سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویندوز 7 در مقایسه با ویندوز ویستا

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:44 صبح

  مهم‌ترین و اصلی‌ترین امکانات جدید ویندوز 7 در مقایسه با ویندوز ویستا چیست؟

 یکی از اشکالات اساسی ویندوز ویستا، سرعت اجرا و میزان کارایی آن (در صورت عدم برخورداری از سخت‌افزار قوی و به‌روز) است. از مهم‌ترین دلایلش این است که ویندوز 7 بسیاری از سرویس‌ها را به‌صورت موازی اجرا و راه‌اندازی می‌کند. همین‌طور تعداد سرویس‌های غیرضروری در مرحله بوت و راه‌اندازی اولیه، بسیار کمتر از قبل شده است.

در ویندوز 7، میزان تخصیص حافظه به هر پنجره بهبود یافته است. در ویندوز ویستا، سیستم عامل مجبور می‌شد برنامه‌هایی را به خاطر کمبود فضای خالی در حافظه ببندد، اما در ویندوز 7، هر پنجره جدیدی که باز می‌شود، همان مقدار حافظه را اشغال می‌کند که پنجره‌های قبلی اشغال کرده بودند و به این ترتیب به منابع دیگر سیستم عامل فشار نمی‌آید.

همچنین در رابطه با طولانی‌تر شدن عمر باتری لپ‌تاپ‌هایی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنند، فناوری جدیدی به کار برده شده تا همانند صفحات تلفن‌های همراه به محض عدم کاربرد تیره شوند یا استفاده از درایو DVD را سریع‌تر و آسان‌تر ساخته تا ذخیره باتری لپ تاپ، دوام بیشتری داشته باشد.

گفتنی است ویندوز 7 نیازی به نصب درایوهای جدید برای سخت‌افزارها ندارد و سخت‌افزاری که تحت ویندوز ویستا کار می‌کند، با ویندوز 7 نیز مشکلی نخواهد داشت.

در ویندوز 7 در مورد اتصال لوازم جانبی (مانند دوربین‌ها، تلفن‌های همراه، لوازم صوتی، چاپگرها و...) پیش‌بینی‌هایی برای ارائه خدمات بهتر انجام شده است. در ویندوز 7 به جای پنجره اجرای خودکار که در ویندوزهای XP و ویستا می‌دیدید، پنجره‌ای باز می‌شود که جدا از نمای گرافیکی زیبا، همراه با تصویر واقعی‌تر از ابزاری که می‌خواهید نصب کنید، فهرستی از وظایفی که سیستم عامل می‌تواند بلافاصله انجام دهد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای نمونه اگر درایور چاپگری را می‌خواهید نصب کنید، در پنجره باز شده علاوه بر لیستی از فراهم‌کنندگان تونر یا جوهر یا کارتریج آن چاپگر خاص و امکان خرید اینترنتی آنها می‌توانید به فایل‌های دیگر همچون فایل PDF، دستور راهنمای نصب موجود در سی‌دی نیز دسترسی داشته باشید.

به‌طور خلاصه می‌توان چند تغییر مثبتی که نسبت به ویندوز ویستا در این سیستم عامل جدید مایکروسافت وجود دارد را به شرح زیر بیان کرد: نحوه راه‌اندازی و مدیریت حافظه که سریع‌تر از ویندوز ویستا اجرا می‌شود. ویندوز 7 نسبت به ویندوز ویستا با برنامه‌های کاربردی پیشین سازگاری بهتری دارد.

نصب آن روی سیستم نسبت به ویندوز ویستا و XP سریع‌تر و بی‌دردسرتر شده و... البته باید این نکته را نیز متذکر شد که ویندوز ویستا با همه ایرادات و انتقاداتی که به آن وارد شده است، هنوز هم زیباترین و جذاب‌ترین سیستم عامل مایکروسافت محسوب می‌شود و برخی از جنبه‌های مثبت و خیره‌کننده آن در ویندوز 7 حذف شده است.

در واقع شاید تاکید مایکروسافت در رابطه با ارائه سیستم عاملی تا حد ممکن مجلل و خیره‌کننده سبب شد که درخواست‌های سخت‌افزاری ویستا زیاد باشد و همین موضوع تبدیل به نقطه ضعف این ویندوز شد.





بازدید امروز: 54 ، بازدید دیروز: 88 ، کل بازدیدها: 559686
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ