سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظر آیةالله بهجت درباره مختار

ارسال شده توسط N در 90/1/30:: 9:35 صبح

بهجت

یکی از پرسش‌هایی که در زمان حیات آیت الله العظمی بهجت از ایشان صورت گرفت پرسشی در مورد شخصیت مختار بن ابوعبید ثقفی بود. شرح پرسش و پاسخ آیت الله بهجت را به نقل از کتاب ورق‌های آسمانی در زیر می‌خوانیم...

به گزارش بولتن، شرح پرسش و پاسخ آیت الله بهجت را به نقل از کتاب ورق‌های آسمانی در زیر می‌خوانیم:

 

سؤال:"نظر حضرتعالی درباره شخصیت مختار ثقفی که مورد تردید واقع شده است، چیست؟ علاقمندیم که دیدگاه شما را در این مورد بدانیم".

پاسخ:

«مختار اهل نماز بود. او از اولیای خدا بود. نماز را با حال عجیبی می‌خواند. در شأن مختار همین کفایت میکند که قاتل دشمنان اهل بیت(ع) و قتله سیدالشهداء(ع) بود.

نقل است که میگفت: "فلانی را کشتم، فلانی را کشتم ..." تا اینکه وقتی آخرین نفر را کشت گفت: "الان راحت شدم".

دوره نهضت او شاید 9 ماه بوده اما نوشته اند: هنگامی که آخرین نفر که «محمد اشعث» یا «شمر» بود را به قتل رساند گفت: "الان اگر بمیرم دیگر باکی نیست". یعنی وقتی به نهایت مقصودش رسید گفت: "دیگر اگر بمیرم، غصه ای ندارم".»

 


 

 

 

منبع: کتاب ورق‌های آسمانی/ محسن کمرهای زاده


خودکشی یک هارد دیسک

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/1/28:: 10:42 صبح


شرکت توشیبا قصد دارد در اقدامی نو دست به تولید سری جدیدی از هارد دیسک‌ها بزند. بر اساس گفته های این شرکت هارد دیسک‌‌های مذکور در اواخر بهار سال جاری برای مشتری‌های خاص و ناشناس ساخته می‌شود. مشتری‌هایی که هرگز نام آنها فاش نخواهد شد. شاید برای شما هم این فضای امنیتی تعجب بر انگیز باشد.


 

 

هارد دیسک

هارد دیسک‌های جدید توشیبا مجهز به سیستم ویژه‌ای خواهند بود که در مواجه به شرایط خطر خود به خود اطلاعات را پاک کرده و هیچ اثری از آنها بر جای نمی گذارند. این هارد دیسک‌ها که با نام تجاری  MKxx61GSYG شناخته خواهند شد، هنگامی که به سیستم ناشناسی متصل شوند، عملیات خود پاک کنی را شروع می‌کنند. تنها در صورتی می‌توان از خودکشی هارد جلوگیری که که آن را از دستگاه جدا کنیم و یا بشکنیم.

کاربران برای حفظ امنیت بیشتر می‌توانند موارد دیگری نیز برای حفظ اطلاعات انجام دهند. برای مثال می‌توان عملیات نوشتن بر روی دیسک و یا رمز گشایی اطلاعات را غیر فعال کنند. 

 

توشیبا اعلام کرده است که این هارد دیسک ها از سیستم رمز نگاری ??? بیتی AES بهره می‌برند و این سیستم رمزنگاری بالاترین درجه امنیت در آمریکا را دارد. MKxx61GSYG به زودی با ظرفیت‌های ??? تا ??? گیگابایت با ?? مگابایت بافر و سرعت ???? RPM مخصوص مراکز تولیدی، پزشکی، نظامی تولید می‌شوند.

 

Toshiba just announced a new hard drive for notebook computers that will appeal to enterprise users and security fanatics alike.

If the MKxx61GSYG is ever connected to an un-authorized computer, it will automatically erase all of its contents to prevent data thievery.

The hard drive auto-encrypts any data written to it for extra security, and can be erased instantly on comman.

It will come in capacities from 160GB to 640GB with a 7200 RPM spin speed.

There"s no word yet on which big computer companies will buy up these drives, but Toshiba is starting production soon.

 

هارد دیسک

بعد معرفی پورت Thunderbold دو شرکت AMD  و Intnet اعلام کردند که از این پس از USB 3.0 پشتیبانی نخواهند کرد. USB 3.0  نسل جدید پورت‌های USB است که نسبت به USB 2.0 از سرعت بیشتری برخوردارند. پشتیبانی نکردن این دو غول تراشه دنیا به معنای شکست USB 3.0 بود در حالی که برخی از ابزار هم اکنون به پورت USB 3.0  مجهز هستند. 

 

در نهایت شرکت AMD عنوان کرد که ازUSB 3.0 پشتیبانی خواهد کرد و تراشه‌های AMD A75 و AMD A70M اولین نسل از این نوع تراشه‌ها خواهند بود.

 

به نظر می‌رسید پیش از این شرکت اینتل در تلاش برای جایگزینی پروتکل جدید خود، یعنی Thunderbold به جای USB  است. اما اینتل اعلام کرده که  Thunderbold و USB مکمل یکدیگرند و تراشه‌های آینده این شرکت از USB 3.0 پشتیبانی خواهد کرد. بر اساس گفته این شرکت تراشه‌های جدید که از Thunderbold و USB 3.0 به طور همزمان پشتیبانی می‌کنند در سال 2012 عرضه خواهد شد.

هارد دیسک

 

 

منابع:

businessinsider

dailytech


با باهوش ترین انسان های دنیا آشنا شوید

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/1/28:: 10:39 صبح


عنوان باهوش ترین دنیا متعلق به Kim Ung Yonga است که در سن 4 سالگی قادر به حل مسئل ریاضی انتگرال بود این مرد کره ای رکورد گینس را با IQ 210 به نام خود ثبت کرده است. آزمایش IQ این نابغه در دانشگاه سندفورد انجام شده است. Kim Ung قادر است به زبان های آلمانی، ژاپنی، کره ای و انگلیسی صحبت کند. در ادامه علاوه بر معرفی Kim Ung با دیگر نوابغ دنیا نیز آشنا خواهید شد.


 

 

باهوش ترین

Kim Ung

 

در 8 مارس 1962 متولد شد و پدر و مادر او هر دو پروفسور بودند او در سن 16 سالگی مدرک دکترای فیزیک خود را از دانشگاه Colorado StateUniversity گرفت و سپس به کره جنوبی بازگشت و تصمیم گرفت از فیزیک به مهندسی عمران تغییر رشته دهد و در نتیجه مدرک دکترای عمران را نیز کسب کرد.

Kim Ung در کودکی شروع به شعر سرایاندن کرد و نقاش بسیار خوبی نیز بود.

Kim در سن 4 سالگی به دانشگاه Hanyang University دعوت شد و شروع به یادگیری فیزیک کرد و تا سن 7 سالگی در این دانشگاه ادامه تحصیل داد. او در سال 1970 و در سن 8 ساگلی توسط NASA به امریکا دعوت شد و در دانشگاه Corodo State University مدرک دکترگرفت. او در سال 1974 و زمانی که دانشجوی این دانشگاه بود بعنوان محقق NASA مشغول به کار شد و تا سال 1978 که به کره جنوبی بازگشت با NASA همکاری کرد.

باهوش ترین

Marilyn vos Savant

 

مانند عنوان های دیگر، هر کشوری دوست دارد عنوان باهوش ترین شخص دنیا را از آن خود کند. Mailyn vos Savant در 11 آگوست 1946 در امریکا بدنیا آمد ولی پدر و مادر او آلمانی و ایتالیایی بودند. IQ او در آزمایش های مختلف متفاوت بود و برابر با 167, 180, 195, 215 و 230 بوده است. برخی Marilyn را باهوش ترین دنیا می دانند. او عنوان باهوش ترین زن دنیا را نیز دارد.

Marilyn ستونی به نام از Marilyn بپرسید داشت و در آن به حل معماهای منطقی و ریاضی می پرداخت و به سئوالات فیزیک، فلسفه، سیاست، طبیعت انسان و علوم مختلف دیگر پاسخ می داد.

باهوش ترین

Christopher Michael Langan

 

یکی دیگر از برنده های احتمالی عنوان باهوش ترین دنیا، Christopher Michael Langan است. Langan در سال 1952 و در امریکا متولد شد. IQ او بین 195 تا 210 گزارش شده است. Langan تئوری خاص خود را در رابطه با ذهن و واقعیت دارد و آن را Cognitive Theoretic Model of the Universe (مدل تئوری شناختی از جهان) نام گذاری کرده است.

باهوش ترین

در ادامه لیست باهوش ترین مردم دنیا به ترتیب IQ جمع آوری شده است:

 

 1. William James Sidis با IQ ranging 200 تا 300

 2. Engineer Philip Emeagwali با IQ of 190

 3. World Chess Champion Garry Kasparov با IQ of 190

 4. Sir Isaac Newton با IQ of 190

 5. Francois-Marie Arouet (Voltaire) با IQ of 190

 6. Ludwig Wittgenstein با IQ of 190

 7. Leonardo da Vinci با IQ of 180

 8. Actor James Woods با IQ of 180

 9. Buonarroti Michelangelo با IQ of 180

 10. David Hume با IQ 180

 11. Prime Minister Benjamin Netanyahu با IQ of 180

 12. Blaise Pascal با IQ of 171

 13. Microsoft Founder Paul Allen با IQ of 160

 14. Martin Luther با IQ of 170

 15. Michael Faraday با IQ of 170

 16. Galileo Galilei با IQ of 165

 17. Albert Einstein با IQ of 160

 18. Charles Darwin with IQ of 150

 19. George Washington با IQ of 140


نی نی ها در پارتی دستگیر شدند

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/1/28:: 10:33 صبح

کمی با هم بخندیم؛ خبرهای تصویری 

کشف مقادیر زیادی CD و ادوات موسیقی در پارتی:

نی نی

ابتکاری نو

ارسال شده توسط N در 90/1/22:: 2:48 عصر

اپل به‌طور کامل شیوه استفاده از نمایشگرهای لمسی را با معرفی قابلیت پیچش و زوم تغییر داد و حالا رابط کاربری جدیدی توسط محققان دانشگاه اوساکا ایجاد شده است که با کمک آن، کاربران می‌توانند علاوه بر اسکرول کردن، اطلاعاتی که پیش از این در صفحه نمایش حضور داشت را نیز ببینند. این رابط کاربری جدید، ظاهری لاستیکی به محتوای نمایش داده شده می‌دهد و انگار که اطلاعات به قاب نمایشگر می‌چسبند و تا برداشتن انگشت از نمایشگر، از قاب خارج نمی‌شوند.

 

 


موش بیسر و صدا

ارسال شده توسط N در 90/1/22:: 2:47 عصر

این ماوس در ظاهر همانند باقی ماوس‌های بی‌سیم است، اما از روی ظاهر آن قضاوت نکنید. ماوس خاموش 800 ـ Nexus SM ماوسی است که هیچ کدام از دکمه‌های آن صدا نمی‌دهند. این دستگاه شاید برای برخی از ما که به سر و صدای کیبورد و ماوس عادت کردیم، خیلی ضروری نباشد، اما برای کسانی که عادت‌ دارند شب‌ها با کامپیوتر خود کار کنند و دیگران را بیدار نکنند، ابزار مفیدی است.

 

 

 

 

 

 


نمایشگر شفاف سامسونگ

ارسال شده توسط N در 90/1/22:: 2:47 عصر

طی یکی دو سال اخیر نمایشگرهای شفاف زیادی در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های مختلف رونمایی شده‌اند، اما نمایشگر شفاف 22 اینچی سامسونگ نخستین نمایشگری است که از خط تولید کارخانه بیرون آمده است. این نمایشگر وضوح تصویری 1680 در 1050 پیکسلی دارد که نرخ شفافیت آن 20 درصد است و مصرف برق آنها 90 درصد کمتر از یک پنل ال‌سی‌دی معمولی است.

 

 

 

 

 

 

 


شارژر خورشیدی برای همیشه

ارسال شده توسط N در 90/1/22:: 2:46 عصر

یک شرکت فرانسوی به‌نام Wysips توانسته است فیلمی با ضخامت 100میکرون تولید کند که علاوه بر نامحسوس بودن حضورش، نیروی لازم را از خورشید دریافت کرده و طی 6 ساعت، گوشی را شارژ کامل کند. این یعنی زیر نور خورشید، می‌توان 30 دقیقه به صحبت با گوشی پرداخت. قرار است طی سال آینده این محصول توسط این شرکت به بازار عرضه شود.

 

 

 

 

 

 

 


قیمت گران تبلت/ نتبوک ایسر

ارسال شده توسط N در 90/1/22:: 2:46 عصر

ایسر مدلی ترکیبی از نت‌بوک و تبلت ارائه کرده است که قیمت نسبتا گران آن احتمالا آدم را از خرید منصرف می‌کند. صرف‌نظر از قیمت آن، این دستگاه واقعا یک هیولا است و می‌تواند هم به شکل نت‌بوک‌ باشد و هم به شکل تبلت. هنگامی که نیمه‌باز باشد، نمایشگر دوم آن به شکل کیبورد در خواهد آمد. درون این غول تاشو، پردازنده 5 Core i، 4 گیگابایت حافظه، کارت گرافیکی Intel و یک کپی ویندوز7، 64 بیتی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 


ریزتراشههای ریزتری در راه است

ارسال شده توسط N در 90/1/22:: 2:46 عصر

در پویش ناتمام بشر برای کوچک‌تر کردن فناوری، نیاز به عناصر تشکیل‌دهنده موثرتر اما کوچک‌تری هستیم. یکی از همین ابزارها که میکروتراشه نام دارد، هنوز خیلی کوچک نشده است که به‌زودی این اتفاق رخ می‌دهد. گروهی از محققان به سرگروهی پروفسور جان رابرتسون در دانشگاه کمبریج انگلیس به‌ دنبال این هستند که عنصر مس را به‌ طور کل از ریزتراشه‌ها حذف کنند و از نانوتیوب‌های کربنی در ساختار ریزتراشه‌ها استفاده کنند و به این ترتیب امکان کوچک‌تر شدن آنها نیز مهیا می‌شود.


 

 

 

 

 


   1   2   3      >



بازدید امروز: 11 ، بازدید دیروز: 71 ، کل بازدیدها: 559420
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ