سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قویترین خودروساز سوئد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/4/21:: 11:22 صبح

تاریخچه شرکت خودروسازی اسکانیا باز می‌گردد به سال 1890، زمانی که پیتر پیترسون کارخانه تولید کالسکه خود را در استکهلم سوئد بنا نهاد. او چند سالی به تولید کالسکه پرداخت تا این‌که هیجان و شتاب رو به افزایش صنعت خودروسازی گریبان این صنعتگر سوئدی را نیز گرفت و سرانجام سال 1897 یعنی تنها 7 سال پس از آغاز تجارت، اولین خودروی سواری خود را تولید و عرضه کرد.

5 سال بعد اسکانیا با تولید اولین کامیون، وارد بازار جدیدی شد که آینده این کارخانه را می‌ساخت. سال 1911 شرکت اسکانیا با عقد توافق‌نامه‌ای با شرکت وابیز (vabis) ادغام شد و به اسکانیا وابیز یا به طور مخفف AB تغییرنام داد.

درسال 1940 شرکت اسکانیا شاهد تغییر مدیریتی وسیعی بود که باعث شد شرکت با تغییر بسیاری از راهکارها و برنامه‌ها و با جذب مهندسان و نیروهای خلاق و جوان، محصولات مدرن‌تر و مطلوب‌تری را عرضه کند و به این ترتیب رتبه محبوبیت خود را در بازار وسایل حمل و نقل عمومی‌ بهبود قابل ملاحظه‌ای دهد.

اما با شروع جنگ جهانی دوم، همانندسال‌های قبل، شرکت اسکانیا با کاهش تقاضا برای کامیون و اتوبوس‌های عمومی، ظرفیت خالی کارخانجات خود را صرف تولید محصولات نظامی‌ کرد. با پایان جنگ اسکانیا دوباره تولید محصولات اصلی خود را از سرگرفت و توانست در رقابت با شرکت معظم و هم میهن خود، ولوو به جایگاه درخوری دست یابد به طوری که تبدیل به یکی از قوی‌ترین شرکت‌های خودروساز سوئد شد.

در کنار موفقیت‌های ملی، اسکانیا همچنین موفق به حضور در بازارهای جهانی گردید. سال 1969 اسکانیا برای بار دوم در تاریخ خود ادغام را تجربه کرد و این بار این شرکت بزرگ سوئدی ساب بود که با اسکانیا یکی شد و به این ترتیب ساب اسکانیا به دنیا آمد، اما معروفیت و محبوبیت نام تجاری اسکانیا باعث شد ‌مدیریت مجموعه ادغام شده تصمیم به عرضه محصولات تولیدی با برند اسکانیا بگیرد.

در سال 1999 موفقیت‌ها و نام پرآوازه شرکت باعث شد تا سرانجام ولوو که همیشه به عنوان رقیب سنتی اسکانیا معروف بود، برای بهره‌مندی از توان فنی و مدیریتی نهفته در این مجموعه، 50 درصد از سهام اسکانیاساب را بخرد.

به این ترتیب بود که 2 رقیب دیرین با حفظ برندهای مشهور خود و به دور از غوغای رقابت و با هم‌افزایی توانایی‌های 2 مجموعه بزرگ سوئدی روح وایکینگی خود را برای فتح بازار بین‌المللی روانه چهارگوشه دنیا کردند.

دهه 90 را می‌توان دهه توسعه و تولید محصولات متنوع سوئدی در بازار فزاینده وسایط حمل و نقل سنگین نامید. امروزه کامیون‌ها و اتوبوس‌های اسکانیا بازارهای وسیعی در بیشتر کشورهای دنیا دارند و به نوعی قبله آمال و استاندارد صنعت خودروسازی سنگین دنیا حساب می‌شوند.

HISTORY OF SCANIA 
مترجم: آزاده م.

 





بازدید امروز: 109 ، بازدید دیروز: 222 ، کل بازدیدها: 561377
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ