سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی زیباست! (حتماً بخوانید)

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/14:: 11:46 صبح
 
گابریل گارسیا مارکز به ایران می آید
گابریل گارسیا مارکز

اشاره:

گابریل گارسیا مارکز ( gabriel garsia markez ) بزرگترین نویسنده ی کلمبیا و نام‌آورترین نویسنده ی جهان و برنده ی جایزه ادبی نوبل سال 1982 است.

 

آموخته‌های گابریل گارسیا مارکز

 

در 15 سالگی آموختم که مادران از همه بهتر می دانند، و گاهی اوقات پدران هم.

در 20 سالگی یاد گرفتم که کار خلاف فایده ای ندارد، حتی اگر با مهارت انجام شود.

در 25 سالگی دانستم که یک نوزاد، مادر را از داشتن یک روز هشت ساعته و پدر را از داشتن یک شب هشت ساعته، محروم می کند.

در 30 سالگی پی بردم که قدرت ، جاذبه مرد است و جاذبه، قدرت زن.

در 35 سالگی متوجه شدم که آینده چیزی نیست که انسان به ارث ببرد؛ بلکه چیزی است که خود می سازد.

در 40 سالگی آموختم که رمز خوشبخت زیستن، در آن نیست که کاری را که دوست داریم انجام دهیم؛ بلکه در این است که کاری را که انجام می دهیم دوست داشته باشیم.

در 45 سالگی یاد گرفتم که 10 درصد از زندگی چیزهایی است که برای انسان اتفاق می افتد و 90 درصد، آن است که چگونه نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

زندگی مشترک

در 50 سالگی پی بردم که کتاب بهترین دوست انسان و پیروی کورکورانه بدترین دشمن وی است.

در 55 سالگی پی بردم که تصمیمات کوچک را باید با مغز گرفت و تصمیمات بزرگ را با قلب.

در 60 سالگی متوجه شدم که بدون عشق می توان ایثار کرد اما بدون ایثار هرگز نمی توان عشق ورزید.

در 65 سالگی آموختم که انسان برای لذت بردن از عمری دراز ، باید بعد از خوردن آنچه لازم است ، آنچه را نیز که میل دارد بخورد.

در 70 سالگی یاد گرفتم که زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت های خوب نیست ؛ بلکه خوب بازی کردن با کارت های بد است.

در 75 سالگی دانستم که انسان تا وقتی فکر می کند نارس است، به رشد وکمال خود ادامه می دهد و به محض آنکه گمان کرد رسیده شده است، دچار آفت می شود.

در 80 سالگی پی بردم که دوست داشتن و مورد محبت قرار گرفتن بزرگترین لذت دنیا است.

در 85 سالگی دریافتم که همانا زندگی زیباست...


خواندنیترین باورهای عامیانه مردم!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/14:: 11:42 صبح

چشم زخم

در میان مردم باورهای جالب و شاید بشود گفت خنده‌دار و البته غلط و خرافی فراوانی وجود دارد. عقل سلیم آدمی از خرافات گریزان بوده و ادیان مقدس آسمانی و پیامبران الهی همه در پی زدودن این باورهای بی پایه و اساس و غیر منطقی از زندگی انسانها بوده‌اند تا آنها با اندیشه‌های صواب به سعادت رهنمون شوند. از پیامبر مکرم اسلام بسیار آمده است که ایشان برای دریدن پندارهای واهی و برپایی مکارم اخلاق مبعوث شده‌اند.

اکنون برخی از باورهای عامیانه را برایتان می‌آوریم تا کمی بخندید و آنگاه خود و دیگران را از این اوهام برحذر دارید. (ادامه مطلب...

اعتراض آیت الله مکارم به دستمزد بازیگران

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/14:: 11:8 صبح

 

آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید، به دستمزد بالای برخی از بازیگران و بازیکنان ورزشی و همچنین جایزه هایی که به آن ها داده می شود، اعتراض کرد.

مکارم شیرازی

مساله دستمزدهای بالا در کشورمان، بحث تازه ای نیست. این ماجرا، از وقتی که نظام رسانه ای و سینمایی و فوتبالی به شکل نوین خودش شکل گرفته، بوده و ظاهرا پابرجا هم خواهد بود. ماجرای دستمزد بالای بازیگران، آش را چنان شور کرده بود که حتی صدای خود سینمایی ها هم در آمده بود که چرا یک بازیگر، باید متقاضی مبلغی کلان باشد و به این وسیله، به سایر عوامل یک فیلم یا سریال تلویزیونی، فشار بیاورد. و البته بحث هایی شبیه به این نیز درباره فوتبالیست ها و ستاره های تلویزیونی نیز مطرح شده بود.

تا اینکه خبر رسید، یکی از مراجع عظام تقلید، در مراسم شب احیای بیست و سوم ماه مبارک، صریحا به این ماجرا اعتراض کرده است. آیت الله مکارم شیرازی، که در مدرسه علمیه امیرالمومنین قم مراسم شب احیا را به جا می آورد، در بخشی از سخنرانی خودش گفت:

"امروز مناطقی ازکشور مخصوصا مناطق مرزی از فقر رنج می برند و در برخی روستاها حتی امکانات اولیه بهداشتی نیست و مردم در رودخانه‌ها استحمام می‌کنند و در برخی روستاها بالغ بر 25 سال است که حتی یک روحانی هم نرفته است، می شود با جهاد مالی به این معضلات رسیدگی کرد".

 

این مرجع تقلید شیعیان همچنین در ادامه سخنانش، تاکید کرد که:

"با وجود این شرایط ما امروز شاهد هستیم که برخی بودجه‌های گزاف صرف بازیگران سینما یا بازیکنان ورزش می شود و چه جایزه های کلانی که به آنها داده نمی‌شود یا در قالب بودجه های دولتی چه هزینه‌های گزافی که به عده‌ای افراد معلوم الحال با عنوان ایرانیان مقیم خارج کشور از خرج می‌شود؛ این در حالی است که در گوشه وکنار این مملکت فقر بر مردم چیره شده است".

 

اعتراض به دستمزد بالای چهره های مشهور در سینما و ورزش، در حالی به حوزه های علمیه و مراجع تقلید هم کشیده شده که تلویزیون هم در این امر، پیشگام شده و دستمزدهای کلانی را برای برخی از مجریان و بازیگران و تهیه کنندگان و

امروز شاهد هستیم که برخی بودجه‌های گزاف صرف بازیگران سینما یا بازیکنان ورزش می شود و چه جایزه های کلانی که به آنها داده نمی‌شود یا در قالب بودجه های دولتی چه هزینه‌های گزافی که به عده‌ای افراد معلوم الحال با عنوان ایرانیان مقیم خارج کشور از خرج می‌شود؛ این در حالی است که در گوشه وکنار این مملکت فقر بر مردم چیره شده است

کارگردانان خودش در نظر می گیرد. نکته جالب تر این که چهره هایی که خود تلویزیون در چهره کردن و مشهور ساختن آن ها نقش داشته، کار را به جایی رسانده اند که برای حضور در همین تلویزیون و مصاحبه و گفتگو با مردم، تقاضای پول و حق قدم و حق حضور در برنامه را می کنند. و البته این حق قدم ها نیز، در لیست هزینه های تهیه کنندگان لحاظ شده و از محل بیت المال مسلمین، پرداخت می شود! و البته جالب تر این که، تلویزیونی ها حتی در مقابل برخی از چهره ها تاب و تحمل و اختیار از کف داده و به پاس شادباش حضور این چهره های مشهور و شناخته شده، چند ساعت آنتن زنده این مملکت را در اختیار آن ها قرار می دهند تا از مطالبات شخصی صدها میلیونی خودشان سخن بگویند و دفاع کنند؛ ماجرایی که در برنامه نود اتفاق افتاد و علی دایی به این برنامه آمد تا چند ساعت درباره طلب 800 میلیون تومانی خودش از فدراسیون و دعوای شخصی اش، صحبت کند. رویدادی که اعتراضات مختلفی را به این ماجرا، در پی داشت.


سانسور لهجه های در مسیر زاینده رود

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/14:: 11:0 صبح

 

اعتراض اصفهانی‌ها نسبت به لهجه‌ به کار گرفته شده در مجموعه «در مسیر زاینده رود»، صداوسیما را وادار کرد تا سانسور لهجه‌های این سریال را آغاز کند.

در مسیر زاینده رود

بعد از ماجراهایی که سر لهجه لری در سریال فاصله ها پیش آمد و باعث و بانی واکنش هم وطنان لرزبان ما به نقش یاور در آن سریال شد، حالا نوبت اصفهانی ها است که از خواسته خود کوتاه نیایند. خواسته آن ها چیست؟ اعتراض به لهجه مطرح شده در سریال در مسیر زاینده رود و ... .

البته این ماجرا، موقتا با عذرخواهی تهیه کننده این سریال از مردم و مسئولان اصفهان مسکوت مانده بود، اما مثل اینکه اصفهانی ها، بر خواسته خودشان مصر هستند و به این راحتی ها، نمی خواهند کوتاه بیایند.

پس از اعتراض اصفهانی ها درباره لهجه برخی از بازیگران مجموعه تلویزیونی «در مسیر زاینده رود»، صداوسیما در هفته آخر پخش این سریال که مخاطبان را با گره‌های جدیدی مواجه کرده، آغاز به سانسور این سریال کرده است.

 به نوشته خبرآنلاین، صداوسیما در اقدام تازه خود تلاش کرده تا دیالوگ های بازیگرانی که خیلی با مهارت اصفهانی صحبت نمی‌کنند را  تا جایی که می‌تواند کوتاه یا حذف کند و در این راستا، هر شب تقریبا حدود 10 الی 15 اصلاحیه به آخرین ساخته حسن فتحی که توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند، وارد می‌شود.

پس از اعتراض اصفهانی ها درباره لهجه برخی از بازیگران مجموعه تلویزیونی «در مسیر زاینده رود»، صداوسیما در هفته آخر پخش این سریال که مخاطبان را با گره‌های جدیدی مواجه کرده، آغاز به سانسور این سریال کرده است

این اتفاق در حالی می‌افتد که رئیس سازمان صداوسیما بارها در سخنان خود در جمع برنامه‌سازان اشاره کرده است تولیدات خود را از تهران خارج کنند و سریال‌های با کیفیتی در مراکز استان‌ها تولید شود که با توجه به بروز چنین مشکلاتی، به نظر می‌رسد این طرح هیچ وقت به مرحله اجرا نرسد و تولیدکنندگان آثار نمایشی از ترس واکنش هم‌وطنان در استان‌های دیگر، به این سادگی‌ها به تولید اثر نمایشی در مراکز استان‌ها دست نزنند و همچون گذشته، تمام تولیدات خود را در تهران به تصویر بکشند.

حالا همه می دانند که توی اکثر فیلما از لهجه و زبان آذری وترکی استفاده می کنند تا لذت فیلم رو دوصد چندان میکند ،حالا اذری زبانها بیان

و شاکی شوند که چرا از زبان انها در فیلم استفاده میشه(اصفهونی ها جنبه داشته باشید)


کنکور خروجی رمضان

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/14:: 10:40 صبح

کنکور
 لطفا در این آزمون شرکت کنید و نمره خود را بسنجید!

سلام کنکور یه خورده دیر شروع شد شاید ترسیدیم سوالات لو بره خواهشمند است به مطالب با ربط و بی ریط جواب بدید ؟

 سوالات زیر لزوما دارای یک پاسخ نیستند. حتی ممکن است پاسخ صحیح در هیچ یک از گزینه ها نباشد. هر سوال یک نمره داشته و چهار نمره به کار عملی و حضور در راهپیمایی روز قدس اختصاص دارد.

1-وقتی شیطان نیست:

‌أ) دلمان برایش تنگ می شود.

‌ب) ما به جای ایشان، اضافه کاری می کنیم.

‌ج) خوشحال می شویم و سهم او از پول هایی که  با هم بالاکشیده ایم، مال خودمان می شود.

‌د) دیگر کسی نیست تا همه کاسه کوزه ها را سر او بشکنیم.(ادامه مطلب...

تست هوش

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/7:: 11:17 صبح

شما با یک تست هوش می توانید به درصد و میزان هوشتان پی ببرید.

 

سوالها

 

1) فرض کنید راننده یک اتوبوس برقی هستید.در ایستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس می‌شوند،در ایستگاه دوم سه نفر بیرون می‌روند و پنج نفر وارد می‌شوند.راننده چند سال دارد؟

 

 

 

2) یک مأمور پلیس مجرمی را از طبقه اول تا طبقه پنجم ساختمانی تعقیب می‌کند.او چند طبقه پیموده است؟مأمور پلیس نتوانست مجرم را دستگیر کند و مجبور است از طبقه پنجم تا دهم را نیز بالا برود.حالا چند طبقه باید بپیماید؟

 

3) پنج کلاغ روی درختی نشسته‌اند.سه تا از آنها در شرف پروازند.حال چه تعداد کلاغ روی درخت باقی می‌ماند؟

 

4) چه تعداد از هر نوع حیوان به داخل کشتی موسی برده شدند؟

 

5) شیب یک طرف پشت بام یک شیروانی 60 درجه است.طرف دیگر 30 درجه است.خروس کجای این پشت بام تخم گذاشته است.

 

6) حلزونی دور یک استادیوم می‌خزد.وقتی در جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند در یک ساعت و نیم دایره را تمام می‌کند.وقتی خلاف عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند در 90 دقیقه دایره را طی می‌کند.علت تفاوت چیست؟

 

7) این سوالی حقوقی است.هواپیمایی از دالاس به سمت مکزیک در حرکت است و در مرز این دو سقوط می‌کند.بازمانده‌ها را کجا دفن می‌کنند؟

9) من دو سکه به شما می‌دهم که مجموعش 30 تومان می‌شود اما یکی از آنها نباید 25 تومانی باشد. چطور؟

10) دو نفر با هم یک مسیر را پیاده طی می‌کنند.یکی از آنها این مسیر را یک ساعته طی می‌کند،اما نفر دیگر دو ساعته.چرا؟

پاسخ‌ها(ادامه مطلب...

رمبو و آرنولد در اخراجی ها 12

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/1:: 11:42 صبح

 

رمبو
اخراجی ها

چه خبر است؟ به  این وسیله، افتتاح بخش 6 در 4 گروه هنر را اعلام می کنیم. در این جا، خبرهای مهم هنری را نقل کرده و با آن ها شوخی می کنیم. اساسا نیش زدن، جزو علاقه های همیشگی بشر بوده، هست و اگر بعضی ها اجازه بدهند، خواهد بود. ما هم بالاخره خودمان را بشری ناقابل دانسته و به این علاقه، عشق می ورزیم. اینک، این شما و این هم نیش های ما؛ نوش جان خبرسازان.

 

* * *

• تهیه کننده: سن پترزبورگ، شاهکاری در سی سال سینمای ایران است.

یک در یک: خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!  

• تولید کنندگان در مسیر زاینده رود، از مردم اصفهان عذرخواهی کنند؛ به خاطر تمسخر لهجه – سخنگوی شورای شهر اصفهان.

یک در دو: فردا فکر کنم به فارسی حرف زدن بازیگرها هم گیر بدهند؛ با عنوان تمسخر لهجه فارسی معیار!

• ده نمکی: کسی برای دیدن سوژه های تکراری، به سینما نمی رود. 

یک در سه: سوژه های غیرتکراری شما سینماگر محترم را عشق است!

• آشتیانی پور: تهیه کننده ماه عسل: تغییر فرزاد حسنی، ابلاغیه سازمان بود.

یک در چهار: پس لابد خود سازمان هم باید جواب بیننده ها را بدهد، بی خیال تهیه کننده، نه؟!

• مدیر ارشد فارسی وان: آماده همه نوع همکاری با صدا و سیما هستیم.

دو در یک: یعنی ویکتوریا و سالوادور بیایند سیما یا اینکه فاصله ها و زیرهشت بروند فارسی وان؟

• فرج الله سلحشور: نگارش فیلمنامه حضرت موسی، تا پایان 90 طول می کشد. 

دو در دو: فرعون هایش را که دارید، مصرش را هم که دارید، نیل و این هایش را هم که دارید، حل است دیگر!

• وزیر ارشاد: خیزشی بین المللی در سینمای دفاع مقدس ضروری است.

دو در سه: یعنی از این به بعد، شاهد رمبو و آرنولد و راکی در اخراجی های 12 و 13 و افراطی های 25 خواهیم بود؟

• اعتباریان: مشکل افخمی برای نمایش سن پترزبورگ حل شد.

دو در چهار: هیچی، این وسط فقط دعواهای خاله زنکی خودتان را، به رسانه ها آوردید که مثلا بازارگرمی کنید؟

• دری با کلاه پهلوی، نیمه دوم شهریور به فرانسه می رود.

سه در یک: آقا مثل بعضی ها نشوید که رفتن و نرفتن شان به کشورهای خارجی، فرقی در فیلم شان ایجاد نمی کند و همان سکانس را، می شود داخل هم گرفت ها! بالاخره بیت المال است دیگر.

• معلم: صدا و سیما نقش بزرگی در آموزش هنر برعهده دارد.

سه در دو: آقا لطفی کنند و این نقش بزرگ شان را پس بگیرند! چون از عهده سپاسگزاری بر نمی آییم.

• تهیه کننده کتاب قانون: همراهی خانه سینما با رسانه های استکباری و لس آنجلسی.

سه در سه: آقا، جان هر کی دوست دارید هنر را وارد این فاز نکنید؛ سیاستمداران خودشان از پس خودشان بر می آیند، بگذارید این هنری ها، کار خودشان را بکنند.

• فاطمه گودرزی: حاضرم به خاطر خانواده ام، بازیگری را رها کنم.

سه در چهار: و بعضی ها به خاطر بازیگری، حاضرند خانواده را رها کنند، چه تفاهمی!

• فرج الله سلحشور، به رئیس قوه قضاییه نامه نوشت.

چهار در یک: آقا چرا همه چیز را پیچیده می کنید؟  خب بروید و به حکم صادر شده اعتراض کنید، این همه نامه نگاری و متهم کردن دیگران به خرابکاری ندارد که.

• انسیه شاه حسینی: فضای فعلی سینمای دفاع مقدس، در جهت تخریب دفاع مقدس است.

چهار در دو: آخر قرار است بین المللی بشویم، بالاخره این جور چیزها طبیعی است!

• قره باغی: از ارائه راهکار در فاصله ها خبری نبود.

چهار در سه: کجای کاری عمو؟! از ارائه خیلی چیزها خبری نبود.

• شاه آبادی: هنر تئاتر، نقش مهمی در اعتلای فرهنگ قرآنی دارد.

چهار در چهار: یعنی الان دارد یا اینکه قبلا داشته یا اینکه بعدا خواهد داشت؟ ما که چیزی ندیده ایم...

• علی معلم: ما باید در مسیر فرهنگ و هنر، ریل عوض می کردیم.

پنج در یک: حالا بگذارید از این تونل چندفرهنگی در بیاییم، بعدا یک فکری برایش می کنیم.

• مجلس، ماجرای بودجه خانه تئاتر را پیگیری می کند.

پنج در دو: عجب نمایشی شده این بودجه خانه تئاتر ها!

• وزیر ارشاد: سینمای دفاع مقدس، فقط حزن و اندوه و تلخی نیست. 

پنج در سه: اختیار دارید، فعلا که قسمت شادش را در بعضی از فیلم های میلیاردی شاهدیم.

• محمدعلی زم: صنعت نمایش خانگی، دچار بیماری ام.اس شده است.

پنج در چهار: از پزشک دهکده تا پزشک نمایش خانگی!

• زهرا میرابراهیمی: خیلی ها فکر می کنند بازیگران صدا و سیما فرشته هستند.

شش در یک: جسارتا شیطان نباشند، فرشته بودن پیشکش آن ها!

• روزنامه معروف عرب: ایران با سریال هایش، تهاجم فرهنگی می کند.

شش در دو: آقا جدی می گویید؟ یعنی این سریال ها، می توانند همچین کاری هم بکنند؟ بعید است هان!

• حاجی میری: ابتذال در سینما، نتیجه فقدان تخصص است.

شش در سه: آخر آن هایی که مبتذل اند، خیلی هم ادعای تخصص دارند ها!

• مدیر خانه هنرمندان: چرا بازی های سیاسی را در اندیشه های دینی وارد می کنید؟

و سرانجام شش در چهار: چون جای دیگری وجود ندارد که واردش کنند.


اصطلاحات رایج در تلفنهای همراه

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/1:: 11:14 صبح

مقدمه

در دنیای دیجیتال و خصوصا در حوضه‌ی گجت‌ها، همواره با عبارت‌ها و اصطلاحاتی مواجه می‌شویم که به خوبی مفهوم همه‌ی آن‌ها را متوجه نمی‌شویم. آشنایی مختصر با این اصطلاحات به ما کمک خواهد کرد تا متن مورد مطالعه را به خوبی متوجه شویم. در این میان تلفن‌های همراه از جمله مهمترین و پرکاربردترین گجت‌هایی هستند که اکثر افراد با آن سروکار دارند. آشنایی با اصطلاحات مربوط به تلفن‌های همراه به ما کمک می‌کند تا یک گوشی را به خوبی بشناسیم و در هنگام خرید بنا به نیاز خود یک تلفن همراه را انتخاب کنیم. در ادامه با اصطلاحات رایج، مربوط به تلفن‌های همراه آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.(ادامه مطلب...

اخراجی ها، نگاه غرب را عوض کرد!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/1:: 11:11 صبح

ده نمکی

مسعود ده نمکی، روزنامه نگار سابق و کارگردان فعلی دفاع مقدس، در وبلاگ شخصی خودش، مدعی شد که عده ای از تلویزیون هلند به دفترش آمده اند تا درباره موضوعاتی که از ایران می خواستند بسازند، با او گفتگو کنند. مثل اینکه این گروه، قصد دارند مستندی شش اپیزودی درباره ایران بسازند؛ آن هم با موضوعاتی مثل جوانان، فرهنگ، اقتصاد، توسعه، سیاست و دفاع مقدس.

به روایت این کارگردان، جالب ترین نکته این ملاقات، سئوال آخر این گروه بود که "ما شنیده ایم که در زمان جنگ به رزمنده های ایرانی همراه تجهیزات و مهمات، کلیدی به نام کلید بهشت می دادند. آیا ما می توانیم نمونه ای از این کلیدها را داشته باشیم؟" و وقتی با توضیح ده نمکی در شرح استعاره بودن این عنوان و شربت شهادت و مفاهیمی مثل این روبه رو شدند، تا مدت ها به اشتباه خودشان می خندیدند!

با روند استحاله فرهنگی که در طول دو دهه قبل در جامعه ایرانی و به ویژه جوانان ایرانی روی داده بود، تصور بر این بود که در صورت بروز جنگ و درگیری جدید، فقط برخی بازماندگان نسل انقلاب و جنگ به دفاع از انقلاب خواهند پرداخت. اما با استقبالی که از این فیلم شده و واکنش مشابهی که توده های مردم از خود نشان می دهند، گویای این است که ارزیابی غرب از مردم ایران درست نبوده و در صورت بروز هرگونه جنگ و درگیری احتمالی، همه این مردم در یک صف واحد از کشورشان دفاع خواهند کرد

 ادعای بعدی این کارگردان هم در نوع خودش جالب بود: ده نمکی گفت که این گروه تلویزیونی، در مصاحبه هایی که با مردم کوچه و بازار داشتند، به این نتیجه رسیده بودند که اخراجی ها، توانسته فاصله نسل امروز و نسل دوران جنگ را کم کند! این گروه قرار است که برای تهیه گزارشی از پشت صحنه اخراجی ها3، زمان فیلمبرداری به لوکیشن این فیلم بروند.

این کارگردان دفاع مقدس، نوشته های خودش را با موضوع اخراجی ها این چنین به آخر رساند که "ارتباط نسل امروز با ارزش های دوران دفاع مقدس به شدت مورد توجه دستگاه های رسانه ای غرب قرار گرفته. کما اینکه سال گذشته بعد از استقبال هفت میلیونی مردم در سینماها از اخراجی ها، لس آنجلس تایمز نوشت: اخراجی ها محاسبات آمریکا در مورد جوانان ایرانی را به هم ریخت!"

ده نمکی، بخش هایی از مقاله لس آنجلس تایمز را که درباره اش صحبت کرده بود، به این شرح، روی وبلاگ خودش گذاشت، "با روند استحاله فرهنگی که در طول دو دهه قبل در جامعه ایرانی و به ویژه جوانان ایرانی روی داده بود، تصور بر این بود که در صورت بروز جنگ و درگیری جدید، فقط برخی بازماندگان نسل انقلاب و جنگ به دفاع از انقلاب خواهند پرداخت. اما با استقبالی که از این فیلم شده و واکنش مشابهی که توده های مردم از خود نشان می دهند، گویای این است که ارزیابی غرب از مردم ایران درست نبوده و در صورت بروز هرگونه جنگ و درگیری احتمالی، همه این مردم در یک صف واحد از کشورشان دفاع خواهند کرد".

مثل این که تحلیل نویسندگان این روزنامه، چنین بوده که اخراجی های 1 و 2، با یک فکر هدایت شده ساخته شده اند تا این روحیه را در مردم ایجاد کنند! و البته در این کار هم موفق بوده اند.

منبع: تبیان


<      1   2   3   4      



بازدید امروز: 42 ، بازدید دیروز: 4 ، کل بازدیدها: 557854
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ