سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینترنت یک گیگابیت در انگلیس

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/22:: 10:41 صبح
انگلیس اعلام کرد که در ناحیه سافولک این کشور و 40 شهر حومه آن، اینترنت یک گیگابیت بر ثانیه را به طور آزمایشی راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش بی. بی. سی گفته می‌شود این حرکت آغاز طرح دولت انگلیس برای ایجاد بهترین شبکه پرسرعت در اروپا تا سال 2015 است.

رگولاتوری Ofcom پیش از این اعلام کرده بود که تنها کمتر از یک درصد از مردم انگلیس از اتصال فوق سریع اینترنت بهره می‌برند. جرمی‌‌ هانت، منشی دفتر فرهنگ انگلیس قرار است هفته آینده در مورد استراتژی کامل انگلیس برای پیاده‌سازی پهنای باند صحبت کند.

مرحله آزمایشی اینترنت یک گیگابیتی در کسگریو سافولک از اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد و قرار است قابلیت‌های فناوری فیبر به خانه‌های انگلیس را بیازماید. پیش از این به دولت انگلیس انتقاد می‌شد که چرا این فناوری را استفاده نکرده است. بیشتر فیبرکشی‌ها در انگلیس با فناوری با سرعت پایین‌تر فیبر تا کابینت انجام شده است.

این طرح قرار است یک چهارم خانه‌ها را با اتصال فیبر مجهز کند. شهرهایی که در حومه سافولک قرار دارند و قرار است به این طرح اضافه شوند، هنوز مشخص نشده‌اند.

جرمی‌ هانت در همین زمینه گفت: «بزودی از جزئیات این طرح بیشتر صحبت می‌کنیم و محیطی ایجاد خواهیم کرد که مشاغل مختلف بتوانند در پیاده‌سازی این طرح با یکدیگر رقابت کنند.»

دولت انگلیس در نظر دارد 830 میلیون پوند به سازمان‌هایی که بخواهند اینترنت پرسرعت را در نواحی روستایی گسترش بدهند، کمک مالی اعطا کند. همچنین اعلام شد که اگر شرکتی بتواند برنده این کمک مالی شود، می‌تواند 90 درصد از انگلیس را به فیبرنوری مجهز کند. با طرح فعلی دولت انگلیس، فیبرنوری حداکثر می‌تواند تا 66درصد از خاک انگلیس را پوشش دهد.

الیوا گارفیلد، مدیر راهبردی انگلیس نیز گفت: «قصد ما کاهش محدودیت‌های برنامه پهنای باند فوق سریع‌مان چه از نظر تکنولوژیک و چه از نظر جغرافیایی است.»

 





بازدید امروز: 107 ، بازدید دیروز: 96 ، کل بازدیدها: 560740
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ