سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده بهینه از پهنای باند اینترنت

ارسال شده توسط N در 89/9/1:: 10:51 صبح
هنگام دانلود و استفاده از اینترنت، گاهی اوقات مشاهده می‌کنید که از نهایت ظرفیت اینترنت خود نمی‌توانید استفاده کنید و این موضوع با اینترنت گران فعلی ایران، کمی ناراحت‌کننده و دور از انصاف است، اما نگران نباشید! با این ترفند تا حد امکان می‌توان دانلودهای تورنت را با سرعت بسیار بیشتری انجام داد.

برخی از سرویس دهنده‌های اینترنت به صورت مصنوعی سرعت اتصالات تورنت را محدود می‌کنند که باید این را متوجه شد.

در برنامه محبوب uTorrent می‌توان تعداد اتصالاتی که برای دانلودها و آپلودها استفاده می‌شود.

در بخش Options\‌Preferences تب Bandwidth انتخاب کرد. در این بخش می‌توان سرعت را برای هر اتصالی محدود کرد، همچنین می‌توان در زمانی که دانلود ندارید، آپلود خود را افزایش دهید.

این گزینه زمانی مفید است که اتصالات سیستم خود را محدود نگه دارید تا بیشتر آنها برای دانلود صرف شود و هنگامی که دانلود ندارید از این ظرفیت استفاده کنید. همچنین می‌توان تعیین کرد که یک فایل به چند نفر فرستاده شود، محدود کردن این گزینه برای کسانی که پهنای باند کمتری دارند، توصیه می‌شود.

در برخی از سایت‌های خصوصی تورنت، اگر میزان ارسال شما به اندازه خاصی از میزان دریافت نباشد، از اجتماع اخراج می‌شوید. مدیریت این ماجرا هم کار ساده‌ای نیست یا باید سیستم را به حال خود بگذارید که مدام آپلود کند یا این که مدیریت درست و حسابی روی ارسال و دریافت فایل‌های خود داشته باشید. از این رو، می‌توان با رفتن به منوی Options \ Preferences و انتخاب تب Queueing، حداقل میزان ارسال برای هر فایل را وارد کنید. اندازه 1 یعنی شما به همان اندازه که دریافت دارید، ارسال هم داشته باشید که بسته به قوانین سایت مورد نظر این اندازه کمتر نیز می‌شود.

از آنجا که بیشتر حساب‌های اینترنتی در ایران محدود هستند، داشتن اینترنت در تمام روزهای ماه بسیار مهم‌تر از پایبند بودن به قوانین یک وب‌سایت خاص است.

به همین خاطر می‌توان با رفتن به منوی Setting و سپس Transfer Cap، حداکثر میزان فعالیت uTorrent در یک ماه را تعیین کرد.

 





بازدید امروز: 36 ، بازدید دیروز: 82 ، کل بازدیدها: 562149
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ