سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی 4 انسان دارنده ابرحافظه درجهان

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/23:: 9:46 صبح
 

 

                                                                                
مرکز نروبیولوژی حافظه و یادگیری در دانشگاه کالیفرنیا بر روی چهار فرد که دارای ابر حافظه هستند مطالعه کرده و اطلاعات شگفت انگیزی را از توانایی های این افراد به دست آورده است.


به گزارش مهر، شاید تصور خواندن کامل این مطلب و به یاد سپردن تمامی جزئیات آن به صورت دقیق امری غیر ممکن به نظر بیاید اما می توان انجام چنین کاری را به راحتی به افرادی که از ابر حافظه اتوبیوگرافیکی برخوردارند نسبت داد.


البته این نوع از حافظه برای دارندگان آن یک مشکل به شمار می رود و نه یک توانایی. حافظه این افراد مانند دیسک سخت یک رایانه هر نوع اطلاعاتی را از قبیل تاریخها، نامها، شماره های اعتباری و بسیاری از اطلاعات جزئی روزانه دیگر به ثبت می رساند.


تا کنون تنها چهار فرد با ابر حافظه اتوبیوگرافیک به تایید رسیده اند و احتمال وجود افرادی که تا کنون ناشناخته باقی مانده اند نیز وجود دارد. مرکز نروبیولوژی حافظه و یادگیری در دانشگاه کالیفرنیا بر روی این چهار نفر مطالعاتی را انجام داده است.


"باب پاترلا" با توانایی خارق العاده در به یاد آوردن تمامی وقایع و رویدادهای ورزشی


"باب پاترلا" یکی از این چهار نفر است که می تواند تمامی شماره های موجود در تلفن همراهش را به یاد بیاورد اما توانایی خارق العاده وی در به یاد آوردن تمامی وقایع و رویدادهای ورزشی نسبت به دیگر توانایی های وی بسیار شگفت انگیزتر است.


با دادن یک تاریخ به وی برای مثال 30 مارچ 1981 "پاترلا" نه تنها خواهد گفت که این تاریخ، تاریخ ترور ریگان بوده است بلکه نتیجه بازی تیمهای ایندیانا و کارولینای شمالی را نیز در رقابتهای NCAA اعلام خواهد کرد.


همچنین با نشان دادن یک تک فریم از بازی تیم مورد علاقه "پاترلا" وی می تواند زمان دقیق برگزاری بازی، تاریخ دقیق و نتیجه نهایی بازی را اعلام کند.


بر اساس گزارش ای بی سی، پاترلا تمامی لحظات زندگی خود به جز دو سالگرد تولدش از سن پنج سالگی را به یاد دارد.


وی کد تمامی کارتهای بانکی و شماره تلفن تمامی افرادی که می شناسد را به یاد دارد به همین دلیل دفتر تلفن تلفن همراه وی همیشه خالی است.


"ژیل پرایس"؛ زنی که نمی تواند فراموش کند


"ژیل پرایس" دومین فرد دارای ابر حافظه در جهان از این توانایی خود به عنوان هدیه ای دائمی، غیر قابل کنترل و کاملا خسته کننده یاد می کند.


وی اولین فردی است که توانایی اش کشف شد و به تازگی شرح حالی از زندگی خود تحت عنوان "زنی که نمی تواند فراموش کند" منتشر کرده است.


"پرایس" تمامی جزئیات زندگی اش را از سن 14 سالگی به بعد به یاد می آورد و ابر حافظه اش را به دوربین فیلمبرداری تشبیه می کند که همواره در کنارش بوده است.


وی در یک مدرسه مشغول به کار است و از اینکه نمی تواند خاطرات دردناک زندگیش را فراموش کند بسیار ناراحت است.


"برد ویلیامز" با توانایی معرفی تمامی برندگان جوایز اسکار را در زمینه ها و دوره های مختلف


"برد ویلیامز" مجری رادیویی در ویسکونزین است که از داشتن ابر حافظه اش بسیار راضی و خوشحال است و علاوه بر حوادث مهم ورزشی و سیاسی قادر است اسامی تمامی برندگان جوایز اسکار را در زمینه های مختلف در تمامی دوره های برگزاری این مراسم نام ببرد.


با وجود این توانایی ها وی معتقد است تفاوتی با مردم عادی ندارد و توانایی خود را خارج از روال طبیعی زندگی نمی بیند.


"ریک بارون"دارای مغزی همچون دیسک سخت


"ریک بارون" چهارمین دارنده ابر حافظه در جهان پس از خواندن مطلبی درباره ژیل پرایس خود را به مرکز مطالعاتی دانشگاه کالیفرنیا معرفی کرد.


وی از سن 11 سالگی تمامی لحظات زندگیش را به یاد داشته و با کمک این توانایی توانسته در بسیاری از مسابقات کوچک و روزمره برنده شود.


بر اساس گزارش یو اس ای تودی، مغز بارون خصوصیاتی مانند یک دیسک سخت دارد زیرا تمامی اطلاعات را دسته بندی و سازمان دهی می کند.


فهرست 10 مجموعه تلویزیونی برتر نخستین دهه قرن 21

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/23:: 9:44 صبح
 

 

                                                                                                                 

در آستانه پایان نخستین دهه از قرن بیست و یکم نشریه معتبر هالیوود ریپورتر فهرستی از 10 مجموعه تلویزیونی برتر این دهه منتشر کرده که در آن "سوپرانوها" در صدر است و "لاست" در رده نهم قرار دارد.

به گزارش مهر، رویترز اعلام کرد در هر دهه برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی ماندگار و پربیننده تولید و پخش می‌شود و هرگز بر سر اینکه کدام برنامه یا مجموعه در این دهه برتر از همه بوده یا در بین برترین‌ها جای داشته، موافقت وجود ندارد. با این وجود در نخستین دهه از هزاره سوم هم چند مجموعه تاثیرگذارتر از دیگران بودند.

برای تهیه فهرست برترین مجموعه‌های تلویزیونی دهه اول از هزاره سوم صرفا مجموعه‌هایی بررسی شدند که از سال 1999 به بعد روی آنتن رفته بودند. ضمن اینکه معیار اصلی حضور در این فهرست جذابیت‌های هنری و جایگاه کلی هر مجموعه در رسانه تلویزیون بوده تا تعداد بینندگان و سودهایی که با پخش آنها نصیب شبکه‌های تلویزیونی شده است.

در فهرست برترین مجموعه‌های تلویزیونی نخستین دهه قرن بیست و یکم "سوپرانوها" ـ دیوید چیس در صدر قرار گرفته است. این مجموعه که از 1999 تا 2007 روی آنتن شبکه تلویزیونی HBO بود، خیلی زود به پای ثابت تمام خانواده‌های آمریکایی تبدیل شد و جیمز گاندولفینی در نقش سوپرانو تصویری تازه از یک سرکرده باندهای جنایتکار ارائه داد.

"وست وینگ" آرون سورکین از 1999 تا 2006 در شبکه NBC، "احساس خود را کنترل کن" لری دیوید از 2000 به بعد در HBO، "شیلد" شاون رایان از 2002 تا 2008، "خسارت‌ها" گلن و تاد کسلر و دانیل زلمن از 2007 به بعد، "مردان دیوانه" متیو وینر از 2007 به بعد در شبکه AMC و "30 راک" از 2006 به بعد در NBC دیگر مجموعه‌های برتر هستند.

در رده هشتم مجموعه‌های تلویزیونی برتر یک دهه گذشته "24" رابرت کوچران و جوئل سرنو ایستاده که از 2001 به بعد از شبکه Fox پخش می‌شود و "خانواده امروزی" استیون لویتن و کریستوفر لوید هم که از همین امسال روی آنتن شبکه ABC رفته و پخش آن همچنان ادامه دارد در رده دهم برترین‌ها ایستاده است.

اما مجموعه تلویزیونی "لاست" از جفری لیبر، جی جی آبرامز و دیمن لیندلوف که از سال 2004 روی آنتن ABC رفته  و چن روز پیش 24 می 2010 به پایان رسید، رده نهم این فهرست را به خود اختصاص داده است. این مجموعه ژانرهای ماجراجوایانه، معمایی و علمی تخیلی را در هم آمیخته و شخصیت‌پردازی دقیق و عمیق ویژگی بارز آن به شمار می‌رود.

"لاست" را می‌توان تلفیق "ارباب مگس‌ها"، "بازمانده"، "جزیره گیلیگان" و "دورافتاده" دانست که داستان‌هایی از گذشته، حال و آینده را با مهارت تمام روایت می‌کند و خالقان این مجموعه یکی از بهترین گروههای بازیگری را گرد هم آوردند که هر کدام از آنها یک شخصیت جذاب و تاثیرگذار را جان بخشیدند.

فهرست 10 نابغه برتر غرب بدون انیشتین

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/23:: 9:41 صبح
 

 

                                                                                                                   

وقتی صحبت از نوابغ اول جهان به میان می آید، ناخودآگاه نام آلبرت انیشتین به اذهان خطور می کند، امااین فیزیکدان مشهور آلمانی جزو این فهرست 10 نفره نیست.                 

این ده نابغه برتر دنیا غرب به ترتیب ضریب هوشی به قرار زیرند؛

1) یوهان ولفگانگ وون گوته: گوته شاعر آلمانی با ضریب هوشی 210، نمایشنامه نویس، داستان نویس، دانشمند، سیاستمدار، کارگردان تئاتر، منتقد و هنرمندی آماتور بود که بزرگترین شخصیت ادبی عصر مدرن به شمار می رفت.
در فرهنگ ادبی کشورهای آلمانی زبان این شخصیت از چنان جایگاهی برخوردار است، که از اواخر قرن هجدهم آثار وی به عنوان آثار کلاسیک در نظر گرفته شده اند.

2) لئوناردو داوینچی: لئوناردو داوینچی نقاش، مجسمه ساز، معمار، طراح و مهندس ایتالیایی دومین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی 205 برخوردار بود. تابلوهای نقاشی شام آخر و مونا لیزا این هنرمند از برجسته ترین آثار هنری دوره رنسانس محسوب می شد.
یادداشت های به جا مانده از داوینچی حاکی است: وی از خلاقیت های بالای فنی برخوردار بوده به طوری که بسیار جلوتر از زمان خود به سر می برده است.

3) امانوئل سویدن برگ: امانوئل سویدن برگ، مبتکر مسیحی و فیلسوف و دانشمند الهیات سوئدی بود که با برخورداری از ضریب هوشی 205 دست نوشته حجیمی از کلام الهی از وی به یادگار مانده است.
اندکی پس از مرگ او، هوادارانش بلافاصله جمعیت پیرو فلسفه سویدن برگ را با هدف مطالعه در زمینه افکار وی راه اندازی کردند.

4) گاتفرید ویلهلم وون لیبنیز: گاتفرید ویلهلم وون لیبنیز چهارمین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی 205 برخوردار بود. این فیلسوف برجسته آلمانی در رشته حقوق و فلسفه تحصیل کرد.
این فیلسوف شهیر در زمان خود نقش قابل توجهی در مسائل سیاسی و دیپلماتیک اروپا ایفا کرد. وی در مقوله فلسفه و ریاضیات از جایگاه برجسته ای برخوردار بود.

5) جان استوارت میل: جان استوآرت میل ، فیلسوف، اقتصاددان و مبلغ مکتب سودمندگرایی انگلیسی بود که از ضریب هوشی 200 بهره برده بود.
وی همچنین روزنامه نگاری برجسته در دوره اصلاحات قرن نوزدهم به شمار می رفت. وی از اصل سادگی در زندگی خود تبعیت می کرد.

6) بلز پاسکال: بلز پاسکال، ریاضیدان، فیزیکدان، فیلسوف مذهبی و استاد نثر فرانسوی بود. ضریب هوشی او 195 بود و اساس تشکیل تئوری مدرن احتمالات را بنا نهاد.
وی همچنین زمینه گسترش تعلیماتی مذهبی را بنا نهاد که ادراک خدا را از طریق دل به جای منطق آموزش می داد.

7) لودویگ ویتگنشتاین: لودویگ جوزف یوهان ویتگنشتاین فیلسوف انگلیسی زاده شده در اتریش بود که ضمن برخورداری از ضریب هوش 190 به عنوان بزرگترین فیلسوف قرن بیستم به شمار می رفت.
شخصیت این نابغه شهیر از جذابیت بسیاری در بین هنرمندان، نمایشنامه نویسان، شاعران، داستان نویسان، موسیقی دانان و حتی فیلم سازان برخوردار بود.

8) بابی فیشر: بابی فیشر که به روبرت جیمز فیشر معروف است، شطرنج باز ماهر آمریکایی بود که از ضریب هوشی 187 بهره برده بود. این نابغه مشهور در سال 1958 عنوان جوان ترین شطرنج باز تاریخ را به خود اختصاص داد. بازی خیره کننده وی در مسابقات قهرمانی جهانی 1972 افکار عمومی آمریکا را به بازی شطرنج هدایت کرد.
فیشر بازی شطرنج را از سن 6 سالگی آموخت و در سن 16 سالگی با هدف وقف کامل خود به این بازی، ترک تحصیل کرد.

9) گالیلئو گالیله: گالیلئو گالیله فیلسوف علوم طبیعی، منجم و ریاضیدان ایتالیایی بود که به پیشبرد علوم حرکت، ستاره شناسی و قدرت مواد کمک شایانی کرد.
وی از بهره هوشی 185 برخوردار بود و کشفیاتش از طریق تلسکوپ علم نجوم را متحول ساخت.

10) مادام دی استل: نه لوئیز جرمانی نکر بارونس دی استل هولستین معروف به مادام دی استل دانشمند، مبلغ سیاسی و سخنور فرانسوی - سوئیسی بود که از ضریب هوشی 180 سهم برده بود. وی به عنوان واسطه ای میان فرهنگ نو استعماری اروپا به مکتب رومانتیک گرایی به شمار می رفت.

نوشته های او در زمینه های داستانی، نوازندگی، مقالات اخلاقی و سیاسی، انتقادات ادبی، مطالب تاریخی، خاطرات شخصی و شعر از شهرت بالایی برخوردار است.

تصاویری که با چشم قابل رویت نیست

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/23:: 9:32 صبح

                                           تصاویری که با چشم قابل رویت نیست                                              

پول نیوز - این تصاویر با دوربینی با سرعت شاتر بالا عکس برداری شده است و با چشم قابل رویت نیست:

تلفنی به خدا(داستان واقعی)

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/23:: 9:24 صبح

 

حکایتی که مطالعه می فرمایید همگی توسط استاد محمد علی مجاهدی (از شاگردان عارف روشن ضمیر؛ شیخ جعفر مجتهدی) از کتاب  در محضر لاهوتیان آمده است که به دلیل نکات برجسته اخلاقی تقدیم  میگردد:                                                                                         


 


تلفنی که من به خدا زدم!


سالها قبل ، در اتاق کار خود نشسته بودم که مرد روحانی خوش چهره‌ای وارد شد. از چین‌های عمیق پیشانی‌اش پیدا بود که مردی دنیا دیده و سرد و گرم روزگار چشیده‌است. سر و وضع نسبتاً مرتبی داشت و پنجاه ساله به نظر می‌رسید و رفتار متین او انسان را به احترام وامی داشت.


پس از سلام و احوال پرسی، گفت:(ادامه مطلب...

سلام

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/22:: 2:52 عصر

سلام دوستان وبازدیدکنندگان محترم:

یه تعداد از دوستان وبازدیدکنندگان محترم گفتن چرا من پست های جدید وبیشتری میذارم،مطالب کمتری رو خواستن.بقول معروف میگن بازدیدکنندگان تشنه مطالب باشن؛ولی من فکر میکنم هر مطلبی که خوب باشه  باید اپ بشه حال اگه روزی وبلاگ 2-3 بار اپ بشه.بعضی وقتا دیده شده که چن روز نمیتونم اپ کنم.

حالا دوستان وبازدیدکنندگان محترم نظرتون چیه؟هر روز یه بار اپ بشه ؟یا همین طور خوبه ؟خواهشا نظرات خودتون رو بگید.از این دوست خوبم که نظرشون روگفتن ممنون وسپاسگزارم.


پدر و پسر

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/22:: 2:42 عصر
پدر و پسر

پدر و پسری داشتند در کوه قدم میزدند که ناگهان پای پسر به سنگی گیر کرد. به زمین افتاد و داد کشید: آآی ی ی ی! صدایی از دور دست آمد: آآی ی ی ی! پسرک با کنجکاوی فریاد زد: کی هستی؟ پاسخ شنید: کی هستی؟ پسرک خشمگین شد و فریاد زد: ترسو! باز پاسخ شنید: ترسو! پسرک با تعجب ازپدرش پرسید: چه خبر است؟ پدر لبخندی زد و گفت: پسرم خوب توجه کن.... و بعد با صدای بلند فریاد زد: تو یک قهرمان هستی! صدا پاسخ داد: تو یک قهرمان هستی! پسرک باز بیشتر تعجب کرد.پدرش توضیح داد: مردم میگویند که این انعکاس کوه است. ولی این در حقیقت انعکاس زندگی است. هرچیزی که بگویی یا انجام دهی، زندگی عینا" به تو جواب میدهد؛ اگر عشق را بخواهی، عشق بیشتری در قلب بوجود می آید و اگر به دنبال موفقیت باشی، آن را حتما بدست خواهی آورد.
هر چیزی را که بخواهی، زندگی همان را به تو خواهد داد.

مشکل

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/22:: 2:40 عصر
مشکل


مردى متوجه شد که گوش همسرش سنگین شده و شنوائیش کم شده است. به نظرش رسید که همسرش باید سمعک بگذارد ولى نمیدانست این موضوع را چگونه با او در میان بگذارد. بدین خاطر، نزد دکتر خانوادگیشان رفت و مشکل را با او در میان گذاشت. دکتر گفت براى این که بتوانى دقیقتر به من بگویى که میزان ناشنوایى همسرت چقدر است آزمایش سادهاى وجود دارد. این کار را انجام بده و جوابش را به من بگو:
«ابتدا در فاصله 4 مترى او بایست و با صداى معمولى مطلبى را به او بگو.
اگر نشنید همین کار را در فاصله 3 مترى تکرار کن. بعد در 2 مترى و به همین ترتیب تا بالاخره جواب دهد.»
آن شب، همسر آن مرد در آشپزخانه سرگرم تهیه شام بود و خود او در اتاق تلویزیون نشسته بود. مرد به خودش گفت الان فاصله ما حدود 4 متر است. بگذار امتحان کنم. سپس با صداى معمولى از همسرش پرسید: عزیزم شام چى داریم؟ جوابى نشنید. بعد بلند شد و یک متر جلوتر به سمت آشپزخانه رفت و دوباره پرسید: عزیزم شام چى داریم؟ باز هم پاسخى نیامد.
باز هم جلوتر رفت و از وسط هال که تقریباً 2 متر با آشپزخانه و همسرش فاصله داشت گفت: عزیزم شام چى داریم؟ باز هم جوابى نشنید . باز هم جلوتر رفت و به در آشپزخانه رسید. سوالش راتکرار کرد و باز هم جوابى نیامد. این بار جلوتر رفت و درست از پشت سر همسرش گفت: عزیزم شام چى داریم؟ زنش گفت: مگه کرى؟ براى پنجمین بار میگم:خوراک مرغ !!!
نتیجه اخلاقى:
مشکل ممکن است آنطور که ما همیشه فکر میکنیم در دیگران نباشد و شاید در خود ما باشد.


عشق

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/22:: 2:37 عصر

عشق

یک روز آموزگار از دانش‌آموزانی که در کلاس بودند پرسید آیا می‌توانید راهی غیر تکراری برای ابراز عشق، بیان کنید؟ برخی از دانش آموزان گفتند: با بخشیدن، عشقشان را معنا می‌کنند. برخی؛ دادن گل و هدیه و برخی؛ حرف‌های دلنشین را، راه بیان عشق عنوان کردند. شماری دیگر هم گفتند: با هم بودن در تحمل رنج‌ها و لذت بردن از خوشبختی را، راه بیان عشق می‌دانند. در آن بین، پسری برخاست و پیش از این که شیوه دلخواه خود را برای ابراز عشق بیان کند، داستان کوتاهی تعریف کرد.

 یک روز زن و شوهر جوانی که هر دو زیست شناس بودند، طبق معمول برای تحقیق بهجنگل رفتند. آنان وقتی به بالای تپّه رسیدند درجا میخکوب شدند. یک قلاده ببر بزرگ، جلوی زن و شوهر ایستاده و به آنان خیره شده بود. شوهر، تفنگ شکاری به همراه نداشت و دیگر راهی برای فرار نبود. رنگ صورت زن و شوهر پریده بود و در مقابل ببر، جرات کوچک‌ترین حرکتی نداشتند. ببر، آرام به طرف آنان حرکت کرد. همان لحظه، مرد زیست شناس فریاد زنان فرار کرد و همسرش را تنها گذاشت. بلافاصله ببر به سمت شوهر دوید و چند دقیقه بعد ضجه‌های مرد جوان به گوش زن رسید. ببر رفت و زن زنده ماند.

داستان به اینجا که رسید دانش آموزان شروع کردند به محکوم کردن آن مرد. راوی اما پرسید: آیا می‌دانید آن مرد در لحظه‌های آخر زندگی‌اش چه فریاد می‌زد؟ بچه ها حدس زدند حتما از همسرش معذرت خواسته که او را تنها گذاشته است! راوی جواب داد: نه، آخرین حرف مرد این بود که، عزیزم، تو بهترین مونسم بودی. از پسرمان خوب مواظبت کن و به او بگو پدرت همیشه عاشقت بود. قطره‌های بلورین اشک، صورت راوی را خیس کرده بود که ادامه داد: همه زیست شناسان می دانند که ببر فقط به کسی حمله می‌کند که حرکتی انجام می‌دهد و یا فرارمی‌کند. پدر من در آن لحظه وحشتناک، با فدا کردن جانش، پیش‌مرگ مادرم شد و او را نجات داد. این صادقانه‌ترین و بی‌ریاترین راه پدرم برای بیان عشق خود به مادرم و من بود.


دعا و درددل به سبک آنلاین

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/3/20:: 9:49 صبح

سلام دوستان خوب همیشگی ام امیدوارم که از این پست خوشتون بیاد.اگه خوشتون اومد ،منم ملتمس دعاتون هستمگل تقدیم شما

                              دعا و درددل به سبک آنلاین


<      1   2   3   4   5      >



بازدید امروز: 29 ، بازدید دیروز: 88 ، کل بازدیدها: 559661
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ