سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10یافته دیدنی در گوگل ارث

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/14:: 8:30 صبح

 

زمانی کریستف کلمپ و فردیناند ماژلان برای اکتشاف در زمین، مجبور به پیمودن دریاها و قاره ها آن هم با مشقت بسیار بودند.

در مورد اکتشافات فضایی نیز جریان به همین منوال بود و دانشمندان سال‌ ها روی ساخت ماهواره‌ ها وقت گذراندند و مطالعه و تحقیق کردند تا بتوانند روی ماه قدم بگذارند.

اما اکتشاف در عصر جدید به سادگی نشستن پشت میز و استفاده از تصاویر ماهواره‌ ای با کیفیت و ابزاری چون گوگل ارث شده و هر کسی می ‌تواند تنها با اتصال به اینترنت در جهان به اکتشاف بپردازد.

گوگل ارث

در حال حاضر هزاران جامعه آنلاین وجود دارد که یافته ‌ها و فهرست خود را از نقاط ناشناخته جهان در اختیار کاربران قرار می ‌دهند و در واقع اطلسی از اطلاعات قرن بیست و یکم را ایجاد کرده‌ اند. این اطلس تنها به درد افرادی که در جست ‌وجوی سرگرمی هستند، نمی‌ خورد. بلکه حتی دانشمندان و پلیس نیز از این ابزار به ویژه گوگل ارث بهره می ‌برند. گوگل ارث تاکنون باعث اکتشافات غیر معمولی شده که مختص دنیای دیجیتالی است.

 

این گزارش شما را با 10 یافته جالب روی گوگل ارث آشنا می سازد.

 

1- شهر گم‌ شده آتلانتیس

اینکه آیا این تصویر بقایای گم شده سرزمین آتلانتیس را نشان می ‌دهد یا نه، در هاله ‌ای از ابهام است. اما کاوشگران مشتاق معتقدند که این تصویر شبکه‌ مانند همان کناره‌ های ساحلی آفریقا با آن خیابان ‌های مرموز، آتلانتیس را نشان می ‌دهد که حدود 30 قرن قبل زیر دریا مدفون شده است.

 این اکتشاف واقعی به چیزی فراتر از یک سرگرمی تبدیل شده است.

ناظران اعتقاد دارند که این منطقه شبکه‌ مانند در ابعاد ویلز در بریتانیا است ولی در صورت اثبات آن، ما با یکی از اکتشافات بزرگ بشر درباره شهرسازی باستانی مواجه خواهیم بود.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

از سوی دیگر مهندسان گوگل ارث اعلام کردند که این الگوی شبکه‌ ای فقط یک محصول دیجیتالی است که به واسطه امواج صوتی ساطع شده از کشتی‌ های اکتشافی که درحال جمع‌ آوری اطلاعات نقشه‌ برداری بودند، به وجود آمده است.

 

2- لوگوی فایرفاکس

یکی از تصاویری که توسط گوگل ارث گرفته شده، تصویری است که شبیه لوگوی مرورگر فایرفاکس است. این تصویر در یک زمین کشاورزی پرورش ذرت در اورگون ثبت شده و البته مهندسان معتقدند که سر منشا این عکس چندان هم اسرار آمیز نیست.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

زیرا در سال 2006 گروه کاربران لینوکس دانشگاه ایالت اورگون با صف‌ آرایی برنامه ‌ریزی شده و درست کردن لوگوی فایرفاکس در ابعاد 45 هزار پایی، رسیدن این مرورگر به 50 میلیون دانلود را جشن گرفتند.

 

3- محل فرود آدم فضایی ‌ها؟

این تصویر واقعا یکی از رموز گوگل ارث به شمار می‌ رود. این شکل عجیب و غریب می‌تواند مربوط به یک پایگاه هوایی در آمریکا یا انگلیس باشد. البته وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده که این عکس رد یک موتور سیکلت است، اما برخی معتقدند که این تصویر مربوط به نوعی ابزار کالیبراسیون برای ماهواره ‌ها است.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

همه اینها گمانه ‌زنی ‌هایی بیش نیست و هنوز هیچ کس به طور قطع نمی ‌داند که موضوع از چه قرار است، مقامات نظامی نیز بیش‌ تر از این حرفی به میان نیاورده‌ اند.

 

4- مسیر پر پیچ و خم اوپرا

اوپرا وینفری، یکی از زنان تاثیرگذار صنعت سرگرمی و مجری توانمند آمریکایی است که علاوه بر اجرای برنامه تلویزیونی پربیننده، نشریه ‌ای با نام O را هم منتشر می ‌کند.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

 اوپرا از سوی نشریه فوربس به عنوان قدرتمندترین چهره هالیوود معرفی شده است. با این اوصاف چرا عکس وی را در مزرعه ذرت به تصویر نکشند؟ یک مزرعه‌ دار آریزونایی برای ادای احترام به اوپرا تصویر وی را در سال 2004 در مزرعه ذرت خود درست کرده است.

 

5- صلیب شکسته

زمانی که بنیاد نیروی دریایی کورونادو در سن‌ دیه‌گو ساخت این مجتمع ساختمانی را در سال 1967 آغاز کرد، هرگز تصور نمی‌ کرد که از فاصله دور این مجتمع شبیه به صلیب آلمان نازی دیده شود.

کارآگاهان گوگل ارث در سال 2007 دریافتند که چهار بنای غیر متصل به این مجتمع از بالا شبیه صلیب شکسته، نماد آلمان نازی است.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

 بعد از این جریان، نیروی دریایی اعلام کرد که برای پوشاندن این شکل حدود 600 هزار دلار صرف کرده و به گفته یکی از سخنگویان آن، هیچ ‌گاه قصد نداشتند که این مجتمع به شکل یک سمبل و به ویژه این نماد منفور در بیاید.

 

6- کشتی شکسته

S.S. Jassim، یک کشتی حمل بار بولیویایی بود که در سال 2003 به گل نشست و در ساحل سودان در منطقه Wingate Reef off در آب دریا فرو رفت.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

این کشتی هم ‌اکنون یکی از بزرگ‌ ترین کشتی شکسته ‌هایی است که از طریق گوگل ارث می‌ توان دید.

 

7- قبرستان هواپیما

پایگاه نیروی هوایی دیویس- مونتان در خارج از شهر توسکان واقع در آریزونا یکی از مکان‌ هایی است که هواپیماها در آن از بین می ‌روند.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

 بیش از چهارهزار هواپیمای نظامی از B-520 گرفته تا جت ‌های بمب ‌افکنی که در رادارها دیده نمی ‌شوند، در این پایگاه پارک شده ‌اند.

هر کدام از این هواپیماها ماموریتی از نجات جان کسی تا نابود کردن مکانی را بر عهده داشته‌ اند. این تصویر یکی از محبوب‌ ترین تصاویر آنلاین ماهواره‌ای شناخته شده و گشت‌وگذار آنلاین جالبی به شمار می ‌رود.

 

8-  صورتی در خاک رس

این تصویر مبهوت کننده شبیه به یک صورت است که در آلبرتا واقع در کانادا وجود دارد و کاملا طبیعی است. این صورت که به Badlands Guardian مشهور شده در واقع دره‌ای در سرزمین رسی است که با گذشت زمان فرسوده شده است. مسیرهایی در گوشه این تصویر وجود دارد که به شکل هدفون به نظر می ‌رسد.

 

9- دریاچه خونی در عراق

این دریاچه قرمز رنگ خارج از شهر صدر عراق واقع شده که اولین بار در سال 2007 مورد توجه قرار گرفت و حدس و گمان‌ های مهیبی را به وجود آورد.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

یکی از مقامات اطلاعات محرمانه به نقل از منابع آگاه در گفت ‌و گو با وبلاگ Boing Boing اعلام کرد که کشتارگاه ‌های عراق برخی اوقات خون حیوانات ذبح شده را در کانال ‌ها جاری می ‌کنند. اما به نظر می ‌رسد که این رنگ از فاضلاب، آلودگی یا فرآیندهای پاک‌ سازی آب نشات گرفته باشد. 

 

10 - آزمایش موشکی

گوگل ارث نمونه ‌های زیادی از هواپیماها، هلی ‌کوپترها و حتی بالون ‌ها دارد که در حین پرواز عکس‌ برداری شده ‌اند.

اما به نظر می ‌رسد که این تصویر یک آزمایش نظامی در کوه ‌های یوتاست که در این صورت، آزمایش موشکی به شمار می ‌رود. البته برخی معتقدند که این تصویر تنها مربوط به یک هواپیمای معمولی است.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

به هر حال قضاوت با خودتان است، اما اگر کمی از نزدیک به آن نگاه کنید، موشک‌هایی را روی بال این هواپیما خواهید دید.

 

 

 

منبع: Time

 





بازدید امروز: 44 ، بازدید دیروز: 134 ، کل بازدیدها: 560581
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ