سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فناوری دیجیتال

ارسال شده توسط N در 89/9/1:: 10:57 صبح

 

لپ‌تاپ با انرژی سبز

شرکت AUO نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌ها را پایه‌ریزی کرده که با نور خورشید کار می‌کنند و کیبورد آنها هم لمسی است. این لپ‌تاپ با پانل‌های دریافت انرژی خورشیدی ساخته شده و تنها 1/2 میلی‌متر به

 ضخامت لپ‌تاپ‌های معمولی اضافه کرده است. این لپ‌تاپ می‌تواند تا 20درصد انرژی مصرفی خود را از خورشید بگیرد و به این ترتیب، در یک روز آفتابی، شانس روشن ماندن بدون شارژر را افزایش می‌دهد.


 

 

 

 

 

 

تشخیص حرکت سر به جای عینک بازی‌ها


هیچ‌کس از عینک‌های سه‌بعدی خوشش نمی‌آید. فناوری سه‌بعدی برای زنده ماندن نیاز به حذف این وسیله جانبی دارد. موسسه AUO نیز همین عقیده را دارد و به همین خاطر فناوری جدیدی خلق کرده است که از طریق آن و با تشخیص حرکت و موقعیت سر، دیگر نیازی به عینک سه‌بعدی نخواهید داشت. نحوه کار این وسیله هم به گونه‌ای است که با رهگیری حرکت چشم، نمایشگر می‌تواند بهترین زاویه را در لحظه تولید کند و هیچ نقطه‌ای از صفحه نیز محو نشود. این شرکت امیدوار است تا پاییز سال آینده این محصول را به بازار عرضه کند.

 


  

  

 

 

 

 

 

درمان نابینایی تا حد زیادی میسر شد

چشمان بایونیک که چند سالی است به بازار آمده، نتیجه تحقیقات گروه‌های متعدد در نقاط مختلف دنیا است که هنوز در حال تکامل و توسعه است؛ اما از آن طرف آلمانی‌ها تراشه‌ای ساخته‌اند که تاکنون بینایی را به 3 نفر بازگردانده است. هر چند این تراشه هنوز ایده‌آل نیست و این سه نفر توانستند از نابینایی مطلق به مرحله‌ای برسند که تنها اشیای روی میز و تا 7لایه از سطوح خاکستری را از هم تشخیص دهند. این پروژه هنوز در حال توسعه است و می‌توان امیدوار بود بزودی شاهد چشمان مصنوعی قدرتمندی همچون چشم مرد 6 میلیون دلاری باشیم.

 


 

 

 

 

 

 

هولوگرام جانشین تلویزیون می‌شود؟

ناصر پیغمبریان، استاد دانشگاه آریزونا و گروهش سخت در تلاشند تا هالوگرام‌ها را به یک واقعیت تبدیل کنند. این گروه در تلاشند این فناوری را که به مراحل نهایی رسیده، برای اموری فراتر از تلویزیون از جمله جراحی از راه دور، حضور مجازی و حتی نقشه‌های سه‌بعدی جنگ (همچون فیلم آواتار) قابل استفاده کنند.


 

 

 

 

 

 

لپ‌تاپ لامبورگینی

لامبورگینی سریع‌ترین ماشین‌های جهان را می‌سازد، بنابراین اگر خبر خط تولید لپ‌تاپ لامبورگینی را بشنوید، احتمالا سریع‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا به ذهن‌تان خطور خواهد کرد. این همان کاری است که اسوس در نظر دارد با همکاری لامبورگینی و استفاده از نشان تجاری‌اش انجام دهد. طراحی این لپ‌تاپ‌ها بسیار شبیه فضای طراحی لامبورگینی است و 2 مدل

 

 

 

 

 

 

نازک‌ترین مانیتور دنیا

نمایشگرها تا چه حد می‌توانند نازک شوند؟ نمایشگر جدید AOC تنها کمی بیش از یک سانتی‌متر ضخامت دارد و در اندازه‌های 18 تا 23 اینچ تولید شده است. قاب صفحه با نسبت 16 به 9 طراحی شده و کنتراست 50 میلیون به یک دارد (که واقعا عدد بزرگی است!). این نمایشگرها از طرف مقابل ورودی HDMI ندارند و تنها DVI و D-SUB به آنها متصل می‌شود.


 

 

 

 

 

 

 

موبایل سه‌بعدی به تولید رسید

نسل جدید تلفن‌های همراه با نمایشگرهای سه‌بعدی از راه رسیدند. این گوشی‌های جدید که از سوی شرکت Softbank و با همکاری شارپ تولید شده‌اند، همنام کتابخوان الکترونیک شارپ و گالاپاگوس نام دارند و در 2 مدل عرضه می‌شوند. برای دیدن محتوای سه‌بعدی این گوشی‌ها نیازی به عینک نیست. این صفحه‌های نمایش، لمسی هستند و گوشی حامل آنها، دوربین 6/9مگاپیکسلی دارد. این گوشی‌ها قرار است دسامبر امسال وارد بازار شوند.

VX6 و VX7 از این نت‌بوک‌ها معرفی شد‌ه‌اند. در این لپ‌تاپ‌ها، USB و بلوتوث 3 پشتیبانی شده و در VX6 پردازنده 2 هسته‌ای اینتل اتم 8/1گیگاهرتز و در VX7 ، Core i7 قرار داده شده است که تا 16 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند.

 

 





بازدید امروز: 187 ، بازدید دیروز: 82 ، کل بازدیدها: 562300
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ