سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیسک سخت واقعا بیسیم

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 10:2 صبح

سری GoFlex Satellite دیسک‌های سخت قابل حمل سیگیت با کمک یک باتری داخلی می‌تواند 500 گیگابایت داده را به هر دستگاهی منتقل کند، بدون آن که حتی پای یک سیم در میان باشد.

 

 

 

 

 

 

 


توگوشیهای بادشونده

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 10:2 صبح

توگوشی‌ها، صرف نظر از ویژگی‌هایی چون قطع‌کردن نویز بیرونی و کیفیت صدای بهتر، یک عیب دارند که باعث می‌شود مدام آنها را بیشتر در گوش خود فرو کنیم تا صدای بیرون را قطع کرده و همچنین کیفیت بهتری داشته باشیم. این توگوشی‌ها وقتی در گوش می‌رود خود را باد می‌کند. تقریبا با قطع‌کردن صدای بیرون، صدای در حد 50 دسی‌بل نیز با بهترین کیفیت دریافت می‌شود، ضمن آن که به گوش‌ها نیز آسیبی نخواهد رسید.

 

 

 

 

 

 


باریکترین لپتاپ Core i7 دنیا

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 9:58 صبح

این لپ‌تاپ لنووو تینک‌پد X1 نام دارد و باریک‌ترین لپ‌تاپی است که پردازنده Core i7 را در قلب خود دارد. ضخامت این لپ‌تاپ تنها 67‌/‌0 اینچ است و قیمت آن حدود 1400دلار برآورد شده است. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به صفحه ضدخش و سیستم صوتی دالبی آن اشاره کرد.

 

 

 

 

 


رقیب ژاپنی آیفون

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 9:58 صبح

چند شرکت ژاپنی تا به حال تلاش کرده‌اند با آیفون به رقابت بپردازند، اما به نظر می‌رسد این بار نائوتو فوکاساوا با طراحی گوشی‌ای به نام اینفوبار به جنگ آیفون خواهد رفت. این گوشی که بر مبنای آندروید جینجربرد کار می‌کند، از قدرت این سیستم‌عامل در جهت یک رابط کاربری جدید استفاده می‌کند و امیدوار است رقیب آیفون در ژاپن شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


اولین رایانه کوانتوم خانگی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 9:57 صبح

رایانه‌ای به نام D-Wave One نخستین رایانه کوانتومی‌خانگی لقب گرفت. هنوز قیمت این رایانه کوانتومی‌مشخص نشده است، اما احتمالا قیمت گرانی داشته باشد. پردازنده آن از 128 کیوبیت استفاده می‌کند، یک کیوبیت درست همانند یک بیت معمولی است (که بین صفر و یک در حال تغییر است) بجز آن که یک کیوبیت هم می‌تواند صفر باشد، هم یک باشد و هم در آن واحد هر دو یا هیچ‌کدام! از این رایانه‌ها برای حل مسائل پیچیده از جمله پردازش تصاویر نیز استفاده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


تازه هاکیبورد مجازی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 9:57 صبح

 

کیبورد مجازی قابل تنظیم


خیلی جالب است که در میان این همه کیبورد مجازی لمسی تولید شده، حتی یکی از آنها هم این قابلیت را ندارد که بتوان زاویه کلیدها و تنظیمات کلی آن را تغییر داد. این کیبورد کانسپت از سوی فوجیتسو این مشکل را رفع می‌کند و می‌تواند کلیدهای جدید و ترکیبی نیز به سیستم‌عامل اضافه کند.


 

 

 

 

 


افزایش ظرفیت اینترنت کشور تا پایان سال90

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 9:56 صبح
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که در حال حاضر ظرفیت شبکه IP کشور به بیش از 43 گیگابیت بر ثانیه رسیده است، گفت: امیدواریم با تلاش‌های در دست اجرا این ظرفیت تا پایان سال جاری با افزایش 10 برابری به 470 گیگابیت بر ثانیه برسد.

به گزارش مهر، رضا تقی‌پور شنبه در ششمین همایش روابط عمومی ‌الکترونیکی با اشاره به شعار «دولت دهم، نخستین دولت الکترونیکی» تأکید کرد: با توجه به این‌که نیازهای ارتباطات صوتی نظیر تلفن ثابت و سیار در کشور برآورده شده و تمام واگذاری‌ها با حداقل هزینه و به صورت به روز انجام می‌شود، دولت دهم تمرکز عمده خود را روی توسعه ظرفیت شبکه IP کشور قرار داده است.

وی افزود: راه‌اندازی و ایجاد شبکه فیبرنوری در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات به منظور تامین تمامی ‌پهنای باند مورد نیاز ارائه خدمات الکترونیکی از سوی تمامی ‌بخش‌ها از دیگر برنامه‌های تدوین شده در برنامه پنجم توسعه کشور محسوب می‌شود.

تقی‌پور ادامه داد: دولت آمادگی دارد تا الزام ایجاد روابط الکترونیکی را به دستگاه‌ها ابلاغ کند. بر این اساس مطالعات و کارشناسی‌های اولیه صورت گرفته و این موضوع در دستور کار بسیاری از دستگاه‌های دولتی قرار دارد.


قفلهای ضد سرقت الکترومکانیکی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 9:55 صبح
محققان پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با همکاری دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی ‌استان کرمانشاه قفل‌های الکترومکانیکی با ضریب امنیتی بالا عرضه کردند.

به گزارش مهر، بابک فرهادی از محققان این طرح تحقیقاتی با تاکید بر این‌که این قفل با همکاری دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی ‌استان کرمانشاه اجرایی شده است، اظهار کرد: با آنالیز قفل‌های ضدسرقت سیستمی‌ طراحی کردیم که سارقان نتوانند براحتی آن را باز کنند. وی با بیان این‌که قفل‌های طراحی شده از نوع الکترومکانیکی گیربکس‌دار است، افزود: با سیستمی‌که روی آن نصب شده است می‌توان روی در‌های آپارتمانی و پارکینگ‌ها، در‌های ضد سرقت، تیرهای روشنایی معابر، کمربندهای حفاظتی، ترانسفورماتورهای برق و موتورهای چاه‌های آب کشاورزی به کار برد.

فرهادی با اشاره به وضعیت قفل‌های امنیتی درهای آپارتمان یادآور شد: در حوزه در‌های آپارتمانی ضدسرقت، بازار کشور مورد تهاجم کشورهای دیگر قرار گرفته است به گونه‌ای که مدل‌هایی به بازار با عنوان ضدسرقت عرضه می‌شود که چنین کاربردی ندارند. وی به طرح تحقیقاتی اجرا شده در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: در طراحی این قفل‌ها از فناوری بومی‌استفاده شد و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان به سفارش مشتری تغییرات لازم را اعمال کرد.مجری طرح با بیان این‌که این طرح به ثبت رسیده است، اضافه کرد: محصولی که ارائه شد به صورت یک نمونه پایلوت است که پس از کنترل توسط مشتری و پلیس به صورت انبوه تولید می‌شود.


کلیک راست

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 9:55 صبح
دوست دارید همه جای ویندوز، با یک راست‌کلیک ماوس، پوشه‌ها، فایل‌ها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان را در اختیار بگیرید؟

نـــرم‌افزار کوچک، اما قدرتمند ConFavor قادر است این امکان را در اختیار شما قرار دهد. به کمک این برنامه می‌توانید پوشه‌ها، فایل‌ها و برنامه‌هایی را که بیشتر به آنها نیاز دارید در فهرست علایق خود قرار دهید تا در هرجای سیستم‌عامل که باشید، بدون نیاز به طی مراحل و مسیرهای پیچیده با یک بار کلیک‌راست ماوس، پوشه یا برنامه مورد نظرتان را انتخاب و آن را فراخوانی کنید.

استفاده از این نرم‌افزار برای کاربران مبتدی نیز بسیار ساده است، طوری که پس از نصب نرم‌افزار، آن را اجرا کرده و با کلیک روی گزینه Add، پوشه، فایل یا نرم‌افزار موردنظرتان را به فهرست اضافه می‌کنید. همچنین پس از نصب این نرم‌افزار گزینه‌ای تحت عنوان My Favorites به پنجره My Computer شما اضافه می‌شود که با کلیک روی آن نیز فهرست برنامه‌های مورد علاقه شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

نرم‌افزار فوق با قابلیت نصب روی نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز از سایت زیر قابل دانلود است:

http://www.confavor.com/download.html

منبع :کلیک


قرارگاه سایبری ایران تاسیس میشود

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 9:55 صبح
رئیس کمیته تبلیغات دفاعی کشور با اعلام پایان فاز مطالعاتی قرارگاه سایبری و تهیه اسناد بالا دستی این قرارگاه گفت: بزودی شاهد راه‌اندازی فاز اجرایی قرارگاه سایبری در کشور خواهیم بود.

سردار سرتیپ سیدمسعود جزایری، معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با مهر درخصوص راه‌اندازی قرارگاه جنگ سایبری در کشور گفت: اسناد بالا دستی در این رابطه تهیه شده و در شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجموعه رده‌های مختلف نیروهای مسلح مورد تبیین قرار گرفته و بزودی شاهد راه‌اندازی فاز اجرایی قرارگاه سایبری در کشور خواهیم بود.

گفتنی است چندی پیش رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا طی نامه‌ای رسمی‌به فرماندهی قرارگاه استراتژیک این کشور دستور داد تا قرارگاه سایبری آمریکا را به منظور عملیات‌های سایبری نظامی‌ همه‌جانبه تاسیس کنند.

فرماندهی سایبری ایالات متحده آمریکا موسوم به سایبرکام (CYBERCOM) در ژوئن 2009 تصویب شد و 11 ماه پس از آن تاریخ به مرحله‌ای رسید که پنتاگون آن را قابلیت اولیه انجام عملیات می‌نامد. ارتش آمریکا با دارا بودن شبکه‌های رایانه‌ای پیشرفته و گروه‌های نظامی ‌متخصص در همه حوزه‌های سایبری، اولین فرماندهی سایبری را تاسیس کرده است. علاوه بر ایالات متحده آمریکا، چند کشور اروپایی نیز طی چند ماه گذشته اقدام به راه‌اندازی سازمان‌های مشابه برای مقابله با تهاجم سایبری علیه منافع خود کرده‌اند.


<      1   2   3   4      >



بازدید امروز: 4 ، بازدید دیروز: 130 ، کل بازدیدها: 559766
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ