سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوگل کروم و ویژگیهای آن

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:46 صبح

گوگل کروم دارای ویژگی‌های جالبی است که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

Task Manager for websites

اگر در مرورگر گوگل کروم کلیدهای shift+Escape را همزمان فشار دهید، پنجره Task Manager را باز می‌کند که فهرست کامل تمام وب‌سایت‌هایی را که در حال حاضر در مرورگر گوگل کروم شما باز هستند، نمایش می‌دهد.

شما از این طریق می‌توانید ببینید هر وب سایتی چه مقدار از حافظه کامپیوترتان را اشغال کرده و اگر صفحه یک وب‌سایتی که باز است، باعث ایجاد اشکال شده، می‌توانید End process را کلیک کنید تا آن Tab بسته شود.

Visual Brower History

این ویژگی را گوگل کروم از گوگل دسکتاپ گرفته است. در واقع با فشردن کلیدهای ctrl+H History مرورگر باز می‌شود. حال می‌توانید به دنبال هر کلید واژه‌ای که علاقه‌مندید بگردید. علاوه بر نمایش سایت‌های مورد جستجو، گوگل کروم برای هر صفحه، پنجره نمایش کوچکی هم (به صورت Thumbnail image) به نمایش می‌گذارد.

Super Clean Contextual Menus

با راست کلیک کردن روی هر لینک در سایت‌های نمایش داده شده در گوگل کروم، به شما 5 انتخاب برتر نمایش داده می‌شود و با کلیک راست کردن روی هر تصویر، 4 انتخاب.

Search Your Favorite Websites From the address Bar

هنگام مشاهده یک سایت در مرورگر گوگل کروم، اگر نام و آدرس آن سایت شامل یک جستجوگر هم باشد، گوگل کروم آن جستجوگر را به حافظه‌اش می‌سپارد تا در آینده که شما به همان سایت در مرورگر کروم مراجعه می‌کنید، بلافاصله آن جستجوگر را هم برایتان ضمیمه کند.

See Memory Used by Different Browsers

اگر یک تب جدید در گوگل کروم باز کنید و عبارت about:memory را در هر جایی بالای آن تایپ کنید، به شما فهرستی از تمام مرورگرهای باز شده در آن زمان را نمایش می‌دهد، آن هم همراه مقدار حافظه اشغال شده توسط هر مرورگر.

Reopen Website tabs that you closed by mistake

(باز کردن سایت‌هایی که به اشتباه بسته‌اید). با کلیک کردن همزمان Ctrl+T در گوگل کروم (بازکردن یک تب جدید) و در باکس Recently closed tabs، براحتی می‌توانید با کلیک کردن روی آدرس / نام آن صفحه‌ای که به اشتباه آن را بسته بودید، دوباره باز کنید.

Websites from the start menu/bar Quick Lanuch

البته این ویژگی در تمام مرورگرها وجود دارد، اما در گوگل کروم استفاده از آن به مراتب راحت‌تر شده است. به عبارتی بعد از باز کردن یک سایت در گوگل کروم، در menu file روی گزینه Create application shortcut کلیک کنید. این گزینه به شما، یک نوع shortcut برای همان سایت می‌دهد که در آینده با کلیک روی این shortcut می‌توانید آن سایت را باز کنید.





بازدید امروز: 7 ، بازدید دیروز: 130 ، کل بازدیدها: 559769
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ