سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دردسرهای داشتن اپل

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/27:: 12:23 عصر

جیل بریک یعنی شکستن حصار. نوعی هک است که به وسیله ی بعضی نرم افزار ها روی سیستم عامل آی.او.اس iPhone انجام می شود تا امکاناتی را که اپل از آن ها پشتیبانی نمی کند، به iOS اضافه نماید.

ادامه مطلب...

ناتالی پورتمن و کالین فرث دانشمند!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/23:: 11:23 صبح

دستگاه چینی که ایرانیان را می کشد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/22:: 10:57 صبح

براساس گزارشی که وزارت کشور در پایان سال گذشته اعلام کرد، هزینه ای که مرگ این 1000 نفر بر جامعه تحمیل کرده است، بیش از 20 میلیارد تومان بوده است(حال آنکه جان یک انسان قابل قیمت گذاری نیست و این رقم تنها به صورت یک میزان نمادین وکلی اعلام می گردد).
ورود فله ای کالاهای بی کیفیت چینی خسارات جبران ناپذیری را به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایرانی وارد می کند. این اجناس با ظاهری فریبنده و قیمتی بسیار پایین در مقایسه با محصولات مشابه داخلی، بدون هیچگونه نظارت و گزینشی وارد سرزمین ایران می شود.

یکی از این محصولات، دستگاه هشدار دهنده نشت گاز است (بخوانید دستگاهِ گرفتنِ جان)، این دستگاه غیراستاندارد چینی، به تعداد بسیار انبوهی وارد کشور می شود. نحوه عملکرد این دستگاه بدین گونه است که بعد از دریافت pbm 2000 گاز مونو اکسید کربن، شروع به اخطار و اعلام خطر می کند، این در حالیست که آستانه خطر برای گاز مونو اکسید کربن pbm 100 است و pbm 2000 یعنی مرگ، یعنی اینکه اینجا چند نفر مرده اند و شما بیایید و جنازه ها را بردارید.

طبق گزارش سازمان آتش نشانی، در سال گذشته حدود 1000 نفر از هموطنانمان بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند که از این میزان، چیزی در حدود 150 نفر، کسانی هستند که دستگاه هشداردهنده گاز چینی را نصب کرده بودند، یعنی دستگاه هشداردهنده نشت گاز را داشته اند!!!!!

همچنین براساس گزارشی که وزارت کشور در پایان سال گذشته اعلام کرد، هزینه ای که مرگ این 1000 نفر بر جامعه تحمیل کرده است، بیش از 20 میلیارد تومان بوده است(حال آنکه جان یک انسان قابل قیمت گذاری نیست و این رقم تنها به صورت یک میزان نمادین وکلی اعلام می گردد).

این در حالیست که طبق برآورد کارشناسان، هزینه تجهیز یک آزمایشگاه بزرگ برای تست عملکرد تمامی دستگاه های هشداردهنده نشت گاز داخلی و خارجی،پیش از ورود به بازار، چیزی در حدود 100 میلیون تومان می باشد و این رقم در مقابل میزان خسارت وارده در هر سال بسیار ناچیز است ولی متاسفانه تاکنون موسسه استاندارد و تحقیقات و دیگر سازمان های ذیربط، هیچگونه همکاری و مساعدتی را انجام نداده اند.

حال دو سوال:

1-چرا ما باید دریچه های ورودی کشورمان به گونه ای باشد که دستگاهی به کشور وارد شود و هموطنانمان آن دستگاه را خریداری کنند و اعتماد کنند و با این اعتماد، جان خود را از دست بدهند؟

2-چرا سازمان های دخیل در بحث استاندارد، برای تجهیز آزمایشگاه مربوطه اقدامی انجام نمی دهند؟

به راستی، جان یک هموطن چقدر ارزش دارد؟؟؟؟

منبع: عصر ایران


ایران دومین کشور پناهنده پذیر در جهان

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/22:: 10:57 صبح

تهوری با تاکید بر اینکه سه درصد پناهندگان ساکن در ایران در اردوگاه‌هایی با اتمام امکانات زندگی می‌کنند، گفت: اتباع افاغنه که بیشترین آمار اتباع بیگانه را در کشورتشکیل می‌دهند در17استان کشور ساکن هستند که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اداره کل امور اتباع خارجی استان البرز در منطقه کمالشهر کرج افتتاح شد.

محمد تهوری مهاجرپذیر بودن ایران را یکی از ویژگی‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: کشور ایران علی‌رغم جنگ با عراق در هشت سال دفاع مقدس و در جنگ خلیج فارس در شرایطی که هیچ کشوری به آوارگان کشورهای درگیر در جنگ پناه نمی‌داد پذیرای این آوارگان شد.

وی افزود: ایران بعد از پاکستان دومین کشور مهاجرپذیر در دنیا است.

تهوری ازحضور یک میلیون پناهنده در ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر بهترین نوع خدمات به این پناهندگان داده می شود و امکانات ارائه شده به آنان در حد مطلوبی است.

تهوری با تاکید بر اینکه سه درصد پناهندگان ساکن در ایران در اردوگاه‌هایی با اتمام امکانات زندگی می‌کنند، گفت: اتباع افاغنه که بیشترین آمار اتباع بیگانه را در کشورتشکیل می‌دهند در17استان کشور ساکن هستند که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: قبلا دو میلیون و700 هزار تبعه خارجی در ایران زندگی می‌کردند که با تمهیدات انجام شده در حال حاضر تنها یک میلیون نفر از این افراد در کشور باقی مانده‌اند.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشوردر پایان با اشاره به اجرایی شدن طرح تعیین تکلیف اتباع خارجی در کشور، گفت: در حال حاضر 28 شعبه در سراسر کشور برای انجام امور مربوط به این طرح در حال فعالیت هستند.


منبع: ایسنا


زندگی شما هم سرد شده است؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/22:: 10:55 صبح

10 دوربین دیجیتال برتـر ژوئن 2011

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/22:: 10:54 صبح




Canon PowerShot G12

کیفیت عکس‌های G12 عالیست به طوری که همه جزئیات تصویر به خوبی دیده می‌شوند. از مزیت‌های اصلی آن باید به پردازش‌گر تصویر بسیار قدرتمند DIGIC 4، حسگر 10 مگاپیکسل CCD و فناوری HS اشاره کرد. این قابلیت‌ها کمک می‌کنند کیفیت عکس حتی ادامه مطلب...

قضیه دختر زیبا و خواستگار پیر

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/21:: 11:53 صبح

 

روزگاری یک کشاورز در روستایی زندگی می کرد که باید پول زیادی را که از یک پیرمرد قرض گرفته بود، پس می داد.
کشاورز دختر زیبایی داشت که خیلی ها آرزوی ازدواج با او را داشتند. وقتی پیرمرد طمعکار متوجه شد کشاورز نمی تواند پول او را پس بدهد، پیشهاد یک معامله کرد و گفت اگر با دختر کشاورز ازدواج کند بدهی او را می بخشد و دخترش از شنیدن این حرف به وحشت افتاد و پیرمرد کلاه بردار برای اینکه حسن نیت خود را نشان بدهد گفت : اصلا یک کاری می کنیم، من یک سنگریزه
سفید و یک سنگریزه سیاه در کیسه ای خالی می اندازم، دختر تو باید با چشمان بسته یکی از این دو را بیرون بیاورد.

 اگر سنگریزه سیاه را بیرون آورد باید همسر من بشود و بدهی بخشیده می شود و اگر سنگریزه سفید را بیرون آورد لازم نیست که با من ازدواج کند و بدهی نیز بخشیده می شود، امااگر او حاضر به انجام این کار نشود باید پدر به زندان برود.

این گفت و گو در جلوی خانه کشاورز انجام شد و زمین آنجا پر از سنگریزه بود. در همین حین پیرمرد خم شد و دو سنگریزه برداشت. دختر که چشمان تیزبینی داشت متوجه شد او دو سنگریزه سیاه از زمین برداشت و داخل کیسه انداخت. ولی چیزی نگفت !

سپس پیرمرد از دخترک خواست که یکی از آنها را از کیسه بیرون بیاورد.

تصور کنید اگر شما آنجا بودید چه کار می کردید ؟ چه توصیه ای برای آن دختر داشتید ؟ ادامه مطلب...

قویترین خودروساز سوئد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/21:: 11:22 صبح

تاریخچه شرکت خودروسازی اسکانیا باز می‌گردد به سال 1890، زمانی که پیتر پیترسون کارخانه تولید کالسکه خود را در استکهلم سوئد بنا نهاد. او چند سالی به تولید کالسکه پرداخت تا این‌که هیجان و شتاب رو به افزایش صنعت خودروسازی گریبان این صنعتگر سوئدی را نیز گرفت و سرانجام سال 1897 یعنی تنها 7 سال پس از آغاز تجارت، اولین خودروی سواری خود را تولید و عرضه کرد.

5 سال بعد اسکانیا با تولید اولین کامیون، وارد بازار جدیدی شد که آینده این کارخانه را می‌ساخت. سال 1911 شرکت اسکانیا با عقد توافق‌نامه‌ای با شرکت وابیز (vabis) ادغام شد و به اسکانیا وابیز یا به طور مخفف AB تغییرنام داد.

درسال 1940 شرکت اسکانیا شاهد تغییر مدیریتی وسیعی بود که باعث شد شرکت با تغییر بسیاری از راهکارها و برنامه‌ها و با جذب مهندسان و نیروهای خلاق و جوان، محصولات مدرن‌تر و مطلوب‌تری را عرضه کند و به این ترتیب رتبه محبوبیت خود را در بازار وسایل حمل و نقل عمومی‌ بهبود قابل ملاحظه‌ای دهد.

اما با شروع جنگ جهانی دوم، همانندسال‌های قبل، شرکت اسکانیا با کاهش تقاضا برای کامیون و اتوبوس‌های عمومی، ظرفیت خالی کارخانجات خود را صرف تولید محصولات نظامی‌ کرد. با پایان جنگ اسکانیا دوباره تولید محصولات اصلی خود را از سرگرفت و توانست در رقابت با شرکت معظم و هم میهن خود، ولوو به جایگاه درخوری دست یابد به طوری که تبدیل به یکی از قوی‌ترین شرکت‌های خودروساز سوئد شد.

در کنار موفقیت‌های ملی، اسکانیا همچنین موفق به حضور در بازارهای جهانی گردید. سال 1969 اسکانیا برای بار دوم در تاریخ خود ادغام را تجربه کرد و این بار این شرکت بزرگ سوئدی ساب بود که با اسکانیا یکی شد و به این ترتیب ساب اسکانیا به دنیا آمد، اما معروفیت و محبوبیت نام تجاری اسکانیا باعث شد ‌مدیریت مجموعه ادغام شده تصمیم به عرضه محصولات تولیدی با برند اسکانیا بگیرد.

در سال 1999 موفقیت‌ها و نام پرآوازه شرکت باعث شد تا سرانجام ولوو که همیشه به عنوان رقیب سنتی اسکانیا معروف بود، برای بهره‌مندی از توان فنی و مدیریتی نهفته در این مجموعه، 50 درصد از سهام اسکانیاساب را بخرد.

به این ترتیب بود که 2 رقیب دیرین با حفظ برندهای مشهور خود و به دور از غوغای رقابت و با هم‌افزایی توانایی‌های 2 مجموعه بزرگ سوئدی روح وایکینگی خود را برای فتح بازار بین‌المللی روانه چهارگوشه دنیا کردند.

دهه 90 را می‌توان دهه توسعه و تولید محصولات متنوع سوئدی در بازار فزاینده وسایط حمل و نقل سنگین نامید. امروزه کامیون‌ها و اتوبوس‌های اسکانیا بازارهای وسیعی در بیشتر کشورهای دنیا دارند و به نوعی قبله آمال و استاندارد صنعت خودروسازی سنگین دنیا حساب می‌شوند.

HISTORY OF SCANIA 
مترجم: آزاده م.

 


ثروتمندان هالیوودی پول خود را کجا خرج میکنند

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/21:: 9:57 صبح

سینماگران و خواننده‌های ثروتمند بسته به علایق خود دستمزدهای میلیونی خود را خرج خرید ملک یا کادوی تولد می‌کنند...
1. بیانسه
این خواننده برای شرکت در جوایز BET سال 2007 حدود 100 هزار دلار خرج خرید لباس خود کرد. او سال 2010 برای هدیه تولد 41 سالگی همسرش جی- زی دو میلیون دلار خرج کرد و اتوموبیل بوگاتی ویرون گرند اسپورت را که سریعترین خودرو جهان است برای او خرید.




2. جاستین بیبر
این خواننده جوان که خیلی سریع به پول و شهرت رسید برای ادامه مطلب...

چند درصد ایرانی ها چه چیزهایی دارند؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/21:: 9:48 صبح

 


<      1   2   3   4      >



بازدید امروز: 123 ، بازدید دیروز: 88 ، کل بازدیدها: 559755
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ