سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با چه عطری خوشبو شوید؟

ارسال شده توسط N در 89/9/10:: 2:5 عصر
راهنمای خرید و استفاده از عطر برای نسل سومی‌ها
 
آراستگی پیر و جوان نمی شناسد. هرچند این میل در جوان‌هایی مثل شما بیشتر از دیگران است . حتما استفاده از عطر مناسب می تواند به آراستگی فرد کمک کند. پس باید به فکر یک عطر درست و حسابی باشید البته خیلی ها هستند که برای موقعیت‌های مختلف عطرهای مختلفی دارند. این هفته برای شما، راهنمای کوچکی برای آشنایی با عطر و روش‌های انتخاب و استفاده از آن آماده کرده‌ایم.

اول این‌که عطرها را بر اساس نوع بویشان طبقه‌بندی می‌کنند. بعضی‌ها به بوهای خاصی بیشتر گرایش دارند،‌ اما یادتان باشد که همه می‌توانند بسته به فصل و موقعیت‌شان از تمام این خانواده استفاده کنند. پس اول با سرشاخه‌های این خانواده بیشتر آشنا شوید:

عطرهای سرد:

عطرهای میوه‌ای:

عطرهای گلی:

عطرهای خوراکی:

عطرهای شرقی:

عطرهای چوبی:

عطرهای گرم زمستانی:

قبل از خرید

برای این‌که بهترین نتیجه را از خرید عطر بگیرید، باید حرفه‌ای به خرید بروید. پس موقعی که برای خرید رفتید این نکته‌ها یادتان باشد:

عطر را روی مچ دست‌تان امتحان کنید:

10 دقیقه فرصت بدهید:

بیشتر از 3 عطر را امتحان نکنید:

شیشه‌ها شما را راهنمایی می‌کنند:

عطر را از بطری ببویید:

صبح‌‌ها برای خرید عطر بروید:

نکته‌های باریک‌تر از مو

یادتان باشد عطر را از جایی بخرید که فروشنده‌اش با شما آشناست و خصوصیات شما را می‌شناسد. اگر مشتری یک عطرفروشی باشید، او احتمالا سابقه‌ای از عطرهایی که تا به حال خریده‌اید دارد و می‌تواند به شما در انتخاب عطر کمک کند.

عطر را از فروشگاه‌های معتبر بخرید. هرگز از کنار خیابان عطر نخرید، چون این عطرها تقلبی هستند و می‌توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند.

دنبال ارزانی نباشید. عطرهای ارزان اصل نیستند و کیفیت عطرهای اصل را هم ندارند. بویشان زود از بین می‌رود و ممکن است برایتان حساسیت ایجاد کند.

بعد از خرید

عطر زدن همین طوری که نیست، راه دارد. حالا که عطر خریده‌اید یادتان باشد برای این‌که بهترین نتیجه را از آن بگیرید، باید به بعضی نکات توجه کنید:

چند لایه عطر بزنید:

بهتر است عطر خود را درون کیف‌تان قرار دهید و وقتی به مهمانی می‌روید، آن را هر چند ساعت یک بار تجدید کنید. به طور معمول عطر پس از 3 تا 4 ساعت از روی بدن و لباس می‌پرد و تبخیر می‌شود، بنابراین بهتر است آن را تجدید کنید.

گذر کنید:

آفتاب عطر را بد بو می‌کند:

به موهایتان عطر بزنید:

اگر می‌خواهید موهایتان بوی عطر خاصی بدهد، در آخرین آبکشی در حمام یک قطره عطر به آن بزنید.
بهتر است عطر را در نقاطی از بدن‌تان استفاده کنید که در معرض تابش نور خورشید نباشد. نور خورشید موجب تخریب فتوشیمیایی اجزای حساس به نور می‌شود و نه تنها رایحه عطر را بدبو می‌کند بلکه در دراز مدت موجب ایجاد لکه‌های نازیبا روی پوست می‌شود. شیشه عطرتان را روی میز و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه دارید. بهتر است عطر را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.
یکی از بهترین روش‌ها برای این که شما بهتر بوی عطرتان را بگیرید، این است که عطر را داخل هوا اسپری کنید و خودتان از درون آن عبور کنید. این کار باعث می‌شود شما بهتر بوی عطر‌تان را بگیرید، چون در این صورت ذرات خوشبو روی تمام بخش‌های بدن و لباس شما می‌نشیند.
اگر قصد دارید بوی عطری که می‌زنید روی بدن شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، توصیه ما این است که از چند لایه عطر روی هم استفاده کنید تا اثر آن مدت طولانی‌تری روی پوست شما بماند. هر 3 تا 4 ساعت تکرار کنید
انتخاب عطر ارتباط مستقیمی با حس بویایی شما دارد. این حس صبح‌ها خیلی قوی‌تر است و راحت‌تر بوها را تشخیص می‌دهید.
اگر هنگام خرید عطر در آن را باز و بو می‌کنید، باید بگوییم این روش نادرستی برای انتخاب عطر است، چون با این روش شما پیش رایحه عطر را امتحان می‌کنید در حالی که مهم‌ترین قسمت بوی یک عطر، میان رایحه آن است که پس از چند دقیقه در هوا پخش می‌شود. میان رایحه تا چند ساعت پس از استعمال عطر دوام می‌آورد و مشخصه اصلی آن است.
شاید برای‌تان دشوار باشد که بوی عطر گرم یا سرد را تشخیص دهید. اگر شما عطر را از یک مارکت معتبر خریداری کنید، به طور معمول شیشه‌ عطر شما را راهنمایی می‌کند. به طور معمول، رنگ شیشه عطرهای گرم صورتی، قرمز و نارنجی است ولی عطرهای سرد بطری‌های خاکستری آبی و سرمه‌ای دارند. در ماه‌های گرم سال از عطر‌های خنک و در ماهای سرد سال از عطرهای گرم استفاده کنید.
توصیه ما این است که بیش از 3 عطر را روی پوست‌تان امتحان نکنید، چون بوی عطر چهارمی به بعد را احساس نخواهید کرد و نمی‌توانید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید. خستگی حس شامه شما اجازه نمی‌دهد بو را درست احساس کنید. بوییدن قهوه در بین این انتخاب‌ها به شما کمک می‌کند بوی عطر بعدی را تشخیص دهید.
بیشتر عطر‌ها پس از اسپری شدن روی پوست، بوی تند الکل می‌دهد و شما را به اشتباه می‌اندازند. راه‌حلش آسان است. 10 دقیقه صبر کنید تا بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما بیامیزد و آن وقت بوی واقعی عطر را استشمام کنید.
بهتر است عطر را هنگام خرید روی نقاط نبض‌دار بدن استفاده کنید، نقاطی که جریان خون قوی روی پوست ضربه وارد می‌کند، گرم تر است. وقتی عطر را روی این بخش از پوست امتحان می‌کنید به سرعت تبخیر می‌شود و شما راحت‌تر می‌توانید بوی آن را استشمام کنید و درباره خرید آن تصمیم بگیرید. مچ دست، پشت گوش، قفسه سینه و گردن و داخل آرنج، محل‌های مناسبی برای امتحان عطر هستند و با هر ضربه نبض بوی عطر در فضا پراکنده می‌شود.
عطرهای مخصوص زمستان با رایحه‌های تر و تازه، هم آدم را خوشبو و هم کاری می‌کنند که بدن‌مان احساس گرمای بیشتری کند. اگر عطر گرم از زیر گروه عطرهای چوبی باشد و بوی درخت سرو در خود داشته باشد، سبب می‌شود گرمای بیشتری را احساس کنید و دمای بدن به‌طور طبیعی بالاتر برود.
این عطرها هم مانند عطرهای شرقی بوی تندی دارند اما قدری ملایم‌تر، دلپذیرتر و جاافتاده‌تر هستند. این عطرها رایحه چوب، خزه، صندل، سدر و نعناع دارند.
این قبیل عطرها گرم، تند و معطر هستند و بوی دارچین و عنبر می‌دهند.
از اسم‌شان پیداست که این عطرها بوی مواد غذایی می‌دهند. این گروه نسبت به گروه‌های دیگر قدمت کمتری دارد و تازه چند سال است که به بازار عرضه می‌شود. درونمایه اصلی بوی این عطرها، رایحه شکلات و وانیل دارد.
خیلی راحت می‌توانید بوی این قبیل عطرها را تشخیص دهید. بوی یک یا 2 گل در آنها راحت قابل تشخیص است. درونمایه اصلی این نوع عطرها رایحه‌ گل‌های مختلفی مثل رز، یاسمن، یاس و مریم است. از معروف‌ترین عطرهای این گروه نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
رایحه این نوع عطرها در لطافت و انرژی کمی شبیه رایحه عطرهای خنک است، با این تفاوت که قدری شیرینی هم در آن احساس می‌شود. درونمایه‌ اصلی این قبیل عطرها معمولا رایحه مرکبات است؛ مثل لیمو، پرتقال و گریپ فروت. البته برخی از انواع عطرهایی که در این گروه جای می‌گیرند بوی سیب، انگور، گیلاس، هلو و تمشک می‌دهند.
این عطرها اسم‌شان، بویشان را لو می‌دهد. مثلا اگر بشنوید کول یا آکوا یا آیس، ‌سریع حدس می‌زنید که این عطر بوی خنکی دارد. این قبیل عطرها معمولا بوی تمیزی، جوانی و انرژی می‌دهند. درونمایه‌ رایحه این قبیل عطرها بوی اقیانوس‌ها را در ذهن زنده می‌کند. بیشتر عطرهای خنک در شیشه‌های آبی تولید و جعبه‌های بسته بندی آنها نیز به رنگ آبی انتخاب می‌شود.

 





بازدید امروز: 76 ، بازدید دیروز: 222 ، کل بازدیدها: 561344
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ