سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماز ظهر عاشورا، این هفته در سریال مختارنامه

ارسال شده توسط N در 89/9/21:: 3:8 عصر

 

مختارنامه

رضا استادی، مدیر روابط عمومی سریال مختارنامه امروز، سه شنبه با حضور در برنامه مجله فرهنگی- هنری صبح به خیر ایران (شبکه یک سیما) به نکاتی درباره سریال مختارنامه اشاره کرد. او با تکذیب این مساله که نقش حضرت عباس (ع) را یک بازیگر حرفه ای ایفا کرده گفت: کاوه فتوحی که در نقش حضرت عباس (ع) در سریال مختارنامه مقابل دوربین رفته یک نابازیگر است. او دراین سریال اولین نقشش را ایفا کرده و ممکن است بعد از این هم دیگر به سمت بازیگری نرود.

استادی که به سوالات مخاطبان درباره جنبه های مختلف مختارنامه پاسخ می گفت، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: درخبرها نقل شده  فردی که این نقش را ایفا کرده بازیگر بوده است. این مساله به هیچ وجه صحت ندارد...

او با بیان این که با نمایش چهره حضرت عباس (ع) در سریال مختارنامه مخالفت های زیادی صورت گرفته است، گفت: ما می خواستیم در این سریال این تجربه را داشته باشیم که به زندگی و چهره بزرگان تاریخ اسلام نزدیک بشویم. ما آن ها را با این نیت به تصویر کشیدیم که تصویر شکل گرفته از این بزرگواران در ذهن مخاطبان تصویر شفاف تری بشود. ادامه مطلب...

سمیه اردوغان در مسیر پدر

ارسال شده توسط N در 89/9/21:: 2:57 عصر
جام جم : محافل سیاسی ترکیه ضمن اشاره به فعالیت کوچکترین فرزند نخست وزیر ترکیه در کنار پدر از احتمال تلاش وی برای حضور در سطوح بالای سیاسی در این کشور خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، اخیرا "سمیه اردوغان" کوچکترین دختر "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه که در اکثر دیدارها و مناسبتهای سیاسی پدر را همراهی می کند، نظرها را به سوی خود جلب کرده است. ادامه مطلب...

یادداشت گستاخانه «گس» علیه ایران

ارسال شده توسط N در 89/9/21:: 2:55 عصر
جام جم آنلاین: سایمون گس در اقدامی گستاخانه بار دیگر به بیان مطالبی علیه جمهوری اسلامی پرداخت و نوشت:دولت بریتانیا از ایران خواسته تا از دستگیری‌های خودسرانه خودداری کند و انگلیس به فعالیت‌های خود برای جلب توجه عمومی به موارد حاکی از عدم بهره‌مندی مردم از این آزادی‌ها، ادامه خواهد داد.

از اول هم به حجاب اعتقادی نداشتم!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/21:: 2:35 عصر

به نوشته پایگاه اینترنتی ایران گلوبال، فریبا داوودی مهاجر در مورد علت کشف حجابش گفت: «دوست من شاید انتقاد شما مبنی بر اینکه چرا در مقابل دوربین تا مدت ها حجاب داشتم و در پشت دوربین نداشتم صحیح باشد. اما هر انسانی در زندگی شخصی مشکلات و مسایل مخصوص به خود را دارد که نمی تواند آن را علناً بیان کند. من نزدیک به 27 سال چادری بودم و برداشتن آن بعد از این مدت حتماً می توانست تبعات مختلفی را در خانواده ایجاد کند یا حتی موجب بروز مشکلاتی برای اطرافیان شود. اما زمانی رسید که دیدم زمان آن رسیده است که باید با خودم و مخاطب شفاف باشم. و خوب همین سوال شما را در برنامه پارازیت از من پرسیدند. من باید تصمیم می گرفتم. پارازیت طنز است ولی برنامه جدی است. همه برنامه های طنز جدی هستند اگر مرز خود را با لودگی حفظ کنند».

داوودی مهاجر که اخیراً به جمع حقوق بگیران صدای آمریکا پیوسته ادامه داد: «من اعتقاد خود را مدت ها بود به حجاب به دلایل مختلف از دست داده بودم و نمی توانستم به دلایل شرایط سیاسی و یا موقعیت سیاسی ام دروغ بگویم و تظاهر کنم. اما قبل از این برنامه تصمیم داشتم به عنوان اعتراض به حجاب اجباری در ایران و اعتراض به خشونت علیه زنان حجابم را در ملأ عام بردارم. همانگونه که زنها در ملأ عام تحت خشونت قرار می گیرند و تحقیر می شوند. یک نفر مقابل دوربین روسری اش را بعد از سالها که چادری بوده بردارد. ضمن آنکه به همه زنانی که حجاب را خود انتخاب کرده اند احترام می گذارم. من سالها بود که می دیدم از حجاب اجباری برای خشونت علنی علیه زنان استفاده می کنند و به همین دلیل تصمیم گرفتم مقابل دوربین حجابم را بردارم. ولی باید اعتراف کنم ضمن آنکه نقد شما را می پذیرم ولی در شرایطی قرار داشتم که مجبور بودم مقابل دوربین محجبه حاضر شوم».

 گفتنی است داوودی مهاجر دارای پرونده های مالی سنگینی در داخل کشور است و برخی تحلیلگران علت اصلی گریختن او از کشور را ناتوانی برگرداندن پول های بالا کشیده شده می دانند. داوودی مهاجر مدت هاست آرزومند دریافت یکی از جوایز سرویس های اطلاعاتی غربی است و اخیراً به او گوشزد کرده اند که «حجاب» وی یکی از موانع اصلی اعطای جایزه به ایشان است!

 کیهان
http://www.kayhannews.ir/890830/2.htm#other208


حسین هنوز مظلوم است

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/18:: 10:42 صبح

حسین هنوز مظلوم است

 چون وقتی محرم می‌آید...

 ...صاحب بزرگترین بنگاه ملک و ماشین شهر، یکماه تکیه راه می‌اندازد و خودش در روز تاسوعا سر مردم گل می‌مالد و 11 ماه هم سرشان شیره!

  حسین (ع) هنوز مظلوم است

 چون وقتی محرم می‌آید...

 فلانی شب ها در تکیه لخت می‌شود و میانداری می‌کند و روزها مردم را لخت می‌کند و زورگیری ...!

  حسین (ع) هنوز مظلوم است

  چون وقتی محرم می‌آید...

 فرشید پوسترهای گلزار و مهناز افشار را از بساطش جمع می‌کند و آخرین ورژن! پوسترهای علی‌اکبر (ع) و حضرت عباس (ع) را در بساطش پهن ...!

 حسین (ع) هنوز مظلوم است

 چون وقتی محرم می‌آید...

 آقای... تا پایان اربعین تمام پاساژش را سیاه می‌کند و تا آخر سال هم مشتری‌هایش را!

 حسین (ع) هنوز مظلوم است

 چون وقتی محرم می‌آید...

 قادر روزهای تاسوعا و عاشورا قمه می‌زند و علم می‌کشد ولی در ماه رمضان سیگار از لبش نمی‌افتد!

 حسین (ع) هنوز مظلوم است

 چون وقتی محرم می‌آید...

 سیامک چشم چران! که پاتوقش همیشه خدا نزدیک مدارس دخترانه است در دسته‌های عزاداری اسفند دود می‌کند!

 حسین (ع) هنوز مظلوم است

 چون وقتی محرم می‌آید...

 نیما پشت ماکسیمایش می‌نویسد "من سگ کوی حسینم"   ولی هیچ وقت از چارلی! سگ 11 ماهه‌اش دور نمی‌شود!

 حسین (ع) هنوز مظلوم است

 چون وقتی محرم می‌آید...

  حاج ....مداح معروف شهر بابت 2 ساعت مداحی حقوق 250 روز یک کارگر را می‌گیرد!

 حسین (ع) هنوز مظلوم است

  چون وقتی محرم می‌آید...

 ....رییس شرکت لبنیات شیر تو شیر! 30 شب شیر صلواتی به خلق خدا می‌دهد و 335 روز هم با اضافه کردن آب شیرشان را می‌دوشد!

 حسین (ع) هنوز مظلوم است

 چون وقتی محرم می‌آید...

 به جای آنکه ما بر مصیبت مولا بگرییم، مولا بر مصیبت ما می‌گرید!

 حسین (ع) هنوز مظلوم است

 چون وقتی محرم می‌آید...

 حاج آقا فلانی ?شب مردم را به تقوی دعوت می‌کند ولی در شب دهم سر زود پایین آمدن از منبر با هیت امنا دعوا می‌کند!

  حسین (ع) هنوز مظلوم است

  چون وقتی محرم می‌آید...

  هیت امنای مسجد ...علیه السلام! درست وقت اذان ظهر عاشورا اطعام عزاداران را شروع می‌کنند و بعد از آن با انرژی و فلوت! سینه می‌زنند و گریه می‌کنند !

  حسین (ع) هنوز مظلوم است

 چون وقتی محرم می‌آید...

 کل یوم عاشورا

 یعنی...10 روز و شب ...غم گریه

 کل ارض کربلا

 یعنی...چند مسجد و چند تکیه !

 حسین (ع) هنوز مظلوم است

 چون وقتی خورشید عصر عاشورا غروب کرد

 او هم می‌رود

تا سال بعد !

تا یاد بعد , ...

ولی با همه این احوال اگر با یکی از این اشخاص در مجلس ابا عبدالله خوب رفتار نکنیِ خود آقا میان تو خوابت و ازت  گلگی می کنن. این یعنی اوج مهربانی مولابرا همینه که تاسوعا عاشورا همه اقشار جامعه میگن یا حسین


سنگ های متحرک اسرارآمیز

ارسال شده توسط N در 89/9/16:: 11:27 صبح

سنگ های متحرک اسرارآمیز

"دره مرگ" منطقه ای در کالیفرنای جنوبی، نزدیک صحرای نوادا در آمریکای شمالی است که طول آن 225 کیلومتر و پهنایش بین 8 تا 24 کیلومتر است. این منطقه پست ترین نقطه در نیمکره غربی جهان نیز به شمار می آید. ارتفاع پست ترین قسمت آن 86 متر پایین تر از سطح آب های آزاد است.

ادامه مطلب...

این فیلم مستهجن، یعنی چه؟

ارسال شده توسط N در 89/9/16:: 11:23 صبح

 مگر می‌شود نظام جمهوری اسلامی به فیلم مستهجن پروانه‌ی ساخت یا نمایش بدهد؟ تعریف مستهجن غیراخلاقی است. به نظر من مدعی‌العموم می‌تواند علیه ایشان اعلام جرم کند.

هفت

حسین فرح‌بخش تهیه کننده فیلم‌های "شارلاتان"، "کلاغ پر" و... در برنامه "هفت" که به طور زنده از شبکه سوم سیما پخش می شد گفت: «من به هیچ‌وجه بحث سینمای مستهجن را قبول ندارم.

ادامه مطلب...

آسمان رنگارنگ قطب

ارسال شده توسط N در 89/9/16:: 11:20 صبح

 

شفق یا سُرخی قطبی یکی از پدیده‌های جوی کره ی زمین است. شفق‌های قطبی نورهای زیبایی هستند که به طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند. که معمولاً در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورند.

آسمان رنگارنگ قطب
آسمان رنگارنگ قطب

شفق های قطبی در سپیده دم قطبی قابل مشاهده هستند. در عرض جغرافیایی قطب شمال به آنها شفق‌های شمالی نیز گفته می‌شود.

به شفق‌های قطبی، نور قطب شمال هم گفته می‌شود زیرا آنها فقط در نیم کره ی شمالی دیده می‌شوند و هر چقدر به قطب شمال نزدیک می‌شوید با توجه به مجاورت با قطب مغناطیسی شمالی زمین احتمال بیشتری می‌رود که بتوانید آنها را ببینید.

ادامه مطلب...

میلیاردیهای سینمای ایران

ارسال شده توسط N در 89/9/16:: 11:19 صبح

 

ملک سلیمان

با پیوستن «ملک سلیمان» به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران، سرانجام اکران89 نیز صاحب فیلمی شد که از مرز یک میلیاردتومان در گیشه پایتخت عبور کرده است.

مروری بر فیلم‌های میلیاردی سینمای ایران نکات جالب توجهی را نمایان می‌کند. جز «درباره الی» و «ملک سلیمان» بقیه فیلم‌های میلیاردی کمدی بوده‌اند. محمدرضا گلزار با 3فیلم «توفیق اجباری»، «آتش‌بس» و «دو خواهر» پولسازترین بازیگر سینمای ایران است. مروری بر فیلم‌ها نشان می‌دهد که استفاده از بازیگران پولساز، در کنار اتخاذ لحن کمدی جزو فاکتورهای تاثیرگذار در رسیدن به فروش میلیاردی بوده؛ هرچند این فرمول این روزها دیگر مثل سابق جواب نمی‌دهد. اغلب فیلم‌های این فهرست، در زمان اکرانشان موفق شده‌اند جریانی به راه انداخته و توجه مردم را به خود جلب کنند؛ جریانی که حالا به دلیل تکرار بیش از حد و فاقد خلاقیت و مایه‌های امتحان پس داده، دیگر به سختی شکل می‌گیرد.

ادامه مطلب...

ورود به کربلا و اتفاقات رخ داده (1)

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/16:: 8:57 صبح
نزول امام حسین علیه‏السلام به زمین کربلا(1) روز پنجشنبه دوم محرم سال شصت و یک بوده است.(2)در مقتل ابى اسحاق اسفراینى آمده است که: امام علیه‏السلام با یارانش سیر مى‏کردند تا به بلده‏اى رسیدند که در آنجا جماعتى زندگى مى‏کردند، امام از نام آن بلده سؤال نمود.

پاسخ دادند: «شط فرات» است. آن حضرت فرمود: آیا اسم دیگرى غیر از این اسم دارد؟

جواب دادند: «کربلا». پس گریست و فرمود: این زمین، به خدا سوگند زمین کرب و بلا است! سپس فرمود: مشتى از خاک این زمین را به من دهید، پس آن را گرفته بو کرد و از گریبانش مقدارى خاک بیرون آورد و فرمود: این خاکى است که جبرئیل از جانب پرودگار براى جدم رسول خدا آورده و گفته که این خاک از موضع تربت حسین است، پس آن خاک را نهاد و فرمود: هر دو خاک داراى یک عطر هستند!

ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 107 ، بازدید دیروز: 110 ، کل بازدیدها: 560993
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ