سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فنآوری های جدید

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/8:: 9:31 صبح

بیدارباش رانندگان

خواب‌آلودگی و به‌خواب رفتن یکی از بزرگ‌ترین خطرها هنگام رانندگی است که هنوز راه‌حلی جز پیشگیری برای آن نیست. اما حالا با این سیستم که با تشخیص حرکت چشم‌ها در ماشین کار می‌کند، می‌توان با خیال راحت رانندگی کرد چراکه اگر ناگهان خوابتان ببرد، سیستم با به صدادرآوردن بوق‌ هشدار بیدارتان می‌کند.


 

 

 

 

 

 

 

 

ساعت خرد شده

این هم یک مدل مفهومی جالب که در آن با نزدیک شدن به هر ساعت، قطعات خرد شده عدد مربوط به آن زمان به یکدیگر می‌چسبند و با گذشت زمان از هم جدا می‌شوند. در نتیجه برای تشخیص زمان دقیق، باید دنبال عددی بگردیم که عدد آن کمترین خرد شد‌گی را دارد.

 

 


 

 

 

 

 

 

  

  

  

  

  

   

 

تفنگ PS

همزمان با پخش خبر عرضه دسته جدید پلی‌استیشن‌3، احتمال تولید انواع دیگری از دسته‌ها نیز می‌رفت. هواداران بازی‌های تیراندازی خوشحال باشند که دسته موو تفنگی از شرکت CTA Digital در حال ورود به بازار است که بازی‌های اول‌شخص تیراندازی را احتمالا بسیار هیجان‌انگیزتر خواهد کرد. این دسته در ماه نوامبر با قیمت 30 دلار عرضه می‌شود.

 

 

 


 

 

 

 

 

فناوری چاپ 3‌بعدی جدی‌تر می‌شود

چاپ 3بعدی یکی از مباحث داغ فناوری امروز است که عده‌ای معتقدند فقط تولید کالاهای تزیینی با این چاپگرها ممکن است، اما به‌تازگی گروهی کانادایی با تولید یک پرینتر 3بعدی بزرگ توانسته‌اند یک موتور هواپیما را با تمام جزئیات آن چاپ کنند!

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بلندگوی منعطف

در بیشتر بلندگوها، تنظیم بلندی صدا با پیچاندن یک پیچ که روی بلندگو قرار دارد انجام می‌شود، اما در این بلندگوی خارق‌العاده، می‌توان با پایین آوردن پوسته نارنجی و برجسته کردن آن صدا را زیاد کرد.

 


 

 

 

 

 

انگشتان هوشمند

حتما تا کنون برایتان پیش آمده که بخواهید اندازه تقریبی جسمی را با استفاده از دست‌ها و انگشتان خود به کسی نشان دهید. حالا با استفاده از این وسیله می‌توانید اندازه دقیقی از آن جسم داشته باشید. انگشت هوشمند دقیقا از دو انگشت شما برای این کار استفاده می‌کند، قطعات پلاستیکی روی انگشتان دست شما سوار می‌شوند و فاصله خودشان را به شما نشان می‌دهند. این فاصله روی صفحه OLED قطعات و بر اساس مقیاس مورد نظر شما نمایش داده می‌شود. این مقادیر می‌توانند بر حافظه داخلی ذخیره شده و بعدا به کامپیوتر انتقال داده شوند. در ضمن می‌توانید برای اندازه‌گیری مقادیر بزرگ‌تر از دو دست خود کمک بگیرید.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماوس دنباله‌دار

علاقه‌مندان به فیلم علمی‌تخیلی دهه هشتادی ترون (که قسمت دوم آن هم به‌زودی اکران می‌شود) حتما آن فضای مجازی و موتورسواری‌های پر از نور را به‌خاطر دارند. حالا ماوس جدید تولیدی ریزر به‌همراه ماوس‌پد آن، مسیر حرکت ماوس را همانند موتورهای مجازی ترونی شبیه‌سازی می‌کند.

 

 


 

 

 

 

 

به آیفون من دست نزنید!

اگر دوست ندارید هنگامی که آیفونتان به شارژر وصل است و شما از آن دور هستید کسی آن را از شارژ دربیاورد، می‌توانید از این رابط کنید که به‌شکل روده طراحی شده و موجب چندش دیگران می‌شود!

 

3 هم آمد

 





بازدید امروز: 76 ، بازدید دیروز: 110 ، کل بازدیدها: 560962
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ