سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گسترش ویندوز موبایل

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/12/9:: 11:45 صبح
مایکروسافت قصد دارد بستر موبایلی خود را بازتر کند تا سیستم عامل تولیدی خود را روی دیگر پردازنده‌ها از جمله پردازنده‌های تولیدی شرکت Qualcomm نیز نصب کند.

به‌گزارش رویترز و به‌نقل از گرگ سالیوان، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت پشتیبانی از سخت‌افزارهای جدید یکی از استراتژی‌های مایکروسافت است.

هفته گذشته مایکروسافت با نوکیا قراردادی امضا کرد تا این سیستم عامل را روی گوشی‌های همراه نوکیا نیز عرضه کند. نخستین گوشی‌های ویندوز فونی نوکیا اوایل بهار عرضه خواهند شد.

چندین سازنده بزرگ تلفن همراه تاکنون گوشی‌هایی با سیستم عامل ویندوز فون عرضه کرده‌اند اما در فصل گذشته میلادی، مایکروسافت تنها موفق شد نزدیک به 2درصد از سهم بازار تلفن‌های همراه را در اختیار داشته باشد. نوکیا سهم بازاری حدود 30درصد دارد.

ST-Ericsson، یکی از رقبای کوچک تر کوالکام است که قصد دارد تمرکز خود را روی عرضه پردازنده‌هایی بگذارد که در تطابق کامل با بستر مایکروسافت باشد و می‌تواند عرضه خود را طوری زمانبندی کند که با آغاز کار نوکیا برای عرضه سیستم عامل ویندوز فون هماهنگ کند.

گیز دلفاسی، مدیر عامل ST-Ericsson در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «و حالا همه چیز تغییر کرده است و محیط تلفن همراه، محیط دیگری است.»

این شرکت آماده است پردازنده‌های خود را برای نصب در گوشی‌های نوکیا عرضه کند. کودی آکری، تحلیلگر موسسه گروه اقتصادی ویلیامز نیز اعلام کرد حضور اس‌تی‌اریکسون باعث اشتیاق بیشتر کوالکام خواهد شد.

آکری همچنین گفت: «اگر یک منبع برای عرضه وجود داشته باشد، هیچ رقابتی برسر قیمت رخ نخواهد داد. اگر بخواهیم بهترین گوشی را با بهترین قیمت بخریم، باید منتظر بیش از یک عرضه کننده باشیم.»

اس‌تی‌اریکسون یکی از تولیدکنندگان اصلی نوکیا، سونی اریکسون و سامسونگ است و دلفاسی امیدوار است مشتریان بزرگ دیگری را تا یکی دو ماه آینده دیگر به جمع مشتریان خود اضافه کند.

 





بازدید امروز: 99 ، بازدید دیروز: 96 ، کل بازدیدها: 560732
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ