سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لذت همدلی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/20:: 9:39 صبح
تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید وقتی کسی به یاری‌تان نیاز دارد و شما به او کمک می‌کنید، خودتان چه بهره‌ای از این کار خواهید برد؟ شاید این حرف و مطالبی مانند آن را زیاد شنیده باشیم، اما بی‌فایده نیست اگر باز هم به این نکته دقت کنیم.

اگر کسی تصمیم می‌گیرد به نیازمندی کمک کند، به شکل‌ها و شیوه‌های مختلفی می‌تواند این کار را انجام دهد، البته این بخشش‌ها دلایل و انگیزه‌های متفاوتی هم خواهند داشت. گاهی ممکن است این کمک و بخشش از همدلی عمیقی ناشی شود که نسبت به فرد نیازمند داریم. برخی اوقات هم تنها به خاطر جنبه عمومی آن کمک می‌کنیم؛ نکاتی مانند این‌که ما در نظر دیگران چطور به نظر می‌آییم؟ آنها چطور در مورد ما فکر می‌کنند و کار ما از نظر آنان چه معنایی دارد؟

دانشمندان علوم اجتماعی دریافته‌اند که این بخشش و کمک‌‌ها به شیوه‌های مختلف می‌توانند به خود فرد هم کمک کنند. می‌دانید با کمک به دیگران چه اتفاقی می‌افتد؟ چرخه‌ای مثبت در زندگی ما انسان‌ها ایجاد خواهد شد. افراد شاد، بیشتر می‌بخشند و این کار پسندیده باعث شادی بیشتر آنها می‌شود و در نتیجه باز هم بیشتر خواهند بخشید. مهم نیست که چطور و چقدر به فکر بخشش هستیم. فقط باید یاد بگیریم که ببخشیم و به دیگران کمک کنیم. محققان این چرخه را از عوامل مهم سلامت جوامع بشری می‌دانند؛ فعالیتی که جایگزینی برایش متصور نیست.

Hbswk.hbs.edu





بازدید امروز: 22 ، بازدید دیروز: 110 ، کل بازدیدها: 560908
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ