ارشاد سخن می‌گفت اظهار کرد: کیهان شناسی در گذشته جزئی از فلسفه بود که برای اولین بار توسط یونانی‌هایی مانند افلاطون در 500 سال قبل از میلاد مسیح به وجود آمد. اولین کسی که این علم را شروع کرد، افلاطون بود که معتقد بود، زمین محور همه کهکشان‌ها است و دیگر سیارات به دور او می‌گردند اما امروزه کیهان‌شناسی صورت علمی پیدا کرده است.

سخنرانی دکتر مبشر

وی با بیان این که اندیشه افلاطون تا دو هزار سال بعد مورد قبول دانشمند‌ان بود، افزود: پس از گذشت دو هزار سال از مطرح شدن این اندیشه، کوپرنیک، زمین را از محوریت برداشت و خورشید را جایگزین آن کرد و با وجود این که تصور کوپرنیک از اساس اشتباه بود، اما با شجاعت خود توانست با عقیده دو هزار ساله مردم بجنگد و آن را تغییر دهد. (ادامه مطلب...

ورود تلفن همراه به ایران

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/5/30:: 1:33 عصر

 

اولین تماس غیر تجاری با موبایل در آوریل سال 1973 توسط دکتر مارتین، مدیر اسبق شرکت AT&T انجام گرفت و 20 سال بعد از آن زمان اولین تماس تلفن همراه در کشور ما برقرار شد. 19 مرداد ماه، یعنی همین چند روز پیش، شانزدهمین سالگرد ورود سیم کارت به شبکه مخابراتی کشور یا همان شانزدهمین تولد همراه اول بود.

ورود تلفن همراه به ایران

16 سال پیش یعنی تیرماه سال 1372 بود که ثبت نام تلفن همراه در کشور آغاز شد. اما به دلیل عدم استقبال در آن زمان توسط مردم، روند ثبت نام چندین ماه به طول انجامید؛ به نحوی که در نهایت شرکت مخابرات‌ایران و شرکت پست توافق کردند به کسانی که در‌این زمینه بازاریابی کنند و قادر باشند یک یا چند مشتری به پست بکشانند مبلغی به عنوان پاداش پرداخت شود.

در آن زمان با تبلیغات فراوان و با شعار «با تلفن همراه همیشه در مقصد هستید» تا اواسط سال 74 جمعا 9 هزار و 947 نفر ثبت نام کردند که در شهریور همان سال واگذاری‌ها آغاز و بلافاصله بعد از ثبت نام به پایان رسید.

از ‌این تاریخ به بعد، مردم ورود تلفن همراه به کشور را باور کردند؛ به طوری که هجوم متقاضیان به مخابرات و بازار به حدی رسید که قیمت سیم‌کارت در آن زمان گاهی اوقات به بالای(ادامه مطلب...

با ربنا ی شجریان به استقبال ماه رمضان برویم

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/5/26:: 12:46 عصر

برای بسیاری از ما ایرانیان لحظات افطار با ربنای استاد شجریان معنا می‌شود و بدون آن افطار رنگ و بویی ندارد. چگونگی خواندن این اثر را از زبان شجریان در این یادداشت بخوانید


-ربنا تیری که از کمان در رفت!

برای بسیاری از ما ایرانیان لحظات افطار با ربنای استاد شجریان معنا میشود و بدون آن افطار رنگ و بویی ندارد.

.....................................................................

استاد شجریان در کتاب راز مانا(که در مطالب بعد به معرفی کامل آن میپردازم)در مورد چگونگی شکل گیری این اثر جاودان چنین گفته اند:

من ربنا را برای پخش نخوانده بودم،برای درس(دادن)خواندم و یکی دو نفر از خوانندگان،آن را فرا گرفتند و در استودیو ضبط کردیم. یک روز قبل از ماه رمضان نوار را دادم.بعد دیدم ربنا را با صدای خودم پخش کردند.تلفن زدم و گفتم چرا پخش کردید؟گفتند:تیر از کمان در رفت!تیر ماه سال1358 ربنا را خواندم.قبلا ربنا را ذبیحی خوانده بود.گفتند حالا که انقلاب شده،بهتر است برنامه ماه رمضان مامتناسب و هم شأن انقلاب باشد.سه الی چهار ماه من کلاس درس گذاشتم،ولی همه دعاها را خواندم.می رفتم داخل استودیو و می خواندم.بعد به شاگردان میگفتم:تو بخوان،سپس صدای خودم را در می آوردم و صدای آنها را سر هم میکردم تا نوار شد.خیلی کار کردم.

...................................

ربنای شجریان از ابتدا، روی نتهای "سی بمل" و سپس " دو" اوج می گیرد (روی خط حامل کلید سل) و در حوالی این نتها گردش دارد که اجرای آن برای خوانندگان چپ کوک هم آسان نیست! و تا نت "می بمل" به بالاترین نت خود می رسد.(البته ربنایی که از صداوسیما پخش می شود نسخه چندان با کیفیتی نیست و ممکن است دور ضبط بالا یا پایین برده شده و نتها تا حد کمی بالا یا پایین رفته باشد، ولی با این وجود صدای شجریان نشان می دهد که اشکالات دور ضبط زیاد نبوده، پس نتهایی که به آنها اشاره شد حدودی هستند).]این بنداز سایت گفتگوی هارمونیک است[

.....................................................................

 

در پایان  این بخش،متن این دعا و امکان گوش دادن و دانلود کردن آن را برای علاقه مندان قرار میدهم.

 

متن دعا:

 

ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمة إنک أنت الوهاب [آل عمران - ?]

 

(پرودرگارا! دل‌های‌مان را، بعد از آن‌که ما را هدایت کردی، (از راه حق) منحرف مگردان؛ و از سوی خود، رحمتی بر ما ببخش، زیرا تو بخشنده‌ای)

 

… ربنا آمنا فاغفر لنا وارحمنا وأنت خیر الراحمین [مومنون - ???]

 

(… پروردگارا! ما ایمان آوریدم؛ ما را ببخش و بر ما رحم کن: و تو به‌ترین رحم‌کنندگانی)

 

… ربنا آتنا من لدنک رحمة وهیئ لنا من أمرنا رشدا [کهف - ??]

 

(… پروردگارا! ما را از سوی خودت رحمتی عطا کن، و راه نجات‌ای برای ما فراهم ساز)

 

… ربنا افرغ علینا صبرا وثبت اقدامنا وانصرنا على القوم الکافرین [بقره - ???]

 

(… پروردگارا! پیمانه‌ی شکیبایی و استقامت بر ما بریز؛ و قدم‌های ما را ثابت بدار؛ و ما را بر جمعیت کافران پیروز بگردان)

دانلود کنید:

دانلود ربنای استاد محمد رضا شجریان

دانلود

 

لینک کمکی (برای کسانی که نمی توانند از لینک بالا دانلود کنند)

 

دانلود

 

حجم فایل: 563 کیلو بایت

.....................................................................

 

2-مثنوی افشاری(این دهان بستی .... دهانی باز شد)

یکی از آواز هایی که استاد شجریان بسیار زیبا خوانده اند همین مثنوی افشاری است که با ماه رمضان مانوس شده ولی متاسفانه به دلایل نا معلومی درچندسال اخیر زیاد از رسانه ها پخش نمیشود و اگر هم پخش شود به طور نصفه و نیمه است.فکرکنم این آواز در سال 1359تهیه شده.به مثنوی افشاری ، مثنوی پیچ هم گفته می شود . ]این قسمت از وبلاگ دود عود است[

بعد ازمشاهده شعر این اثر میتوانید آن را دانلود و به صورت آنلاین گوش کنید.

.....................................................................

 

 

شعر:

 

این دهان بستی دهانی باز شد     تا خورنده ی لقمه های راز شد

 

لب فروبند از طعام و از شراب     سوی خوان آسمانی کن شتاب

 

گر تو این انبان ز نان خالی کنی     پر ز گوهرهای اجلالی کنی

 

طفل جان از شیر شیطان باز کن     بعد از آنش با ملک انباز کن

 

چند خوردی چرب و شیرین از طعام     امتحان کن چند روزی در صیام

 

چند شب ها خواب را گشتی اسیر     یک شبی بیدار شو دولت بگیر 

مثنوی معنوی - مولوی

 

دانلود کنید:

دانلود

 

لینک کمکی (برای کسانی که نمی توانند از لینک بالا دانلود کنند)

 

دانلود

 

حجم فایل:318 کیلو بایت

 

منبع : awaz.blogfa.com


نگوئید رمضان رفت و رمضان آمد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/5/25:: 12:23 عصر

جایگاه ماه رمضان

اوصاف ماه مبارک رمضان در آئینه کلام معصوم (علیه السلام)

 

ماه رمضان نهمین ماه از ماههاى سال قمرى است. در قر آن کریم از ماههاى سال قمرى ، جز ماه رمضان نام هیچ ماه دیگرى نیامده است1 و این یکى از فضایل و امتیازات ماه رمضان است که از میان ماههاى سال قمرى فقط از ماه رمضان در قر آن ، در سوره بقره آیه 185 نام برده شده است . کلمه رمضان اسمى از اسماى الهى است و نباید به تنهایى و بدون کلمه شهر که به معناى ماه است ذکر شود .

هشام بن سالم از سعد نقل مى کند که گفت ما هشت نفر در محضر امام محمد باقر(علیه السلام) بودیم ، رمضان به یاد ما آمد و از آن سخن گفتیم . امام باقر (علیه السلام) فرمودند :

نگوئید این رمضان است، نگوئید رمضان رفت و رمضان آمد . زیرا رمضان اسمى از اسماى الهى است که نمى آید و نمى رود . سخن از آمدن و رفتن براى آن صحیح نیست . فقط آنچه که زوال پذیر و نابود شدنى است مى آید و مى رود. و در ادامه فرمودند :

بلکه بگوئید ماه رمضان ، پس ماه را در تلفظ به اسم اضافه کنید که اسم (رمضان) اسم خداست 2(ادامه مطلب...

ماه عسل وحرفا و ...

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/5/25:: 11:27 صبح

فرزاد حسنی؛ مرد فراموش شده!

فرزاد حسنی

لطفا این عبارت های رضا رشیدپور را خوب بخوانید:

• روزگاری همین آقایان مدیر، به داشتن برنامه این چنینی (منظور برنامه جزر و مد با اجرای فرزاد حسنی) افتخار می کردند.

 فرزاد حسنی هیچ تغییری نکرده. او همان فرزادی است که با خانم آرین گفتگو کرد و مردم، با اشتیاق فیلم آن را دست به دست چرخاندند. عجیب است که فراموش کرده اید؟

• شنیده ام حسن جوهرچی را کاندیدای اجرای این برنامه کرده اند. حسن را باهوش تر از آن می دانم که چنین اشتباه ویرانگری مرتکب شود.

• هر کسی به صندلی ماه عسل تکیه بزند، خواهد باخت؛ مگر فرزاد!(ادامه مطلب...

هنرمندانی با خانه های میلیاردی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/5/25:: 11:16 صبح

جمشید سماواتیان ـ هنرمند نقاشی ـ معتقد است:«طرح تکریم هنرمندان باید سریعا لغو شود، چون موجب تبعیض و بی‌عدالتی است.» این هنرمند بیان کرد: این طرح از ابتدا بی‌مطالعه انجام شد و میلیاردها تومان پول را به هدر داد. چون هنرمندی که درآمد زیادی در طول ماه دارد، نیازی به ماهی 100 هزار تومان ندارد، ولی همین پول می‌تواند مصارف بسیار خوبی دیگری هم داشته باشد.

جمشید سماواتیان

وی ادامه داد: اگر ما در کشور، حکومت اسلام و عدل علی (ع) داریم، طرح نسنجیده و بدون مطالعه را نباید اجرا کنیم. من به تمام هنرمندنمایانی که(ادامه مطلب...

جویدن آدامس، اشتها را کاهش میدهد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/5/25:: 11:10 صبح
آدامس

 

تحقیق جدیدی نشان داده است که جویدن آدامس بدون قند، میزان دریافت کالری و میل به مصرف خوراکی‏ها شیرین را کاهش می‏دهد.

جویدن آدامس بدون قند، اشتها را نیز کنترل می‏کند.

 

افراد شرکت کننده در این تحقیق، 115 مرد و زن 18 تا 54 ساله بودند که همگی پیش از آن مرتبا آدامس می‌جویدند.

در این تحقیق از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود که در دوره زمانی بین ناهار و عصرانه هر ساعت، 15 دقیقه آدامس بدون قند بجوند. در یک بعدازظهر دیگر، افراد در این زمان آدامس نمی‌جویدند.

 

نتایج اولیه این تحقیق شامل موارد زیر بود:

* جویدن آدامس بدون قند، میزان دریافت انرژی از طریق مصرف میان وعده‏های بعد از ظهر را تا 40 کالری کم می‏کند، به خصوص میزان دریافت انرژی از طریق مصرف خوراکی‏های شیرین تا 60 کالری، کاهش می‏یابد.

* با جویدن آدامس، میل به خوردن غذا و خوراکی‏های شیرین بین وعده ناهار و عصرانه کاهش می‏یابد و کمتر احساس گرسنگی می شود.

* با جویدن آدامس، میزان انرژی مورد نیاز بدن بین ناهار و عصرانه، حفظ می‏شود (یعنی نیازی به دریافت انرژی اضافه نیست) و احساس کسلی و خواب آلودگی کمتر می‏شود.

نتایج این بررسی در 19 آوریل (30 فروردین 88) در کنفرانس "زیست‌شناسی تجربی 2009" در نیواورلئانز آمریکا اعلام شد.

در کل، نتایج این تحقیق، نقش آدامس را در کاهش دریافت انرژی از طریق عصرانه و کنترل اشتها و کاهش میل به خوردن میان وعده‏ها ثابت کرد.

متخصیصن تغذیه معتقدند حتی اعمال تغییرات ناچیز در کالری دریافتی می‏تواند تاثیرات مهمی برای کنترل وزن در طولانی مدت داشته باشد.

این تحقیق نشان می‏دهد جویدن آدامس بدون قند، راهی آسان و کاربردی، برای کاهش مصرف میان وعده‏ها و خوراکی‏های شیرین است.

هزینه این بررسی را انستیتو علمی Wrigley تامین کرده است که بخشی از شرکتی است که آدامس تولید می‌کند.

 

همشهری آنلاین


تتو نکنید، به 8 دلیل

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/5/25:: 11:7 صبح

تتو نکنید، به 8 دلیل

تاتوی ابرو

اگر از متخصصان پوست و مو بپرسید، می‌گویند برای همیشه دور تتو را خط بکشید. تتو و کار کردن با رنگ‌های غیر بهداشتی و سوزن در محیطی که هیچ گونه نظارتی بر آن انجام نمی‌گیرد، بدون شک سلامت شما را تهدید خواهد کرد.

 

دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره می گوید :

"این روزها شاهد آن هستیم که بسیاری از خانم ها برای پاک کردن تتوی دور چشم یا ابروی خودشان به متخصصان پوست مراجعه می کنند و از عوارض آن گله دارند.

تتو از نظر پزشکی به غیر از موارد نادر که برای پوشش یک جوشگاه غیرقابل درمان و زشت در صورت، آن هم از سوی پزشک متخصص پوست به کار می‌رود، در بقیه موارد از جمله دلایل زیبایی یا آرایش دایم توصیه نمی‌شود و طبق اطلاعیه‌های وزارت بهداشت این کار جرم تلقی می‌شود، زیرا عوارض جدی مانند ایجاد گوشت اضافی، انتقال عفونت‌هایی مانند ایدز، هپاتیت، سل، تبخال و ...، تغییر رنگ پوست و تحریک بیماری‌های زمینه‌ای را به دنبال دارد.(ادامه مطلب...

آرایش کردن و روزه داری!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/5/25:: 9:48 صبح

آرایش کردن و روزه داری!

آرایش

در به در دنبال کسی می‌گشت که سؤال مهمش را از او بپرسد؛ سؤالی که ذهنش را بسیار مشغول کرده بود. نمی‌دانست با این همه زحمتی که به خود می‌دهد و با این همه صبری که می‌کند، آیا از او می‌پذیرند؟ دودلی مثل خوره در جانش رخنه کرده بود: نکند قبول نباشد؟! نکند باطلش کند؟!(ادامه مطلب...




بازدید امروز: 30 ، بازدید دیروز: 25 ، کل بازدیدها: 559182
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ