سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پر خوابی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 11:24 صبح

خواب

خواب با سلامتی جسم و روح ، نشاط و شادابی، تجدید نیرو و آمادگی برای کارهای زندگی ارتباط تنگاتنگی دارد.

ارزش خواب راکسانی بهتر می دانند که مدتی دچار بی خوابی شده اند و فشار بی خوابی یا کم خوابی را چشیده و  لمس کرده اند. با این حال زیاده روی در خواب نیز همانند زیاده روی در سایر چیزها نه تنها مفید نیست بلکه مضر است.

امام علی (ع): پرخوری و پرخوابی ، بدن را تباه می سازد و ضرر به بار می آورد.

امام صادق(ع): خداوند پرخوابی و بی کاری را دشمن می دارد ... پرخوابی دین و دنیای انسان را از بین می برد.

افراد پرخواب، نه حال عبادت و بندگی خداوند را دارند و نه نشاط کار و زندگی را.


شاگرد نماز

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 11:23 صبح

بو علی سینا

در کتاب نماز کلید بهشت تالیف سید محمد رضا میر حبیب الهی می خوانیم:

بوعلی سینا در زندگینامه خود می گوید: من شاگرد نمازم، زیرا هر وقت مشکل علمی برای من پیش می آمد وضو می گرفتم و به مسجد می رفتم و در آن جا دو رکعت نماز می خواندم و حل مشکلم را از خدا می خواستم و حل می شد.


آتشفشان ها، کولر یا بخاری زمین

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 11:8 صبح

 

در سال ???? ساکنین ایسلند با دیدن منظره با شکوه اما ترسناکی از یک دیواره مهیب آتش که از دل زمین زبانه می‌کشید غافلگیر شدند.

 در سال 1783 ساکنین ایسلند با دیدن منظره با شکوه اما ترسناکی از یک دیواره مهیب آتش که از دل زمین زبانه می‌کشید غافلگیر شدند.

آتش‌فشان بزرگی آغاز شده بود که یکی از عظیم‌ترین فوران‌های گدازه‌های آتش‌فشانی طول تاریخ تا جایی که اذهان یاری می‌کرد را به همراه داشت. این فوران بزرگ مواد گداخته، در حالی زمین‌های اطراف خود را برشته می‌کردند که از دهانه‌های آتش‌فشانی، حجم انبوهی گاز کشنده از جمله گاز اسیدی دی‌اکسید سولفور نیز وارد جو زمین می‌شد.

یک چهارم جمعیت ایسلند در اثر این آتش‌فشان جان باختند. گزارش‌های ثبت شده نشان می‌دهد زمستانی که بعد از این آتش‌فشان عظیم آمد، سرمایی فوق‌العاده گزنده داشته است. انفجار بزرگی که در سال 1815 در کوه آتش‌فشانی تامبورا واقع در کشور اندونزی رخ داد و همچنین آتش‌فشان مهیب و قابل توجه کراکاتوآ در سال 1883 هر کدام دمای زمین را حدود یک درجه کاهش دادند.(ادامه مطلب...

زمستانی گرم در پیش است؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 11:5 صبح

 

حتی اگر نشنیده باشید که سال 2010 گرم‌ترین سال در قرن‌های اخیر لقب گرفته است، باز هم احتمالاً دمای بالای هوا در تابستان امسال (1389 خورشیدی) به شما فهمانده که اتفاق عجیبی در آب و هوای زمین در حال رخ دادن است. خیلی‌ها انقلاب صنعتی و تولید غیرطبیعی گاز دی‌اکسیدکربن را مقصر این پدیده می‌دانند؛ اما آیا واقعا انسان مقصر اصلی این تغییرات آب‌وهوایی است؟

بی‌شک انسان در آنچه امروزه به عنوان گرم شدن جهانی از اخبار و رسانه‌ها می‌شنویم و می‌بینیم، نقش مؤثری داشته است. دخالت و برداشت بی حد و حصر نوع بشر در طبیعت باعث دگرگونی عظیمی شده که هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار نماید و یا آینده این تحولات را به درستی پیش‌بینی نماید.

اما در طول تاریخ مسکونی شدن زمین این اولین باری نیست که سیاره آبی و به ظاهر آرام ما برشته می‌شود. دوره‌های بی‌اندازه گرم و یا سرد زمین نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم عوامل متعددی است که از قلب سیاره ما آغاز شده و تا عمق فضا پیش می‌رود.

نمایشگاه زمستانی بر روی رودخانه یخ‌زده تایمز

در زمستان 1780سرمای طاقت‌فرسایی نیم‌کره شمالی زمین را درنوردید. بندر نیویورک به گونه‌ای یخ زد که مردم روی دریا و با پای پیاده از منهتن به استاتن آیلند می‌رفتند. در همان زمان فرانسویها از روی رودخانه‌های یخ زده، سرزمین هلند را مورد تاخت و تاز قرار دادند.(ادامه مطلب...

انساننماهای چشمبادامی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 11:3 صبح

 

گزارش تصویری از ربات‌های انسان نمای معروف

 

HRC-4C: معروف‌ترین انسان‌نمای دختر دنیا! این ربات می تواند حرکات فوق العاده‌ای انجام بدهد و از درجه آزادی بالایی برخوردار است. این ربات می‌تواند حالات مختلف چهره مانند خشم، تعجب، لبخند را شبیه سازی کند. HRC-4C که به مبلغ 200.000 دلار برای فروش گذاشته شده بود در نمایش مدی در توکیو نیز ظاهر شد.

این انسان‌نما شاید تنها انسان نمایی باشد که لباس عروس تنش کرده است!(ادامه مطلب...

سوسک، نجات بخش انسان

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 10:48 صبح
سوسک

دفعه بعد که با دیدن یک سوسک بزرگ در حمام یا آشپزخانه جیغ کشیدید و خواستید که آن را با دمپایی بکشید یادتان باشد که همین سوسک روزی می تواند جان شما را نجات دهد.

در حقیقت نتایج تحقیقات اخیر تیم "سایمون لی" از دانشگاه ناتینگهام که در کنگره انجمن میکروبیولوژی عمومی انگلیس ارائه شده است نشان می دهد که دستگاه عصبی مرکزی سوسک آمریکایی آنتی بیوتیکهای طبیعی تولید می کند که قادرند 90 درصد از باکتریهایی که به طور بالقوه برای انسان مرگبارند را نابود کنند.

از جمله این باکتریهای مهلک می توان به باکتری استافیلوکوکوس MRSA و برخی از نمونه های سمی "اشریشیا کولی" اشاره کرد. همچنین این بررسیها نشان می دهد که علاوه بر سوسک حمام، سه گونه ملخ نیز می توانند آنتی بیوتیکهای بسیار قوی تولید کنند.

به گفته سایمون لی، این آنتی بیوتیکها می توانند در تمام گروههای حشرات وجود داشته باشند و حشرات به تنهایی 80 درصد از حیوانات موجود در دنیا را تشکیل می دهند.

از سالها قبل دانشمندان بر روی داروهایی در مقابل میکروارگانیسمهایی تحقیق می کنند که نسبت به آنتی بیوتیکهای سنتی مقاوم شده اند.

لی در این خصوص توضیح داد: "این یک آغاز امیدوارکننده است. ما در مکانهایی به دنبال این آنتی بیوتیکهای قوی می گردیم که تاکنون کسی در آنجا جستجو نکرده بود. درحقیقت استفاده از منابعی از قبیل میکروارگانیسمهای خاک، قارچها و مولکولهای سنتزی برای تولید آنتی بیوتیکها از رده خارج شده اند."

براساس گزارش National Geographic، این دانشمندان در لابراتوار بافتهای مغز سوسک و ملخ را گرفتند و با ردیابی و آزمایش 9 نوع جدید مولکول آنتی باکتریایی دریافتند که هر یک از این حشرات در کشتن کدامیک از میکروارگانیسمها مهارت دارند.

سایمون لی در این خصوص افزود: "این مکانیزم دفاعی به این حشرات اجازه می دهد که در کثیف ترین و آلوده ترین مکانها به حیات خود ادامه دهند. این آنتی بیوتیکها تنها در بافتهای مغز سوسک و ملخها جمع شده اند. مغز مهمترین اندام برای این حشرات است به طوری که سوسکها می توانند با یک پای بیمار به مدت طولانی زنده بمانند اما تقریبا بلافاصله پس از یک عفونت مغزی می میرند."

 

به نقل از خبرگزاری مهر


نیو؛ ربات احساساتی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 10:47 صبح

 

"نیو" ربات انسان نمایی است که اگر دلش را بشکنید شانه هایش را آویزان کرده و قوز می کند و اگر شادش کنید بازوهایش را از هم باز کرده و شما را در آغوش می کشد.

این ربات با هدف تقلید توانایی های احساسی کودکی یک ساله طراحی و ساخته شده است و می تواند با انسانهایی که با او به مهربانی رفتار می کنند به خوبی ارتباط برقرار کند.

مغز "نیو" به گونه ای مداربندی شده تا به شبکه عصبی مغز انسان شباهت داشته باشد و به این شکل نیو همیشه به یاد خواهد داشت که با چه افرادی تعامل داشته و چهره آنها را به خاطر خواهد سپرد.

با کمک این قدرت درک و قوانین ابتدایی درباره درک خوب بودن و بد بودن رویدادها، نیو می تواند شادی و ناراحتی را درک کند. حرکات بدن وی در برابر هر یک از احساسات برنامه ریزی شده هستند اما این ربات خود تصمیم می گیرد چه احساسی را باید نشان دهد.

نیو؛ ربات احساساتی

برای ساخت "نیو" 25 متخصص از شش کشور دنیا به مدت سه سال کار کرده‌اند؛ ربات احساساتی با کمک دوربین و حسگرهایی که دارد، طوری برنامه‌ ریزی شده که تمام حالات صورت، لرزش و تن صدا، حالت چشم و... را بررسی کرده و تشخیص می‌ دهد که فرد چه حسی دارد. آیا ترسیده است؟ آیا می ‌خندد، یا متعجب است؟

 

وقتی "نیو" عصبانی می‌شود، دست‌ها را به کمر می‌زند و طلبکارانه به پایین چشم می‌دوزد، هنگام ترس خود را عقب می‌کشد و دست‌ها را به هوا بلند می‌کند، وقتی خوشحال و سرحال است آغوشش را باز می‌کند تا کسی بغلش(ادامه مطلب...

ایستگاه آخر حیوانات

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 10:43 صبح

آیا می‌دانستید که این حیوانات تنها چند سال دیگر روی کره زمین حیات دارند؟از بین رفتن محیط زیست،شکار بی‌رویه،تجارت و پدیده‌ گرم شدن زمین و الودگی از جمله دلایل انقراض نسل حیوانات ذکر شده است. در نهایت اینکه انسانها هستند که دلیل اصلی انقراض نسل حیواناتند.

ببر بنگال

ببر بنگال را معمولا برای استفاده از پوستش شکار می‌کنند.در حال حاضر تنها 30 تا 50 ببر بنگال در ناحیه کین‌زو چین وجود دارد. تجارت پوست ببر بنگال در حاضر بسیاری از بازارهای سیاه را فعال کرده است.

ببر بنگال

فیل‌های آسیایی (ادامه مطلب...

بازتاب جهانی ربات ایرانی سورنا

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 10:42 صبح

 

درحالی که ایران تحت فشار تحریم قرار دارد رونمایی از ربات سورنا بازتاب جهانی گسترده‌ای داشت.  رسانه های دنیا در بازتاب گسترده خبر رونمایی ربات انسان نمای کشورمان سورنا2 را نمادی برای مبارزه ایران علیه تحریمهای بین المللی خواندند.

بازتاب جهانی ربات ایرانی سورنا

روزنامه پرتیراژ "کورییره دلا سرا" و خبرگزاری ایتالیا (آنسا) با معرفی سورنا نوشتند: "ایران از دومین نسخه اولین روبات انسان نمای خود رونمایی کرد. این فتح جدید تنها یک نشانه آشکار دارد: تحریمهای بین المللی برای برنامه هسته ای نتوانسته است توسعه فناوری این کشور را در عرصه های مختلف متوقف کند. در حقیقت ایران یکی از کشورهایی است که در عرصه های علمی به ویژه در حوزه شبیه سازی حیوانات به پیشرفتهای مهمی دست یافته است."

 

بخش ایتالیایی رسانه "سویئس کام" نیز در این خصوص نوشت: "سورنا 2، در یک فستیوال نوآوریهای صنعتی در تهران رونمایی شد. فتوحات جدید این کشور در عرصه های علمی نشان می دهند که تحریمهای بین المللی علیه ایران بی اثر بوده اند."

 

Cnet در گزارشی با اغماض که از رونمایی سورنا2 نوشته، متن خود را با جمله‌ ی "ایران چه تعداد سانترفیوژ هسته‌ای دارد؟" شروع می‌کند. و در ادامه اعلام می‌کند ایران اکنون ربات انسان نمایی دارد که می‌تواند روی دو پا راه برود و این حرکتی‌ست به سوی مسابقه تسلیحاتی ربات‌های انسان نما. "(ادامه مطلب...

سورنا؛ ربات ملی، اقتدار ایرانی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/6/25:: 10:39 صبح

 

روم باستان پایه‌های تمدن اروپای امروزیست. کراسوس یکی از سرداران بزرگ روم، فرمانده شام (سوریه کنونی)، آرزوی تصرف ایران را در سر می پروراند. زمان حکومت اشک سیزدهم (Orod) در حالی که ارد پادشاه ایران در سرزمین‌های شرقی در جنگ بود برای مقابله با حمله روم‌ها از سمت غرب، یکی از شجاع‌ترین سرداران خود به نام "سورنا" را به جنگ روم‌ها می‌فرستد.

این جنگ که یکی از مهمترین جنگ‌های تاریخی محسوب می‌‍شود با پیروزی ایران و کشته شدن کراسوس و پسرش فابیوس به اتمام رسید. رومیان پس از پیروزی‌های پی در پی خود در سرزمین‌های مختلف، از ایران شکست می‌خورند و نام ایران استوارتر از همیشه در تاریخ حک می‌شود.

سورنا؛ ربات ملی، اقدار ایرانی
سورنا؛ ربات ملی، اقدار ایرانی

 

 

 

 

 

 

 

 

آذرماه سال 1387، در میان تحریم‌های اعمال شده از غرب، سورنا1، ربات انسان‌نمای ایران برای اولین بار رونمایی شد. سورنا1 با 165 سانتی متر قد و 60 کیلوگرم وزن به عنوان نمادی برای آغاز پروژه طراحی ربات‌های انسان نما     (ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >



بازدید امروز: 37 ، بازدید دیروز: 25 ، کل بازدیدها: 559189
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ