سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 اختراع برتر سال2010

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/8:: 10:11 صبح

 

در حالی که به انتهای سال 2010 میلادی نزدیک می شویم معرفی برترین های سال 2010 هم در زمینه های مختلف اعم از بازیگری و عکاسی تا تکنولوژی و اختراعات در زمینه های مختلف علمی آغاز کی گردد

10

1. ساخت اولین سلول مصنوعی زنده

 

 

اولین لیستی که در زمینه تکنولوژی مطرح گردید و منتشر شد توسط نشریه تایم بود در این نشریه لیستی معرفی گردیده است که شامل بخشهای تکنولوژی، حمل و نقل، پزشکی و سلامت، مهندسی زیستی، انرژی سبز، پوشش، روبات/نرم افزار، ارتش و متفرقه بوده است و در تمامی آنها بهترین اختراع امسال معرفی گردیده است.

آنچه که در ادامه می خوانید چکیده آن است که در سایت gizmag  عنوان شده است

اولین مورد عنوان شده در این نشریه اولین سلول مصنوعی زنده جهان در بخش مهندسی زیستی است که در may امسال  پس از 15 سال تلاش به نتیجه رسید این تیم به رهبری Craig Venter در JVCI به فعالیت مشغول بوده است که قادر است خود را تکثیر نماید و برای مقاصدی خاص همچون استفاده در سوخت های زیستی و یا سایر مواد شیمیایی مفید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

10

2. ورود تلویزیون های 3D

 

ورود اولین تلویزیون  3D به بازار هم از بهترین اختراعات سال بوده، ژانویه گذشته پرده برداری از اولین دوربین فیلم برداری 3 بعدی پاناسونیک اتفاق افتاد دوربین دوقلو با لنز کامل یکپارچه،  یک دوربین فیلمبرداری Full HD 3D  و پس از اولین استفاده ها از این دوربین چاپ اولین روزنامه   3D در تاریخ 5 ژانویه هم اتفاق افتاد.

 

10

3. جت پوشیدنی مارتین

 

این جت که تا سال 2011 با ارزش 100 هزار دلار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت همچنین یکی از برترین تکنولوزی های سال 2010 محسوب می گردد.

خیلی ها شاید منتظر این تکنولوژی بوده اند تا از وقت تلف کردن در ترافیک راحت شوند در اوایل سال جاری در نیوزیلند بر اساس اعلام هواپیمایی مارتین اولین صورت تجاری بسته جت "Jetpack" ارائه گردید این بسته با استفاده از موتور دوقلو قادر است در 30 دقیقه از زمان پرواز تا ارتفاع 8،000 متر از زمین اوج گیرد  و توسط بنزین های معمولی سوخت گیری می کند.

10

4. اولین iPad تمام لمسی

 

اعلام یکی از این برترین ابداعات سال 2010 در بخش تکنولوژی می تواند بر محبوبیت یکی از دوست داشتنی ترین تبلت های جهان بیافزاید، زیرا این ابداع آی-پد شرکت اپل است که جزء یکی از برترین ها قرار گرفته است البته درست است که پیش از این هم تبلت لمسی وجود داشت ولی به گفته تایمز، اپل اولین شرکتی است که به جای تبدیل کردن یک رایانه معمولی به یک رایانه بدون صفحه کلید، توانسته است اولین سخت افزار و نرم افزار بسیار حساس و تمام لمسی را در صنعت رایانه ابداع کند و شاید منصفانه باشد که بگوییم iPad جهان خود را با ساخت این دستگاه خلق کرده است جالب است بدانید این دستگاه در اولین روز فروش خود 300000 پک به فروش رسانده است.

 

5. nanobot

 

در ماه مه ، دانشمندان اعلام کردند  nanobot عنکبوتی را ساخته اند که تنها 4 نانومتر است و شما می توانید آن را برنامه ریزی کنید برای راه رفتن ، چرخش به سمت چپ و راست ، توقف کردن و غیره که تا حدودی هوشمند عمل می کند و با استفاده از مولکول های تک رشته دی ان ای. ساخته شده است  nanobot مولکولی و یا "Spider " نامی که بر روی آن گذارده اند قطعا روزی برای درمان بیماری هایی مانند سرطان یا دیابت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

10

 

آنچه خواندید بر اساس آمار منتشر شده در سایت Gizmag می باشد البته تایم به بخش بندی و بحث در هر بخش هم پرداخته است که در این میان به طور مثال در بخش پزشکی و سلامت به طور مجزا لیزر کشنده پشه ها و پشه های ضد مالاریا به خاطر افزایش دادن قدرت انسان در غلبه بر روی یکی از کشنده ترین بیماری های جهان رتبه اول، محفظه نگه داری از کودکان نوزاد "نیونورچر" که برای حفظ و نجات جان نوزادان زودرس بسیار کاربردی و حیاتی خواهند بود، رتبه دوم و پاهای الکترونیکی که هوشمند بوده و می توانند حرکات نشانه ای دست کاربر خود را درک کرده و قدم زدن طبیعی انسان را شبیه سازی کند رتبه سوم را به دست آورده اند.

و در بخش حمل و نقل قطار زیستی "آمترک" که روزانه در خط میان اکلاهاما سیتی و فورتورث در رفت و آمد بوده و از دیزل زیستی ساخته شده از چربی گوشت گاو تامین انرژی می کند، سیستم رانندگی بدون راننده گوگل به همراه جت پوشیدنی مارتین که در بالا توضیح داده شد به عنوان سه ابداع برتر این بخش انتخاب شده اند.

 

منبع:

http://www.gizmag.com/technolgy-world-firsts-2010/16942/?utm_source=Gizmag+Subscribers&utm_campaign=139637aca3-UA-2235360-4&utm_medium=email

 





بازدید امروز: 113 ، بازدید دیروز: 222 ، کل بازدیدها: 561381
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ