سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بوت از نوع فلش!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/3/9:: 9:54 صبح
از این پس با حافظه‌های فلش، ویندوز نصب کنید!
این روزها استفاده از حافظه‌های فلش و‌ هارددیسک‌های اکسترنال روز به روز در حال گسترش است. تا به حال نصب ویندوز روی لپ‌تاپ‌های نو را دیده‌اید؟ آیا توجه کرده‌اید که فروشندگان لپ‌تاپ این روزها چقدر سریع در مدت زمان چند دقیقه با اتصال یک‌ هارددیسک اکسترنال به لپ‌تاپ مورد نظر شما سیستم‌عامل و برنامه‌های مورد نیاز را روی آن نصب می‌کنند؟ به این نکته که این کار بدون نیاز به سی‌دی یا دی‌وی‌دی صورت می‌گیرد و سرعت نصب ویندوز نیز بسیار سریع‌تر از نصب از طریق دیسک‌های نوری است، توجه کرده‌اید؟

این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‌توانید دیسک‌های نصب ویندوز و دیگر دیسک‌های مورد نظرتان را که دارای قابلیت بوت هستند، به حافظه‌های فلش یا دیگر تجهیزات حافظه یو‌اس‌بی منتقل کنید تا بدون نیاز به درایوهای نوری بتوانید به کمک حافظه فلش یا ‌هارد اکسترنال خود، با سرعت بالا نسبت به نصب ویندوز یا انجام امور دیگر اقدام کنید.

بوت با فلش!

نرم‌افزار پیشنهادی ما FlashBoot نام دارد. این نرم‌افزار شما را قادر می‌سازد تا براحتی حافظه‌های فلش را به حافظه‌هایی با قابلیت بوت که در اصطلاح به آنها (bootable) گفته می‌شود تبدیل کنید. به کمک این قابلیت شما می‌توانید دیسک‌های مختلف اعم از نصب ویندوز، دیسک‌های اضطراری بازیابی اطلاعات، بازیابی رمز عبور سیستم‌عامل و... را که همگی با قابلیت بوت سر و کار دارند، به حافظه فلش خود منتقل کنید و هرجا که به آنها نیاز داشتید، بدون نیاز به درایو نوری، با سرعت بسیار بالا از آن استفاده کنید.

چرا حافظه‌های یواس‌بی؟

با مشاهده این نرم‌افزار، سوالی که برای خیلی از کاربران پیش می‌آید این است که چرا اصلا دیسک‌های نوری با قابلیت بوت را به حافظه‌های یواس‌بی بوت تبدیل کنیم؟ در ادامه برخی دلایل این کار را شرح داده‌ایم که عبارتند از:

ـ حافظه‌های یواس‌بی با قابلیت بوت برخلاف دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز، روش کار ساده‌تری دارند و دسترسی به آنها نیز ساده‌تر است. اگر بخواهیم این حافظه‌ها را با فلاپی‌دیسک‌ها مقایسه کنیم حجم بسیار بالاتر، سرعت بیشتر و امنیت اطلاعات در آنها قابل ذکر است. همچنین در مقایسه با دیسک‌های نوری (سی‌دی و دی‌وی‌دی‌ها)، قابلیت نوشتن اطلاعات روی حافظه به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی از یک حافظه، سیستم‌عامل را بوت کنید و در همان حافظه نیز اطلاعات مورد نظرتان را کپی یا از سیستم‌عامل نسخه پشتیبان تهیه کنید، در صورتی که انجام این کار روی دیسک‌های نوری امکان‌پذیر نیست. همچنین نوشتن موقت اطلاعات روی دیسک‌های نوری هزینه تهیه دیسک خام را برای شما دربردارد که با انجام این کار روی حافظه‌های یواس‌بی این هزینه‌ها نیز از بین می‌رود.

ـ از دیگر دلایلی که ضرورت استفاده از این نرم‌افزار را مشخص می‌کند، هنگام استفاده از نت‌بوک‌های موجود در بازار به چشم می‌خورد. همان‌طور که می‌دانید اکثر نت‌بوک‌ها به دلیل اندازه بسیار کوچک و وزن کم، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کنند، اما در کنار این قابلیت‌ها، کاستی‌هایی نیز به چشم می‌خورد که یکی از مهم‌ترین آنها نداشتن درایو نوری است! حالا فرض کنید یکی از این نت‌بوک‌ها را در اختیار دارید و می‌خواهید روی آن ویندوز نصب کنید یا رمز عبور ویندوز را فراموش کرده‌اید و قصد دارید به کمک دیسک‌های بوت بازیابی رمزعبور، مشکل
به وجود آمده را حل کنید. آیا وقتی درایو نوری برای خواندن دیسک شما وجود ندارد قادر به انجام این کار هستید؟

به نظر شما خرید یک درایو نوری و همراه داشتن آن در تمام لحظات علاوه بر داشتن هزینه، موجب افزایش وزن دستگاه شما و سختی در حمل و نقل آن نمی‌شود؟ در این گونه موارد نیز نرم‌افزار FlashBoot بهترین راه‌حل است، چرا که براحتی می‌تواند دیسک‌های شما را به حافظه فلش‌تان منتقل کند تا بدون نیاز به درایو نوری، تمام کارهایی که قصد انجام آن را داشته‌اید به انجام برسانید.

ـ علاوه بر موارد فوق، امکان استفاده از قابلیت بوت در مواقعی که درایو نوری صدمه دیده یا دسترسی به آن محدود شده است، کاهش مصرف باتری در لپ‌تاپ‌ها، افزایش عمر مفید درایو نوری رایانه، گذر از محدودیت حجم موجود در دیسک‌های فعلی (بین 700 تا 4700 مگابایت) و... برخی از دلایلی است که نیاز به استفاده از حافظه‌های یواس‌بی با قابلیت بوت را به شما نشان می‌دهد.

چرا فلش بوت؟

استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده است، طوری که حتی کاربران مبتدی نیز می‌توانند با ویزاردهای کمکی نرم‌افزار دیسک‌های نصب انواع سیستم‌عامل اعم از ویندوز و لینوکس را به حافظه‌های یواس‌بی خود منتقل کرده و قابلیت بوت را نیز به آنها اضافه کنند.

همچنین کاربران حرفه‌ای می‌توانند به کمک این برنامه، دیسک‌های بوت مورد علاقه خود را ایجاد کنند و از امکانات دیگری همچون ساخت دیسک‌های بازیابی رمز عبور و ساخت دیسک‌های بوت اضطراری نیز بهره‌مند شوند.

چنانچه به استفاده از این نرم‌افزار علاقه دارید، می‌توانید آخرین نسخه آن را به طور رایگان (دارای محدودیت) از لینک زیر دانلود کنید:

http://www.prime-expert.com/flashboot/downloads/flashboot-latest-setup.exe

همچنین نسخه بدون نیاز به نصب این نرم‌افزار نیز با مراجعه به لینک زیر قابل دانلود است:

http://www.prime-expert.com/flashboot/downloads/flashboot-latest-portable.zip

منبع کلیک





بازدید امروز: 96 ، بازدید دیروز: 209 ، کل بازدیدها: 560262
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ