سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درختی در یک خودکار!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/11/25:: 9:26 صبح

علاقه‌مندان به محیط زیست احتمالا از این ابتکار آقای ایگور لوبانف خوشحال خواهند شد. او توانسته گیاهی را داخل شیشه خودکار پرورش دهد. البته این گیاه فقط جنبه تزئینی ندارد و با گذاشتن در جای جوهری خود، رشد می‌کند و فتوسنتز را انجام می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مترجمصوتی،همراههمیشگیشما

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/11/25:: 9:26 صبح

اگر زیاد سفر می‌کنید، احتمالا مساله زبان محلی کشورها برای شما، یک دغدغه خواهد بود. مترجم همزمان صوتی سامسونگ با هدف از بین بردن این مشکل تولید شده است. کافی است در این دستگاه به زبان مادری صحبت کنید و بعد متن ترجمه شده را به هر زبانی که می‌خواهید روی صفحه نشان دهید.

 

 

 

 

 

 


نگهداری اطلاعات؛ حساس و پرهزینه

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/11/25:: 9:20 صبح
مرکز داده (Data Center) مجموعه‌ای جهت استقرار سیستم‌های رایانه‌ای و عناصر وابسته به آن مانند سیستم‌های ارتباطی و ذخیره‌سازی است. در این مجموعه با تامین منابع انرژی افزونه، ارتباطات متعدد داده‌ای، سیستم‌های کنترل محیطی و تجهیزات امنیتی سعی می‌شود شرایط کارکرد بلاوقفه را برای رایانه‌ها تامین کرد. ادامه مطلب...

ارتقای ویندوز 7

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/11/25:: 9:17 صبح

تشخیص پیش‌نیاز سخت‌افزاری رایانه

برای این که یک سیستم عامل بتواند به درستی کار کند، باید روی سیستمی نصب شود که حداقل سخت‌افزار مورد نیازش را داشته باشد. اما این کافی نیست! باید توجه داشته باشیم که قرار نیست ما با سیستم عامل کار کنیم! به عبارت دیگر همه ما نرم‌افزارهای کاربردی زیادی داریم که برای کارهای روزانه یا حرفه‌ای از آنها بهره می‌بریم. ادامه مطلب...

گوگل کروم و ویژگیهای آن

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:46 صبح

گوگل کروم دارای ویژگی‌های جالبی است که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

Task Manager for websites

اگر در مرورگر گوگل کروم کلیدهای shift+Escape را همزمان فشار دهید، پنجره Task Manager را باز می‌کند که فهرست کامل تمام وب‌سایت‌هایی را که در حال حاضر در مرورگر گوگل کروم شما باز هستند، نمایش می‌دهد.

شما از این طریق می‌توانید ببینید هر وب سایتی چه مقدار از حافظه کامپیوترتان را اشغال کرده و اگر صفحه یک وب‌سایتی که باز است، باعث ایجاد اشکال شده، می‌توانید End process را کلیک کنید تا آن Tab بسته شود.

Visual Brower History

این ویژگی را گوگل کروم از گوگل دسکتاپ گرفته است. در واقع با فشردن کلیدهای ctrl+H History مرورگر باز می‌شود. حال می‌توانید به دنبال هر کلید واژه‌ای که علاقه‌مندید بگردید. علاوه بر نمایش سایت‌های مورد جستجو، گوگل کروم برای هر صفحه، پنجره نمایش کوچکی هم (به صورت Thumbnail image) به نمایش می‌گذارد.

Super Clean Contextual Menus

با راست کلیک کردن روی هر لینک در سایت‌های نمایش داده شده در گوگل کروم، به شما 5 انتخاب برتر نمایش داده می‌شود و با کلیک راست کردن روی هر تصویر، 4 انتخاب.

Search Your Favorite Websites From the address Bar

هنگام مشاهده یک سایت در مرورگر گوگل کروم، اگر نام و آدرس آن سایت شامل یک جستجوگر هم باشد، گوگل کروم آن جستجوگر را به حافظه‌اش می‌سپارد تا در آینده که شما به همان سایت در مرورگر کروم مراجعه می‌کنید، بلافاصله آن جستجوگر را هم برایتان ضمیمه کند.

See Memory Used by Different Browsers

اگر یک تب جدید در گوگل کروم باز کنید و عبارت about:memory را در هر جایی بالای آن تایپ کنید، به شما فهرستی از تمام مرورگرهای باز شده در آن زمان را نمایش می‌دهد، آن هم همراه مقدار حافظه اشغال شده توسط هر مرورگر.

Reopen Website tabs that you closed by mistake

(باز کردن سایت‌هایی که به اشتباه بسته‌اید). با کلیک کردن همزمان Ctrl+T در گوگل کروم (بازکردن یک تب جدید) و در باکس Recently closed tabs، براحتی می‌توانید با کلیک کردن روی آدرس / نام آن صفحه‌ای که به اشتباه آن را بسته بودید، دوباره باز کنید.

Websites from the start menu/bar Quick Lanuch

البته این ویژگی در تمام مرورگرها وجود دارد، اما در گوگل کروم استفاده از آن به مراتب راحت‌تر شده است. به عبارتی بعد از باز کردن یک سایت در گوگل کروم، در menu file روی گزینه Create application shortcut کلیک کنید. این گزینه به شما، یک نوع shortcut برای همان سایت می‌دهد که در آینده با کلیک روی این shortcut می‌توانید آن سایت را باز کنید.


ویندوز 7 در مقایسه با ویندوز ویستا

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:44 صبح

  مهم‌ترین و اصلی‌ترین امکانات جدید ویندوز 7 در مقایسه با ویندوز ویستا چیست؟

 یکی از اشکالات اساسی ویندوز ویستا، سرعت اجرا و میزان کارایی آن (در صورت عدم برخورداری از سخت‌افزار قوی و به‌روز) است. از مهم‌ترین دلایلش این است که ویندوز 7 بسیاری از سرویس‌ها را به‌صورت موازی اجرا و راه‌اندازی می‌کند. همین‌طور تعداد سرویس‌های غیرضروری در مرحله بوت و راه‌اندازی اولیه، بسیار کمتر از قبل شده است.

در ویندوز 7، میزان تخصیص حافظه به هر پنجره بهبود یافته است. در ویندوز ویستا، سیستم عامل مجبور می‌شد برنامه‌هایی را به خاطر کمبود فضای خالی در حافظه ببندد، اما در ویندوز 7، هر پنجره جدیدی که باز می‌شود، همان مقدار حافظه را اشغال می‌کند که پنجره‌های قبلی اشغال کرده بودند و به این ترتیب به منابع دیگر سیستم عامل فشار نمی‌آید.

همچنین در رابطه با طولانی‌تر شدن عمر باتری لپ‌تاپ‌هایی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنند، فناوری جدیدی به کار برده شده تا همانند صفحات تلفن‌های همراه به محض عدم کاربرد تیره شوند یا استفاده از درایو DVD را سریع‌تر و آسان‌تر ساخته تا ذخیره باتری لپ تاپ، دوام بیشتری داشته باشد.

گفتنی است ویندوز 7 نیازی به نصب درایوهای جدید برای سخت‌افزارها ندارد و سخت‌افزاری که تحت ویندوز ویستا کار می‌کند، با ویندوز 7 نیز مشکلی نخواهد داشت.

در ویندوز 7 در مورد اتصال لوازم جانبی (مانند دوربین‌ها، تلفن‌های همراه، لوازم صوتی، چاپگرها و...) پیش‌بینی‌هایی برای ارائه خدمات بهتر انجام شده است. در ویندوز 7 به جای پنجره اجرای خودکار که در ویندوزهای XP و ویستا می‌دیدید، پنجره‌ای باز می‌شود که جدا از نمای گرافیکی زیبا، همراه با تصویر واقعی‌تر از ابزاری که می‌خواهید نصب کنید، فهرستی از وظایفی که سیستم عامل می‌تواند بلافاصله انجام دهد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای نمونه اگر درایور چاپگری را می‌خواهید نصب کنید، در پنجره باز شده علاوه بر لیستی از فراهم‌کنندگان تونر یا جوهر یا کارتریج آن چاپگر خاص و امکان خرید اینترنتی آنها می‌توانید به فایل‌های دیگر همچون فایل PDF، دستور راهنمای نصب موجود در سی‌دی نیز دسترسی داشته باشید.

به‌طور خلاصه می‌توان چند تغییر مثبتی که نسبت به ویندوز ویستا در این سیستم عامل جدید مایکروسافت وجود دارد را به شرح زیر بیان کرد: نحوه راه‌اندازی و مدیریت حافظه که سریع‌تر از ویندوز ویستا اجرا می‌شود. ویندوز 7 نسبت به ویندوز ویستا با برنامه‌های کاربردی پیشین سازگاری بهتری دارد.

نصب آن روی سیستم نسبت به ویندوز ویستا و XP سریع‌تر و بی‌دردسرتر شده و... البته باید این نکته را نیز متذکر شد که ویندوز ویستا با همه ایرادات و انتقاداتی که به آن وارد شده است، هنوز هم زیباترین و جذاب‌ترین سیستم عامل مایکروسافت محسوب می‌شود و برخی از جنبه‌های مثبت و خیره‌کننده آن در ویندوز 7 حذف شده است.

در واقع شاید تاکید مایکروسافت در رابطه با ارائه سیستم عاملی تا حد ممکن مجلل و خیره‌کننده سبب شد که درخواست‌های سخت‌افزاری ویستا زیاد باشد و همین موضوع تبدیل به نقطه ضعف این ویندوز شد.


ویندوز 7، آری یا نه؟

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:25 صبح
هر بار که سیستم عامل جدیدی توسط مایکروسافت معرفی می‌شود، بسیاری از کاربران از خود می‌پرسند آیا از آن استفاده کنم.

در پاسخ به این سوال باید به چند نکته توجه داشت؛ اول آن که استفاده از یک سیستم عامل جدید، چه مزیتی نسبت به سیستم عامل‌های قبلی دارد؟ چه امکاناتی اضافه شده؟ چه معایبی برطرف شده؟ و... . ادامه مطلب...

صفحه کلید به تاریخ میپیوندد

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:24 صبح
اخیرا شرکت ایسر با عرضه اولین لپ‌تاپ 2 صفحه نمایشه خود در نمایشگاه بین‌المللی CES ، در بین کاربران غوغایی بر پا کرده است. اگر این نوع لپ‌تاپ‌ها که از صفحه نمایش دوم خود به جای صفحه کلید نیز استفاده می‌کنند بتوانند با آن صفحه نمایش‌های مجازی (virtual keyboard) خود در بین کاربران جایی باز کرده، جایگاه واقعی خود را بیابند و در بازار مصرف جا باز کنند، آنگاه باید انتظار آن را داشت که صفحه کلیدهای فیزیکی، دیگر به تاریخ پیوسته و تبدیل به خاطره شوند. ایسر یکی از شرکت‌های فعال صنعت تولید رایانه بتازگی چنین لپ‌تاپی را تولید و با نام آیکونیا (Iconia) از آن پرده‌برداری کرده است. ادامه مطلب...

مبلمان نامرئی

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:23 صبح

یکی از آرزوهای دکوراتورها این است که در جای اندک بیشترین فضا را نشان دهند. چه بهتر که مبلمان خانه (که از همه چیز جاگیرتر هستند) تنها در صورتی خودشان را نشان بدهند که کسی بخواهد رویشان بنشیند. این مبلمان که توسط بن آلون جونز ساخته شده است، می‌تواند نزدیک شدن فرد را تشخیص دهد و خود به خود شفافیت خود را از دست داده و قابل دیدن باشد. این مبلمان هم‌اکنون در موزه آلبرت و ویکتوریای لندن در معرض نمایش قرار گرفته است.

 

 


هنر اسکی

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:23 صبح
ایجاد تصاویر از روی کاراکترهای اسکی، شاخه‌ای از هنر است که با حضور کامپیوتر و عدم توانایی آن در پردازش تصاویر واقعی (دهه 60 تا 80) رخ داد، اما هنوز هم به عنوان یک سرگرمی ‌خوب می‌توان به آن نگاه کرد.

با کمک این ترفند می‌توانید تصویر مورد علاقه خود را به مجموعه‌ای از حروف تبدیل کنید که هنرمندانه کنار هم چیده شده‌اند.

برای این کار نرم‌افزار TextaizerPro را از نشانی زیر دریافت کرده و نصب کنید:

http://www.mosaizer.com/Textaizer/TextaizerPro.zip

باید توجه کرد که تصاویری که به این نرم‌افزار می‌دهید نباید خیلی بزرگ باشد و بهتر است طول و عرض آنها از 1000پیکسل کمتر باشد.


   1   2      >



بازدید امروز: 19 ، بازدید دیروز: 53 ، کل بازدیدها: 557885
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ