سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیسبوک، پربینندهترین سایت اینترنتی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 9:49 صبح

facebook logo

 آمارها حاکی از آن است که 9/9 درصد از کل زمانی که کاربران در اینترنت صرف کرده‌اند در پایگاه‌اینترنتی فیس‌بوک گذرانده شده است.




این در حالیست که پایگاه‌اینترنتی گوگل تنها 6/9 درصد از این سهم را در اختیار دارد. گفتنی است این آمار در ماه آگوست میلادی منتشر شده است.

به گزارش سایت همکاران سیستم بر این اساس کارشناسان معتقدند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک با روند رو به رشدی که دارد، در آینده نزدیک بتواند بیشترین محبوبیت در بین کاربران اینترنت را به خود اختصاص دهد.

تحلیلگران علت افزایش زمان استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک از سوی کاربران اینترنت را نیاز اعضای این پایگاه اینترنتی برای پاسخگویی به دوستان و حفظ ارتباط با لیست دوستان و همچنین بررسی حواشی مطرح شده از سوی دوستان در این پایگاه می‌دانند که این امر، صرف زمان قابل توجهی از سوی کاربران را می‌طلبد.

بررسی‌های آماری نشان داده است که بیش از 1/41 میلیون دقیقه یا به عبارتی 9/9 درصد از کل زمان کاربری اینترنت در ماه آگوست به پایگاه اینترنت فیس‌بوک متعلق است که این میزان برای گوگل نزدیک به 8/39 میلیون دقیقه می‌باشد.

با این وجود گفته می‌شود امکانات مختلفی که در پایگاه اینترنتی فیس‌بوک وجود دارد نظیر بازی‌های آنلاین، برقراری ارتباط مستقیم با دوستان، امکان سرکشی به اطلاعات دوستان و بسیاری از موارد دیگر باعث می‌شود تا کاربران اینترنت گزینه‌های مختلفی برای گذراندن زمان در این شبکه اجتماعی داشته باشند، در حالی که پایگاه اینترنتی گوگل تقریبا به طور خاص تنها امکان جست‌وجوی مطالب در اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند.


تقویت حافظه

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/24:: 9:37 صبح
چند راه حل ساده برای تقویت حافظه
اگر پیش آمده که اسم شخصی را فراموش کرده باشید، اگر نام فیلمی را که هفته گذشته تماشا کردید از یاد برده‌اید، اگر احساس می‌کنید که زیاد این جمله را به زبان می‌آورید: "آخ، یادم رفته!"؛ نترسید که مبادا آلزایمر گرفته باشید. راه حل مشکل شما ساده است؛ شما نیاز به تقویت حافظه خود دارید.

حالا جدا از نوع تغذیه و راه‌های مختلفی که برای این کار توصیه می‌شوند، چند تمرین جالب برایتان داریم که می‌تواند کمی به تقویت حافظه‌تان کمک کند.

1ـ چشم ها را ببندید. از توی کیف دسته کلید خود را بردارید. حالا بدون این که چشم‌ها را باز کنید سعی کنید کلید را داخل قفل قرار دهید و در را باز کنید.

2ـ با هر دستی که عادت به مسواک‌زدن دارید، از امشب با آن یکی دست مسواک بزنید. مثلا اگر با دست راست مسواک می‌زنید، از امشب مسواک را با دست چپ بگیرید.

3ـ برای شانه‌زدن نیز همان تمرینی را که برای مسواک زدن گفتیم انجام دهید.

4ـ اگر همیشه عادت به یک دوش گرفتن ساده دارید، از این پس یک حمام‌کردن درست و حسابی را تجربه کنید.

5ـ اگر هر روز با ماشین سرِ کار می‌روید از فردا گاهی اوقات قسمتی از مسیر را پیاده عازم محل کار خود شوید.

به روی میز تحریر خود نگاهی بیندازید، حالا جای همه چیز را عوض کنید. مثلا جامدادی را به جای تراش رومیزی بگذارید.

7ـ اگر سوار آسانسور می‌شوید، چشم ها ببندید و سعی کنید دکمه طبقه مدنظر خود را فشار دهید. البته قبل از فشار دادن چشم هایتان را باز کنید تا اشتباها به طبقه دیگری نروید.

8ـ در زمان زنگ تفریح کار یا کلاس، به جای نشستن و خوراکی خوردن، از جای خود بلند شوید کمی قدم بزنید و هوای تازه استنشاق کنید.

9ـ اگر روی میز تحریرتان عکس یا ساعت رومیزی دارید، آنها را وارونه بگذارید.

10ـ سعی کنید به جای نگاه‌کردن به غذا، از بو یا مزه آن پی ببرید که درون بشقابتان چه غذایی وجود دارد.

11ـ سرگرمی تازه‌ای برای خود انتخاب کنید.

12ـ اگر می‌توانید به ماهیگیری بروید.

13ـ باغبانی را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حافظه خود را تقویت کنید


امیدیار، پیر ثروتمندترین ایرانی در جهان

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/23:: 3:0 صبح

 پیر امیدیار (Pierre Omidyar) (زاده ?? ژوئن ???? در پاریس) بنیانگذار و رییس ایرانی-آمریکایی سایت حراج ای‌بی (e-bay) است.
زندگینامه:
امیدیار در سال ???? از پدری ایرانی و مادری ایرانی به نام الهه میرجلالی امیدیار در پاریس به‌دنیا
آمد. ? ساله بود که با خانواده اش به مریلند آمریکا رفت و در ?? سالگی با نوشتن دومین برنامه رایانه‌ای برای کتابخانه مدرسه پا به دنیای بیتها گذاشت. 

 

بیست و نهمین ثروتمند در جهان 
دومین ثروتمند زیر چهل سال در جهان 
ثروتمندترین ایرانی در جهان



در سال ???? از دانشگاه Tufts University در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل و در یک شرکت بعنوان برنامه نویس سیستمهاى Macintosh مشغول کار شد. وی دانش آموخته دانشگاه تافتز است.
حرفه:
پیر امیدیار رئیس و موسس سایت ای‌بی (e-bay) اولین و معروفترین وب‌گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی که تا آخر سال ???? ?/? میلیون عضو ??? میلیون دلار حجم معاملات و حدود ? میلیون دلار سود به هم زده بود. حالا بعد از گذشت ? سال شرکت بزرگی شده است با بیش از ???? کارمند ?? میلیون مشتری ثبت شده و ??? میلیون دلار سود خالص در سال ????.


سپس در یک شرکت وابسته به Apple بنام Claris مشغول کار شد.

در سال ???? در تاسیس یک شرکت نرم افزار همکارى کرد. این شرکت سپس به eShop تغییر نام داد . eShop در سال ???? توسط شرکت Microsoft خریدارى شد.امیدیار سپس به شرکت General Magic که توسط Apple حمایت می شد پیوست.

Pez یک نوع شیرینى است که معمولا در یک ظرف کوچک پلاستیکى به شکل عروسک قرار میگیرد و برای آنکه شیرینى از آن خارج شود باید سر عرسک را به پایین فشار داد.

شبى در سال ???? امیدیار مهندس جوان برنامه نویس ایرانى الاصل، با نامزدش که عاشق جمع آوری Pez بود , مشغول خوردن شام بود که نامزدش ازآنکه شریکى براى ایجاد یک کلکسیون Pez در سانفراسیسکو را ندارد گله کرد.

امیدیار به او پیشنهاد کرد که از اینترنت براى پیدا کردن شریک تجارى استفاده کند.

بنابراین امیدیار در وب سایت کوچک خود براى نامزدش بخشى را براى این موضوع آماده کرد و نام آن را Auction Webگذاشت. برنامه ایکه او برروى وب سایت شخصى خود ایجاد کرد, به کاربران امکان لیست کردن وسایل مختلف خود از جمله کلکسیون Pez ، نامزد او را نیز میداد.

در مدتى کوتاه افراد بسیارى فروشنده و خریدار براى اقلام لیست شده بروى سایت پیدا شدند. به تدریج تعداد کاربران این سایت زیاد شدند و معاملات بسیارى از طریق آن صورت گرفت . سپس مهندس جوان با مشاهده این موضوع تصمیم گرفت که سایتى مجزا براى این کار ایجاد کند که با نام eBayشروع به کار کرد.


امیدیار با دریافت مبلغى بین ?? سنت تا دو دلار به فروشندگان اجازه داد که اجناس خود را براى شرکت در حراج در سایت eBay معرفى کنند. همچنین درصدى از خریدوفروشها به او میرسید و به این ترتیب eBay موجب شد که فروشندگان و خریداران با هم به راحتى به خرید و فروش بپردازند.

بعد از ? ماه که اولین حراجى که در سایت eBay انجام شده بود , وى شغل خود در General Magic را رها کرد و تمام وقت خود را صرف سایت خود, براى eBay کرد.

در سال ???? او تصمیم گرفت براى رونق دادن به eBay از Meg Whitman که فارغ التحصیل رشته بازرگانى بود یارى بگیرد.


بعد از مدتى eBay شعبه هاى در آلمان, ژاپن , کانادا و استرالیا ایجاد کرد و روز به روز رونق یافت.در پایان سال ???? کاربران این سایت به ?/? میلیون نفر رسیدند و درآمدى بیش از ??? میلیون دلار را برای eBay به ارمغان آوردند.

ایده و طرح و برنامه ریزى این جوان ایرانى زاده خلاق، و پشتکارش، وى را در لیست موفق ترین و ثروتمند ترین افراد آمریکا قرار داد.

امیدیار در سال ???? علاوه بر eBay , در هیئت مدیره ePeople نیز مشغول به کار شد. 

در سال ???? پییر امیدیار با همان نامزدش که عاشق کلکسیون Pez بود ازدواج کرد. حالا همسر امیدیار بیشتر از ??? عدد Pez در کلکسیون خود دارد.

جایگاه امیدیار در فهرست میلیاردرها:
بیست و نهمین ثروتمند در جهان 
دومین ثروتمند زیر چهل سال در جهان 
ثروتمندترین ایرانی در جهان

 

باشد که بدانند که بودیم!؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/21:: 9:29 صبح
 

photo1

چند وقت پیش داشتم تو خیابون رد می شدم دیدم یک هنرمند نشسته داره تابلو می نویسه . نا خداگاه این نوشته از بین اون همه نوشته توجهم و به خودم جلب کرد . اولش نمی دونستم چرا خریدمش . شاید حکمتی توش داشته … شاید اون پیرمرد خطاط یه چیزی می خواست بهم بگه … در هر حال این رو یادگاری نگرش داشتم … واقعا چرا ادم ها وقتی که هم دیگرو دارن قدرشون رو نمی دونن وقتی اون رو از دست میدن تازه می فهمنن که چی شده!؟


مودب باش چاق نشی!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/18:: 1:33 عصر

مودب باش چاق نشی!

حتما شنیده اید که میگویند مودب باش و با دهن پر حرف نزن؛ می دانید چرا ؟ اگر به این نصیحت گوش نکنید و موقع غذا خوردن حرف بزنید، حواس دستگاه گوارشتان پرت می شود و پرخوری می کنید. چون قسمتی از تمرکز مغزتان متوجه صحبت کردن می شود و معده تان نمی فهمد که سیر شده و در نتیجه کم کم چاق می شوید.

از عاقبت چاقی همگان گفته اند و شنیده اید . شاید به چشم خودتان دیده باشید که افراد چاق چه مشکلاتی دارند . کسانی که بیش از اندازه اضافه وزن دارند، به این عکس توجه کنند. بی توجهی نسبت به نکات و دستورات تغذیه ای عواقب بدی به دنبال دارد .  این عکس  نمونه ای از هزاران مشکلی را که افراد چاق با آن مواجهند در معرض دید همگان قرار داده است .

عاقبت چاقی



یک سوال وجواب های جالب

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/18:: 11:58 صبح

از مردم دنیا سوالی شد و نتیجه ی آن جالب بود. سوال از این قرار بود: "نظر خودتان را راجع به راه حل کمبود غذا در سایر کشورها صادقانه بیان کنید."

جالب این که کسی جواب نداد:

چون در آفریقا کسی نمی دانست "غذا" یعنی چه!

در آسیا کسی نمی دانست "نظر" یعنی چه!

در اروپای شرقی کسی نمی دانست "صادقانه" یعنی چه!

در اروپای غربی کسی نمی دانست "کمبود" یعنی چه!

در آمریکا کسی نمی دانست "سایر کشورها" یعنی چه...!

 

پی‌نوشت مهم: به نظر می رسد این نظر سنجی از سوی اسرائیل گور به گور شده بوده و ایران را از لیست پرسش شونده‌ها حذف کرده وگرنه اگر هیچ کس تو دنیا نتونه جواب بده ایرانیا که به فضل و کمال و انسان دوستی و جوانمردی و بخشندگی در طول تاریخ شهره بودند حتما پاسخ می‌دادند. حالا اشکالی ندارد شما خواننده‌ی عزیز، می‌توانی به نمایندگی از ایران جان، به این سوال در قمست نظرات این مطلب پاسخ دهید.


مادر

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/17:: 4:1 عصر


مادر

مادر واژه ای که فقط با تو معنا داشت.
مادر معنایی که فقط تو را تداعی می کرد.
مادر یعنی نگاه خسته ی تو، مادر یعنی به امید دیدار تو شاد بودن، مادر یعنی در کنار تو آرامش یافتن، مادر یعنی خود خود تو.
مادرم:
رفتی و برای ما ترانه ی نبودنت را چه ناباورانه سرودی!
رفتی و دلهایمان را در حسرت حضور پرمهرت ساده به غم نشاندی!
رفتی و ندانستی بی تو دیگر خورشید آن خورشید همیشگی نیست، غم بی تو نالان است، سکوت شب بی تو پریشان است و دلم بی تو داغ دار است.
صدایت را هنوز به یاد دارم، هنگامی که حالت را جویا می شدم، و دل مهربانت غم را حتی برای لحظه ای بر من نمی پسندید، با سکوتی که می دانم در بازی زمانه جز دلی شکسته معنایی نداشت، پاسخ می دادی: پسرم هیچ وقت این قدر خوب نبوده ام.
و چه راست می گفتی، تو می دانستی آرام خواهی شد، و تو می دانستی پرواز خواهی کرد، به دلت که منو تنها میذاری رو میری

چقدر دلم تنگ شده برات مادر http://www.parsiblog.com/Images/Emotions/109.gif

.www.jamejahannama.blogfa.com


نکات جالب و عجیب اعداد و حروف انگلیسی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/14:: 12:2 عصر
اعداد انگلیسی

حروف انگلیسی A,B,C,D در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد 1 تا 100 دیده نمی شود.

حرف D برای اولین بار در عدد 100 به کار می رود (Hundred)

حروف A,B,C در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد 1 تا 999 دیده نمی شود.

حرف A برای اولین بار در املای عدد 1000 دیده می شود (Thousand)

حروف B,C در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد 1 تا 999999999 دیده نمی شود.

حرف B برای اولین بار در املای عدد بیلیون به کار می رود. (billion)

و حرف C هیچ وقت در املای اعداد انگلیسی به کار نمی رود.


اگر کسی رو دوست داری...

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/14:: 11:53 صبح
عشق 

شکسپیر: اگر کسی را دوست داری رهایش کن سوی تو برگشت از آن توست و اگر برنگشت از اول برای تو نبوده.

ویکتور هوگو:کسی رو که دوستش داری هر چند وقت یه بار بهش یادآوری کن که او را دوست داری!!!!!!!!!!!

دانشجوی زیست شناسی: اگر کسی را دوست داری ، به حال خود رهایش کن ... او تکامل خواهد یافت.

دانشجوی آمار: اگر کسی را دوست داری ، به حال خود رهایش کن ... اگر دوستت داشته باشد، احتمال برگشتنش زیاد است و اگر نه احتمال ایجاد یک رابطه مجدد غیر ممکن است.

علاقه، عشق، دوست داشتن، گل

دانشجوی فیزیک: اگر کسی را دوست داری ، به حال خود رهایش کن ...اگر برگشت ، به خاطر قانون جاذبه است و اگر نه یا اصطکاک بیشتر از انرژی بوده و یا زاویه برخورد میان دو شیء با زاویه صحیح هماهنگ نبوده است.

دانشجوی حسابداری: اگر کسی را دوست داری ، به حال خود رهایش کن ... اگر برگشت ، رسید انبار صادر کن و اگر نه ، برایش اعلامیه بدهکار بفرست.

دانشجوی ریاضی: اگر کسی را دوست داری، به حال خود رهایش کن ... اگر برگشت ، طبق قانون 2=1+1 عمل کرده و اگر نه در عدد صفر ضربش کن.

علاقه، عشق، دوست داشتن، گل

دانشجوی کامپیوتر: اگر کسی را دوست داری، به حال خود رهایش کن ... اگر برگشت ، از دستور کپی - پیست استفاده کن و اگر نه بهتر است که Delete اش کنی.

دانشجوی خوشبین: اگر کسی را دوست داری، به حال خود رهایش کن... نگران نباش بر می گردد.

دانشجوی عجول: اگر کسی را دوست داری، به حال خود رهایش کن .... اگر در مدت زمانی معین برنگشت فراموشش کن.

علاقه، عشق، دوست داشتن، گل

دانشجوی شکاک: اگر کسی را دوست داری، به حال خود رهایش کن ....اگر برگشت، از او بپرس " چرا "؟

دانشجوی صبور: اگر کسی را دوست داری، به حال خود رهایش کن ....اگر برنگشت، منتظرش بمان تا برگردد.

دانشجوی رشته صنایع: اگر کسی را دوست داری، به حال خود رهایش کن ...اگر برگشت ، باز هم به حال خود رهایش کن  این کار را مرتب تکرار کن...


نامه بدون نقطه" یک رعیت در زمان ناصرالدین شاه

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/14:: 11:48 صبح

 

نوشته زیر نامه ای است که مرحوم میرزا محمد الویری به مرحوم احمدخان امیر حسینی سیف الممالک فرمانده فوج قاهر خلج رقمی داشته که شروع تا خاتمه نامه تمام از حروف بی نقطه الفبا انتخاب و در نوع خود از شاهکارهای ادب زبان پارسی به شمار می آید.

انگیزه نامه و موضوع آن قلّت درآمد و کثرت عائله و تنگی معیشت بوده است.

این نامه در زمان ناصرالدین شاه بوده. 

سر سلسله امرا را کردگار احد، امر و عمر سرمد دهاد. دعا گو محمد ساوه‌ای در کلک و مداد ساحرم و در علم و سواد ماهر. ملک الملوک کلامم و معلم مسائل حلال و حرام. در کل ممالک محروسه اسم و رسم دارم. در هر علم معلم و در هر اصل موسسم .در کلک عماد دومم در عالم، در علم و حکم مسلم کل امم سرسلسله اهل کمالم اما کو طالع کامکار و کو مرد کرم؟

قلم و کاغذ

دل‌مرده آلام دهرم. کوه کوه دردها در دل دارم. مدام در دام وام، و علی الدوام در ورطه آلام دهرم هر سحر و مساء در واهمه و وسواس که مداح که گردم و کرا واسطه کار آرم که مهامم را اصلاح دهد و دو سه ماهم آسوده دارد.

مکرر داد کمال دادم و در هر مورد مدح معرکه ها کردم. همه گوهر همه دُر، همه لاله همه گل، همه عطار روح همه سرور دل، اما لال را مکالمه و کررا سامعه و کور را مطالعه آمد. همه را طلا سوده در محک ادراک آورده احساس مس کردم و لامَساس گو آمدم. اما علامه دهرم، ملولم و محسود و عوام کالحمار محمود و مسرور ... لا اله الا الله وحده وحده دلا در گله مسدود دار در همه حال که کارهای همه عکس مدعا آمد علاوه همه دردها و سرآمد کل معرکه ها عروس مهر در آرامگاه حمل در آمد.

عالم و عام لام و کرام، صالح و طالح، صادر و وارد، کودک و سالدار، گدا و مالدار، همه در اصلاح اهل و اولاد و هر کس هر هوس در معامله و سودا دارد آماده و اطعمه و هر سماط گرد آورده، حلوا و کاک، سرکه و ساک، کره و عسل، سمک و حمل، گرمک و کاهو، دلمه و کوکو، امرود و آلو، الی کلم کدو، همه در راه، مکر دعاگو که در کل محرومم و در حکم کالمعدوم.

اگر موهوم و معلول معدل سه صاع و دو درم ارده گردد حامد و مسرورم. مگر کرم سر کار اعلی که سرالولد و سرالوالد در او طلوع کرده و دادرس آمده، دردها دوا، وامها ادا و کامها روا گردد.

له طولُ عمر کطول المطر سواء له الدرهم، و له المدر

دهد مرد را کام دل کردگار            همه عمر آسوده و کامکار

دل آرا همه کار و کردار او              ملک در سما مادح کار او

طَوَّل اللهُ عمرَه و دمَّره حاسدَه، هلَک اعدائَه، اعطاه ماله، اصلح احوالَه و اَسعَد اولادَه مادام السماء 


<      1   2   3   4      >



بازدید امروز: 42 ، بازدید دیروز: 110 ، کل بازدیدها: 560928
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ