سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملا نصرالدین همیشه اشتباه میکرد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/28:: 10:52 صبح

  متن حکایت ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌کرد و مردم با نیرنگی? حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب(ادامه مطلب...

من یک عمر به خدا دروغ گفتم!!!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/28:: 9:36 صبح

من یک عمر به خدا دروغ گفتم و خدا هیچ گاه به خاطر دروغ هایم مرا تنبیه نکرد. می توانست، اما رسوایم نساخت و مرا مورد قضاوت قرار نداد. هر آن چه گفتم باور کرد و هر بهانه ای آوردم پذیرفت. هر چه خواستم عطا کرد و هرگاه خواندمش حاضر شد. اما من! هرگز حرف خدا را باور نکردم، وعده هایش را شنیدم اما نپذیرفتم. چشم هایم را بستم تا خدا را نبینم و گوش هایم را نیز، تا صدای خدا را نشنوم. من از خدا گریختم بی خبر از آن که خدا با من و در من بود. (ادامه مطلب...

رامین: شما غلط میکنید

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/27:: 10:22 صبح
رامین: شما غلط می‌کنید از قول من این اراجیف را می‌گویید + فایل صوتی سخنان رامین
محمد علی رامین در مصاحبه با رادیو گفتگو در محضر شنوندگان، چندین بار به مجری و دست‌اندرکاران این برنامه و رسانه‌هایی که سخنان وی را منتشر کرده‌اند توهین می‌کند.
در ادامه ادبیات ویژه و خاص برخی مسئولان و مدیران دولتی، که انتقادات زیادی را نیز به دنبال داشته است، محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خطاب به یک مجری صدای جمهوری اسلامی در یک برنامه زنده، گفت: « شما غلط می‌کنید از قول من این اراجیف را می‌گویید.»

به گزارش سرویس سیاسی «فردا» محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در یک برنامه زنده رادیویی در رادیو گفتگو با حضور محمد تقی رهبر, نماینده مردم اصفهان در مجلس، خطاب به مجری برنامه که از وی درباره اظهاراتش درباره روحانیت و مساجد سوال کرد، به تندی گفت: قبل از پاسخ به سلام شما باید بگویم شما چرا این اراجیف را مطرح می کنید. شما غلط می کنی که اینها را مطرح می کنی.

رامین در این مصاحبه رادیویی که در شامگاه چهارشنبه دو هفته قبل و به‌صورت تلفنی با رادیو گفتگو انجام داده در محضر شنوندگان، چندین بار به مجری و دست‌اندرکاران این برنامه و رسانه‌هایی که سخنان وی را منتشر کرده‌اند توهین می‌کند.

با عرض پورش از مخاطبان فهیم «فردا» به دلیل انتشار سخنان آقای رامین، بخش‌هایی از این گفتگو را در زیر بشنوید:


پیش از این اظهارات معاون مطبوعاتی وزارت «فرهنگ» و ارشاد اسلامی، آقای حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم نیز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران از محل هزینه افطاری آن وزارتخانه خطاب به آن خبرنگار گفته بود: «از قبر جنابعالی»

این که دو مدیر ارشد دولتی، که مسئولیت‌هایی در حوزه فرهنگ و آموزش کشور دارند، بدون پروا از ادبیاتی استفاده می‌کنند که حتی شایسته نیست مردم عادی کوچه بازار از آن بهره بحویند، خود حدیث پرغصه‌ایست که ظاهرا باید مردم فرهنگ دوست و ادیب‌پرور این مملکت تا مدتها آن را تحمل کنند.
منبع :سایت فردانیوز

سوالات متداولی که از مهندسین کامپیوتر در جمع دوستان و آشنایان پر

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/26:: 8:30 صبح
- این کامپیوتر ما ویروسی شده، چیکارش کنیم؟-(ادامه مطلب...

فارسی را پاس بداریم !

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/25:: 2:0 عصر
شهرام شکیبا در خبرآنلاین نوشت:عطف به حضور مؤثر دکتر میرجلال‌الدین کزازی در کافه خبر و صحبت‌هایشان در باب لزوم توجه به ادبیات فارسی و شکل انتخاب وی از کلمات و کلماتی که در عوض سایر کلمات استفاده می‌کنند و ایضاً عطف به تذکر سازنده‌شان بابت اینکه عوض «فیس بوک» اظهار کنیم:

«رخ‌نامه» فهرست ذیل از کلمات مطرح فعلی با کلماتی که مستحسن است به آنها تبدیل شوند، به محضر شریف ملت ایران تقدیم می‌گردد. [عجب فارسی نابی پاس داشتم در این پاراگراف!](ادامه مطلب...

نامزد خوشگل من!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/25:: 1:54 عصر
سلام وقتی این متن رو می خوندم حیفم این متن رو نخونده باشید واسه همین تو این پست واستون زدم

*اسفند 1364 - تهران - بیمارستان آیت الله طالقانی
بعد از مجروحیت در عملیات والفجر 8

یکی از پرستارهای بخش، با بقیه خیلی فرق داشت. حدودا 17 سال سن داشت و آن‌طور که خودش می‌گفت، از خانواده‌ای پول‌دار و بالاشهری بود. همواره آرایش غلیظی می‌کرد و با ناخن‌های بلند لاک‌زده می‌آمد و ما را پانسمان می‌کرد.(ادامه مطلب...

رایانه دهه90 مورد علاقه فرانسویها

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/24:: 8:44 صبح
مینی تل ،چیست؟
بررسی های «تله کام فرانسه» نشان می دهد که رایانه «مینی تل» که در دهه 90 رواج داشت همچنان مورد استفاده بسیاری از کاربران فرانسوی قرار دارد.

به گزارش مهر ، «مینی تل» یک جعبه کوچک قهوه ای یا خاکستری با یک نمایشگر، صفحه کلید و مودم بود(ادامه مطلب...

نیمقرن نامزدی در انتظار مجوز ازدواج

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/24:: 8:42 صبح
یک مرد ایتالیایی 101 ساله بعد از بیش از نیم قرن دوران نامزدی سرانجام با نامزد 98 ساله خود وصلت خواهد کرد.

به گزارش  ایسنا، جیوزپه ریبائودی ، پزشک بازنشسته زنان که از سال 1952 تاکنون با سیلوی باساین نامزد بوده قرار است ماه آینده و پس از 56 سال نامزدی با یکدیگر ازدواج کنند.

سیلوی که در فرانسه متولد شده درباره دوران نامزدی بیش از نیم قرنی اش می‌گوید: ما در تمام این مدت فقط منتظر مجوزی از سوی سفارت فرانسه بودیم که گواهی دهد من در گذشته ازدواج نکرده و مجرد هستم.

مراسم ازدواج این زوج قرار است در خانه‌شان در بوردیگرا واقع در شمال غرب کشور ایتالیا برگزار شود.

البته مشخص نیست چرا سفارت فرانسه در ایتالیا برای صدور مجوز ازدواج این 2 نفر 56 سال وقت صرف کرده است!


یوسف آخرالزّمانیام!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/22:: 8:48 صبح

 

امام زمان

نجوا با یار غایب از نظر

برادران حسادت به آستانه چشم انتظاری‌ام، آمده‌اند، اشک تمساح می‌ریزند و قسم می‌خورند که گرگِ مرگ تو را پاره پاره کرده است؛ امّا من می‌دانم که دروغ، سرِ هم می‌کنند. می‌دانم که تو را به ثمن بخس فروخته‌اند و به دست قافله غفلت سپرده‌اند. می‌دانم این خون که به پیرهنت پاشیده یک فریب است... می‌دانم که گوشه‌ای بر شانه کره خاکی قدم گذاشته‌ای، امّا این چشم‌های بی‌سو که حرف حساب حالیشان نمی‌شود! دارند تار می‌شوند، آن‌قدر که حتّی جلوی خودم را هم نمی‌بینم چه رسد به اینکه بخواهم دیده به کرانه‌های افق بدوزم... می‌دانم همه این ملک، عرصه فرمان‌روایی توست. می‌فهمم که ملکوت آسمان و زمین دائماً به تو ارائه می‌شود، امّا این گونه‌های خراشیده که با این حقایق التیام نمی‌یابند! کاش جای آن پیرزن بودم که برای خریدنت کلاف نخ ـ همه دار و ندارش ـ را داد و اسمش در زمره خریدارانت ثبت شد. همین که کسی را به «خواستار» تو بودن قبول کنند خودش غنیمتی است. می‌ارزد که آدم به خاطرش هست و نیست خود را بدهد...

 

پناهگاه تنهاییم!

سایه‌ات بر سرم مستدام باشد. این هوای دوری تو، خیلی آلوده است. با هجوم بی‌رحمانه شهوات چه کنم؟ با کدام جان و قوّه از پس دسیسه نفس برآیم؟ کجا می‌توانم پشت شیطان شیّاد را به خاک بمالم؟ تو باید بالای سرم باشی! من آقا بالاسر می‌خواهم، وگرنه همه چیز خراب می‌شود! روزگار بی‌تو زیستن، آخرالزّمان است. رمق و تاب و توان من هم به آخر رسیده، عمر منتظران هم به خطّ پایان نزدیک می‌شود، قطحی آمده، آبِ چشم‌ها هم ته کشیده است. نهر حیا هم دیگر خشک شده، باغ غیرت همه‌اش آفت زده، ذخیره اخلاق هم دیگر دارد تمام می‌شود... می‌بینی انگار آخرالزّمانی، آخر همه چیز است؛ ولی فدایت شوم! تو که آخرِ سخاوتی، تو که نهایت حیایی، تو که غایت غیرتی، تو که دفینه فتوّتی، نمی‌شود به همین زودی این «آخرالزّمان» شقاوت را به «اوّل الزّمان» سعادت پیوند بزنی؟ نمی‌شود این نکبت غیبت را به سرور ظهور پایان دهی؟ نمی‌شود آغازی بر این پایان بنویسی؟ نمی‌شود؟...

امام زمان

نمک به زخمت نپاشم، می‌دانم که خودت هم در حیرتی؛ از یک طرف شیعه را می‌بینی که زیر پای خیل رنج‌ها له می‌شوند و از یک طرف دستت و راهت باز نیست تا کاری کنی، فریادی زنی و همه چیز را زیر و رو کنی... انگار این استخوان صبر که در گلو داری، همان است که راه گلوی پدرت را بسته بود! گویی این خارِ چشم خراش خموشی همان است که اشک مرتضایت را در آورده بود! باید سکوت کنی. به خاطر خدا باید تحمّل کنی و نباید ببری! و تو هرگز نبریده‌ای، زمینگیر نشده‌ای، کم نیاورده‌ای. ایستاده‌ای چون کوه و مایه استواری زمین شده‌ای تا زمینیان را فرو نبلعد!

 

نازنین پرده نشینم!

پلک‌هایم پوک شده‌اند، پاهایم آبله زده‌اند! پای چشمم گود افتاده، موهام سفید شده‌اند! آب رفته‌ام از بس در این سلول انفرادی ـ دنیا را می‌گویم ـ بی‌نور و هوا نفس کشیده‌ام. هوای ابری خیلی دلگیر است، خودت می‌دانی! آدم احساس خفگی می‌کند، دوست دارد سقف آسمان را بشکافد تا طرحِ نوِ آفتاب نمایان شود. خودت دعا کن این ابرها بروند کنار، تا چشم روشنی هستی آشکار شود. عزیز مصر وجود من! مملکت باطنم آشفته، مرزهایش بی‌پاسبان مانده، اوضاع فرهنگی‌اش به هم ریخته، درش آشوب شده ! وقتست که بیایی این محاصره را بشکنی و مرا آزاد کنی، آزاد در بندگی خودت!


معجزات حضرت بقیّة اللَّه‏علیه السلام در مسجد مقدّس جمکران‏

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/7/22:: 8:43 صبح

 

مسجد جمکران

کرامات و معجزات و عنایاتی که از ائمّه‏ اطهار علیهم السلام صادر گشته و از سوی راویان مورد اعتماد روایت شده، و در کتاب‏های مورد استناد ثبت گردیده، منحصر به صدر اسلام و قرون اوّلیه‏ی اسلام نیست، بلکه هر روز در گوشه و کنار جهان، بویژه در حرم ائمّه‏ هدی‏ علیهم السلام معجزات و کرامات تازه‏ای تحقّق می‏یابد که دلیل حقّانیّت پیشوایان شیعه، و مایه‏ دل گرمی شیعیان است.

هر یک از شما، یک یا چند معجزه در حرم مطهّر ثامن الحجج امام علیّ بن موسی الرّضا علیه السلام دیده و یا شنیده‏اید.

اکنون که دوران فرمانروایی حضرت بقیّة اللَّه، أرواحنا فداه، است، همه روزه، ده‏ها نفر در اقطار و اکناف جهان، با توسّل به ذیل عنایت آن حضرت‏علیه السلام، از امراض صعب‏العلاج و دیگر گرفتاری‏های خانمان‏سوز، به طور معجزآسا، رهایی می‏یابند و برای همیشه، خود را رهین عنایت آن حضرت می‏دانند.(ادامه مطلب...

   1   2   3   4      >



بازدید امروز: 4 ، بازدید دیروز: 53 ، کل بازدیدها: 557870
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ