سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدالآوران ورزش تجلیل میشوند با حضور رئیسجمهور

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/11:: 9:56 صبح
با حضور رئیس‌جمهور
مدال‌آوران ورزش تجلیل می‌شوند
جام جم آنلاین: مدال آوران ورزش ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که در مجموع با کسب 59 مدال (20 طلا، 14 نقره و 25 برنز) و قرار گرفتن در رده چهارمی بهترین نتیجه ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند، در فاصله 8 روز پس از پایان این رقابت‌ها و در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور، سکه باران می‌شوند.

 

 

 

کاروان ورزش ایران در شرایطی گام به بازی‌های آسیایی گوانگجو نهاد که با توجه به اختلاف عمیق و شدید سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک کمتر کسی فکر می‌کرد با درخشش خیره‌کننده خود کام مردم را به قدری شیرین کند که یک هفته پس از پایان بازی‌ها، حکایت دلاوری آنها نقل محافل باشد.

اما در بحبوحه این اختلافات مدیریتی و مشکلاتی چون کمبود بودجه، اکثر قریب به اتفاق فدراسیون‌های ورزشی، بی سر و صدا و با برنامه از پیش تعیین شده برای حضور در این آوردگاه آماده شدند تا پیروزی بزرگ به دست آمده، امیدها به درخشش ورزش ایران در المپیک 2012 لندن را زنده کند.

 

در فاصله 8 روز پس از این افتخار آفرینی بزرگ، جشن تقدیر از مدال‌آوران ورزش ایران صبح یکشنبه 14 آذرماه و با حضور رئیس‌جمهور در سالن وزنه برداری آزادی تهران برگزار می‌شود تا پاداش قهرمانی‌ها نقدا پرداخت شده و همچون دوحه 2006 با تاخیری 2 ساله مواجه نشود.

بنابر اعلام قبلی سازمان تربیت بدنی به دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز انفرادی به ترتیب 150، 75 و 50 سکه بهار آزادی و به مدال‌های‌ رشته‌های تیمی نصف این اعداد سکه اهدا خواهد شد. با احتساب مدال‌های به دست آمده در مجموع 7434 سکه بهار آزادی به ارزش بیش از

خدیجه آزادپور، دارنده مدال طلای ووشو به دلیل کسب نخستین مدال طلای تاریخ بانوان ایران در این رقابت‌ها 200 سکه و سعید احمدی و امیر رضا علی اکبری(قهرمانان کشتی) به رغم این‌که به دلیل مصدومیت و ناداوری به مدالی دست نیافتند، هر یک 50 سکه دریافت خواهند کرد.

همچنین در این مراسم که مسوولان سازمان تربیت بدنی، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی نیز حضور خواهند داشت، قرار است به مربیان ورزشکاران افتخار آفرین پاداش قابل توجهی تعلق گیرد ضمن این‌که برای نخستین بار قرار است از کادر پزشکی، کادر سرپرستی و کارکنان حراست نیز به نحو مقتضی تقدیر به عمل آید.

نکته جالب توجه این‌که احمدرضا طالبیان با کسب یک طلا و یک برنز تیمی قایقرانی، محمدرضا رودکی با یک نقره و یک برنز جودو، الهه احمدی با یک نقره انفرادی، یک نقره و یک برنز تیمی از نظر کمیت مدال موفق‌ترین ورزشکاران کشورمان در این رقابت‌ها بودند. ضمن این‌که فدراسیون کشتی نیز با کسب 7 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز موفق ترین فدراسیون در این بازی‌ها محسوب می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور که همیشه در جمع ورزشی‌ها سخنان دلگرم‌کننده و آرام‌بخشی به زبان آورده است، قرار است در این مراسم نقطه نظراتش را راجع به شرایط امروز ورزش و ادامه راه آن بیان کند.

جام جم

5/2 میلیارد تومان به مدال‌آوران گوانگجو تعلق می‌گیرد.




بازدید امروز: 90 ، بازدید دیروز: 96 ، کل بازدیدها: 560723
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ