سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گفتگو با بمب روحیه

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/10:: 10:46 صبح
بمب خنده

 فاطمه صالحی، دختری که هم سنتور می‌نوازد، هم طراحی و گریم انجام می‌دهد و هم دانشجوی موسیقی است؛ قصد دارد دکترا خود را هم بگیرد.می توان از فاطمه صالحی که به طور مادرزادی دو دست و یک پا ندارد، به معنای واقعی کلمه یک «بمب روحیه» نام برد.

 

بخش‌هایی از این گزارش اینگونه است:(ادامه مطلب...

تاریخچه علائم کامپیوتری

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/10:: 10:36 صبح

 

نشانه های مختلفی که به منظور دادن دستورهای متفاوت به رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرند را امروزه می توان در هر جا، بر روی لباسها، در داخل خودروهای اتوماتیک و بسیاری از ابزارها و کاربردهای دیگر مشاهده کرد.

تاریخچه علائم کامپیوتری

نشانه انرژی

در زمان جنگ جهانی دوم مهندسان از سیستمی دوتایی برای برچسب زدن به کلیدهای خاموش و روشن انرژی دستگاه های مختلف استفاده می کردند: یک 1 به معنی روشن و یک 0 به معنی خاموش.

تاریخچه علائم کامپیوتری

در سال 1973 کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک نشانه ای به گونه ای ترکیبی به شکل یک دایره شکسته با خطی در میان شکستگی را به عنوان نشانه حالت آماده باش انرژی یا Standby انتخاب کرد که   (ادامه مطلب...

GPRS و بلوتوث و GPS

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/10:: 10:31 صبح

GPRS: که بسیاری از افراد آن‌را با GPS اشتباه می‌گیرند؛ مخفف عبارت General Packet Radio Service است؛ نوعی تکنولوژی بی‌سیم که امکان ارتباط پرسرعت اینترنتی را مهیا می‌کند. در این روش ارتباط اینترنتی، اطلاعات به صورت بسته‌های دیتا درآمده و منتقل می‌شوند. این تکنولوژی به علت این‌که به صورت موازی با GSM کار می‌کند، در حین استفاده از آن، خط شما اشغال نمی‌شود و این یکی از مزیت‌های  این تکنولوژی می‌باشد. در این سامانه هزینه‌ها بر اساس حجم اطلاعات منتقل شده محاسبه می‌شود و نه بر اساس مدت زمان برقراری ارتباط. از لحاظ تئوری سرعت انتقال اطلاعات در تکنولوژی GPRS معادل 115کیلوبیت بر ثانیه است؛ اما در واقعیت این سرعت حدود 40کیلوبیت در ثانیه می‌باشد.

 بلوتوث: همگی با واژه‌ی بلوتوث آشنا هستید. روشی آسان و سریع برای انتقال داده‌ها که مختص تلفن همراه نیست و در بسیاری از گجت‌ها از آن استفاده می‌شود.

ایده‌ی اولیه‌ی ساخت این تکنولوژی توسط شرکت سونی‌اریکسون در سال ???? ارائه شد که از سال 2000، بلوتوث وارد بازار شد. بلوتوث یک روش ارتباط بی‌سیم توسط امواج رادیویی با محدوده فرکانسی ?.?? تا ?.?? گیگاهرتز است. فناوری ارتباطی بلوتوث از تکنولوژی Spread Spectrum frequency استفاده می‌کند. این تکنولوژی به دستگاه این اجازه را می‌دهد که در یک محدوده‌ی فرکانسی مشخص، به‌طور خودکار تغییر فرکانس داشته باشد. به عبارت دقیق‌تر، گیرنده‌ ???? بار در ثانیه کانال ارتباطی را بررسی می‌کند تا از کانال‌های اشغال شده باخبر شود و در صورت برقراری ارتباط جدید، یک کانال آزاد در اختیار آن قرار دهد. به عنوان مثال اگر با نوت‌بوک در حال اتصال به گوشی خود هستید و در همین زمان بخواهید با یک گوشی دیگر به چاپگر متصل شوید، ( همگی از طریق بلوتوث) به طور خودکار فرکانس اشغال شده شناسایی و از فرکانس جدید برای ارتباط استفاده می‌شود. از جمله مزایای بلوتوث می‌توان به هزینه‌ی کم ساخت آن، ارتباط سریع و آسان، سرعت بالای انتقال اطلاعات در حدود ??? کیلوبیت در ثانیه و امنیت آن اشاره کرد.

اصطلاحات رایج در موبایل

تا به امروز نسخه‌های متفاوتی از بلوتوث ارائه شده که در هر نسخه‌ی جدید، اشکالات امنیتی نسخه‌های قبلی اصلاح شده، سرعت انتقال اطلاعات افزایش یافته و برقراری ارتباط راحت‌تر شده است. اولین نسخه‌ی بلوتوث، نسخه‌ی ?.?بود که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. بعد از آن نسخه‌های ?.?، ?.?، ?.? و ?.?وارد بازار شدند. جدیدترین نسخه‌ی بلوتوث نسخه‌ی ?.?می‌باشد که سرعت آن به صورت زیادی افزایش یافته و به ??? مگابیت بر ثانیه رسیده است و به خوبی از نسخه‌های قبلی پشتیبانی می‌کند.

GPS

تفاوت gps با gprs در چیست؟

GPS از یک شبکه 24 ماهواره ای در مدار زمین که توسط وزارت دفاع دولت آمریکا پشتیبانی می شود تشکیل شده است.

هـدف اصـلی و اولـیـه از طـراحـی GPS ، اهـداف نـظامـی بـوده امـا از ســال 1980 به بـعــد بـرای اسـتـفاده های غــیر نـــــظامی نیز در دسترس قرار گرفت.

GPS در تمام شرایط بصورت 24 ساعت در شبانه روز و در تمام دنیا قابل استفاده می باشد . و هیچ گونه بهائی بابت این خدمات اخذ نمی شود.

24 ماهواره سیستم GPS را پشتیانی می کنند، این ماهواره ها Satellite"" در 6 مدار حول کره زمین در حال چرخش هستند، 24 ماهواره ی GPS در مدارهایی به فاصله 36600 کیلومتری از سطح دریا گردش می کنند. هر ماهواره دقیقا طی 12 ساعت با سرعت 11 هزار کیلومتر بر ساعت یک دور کامل بدور زمین می گردد.

 

این ماهواره ها نیروی خود را از خورشید تامین می کنند ولی باتری هایی نیز برای زمانهای خورشید گرفتگی و یا مواقعی که در سایه ی زمین حرکت می کنند به همراه دارند. راکتهای کوچکی نیز ماهواره ها را در مسیر درست نگاه می دارند. به این ماهواره ها NAVSTAR نیز گفته می شود.  هر ماهواره یک ساعت اتمی دقیق به همراه دارد که اطلاعات را بطور دقیق و پیوسته به زمین ارسال می کنند. مضافاً اینکه ماهواره ها می توانند، پیام های الکترونیکی Electronic Massage"  را نیز به زمین ارسال می کنند، این پیام های الکترونیکی می تواند شامل مکان ماهواره در مدار یا زمان ساعت اتمی و یا اطلاعات دقیق تری درباره مکان مورد نظر و بسیاری موارد دیگر باشد.

gps

برای کاربران معمولی ارسال اطلاعات در زمان بسیار دقیق ضروری نیست اما وجود این امکان خود نعمتی است.

ماهواره های مختلف هر کدام با نظم و ترتیب خاصی کار می کنند و هرگز اجازه نمی دهند که در ارسال اطلاعات به کاربران اخلال یا تداخلی بوجود آید. ماهواره ها بصورت هوشمند نزدیکترین راه را به مکان مورد نظر انتخاب کرده و اطلاعات از طریق آن ماهواره بدون کم و کاست فرستاده می شود.

 

همانطوری که ذکر شد سیستم GPS  اولین بار برای ارتش ایالات متحده آمریکا جهت کاربردهای نظامی ساخته شد تا بتوانند براحتی اهداف خود را در سراسر جهان نشانه گیری کرده و موشکهای خود را دقیق و بدون خطا روی هدف قفل نمایند، کاربرد دیگر این سامانه برای ارتش ایالات متحده آمریکا شناسایی موشکهای هوشمند بالستیک، انبارهای مهمات زیرزمینی و مهمتر از همه شناسایی سلاحهای هسته ای در زرادخانه ها بود. اما با گذشت زمان بدلیل محسنات فوق العاده این سامانه، ارتش تصمیم گیرفت تا بصورت محدود و استاندارد این سامانه را در اختیار عموم قرار دهد.

gps

امروزه همه شهروندان می توانند به سیستم GPS دسترسی داشته باشند و از اطلاعات آن بهره مند شوند. بسیاری از کشورها که برای مردم خود شرایط رفاهی مطلوبی را ایجاد کرده اند، سیستم استاندارد GPS را در شهرهای خود بطور رایگان راه اندازی کرده اند.

بخشهای ترابری و حمل و نقل، هواپیماها، کشتی ها و انواع خودروهای سواری جزو کاربران پروپاقرص سیستم ردیاب جهانی GPS هستند، همه کاربران از جمله خلبانان هواپیماهای بدون موتور، معدن کاران و همه کسانی که در راه و مسیر هستند می تواندن براحتی و با پرداخت هزینه ناچیز 100 الی 200 دلاری از این سامانه استفاده کنند.

 

گیرنده های GPS می توانند پهنای زمین، طول زمین، ارتفاع و پستی و بلندی و مساحت زمین موردنظر را برای کاربر مشخص کنند. اکنون مهندسان در حال تلاشند تا با توسعه این سیستم علاوه بر امکانات فوق، امکان دیدن را نیز از این طریق فراهم ساند.

gps

سیستم GPS هیجان و سادگی را هم زمان برای مردم به ارمغان آورده است، برخلاف پیچیدگی زیاد سیستم، استفاده از آن بسیار ساده و ابتدایی است، با این وجود، دیگر شما بهانه ای برای گم شدن و گم کردن نخواهید داشت

 

 


نام شرکتها از کجا آمده؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/10:: 10:24 صبح

مطمئنا همه شرکت های موفق استراتژی های خاصی را برای نام گذاری و یا انتخاب برند خود و کالاهای شان دارند. برخی از آنها به طور مشخص دلایل نامگذاری شان را اعلام کرده اند و برخی هم تا کنون سخنی در این مورد نگفته اند. در دنیای فناوری هم دلایل فراوانی برای نام های مختلف ذکر می شود، اما کمتر جایی درباره دلایل اصلی این نامگذاری ها صحبت می شود.

 

احتمالا شما هم شنیده باشید که نام شرکت google از یک عدد بسیار بزرگ ریاضی که googol نامیده می شود، گرفته شده. یا اینکه Microsoft ترکیبی از دو عبارت microcomputer و software است.

 

خب به نظرتان داستان نام هایی مانند تویتر و آندروید و... چه می تواند باشد؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

Twitter

اسم تویتر توسط یک کلاه انتخاب شد! داستان از این قرار است که گروهی از کارکنان Odeo - استارت آپ یک پادکست که تویتر از آنجا آغاز شد - در یکی از جلسات بارش افکار شان به دنبال نامی برای یک سیستم خبررسانی می گشتند که نشان دهنده حالت وزوز کردن موبایل درون جیب هنگام دریافت پیام جدید باشد.

نام شرکت‌ها از کجا آمده؟

آنها در انتها به دو نام Jitter و Twitter رسیدند. سپس تصمیم گیری برای انتخاب نام را توسط دو کاغذ به کلاه قاضی واگذار کردند. به همین دلیل است که امروز به جای اینکه بگوییم چند جیت جدید داشتم، می گوییم چند تویت جدید داشتم!

 

 

Android

ظاهرا اندی روبین ، از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق آندروید علاقه بسیار زیادی به روبات ها دارد. نیک سیرز یکی دیگر از بنیان گذاران این پلتفرم می گوید:«هنگامی که شما دور و بر اندی و روبات هایش می پلکید باید خیلی مواظب باشید».

نام شرکت‌ها از کجا آمده؟

Yahoo

بنیانگذاران یاهو، دیوید فیلو ، جری یانگ این پروژه را هنگامی که دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد بودند، شروع کردند. اصل این پروژه، دسته بندی و لیست کردن لینک های مفید موجود در وب، با نام اولیه «راهنمای جری و دیوید برای جهان گسترده وب» بود. اگر چه نام دقیقی است، اما اصلا جذاب نیست.

نام شرکت‌ها از کجا آمده؟

Yahoo در حقیقت سر نام عبارت Yet Another Hierarchical Officious Oracle است که می توان آن را تقریبا «باز هم یکی دیگر از سلسله مراتب دانشمند فضول» معنی کرد. خود شرکت هم می گوید که دلیل آنها برای انتخاب این نام، چنین تعریفی بوده است: جسور، ساده دل، ناهنجار!

 

 

Adobe

بنیانگذاران ادوب، جان وارنوک و چاک گسچک در اواخر دهه 70و اوایل دهه 80برای شرکت زیراکس در شهر لوس آلتوس کار می کردند. نهر ادوب هم از میان این شهر می گذرد!

نام شرکت‌ها از کجا آمده؟

طبق گفته های ویکیپدیا، ادوب نام یکی از خانه های اشرافی قرن نوزدهم بوده که در کنار این رودخانه ساخته شده است. با این احوال به نظر می رسد که نام این کمپانی برگرفته از آن ساختمان و یا این نهر آب است.

 

 

BlackBerry

برخلاف باور عموم، شباهت دکمه های این دستگاه با دانه های توت دلیل این نامگذاری نیست. نام BlackBerry یک انتخاب کاملا تجاری بوده است. تیم ارتباطات شرکت درمورد آن چنین می گوید:

RIM به دنبال یک نام مشخص، به یاد ماندنی و سرگرم کننده بود که به صورت بین المللی هم قابل استفاده باشد و برای همه کاربران جذابیت داشته باشد. به همین دلیل شرکت تصمیم گرفت به جای یک کلمه توصیفی و یا اختراعی، از این کلمه ملموس استفاده کند که وجود خارجی دارد.

نام شرکت‌ها از کجا آمده؟

 

 

Apple

اپل هیچ داستان تایید شده ای ندارد. شما می توانید هر یک از این شایعات را که برای تان جالب تر بودند انتخاب کنید: 

استیو جابز تابستان ها در باغ های سیب اورگان یا کالیفرنیا کار می کرده و سیب های خوب و قابل تقدیری هم پرورش می داده است. 

نام شرکت‌ها از کجا آمده؟

استیو جابز علاقه فراوانی به گروه بیتلز دارد! 

استیو درخواست ثبت شرکت اش را با سه ماه تاخیر آماده می کرده و تصمیم می گیرید اگر هم دانشکده ای هایش قبل از ساعت ? بعد از ظهر نام مناسبی را پیشنهاد ندهند، شرکت اش را کامپیوتر های اپل (Apple Computers) بنامد. 

استیو جابز می خواسته تا شرکت اش را از تصورات بغرنج، دست نیافتنی و سردی که توسط دیگر شرکت های کامپیوتری آن زمان ایجاد شده بود، دور کند.

 

 

Nintendo

این نام از سه کلمه ژاپنی Nin و ten و do تشکیل شده است. معنی این کلمات به ترتیب عبارت است از: «ما با تمام تلاش مان کار می کنیم» - «ما به بهترین شکلی که می توانیم انجامش می دهیم» و «در انتظار نتیجه می نشینیم»

نینتندو کوتاه شده شعار و نام کارخانه سازنده اش است. چه کسی تصور می کرد که یک غول دنیای بازی های کامپیوتری چنین نام شاعرانه ای داشته باشد؟

نام شرکت‌ها از کجا آمده؟

معرفی دو دوربین عکاسی دیجیتال فوق باریک و زیبا از سامسونگ

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/8:: 9:51 صبح

ایتنا - دوربین‌های ST70 و ST60 قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را به سری دوربین‌های فوق باریک سامسونگ افزوده‌اند.




شرکت Samsung Digital Imaging که از فعالان بخش لوازم دیجیتال به شمار می‌آید، امروز دو دوربین دیجیتال فوق باریک را برای کسانی که به دنبال دوربین زیبا برای استفاده در مهمانی‌ها، اجتماعات خانوادگی و دیگر لحظات خاص هستند معرفی کرد.

هر دو دوربین ضخامتی در حدود 65/0 اینچ داشته و در کنار دقت تصویر 2/14 مگاپیکسل در دوربین ST70 و 2/12 مگاپیکسل در دوربین ST60، به ترتیب دارای بزرگنمایی نوری 5 برابر و 4 برابر بوده و در ضمن به یک صفحه‌نمایش 7/2 اینچی نیز مجهز هستند.

به گفته S J Park، مدیر کل شرکت Samsung Digital Imaging، مصرف‌کنندگان به دنبال وسیله‌ای قابل حمل برای عکاسی سریع هستند و دو مدل ST70 و ST60 برای پاسخگویی به این نیاز معرفی شده است.
او سپس ادامه داد: «برخلاف اندازه آنها، هر دو دوربین ST70 و ST60 دارای امکانات متنوعی بوده و عکاسان آماتور و حرفه‌ای را که به دنبال دوربینی با امکانات مختلف بوده و در عین حال می‌خواهند کار با آن ساده باشد را راضی نگه خواهد داشت.»

لنز پیشرفته
در دوربین‌های ST70 و ST60 به ترتیب از لنز‌های 27 میلی‌متری و 5/27 میلی‌متری استفاده شده است که نسبت به دوربین ST50 که نسل قبلی این دو دوربین به حساب می‌آید، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.
در کنار بزرگنمایی نوری 5 برابر دوربین ST70، یک سیستم لرزشگیر دوگانه نیز در نظر گرفته شده که با استفاده از دو سیستم اپتیکال و دیجیتال، مقدار لرزش تصویر را کاهش دهد.
دوربین ST60 نیز دارای بزرگنمایی نوری 4 برابر و سیستم لرزشگیر دیجیتال است.



جلوه‌های ویژه برای بهبود تجربه کاربر
جلوه‌های ویژه تصویری جدید در دوربین‌های ST70 و ST60 از جمله Fisheye و Lomo، قدرت خلاقیت کاربران در ایجاد تصاویر مختلف را افزایش می‌دهند.
مانند دیگر دوربین‌های Samsung، این دو دوربین نیز دارای حالت‌های تصویری مختلف Normal، Soft، Vivid، Forest، Retro، Cool، Calm، Classic، Negative و Custom RGB و دو حالت جدید دیگر به نام‌های Sketch و Defog Clear/Fog Lifting است که امکان گرفتن عکس‌هایی واضح در محیط دارای مه را می‌دهد.

فیلمبرداری با کیفیت HD
قابلیت فیلمبرداری با دقت تصویر 720p و با سرعت 30 فریم در ثانیه در فرمت فشرده‌سازی H.264، امکان فیلمبرداری با کیفیت بالا را در اختیار کاربران قرار داده است.
برای ساده‌تر شدن فیلمبرداری و رسیدن به حداکثر کیفیت، قابلیت تشخیص محیط خودکار و هوشمند سامسونگ که Smart Auto نام دارد در این دو دوربین تعبیه شده است.
این قابلیت در مقایسه با دوربین ST50 ارتقا پیدا کرده و حالا هم در زمان فیلمبرداری و هم در زمان عسکبرداری قابل استفاده است. مشابه همان کاری که در آنالیز محیط در زمان عکاسی انجام می‌شود، در زمان فیلمبرداری نیز به روشی مشابه از میان چهار حالت پیش‌فرض یکی انتخاب می‌شود تا بهترین حالت نورپردازی و رنگ برای فیلمبرداری به فیلم اعمال گردد.

کنترل‌های دیگر
کسانی که می‌خواهند کنترل بیشتری بر تنظیمات داشته باشند، می‌توانند از حالت Program استفاده کرده و یا از میان لیست بلندی از صحنه‌های پیش‌فرض یکی را برگزینند.
در حالت Program کاربران می‌توانند گزینه‌های همچون ISO، تنظیمات سفیدی، تنظیمات فوکوس، AF و شدت نوردهی را تغییر دهند. انتخاب از میان صحنه‌های مختلف نیز بدون آن که نیازی به درگیر شدن با تنظیمات مختلف را داشته باشد، انتخاب‌های مختلفی را به کاربران می‌دهد تا با توجه به محیطی که در آن قرار دارند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

صحنه‌های مختلفی که در این دوربین در نظر گرفته شده شامل مواردی همچون Beauty Shot، Night، FrameGuide، Portrait، Children، Landscape، Close-up، Text، Sunset، Dawn Backlight، Beach & Snow و FireWorks می‌شود.


دوربین دیجیتال 200 مگاپیکسلی سال 2011 وارد بازار میشود

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/8:: 9:49 صبح

ایتنا - شرکت آلمانی Hasselblad اعلام کرده است که تا سال 2011 میلادی، دوربین دیجیتال 200 مگاپیکسلی خود را وارد بازار می‌کند. گفتنی است پیش از این نیز این شرکت لنز دوربین دیجیتال 60 مگاپیکسلی با کیفیت بالا طراحی و تولید کرده است.

به گزارش همکاران سیستم این شرکت که اغلب دوربین‌های دیجیتالی با امکانات معمولی تولید می‌کنند و تخصصی در طراحی دوربین‌های دیجیتالی حرفه‌ای ندارد، لنز جدید 200 مگاپیکسلی خود را روی قاب مدل قبلی دوربین خود قرار خواهد داد و تا سه ماهه نخست سال 2011 میلادی به طور رسمی در بازار به فروش می‌رساند.

گفتنی است معمولا" دوربین‌های تولید شده توسط این شرکت دارای کیفیت متوسط هستند و سرعت پایینی در عکس برداری و تحلیل عکس به صورت دیجیتالی دارند، بر این اساس گفته می‌شود دوربین 200 مگاپیکسلی این شرکت می‌تواند بیشتر به صورت یک جنس تزیینی مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته کارشناسان، سرعت پایین در عکس‌برداری و همچنین وضوح تصویر فوق‌العاده بالایی که در این لنز به کار گرفته شده باعث می‌شود که عکس برداری از یک صحنه معمولی با این دوربین 200 مگاپیکسلی نزدیک به 30 ثانیه زمان لازم داشته باشد.

با این وجود مسئولان این شرکت آلمانی امیدوارند این دوربین 200 مگاپیکسلی بتواند در برخی از کاربری‌های اداری و تجاری مورد استفاده قرار گیرد و فناوری‌های موجود در این دوربین بتواند رضایت کاربران را جلب کند.

گفتنی است حجم بالای تصاویر ذخیره شده از طریق عکس برداری با این دوربین و همچنین زمان زیادی که به منظور عکس برداری با این دوربین هدر می‌رود، منبع انرژی این دوربین را نیز به سرعت تخلیه می‌کند و این امر می‌‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران این نوع دوربین‌ها به همراه داشته باشد.


چند عکس زیبا از طبیعت

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/7:: 9:44 صبح

 

 













از GPSها تا مسیریابهای هوشمند

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/7:: 9:20 صبح
رهیاب‌های الکترونیکی‌باعث آغاز فصل جدیدی در زندگی دیجیتالی ما شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود انسان هر روز بیشتر به این فناوری وابسته شود
راهیابی با کمک امواجی از ‌صفر و یک‌ها
جام جم : مدتی است که استفاده از سیستم‌های هوشمند مسیریاب در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

بدون تردید اگر روند رشد توسعه فناوری‌های نوین دیجیتالی را در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که رشد فناوری‌های نوین مبتنی بر سیستم‌های شبکه‌های دیجیتالی و تاثیرگذاری آن بر جنبه‌های مختلف زندگی انسان‌ها موضوعی است که به عنوان یک ضرورت جدی در زندگی مبدل شده است. (ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      



بازدید امروز: 68 ، بازدید دیروز: 29 ، کل بازدیدها: 559406
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ