سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاخ ناتمام خسرو پرویز

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/29:: 10:47 صبح

کاخ ناتمام خسرو پرویز

معبد آناهیتا

معبد آناهیتا در مرکز شهر کنگاور در مسیر همدان به کرمانشاه قرار دارد. این بنا روی تپه‌ای طبیعی ساخته شده است. ایرانیان باستان عقیده داشتند که این معبد متعلق به آناهیتا، الهه پاکی و برکت است و آن را محلی برای نیایش آب می دانستند.

برخی از محققین، این بنا را کاخی ناتمام برای خسرو پرویز معرفی کرده‌اند. عده‌ای نیز زمان ساخت آن را به اواخر سده سوم و آغاز سده دوم قبل از میلاد و عده دیگر آن را به سده اول قبل از میلاد نسبت می‌دهند. این معبد که برای استفاده از آب رودخانه شاپور در 6 متری زمین قرار دارد، به صورت مکعب است و دیوارهای این معبد از سنگ‌های بزرگی بنا شده اند که بین سنگ‌های حجاری شده هیچ ملاتی وجود ندارد و این سنگ‌ها توسط     (ادامه مطلب...

وظیفه تلویزیون،غفلت یا آگاهی؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/29:: 9:58 صبح

وظیفه تلویزیون،غفلت یا آگاهی؟!
رسانه

 

سینما و تلویزیون را می توان پدیدارهایی تکنولوژیک نامید که به نحوه ای عمیق و گاه نامحسوس، خود را بر ما تحمیل کرده اند. این فرایند گاهی آنچنان با قدرت عمل می کند که انگار آزادی و قدرت انتخاب در پذیرش یا عدم پذیرش آنها، وجود ندارد.

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، کارشناسان به این نکته رسیده اند که مردم به برنامه‌های مستقیما آگاه‌کننده‌ی اینگونه وسایل، با درصد بسیار کمتری توجه می‌کنند. بدین صورت که از گوش دادن به اخبار طفره می‌روند، از توجه به تفسیرهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی  می‌ گذرند و سرانجام به حدی می‌رسند که این دو وسیله [رادیو و تلویزیون] را فقط برای سرگرمی می‌خواهند و به مجرد اینکه برنامه‌های سرگرم‌کننده، به مناسبتی پخش نشود، (ادامه مطلب...

بگو که دوستم داری!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/29:: 9:37 صبح

بگو ‌که‌ دوستم داری!

عشق و دوست داشتن

نترس، نگرانی برای چه، خجالت دیگر چرا، خیالت راحت پررو نمی ‌شود، تو که اصلا کوچک نمی ‌شوی، تازه آنقدر بزرگ می‌ شوی که نگو، با خودت روراست باش، قلبت مال اوست، فکر و ذهنت هم همین طور، یک ساعت که نمی ‌بینی ‌اش دلت برایش تنگ می ‌شود، آخر او آدم خوبی است. مهربان، وفادار،‌اهل زندگی با گذشتی که مثال زدنی است. ولی زبانت نمی ‌چرخد مثل این که گویی سربی به پایش بسته‌ اند. وقتی می‌ خواهی تمام احساست را یک جا جمع کنی و آن را مثل بمب محبت بر سرش بریزی، عرق سرد بر پیشانی ‌ات می ‌نشیند و دو دل می‌ شوی که بگویی یا نه.  تردید نکن. یک نفس عمیق بکش و هرچه غرور و ترس و خجالت است را دور بریز و بگو:«دوستت دارم .» (ادامه مطلب...

خیانت از راه دور

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/29:: 9:25 صبح

خیانت از راه دور

آسیب شناسی گپ های اینترنتی(چت) در زندگی زناشویی

خیانت

بعد از ظهر از نیمه گذشته و من بی صبرانه منتظر بازگشت همسرم به خانه هستم. امیدوارم که حداقل امشب وقت کافی برای من و فرزندم داشته باشد. توقع بیرون رفتن و یا سرگرمی مشابه را ندارم بلکه تنها آرزو دارم بعد از مدتها یک ساعت بدون هیچ مشغله به چشم های من نگاه کرده و اجازه دهد در مورد اتفاقات روز برایش تعریف کنم نه اینکه دایما سر در مانیتور کامپیوتر خود کرده و از بین حرفهایی که می زنم تنها برخی را آن هم  نصفه و نیمه بشنود.(ادامه مطلب...

ایرانی بودن لیاقت میخواهد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/29:: 9:0 صبح
ارغوان رضایی :
ایرانی بودن لیاقت می‌خواهد
جام جم آنلاین: ارغوان رضایی پس از قهرمانی در رقابت های تنیس اوپن اسپانیا گفت: مهمترین هدف او کسب سید یک در رده بندی تنیس حرفه ای بانوان جهان است و برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را به کار می بندد.

ارغوان رضایی تنیسورفرانسوی ایرانی تبار روز یکشنبه موفق شد با برتری مقابل ونوس ویلیامز ، تنیسورقدرتنمد آمریکایی، به عنوان قهرمانی رقابت های تنیس مسترز اسپانیا برسد و جایزه 620 هزار یورویی این رویداد معتبر بین المللی را از آن خود کند. رضایی در فینال این تورنمنت معتبر در 2 ست پاپی و با نتایج  2-6 و 5-7 ونوس ویلیامز را شکست داد.

تنیسور شماره 24 جهان روز سه شنبه در گفتگوی اختصاصی با مهر، اظهار داشت:  برای اینکه به عنوان قهرمانی جهان برسم تلاش بی حد و اندازه ای انجام دادم. من روزانه هشت ساعت تمرین می کنم و قصد دارم به تنیسور شماره یک جهان تبدیل شوم.

رضایی ادامه داد: در گرنداسلم استرالیا و در حالی که می توانستم سره‌نا ویلیامز، خواهر ونوس، را شکست دهم مقابل او شکست خوردم. من ست اول را 2-6 برنده شدم اما در ست دوم در حالی که 2-5 جلو بودم در نهایت 5-7 باختم و در ست سوم هم 4-6 باختم و قهرمانی در این گرند اسلم معتبر را از دست دادم.

این تنیسورایرانی الاصل با بیان اینکه به ایرانی بودن خود افتخار می کند، اظهار داشت: سال گذشته در مصاحبه با رسانه های آمریکایی گفتم که ایرانی بودن لیاقت می خواهد و از اینکه یک ایرانی مسلمان هستم به خودم می بالم. مشروبات الکلی نمی نوشم، گوشت خوک نمی خورم و دروغ نمی گویم. به نظر من هر کسی نمی تواند ایرانی باشد. در خانه هرگز به زبان فرانسه صحبت نمی کنم و فقط به زبان مادری ام تکلم می کنم.

ارغوان رضایی در پایان گفت: من خودم را برای گرنداسلم رولان گاروس پاریس که بزودی آغاز می شود، آماده می کنم. پس از این رقابت ها که دو هفته به طول خواهد انجامید به دعوت فدراسیون تنیس ایران به کشورم بازمی گردم تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشم. من همواره گردنبندی که نقشه ایران است را بر گردن دارم.

منبع :مهر


مشاهیر جهان

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/28:: 10:50 صبح

مشاهیر جهان

 

اوگادرو (1856-1776)
عمده شهرت این فیزیکدان زائیده قانونی است که در فیزیک بنام قانون اوگادرو معروف است.

ارشمیدس (587-212)
او منجنیق های شگفت آوری برای دفاع از سرزمین خود اختراع کرده بود که سودمند بود. او توانست سطح و حجم جسم هایی مانند کره، استوانه و مخروط را حساب کند.


ادیسون(1931-1847)
تلگراف، فونوگراف، میکروفون، چراغ برق و لاستیک مصنوعی از اختراعات اوست. این مخترع بزرگ از ناشنوایی رنج می برد. ادیسون دوبار ازدواج کرد و پنج فرزند داشت که یکی از آنها حاکم شهر نیوجرسی شد. تعداد اختراعات او   (ادامه مطلب...

رباعی های زیبا

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/28:: 10:45 صبح

رباعی های زیبا

 

* نگاه
من ماندم و شعر تازه ات را خواندم
صد پنجره اشک برغمت افشاندم
وقتی که همه به سوی شب می رفتند
در خط مقدم نگاهت ماندم...(ادامه مطلب...

سه حکایت آموزنده

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/28:: 10:35 صبح

سه حکایت آموزنده

 

چنین حکایت کنند که...



همنشینی با فرد نابینا
شخص پرخوری هنگام افطار با کوری هم نشین شد. از قضا کور از او شکم خواره تر بود و به او مجال نمی داد.
هنگام رفتن پرخور به صاحب خانه گفت: خانه احسانت آباد. من امشب دو دفعه از تو شاد شدم:
اول بار بدان سبب که مرا با کوری هم مجموع کردی و چنین انگاشتم که کاملا خواهم خورد و دوم بار پس از فراغ از خوردن شاد شدم از اینکه این کور مرا نخورد

همه ماست های خود را کیسه کردند

وزیر به پادشاه می گوید: قوت مردم فقیر، ماست است و ماست بند ها نیز مرتب قیمت ماست را بالا می برند. حکمی بده که قیمت ماست ها زیاد نشود.
پادشاه نیز امر می کند که قیمت ماست نباید از فلان مقدار بیشتر شود.
روزی به پادشاه خبر می دهند که ماست بند های شهر دو نوع ماست می فروشند. ماست شاه عباسی که به قیمت اعلام شده فروش می رود و ماستی که به قیمت بالا فروش می رود.
پادشاه با لباس مبدل به بازار می رود و طلب ماست می کند. ماست بند می گوید: چه ماستی می خواهی؟ پادشاه با تعجب می پرسد: ماست می خواهم دیگر! چه فرقی می کند؟ ماست بند می گوید: گوئی تازه به این مملکت آمدی؟! در این ولایت دو نوع ماست داریم. ماست شاه عباسی که همان دوغی است که در جلوی در است و به قیمت اعلام شده به فروش می رود و ماستی هم پشت دکان داریم که ماستی سفت و آب رفته است و قیمتش بالاتر از قیمت اعلام شده است. حالا از کدام می خواهی؟
پادشاه دستور می دهد که ماست بند را وارونه از در دکان آویزان کنند و کمرش را محکم ببندند و تمام ماست های آب بسته را در پاچه های شلوارش بریزند و بعد پاچه هایش را محکم ببندند و آن قدر در آن حالت بماند تا تمام آب ماست ها کشیده شود.
بعد از این حکم تمام ماست بند ها از ترس شاه ماست های خود را در کیسه کردند و مقابل در دکان آویختند. از آن پس هر کسی که کاری را از روی ترس و اجبار انجام می دهد می گویند که: فلانی ماستش را کیسه کرده است

بنیاد ظلم از اندک شروع شود

روایت کرده اند که برای انوشیروان عادل در شکارگاهی گوشت شکاری را کباب کردند. نمک در آنجا نبود پس یکی از غلامان به روستایی رفت تا نمک بیاورد.
انوشیروان به آن غلام گفت: نمک را به قیمت روزانه ( نه کمتر) خریداری کن تا آئین نادرستی را بنیان نگذاری و در نتیجه روستا خراب نگردد.
به انوشیروان گفتند: اندکی کمتر از قیمت خریدن چه آسیبی می رساند؟
انوشیروان پاسخ داد: بنیان ظلم در آغاز از اندک شروع شده و سپس به طور مکرر بر آن افزوده شده و زیاد گشته است

اگر از باغ رعیت ملک خورد سیب   برآورند غلامان او درخت از بیخ

 

     


جملات زیبا

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/28:: 10:24 صبح

جملات زیبا

 

*می گفت: بیدی نیستم که با این بادها بلرزم
راستی چرا شکست...؟!

*
این روزها " به مرگ طبیعی مردن " هم غیر طبیعی شده است

*
در دلش خانه داشتم، اما نشانی خانه ام را نمی دانست

*
به ساعت نگو کی قرار داری، از حسودی (ادامه مطلب...

دانستنی جالب از کشورها ی مختلف2

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/28:: 10:22 صبح

دانستنی جالب از کشورها ی مختلف2

از سال 1977 به این سو در کلینیک های کورتاژ آمریکا 80 هزار مورد اعمال خشونت و تجاوز به زنان گزارش شده است.

تعداد کسانی که طاق های طلایی «مک دونالد» را می شناسند، بیشتر از افرادی است که با تاج خار مسیحیت آشنایی دارند.

در کنیا یک سوم درآمد هر خانواده صرف رشوه دادن می شود.

رقم معاملات غیرقانونی مواد مخدر در جهان به 400 میلیارد دلار می رسد.

یک سوم آمریکایی ها سفر موجودات فضایی به زمین را باور می کنند.

در بیش از 150 کشور جهان اعمال (ادامه مطلب...

   1   2   3   4   5      >



بازدید امروز: 11 ، بازدید دیروز: 40 ، کل بازدیدها: 559203
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ