سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیدا و پنهان وایمکس

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/9/30:: 4:7 عصر

در حال حاضر در کشور ما چهار شبکه خدمات وایمکس ارائه می دهند. ایرانسل، مبین نت، لایزر و داتک. شبکه  داتک که خدماتش محدود به شهر تهران است، خیلی قبل تر از بقیه شبکه ها وارد حوزه خدمات وایمکس شد و بعد از مدتی از فهرست ارائه دهندگان این سرویس خارج شد و حالا دوباره بعد از مدتی فعالیت های خود را آغاز کرده است.

مبین نت در 35  استان، ایرانسل در هفت استان، اسپادان (اپراتور تلفن همراه اصفهان) در استان اصفهان و رایانه دانش گلستان در استان گلستان فهرست مناطقی از کشور است که می توانند از خدمات وایمکس استفاده کنند.


چرا باید روی گزینه وایمکس فکر کنیم؟

اگر دنبال اینترنت پرسرعت باشید احتمالا یکی از گزینه هایی که به شما پیشنهاد می شود وایمکس است. برای این که متوجه شوید وایمکس چه مزیت هایی دارد باید حسابی در این مورد تحقیق کنید و نظرکسانی که تجربه استفاده از وایمکس را دارند جویا شوید.

1 – اولین و احتمالا مهم ترین مزیت وایمکس نسبت به بقیه پروتکل های ارتباطی شعاع پوشش دهی خوب آن است. منظور از شعاع پوشش دهی، مناطق تحت پوشش شبکه نیست. منظور محدوده ای است که شما می توانید لپ تاپ تان را با خیال راحت بغل کنید و پای تلویزیون در اینترنت گشت بزنید.

2 – یکی از ویژگی های مهم وایمکس قابل استفاده بودن آن در ایستگاه های سیار است. البته روی این یک ویژگی، داخل ایران به دو دلیل خیلی حساب باز نکنید، اول اینکه شبکه های داخل ایران پوشش کاملی در مناطق مختلف ندارند و دوم اینکه در جایی مثل مترو که از سطح زمین پایین تر است از وایمکس نمی توانید استفاده کنید.


3 – در بعضی مناطق تهران به دلیل اینکه در خط تلفن آنها از فیبر نوری استفاده شده، نمی توانند از خدمات ADSL استفاده کنید، اما از سرویس وایمکس به دلیل بی نیاز بودن به خط اینترنت می توانند استفاده کنند. دقیقا همین مسئله برای مشترکانی که می خواهند خط تلفن جدید از مخابرات بگیرند هم صدق می کند. وقتی به مرکز مخابراتی مراجعه کنید تا یک خط تلفن جدید بگیرید به شما می گویند معلوم نیست بتواندی از این خط برای سرویس ADSL استفاده کنید و همه چیز به شا نس تان بستگی دارد! و طبعا این مسائل درمورد وایمکس وجود ندارد.

4 – برگ برنده بزرگ شبکه های وایمکس برای کاربران بدون شک مودم های یو اس بی هستند. مودم های بسیار کم حجم که امکان اتصال به شبکه وایمکس را فراهم می کنند. معمولا این مودم ها آنتن های چندسویه ای هستند که دریافت ضعیف تری نسبت به سایر دستگاه ها دارند و در نقاطی که پوشش مناسبی داشته باشند، قابل استفاده اند.


چه چیزهایی باعث می شود از وایمکس زده شویم؟

1 – وایمکس در کنار خوبی ها و مزایایش یکسری عیب هم دارد که گاهی اوقات برای استفاده کنندگانش مشکل زا می شود. یکی از ایرادات بزرگ وایمکس پوشش دهی آن است. وایمکس هر شرکت در مناطق خاصی پوشش دهی آن است و پوشش دهی هر شرکت با شرکت دیگر متفاوت است.

برای خرید وایمکس در مرحله اول باید با شرکتی که می خواهید از آن اینترنت بگیرید حتما مشورت کنید و از میزان پوشش دهی محل تان باخبر شوید. در مناطقی که پوشش دهی خوب است می توانید با خیال راحت وایمکس بخرید و از سرعت تان لذت ببرید اما مناطقی که پوشش دهی ضعیف است باید با توصیه کارشناسان شرکت موردنظرتان مودم هایی را تهیه کنید که با سیگنال های ضعیف به مشکل برنخورند.

در مناطق با پوشش دهی ضعیف باید بی خیال وایمکس شوید و با شرکت های دیگر ارائه دهنده وایمکس صحبت کنید یا راه های دیگر را امتحان کنید. همین پوشش دهی متفاوت در مناطق مختلف یک عیب بزرگ دیگر هم دارد، یک مشترک از سیستم وایمکس استفاده می کند تا قاعدتا بتواند در تمام نقاط شهر و  هر جایی که به آن نیاز دارد استفاده اما با این نحوه پوشش دهی چنین قضیه ای منتفی می شود. فرض کنید شما منزل تان در منطقه نارمک واقع شده و پوشش دهی وایمکس در این نقطه مناسب است و شما هم وایمکس تان را خریداری می کنید تا این جای کار همه چیز خوب است اما ممکن است شما برای کاری به فرض به منطقه ای از سعادت آباد بروید که آنجا پوشش دهی وایمکس وجود ندارد، خب در این صورت کلیه هزینه هایی که برای خرید وایمکس پرداخت کرده اید هدر می رود و خاطره می شود!


2 – سرعت و کیفیت وایمکس تان به شدت به وضعیت آب و هوایی مرتبط است! تعجب نکنید، چون امواج وایمکس از شبکه های رادیویی استفاده می کند، با بارانی و توفانی شدن آب و هوا امکان دارد سرعت ارتباطی شما پایین بیاید یا در بعضی مواقع قطع شود. بنابراین با خرید وایمکس هر روز آرزو می کنید که هوا آفتابی باشد!

3 – اگر برج های بلند و آسمان خراش ها در کنار منزل تان هستند باید در خرید وایمکس کمی تا قستی تامل کنید، گاهی اوقات حتی اگر پوشش دهی در مناطق شما خوب باشد اما کنارتان آسمان خراش ها قرار داشته باشند بازهم در دریافت اینترنت وایمکس به مشکل برخواهید خورد. این مشکلات در مناطق سربسته مانند مترو، پاساژها و... هم مشاهده می شود و ارتباط با اینترنت تان با مشکلات زیادی مواجه می شود.





بازدید امروز: 2 ، بازدید دیروز: 134 ، کل بازدیدها: 560539
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ