سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماراتن جهانی اینترنت پرسرعت

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/23:: 8:34 صبح

بر اساس گزارش وب‌سایت Speedtest.net که آخرین گزارش سرعت اینترنت را در سرتاسر جهان روی وب‌سایت خود قرار می‌دهد، کره جنوبی همچنان از نظر سرعت اینترنت، دانلود و آپلود، بر کل جهان برتری دارد. سرعت دانلود در این کشور 36,97 مگابایت و سرعت آپلود 20,39 مگابیت بر ثانیه است. ادامه مطلب...

ربات ورزشکار

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/22:: 9:35 صبح

بیشتر ربات‌ها طوری حرکت می‌کنند که تنها اصطلاح رباتیک! برازنده حرکات آنهاست. اما حالا یک محقق ژاپنی به نام ریوما ریاما به منظور تغییر این وضعیت رباتیکی، رباتی ساخته که به گفته خودش ورزشکار است و می‌تواند حرکاتی مشابه حرکات انسان داشته باشد.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


اسکنر متن جیبی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/22:: 9:34 صبح

 

ساندرا بروگمان، مدل مفهومی ‌اسکنری را طراحی کرده که از طریق آن می‌توان علاوه بر خواندن متن از روی یک صفحه شیشه‌ای، به صورت همزمان به صدای آن نیز گوش داد. سرعت پخش این صدا همسان با سرعت حرکت اسکنر توسط دست خواهد بود و به این ترتیب، تندخوان‌ها و کندخوان‌ها هر دو می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. همچنین از طریق این اسکنر می‌توان ایرادهای نگارشی متن را مشاهده و راه‌حل‌هایی برای آن دریافت کرد.


فرق ویروس با تروجان چیست؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/22:: 9:32 صبح

 

یک ویروس کامپیوتری خود را به یک برنامه یا فایل می‌چسباند و از این طریق می‌تواند بسرعت از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل شود. بعضی از این ویروس‌ها می‌توانند اثرات مخرب شدیدی روی سخت‌افزار، نرم‌افزار یا فایل‌های اصلی بگذارند. تقریبا تمام ویروس‌ها به یک فایل اجرایی می‌چسبند، به این معنا که ویروس در کامپیوتر شما هست اما نمی‌تواند تاثیری روی آن بگذارد مگر این که شما این برنامه مخرب را باز یا اجرا کنید. کاربران اغلب ناآگاهانه به وسیله به اشتراک گذاشتن فایل‌ها یا فرستادن نامه‌های الکترونیکی که ویروسی ‌همراه آن است، به پخش ویروس ادامه می‌دهند.

تروجان‌ها در نگاه اول یک نرم‌افزار مفید به نظر می‌آیند، اما ناگهان به تخریب برنامه‌های نصب شده می‌پردازند. نام تروجان یا همان اسب تروا به این خاطر روی آنها گذاشته شده که خود را به صورت نرم‌افزار یا فایل‌های قانونی و سالم به کاربر ارائه می‌کنند، اما پس از آن، شروع به انجام عملیات مخرب می‌کنند. بعضی از این تخریب‌ها حذف فایل و تخریب اطلاعات در سیستم است. به‌وسیله تروجان کاربران دیگر بدون اجازه شما، امکان دسترسی به سیستم شما را خواهند داشت و می‌توانند اطلاعات محرمانه و شخصی شما را در اختیار دیگران بگذارند. تفاوت عمده بین ویروس و تروجان این است که تروجان خود را تکثیر نمی‌کند. همچنین تروجان توسط کاربر به شکل ناآگاه نصب می‌شود.


کدام یک بهتر است؟فرمتهای JPG ،PNG و GIF

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/22:: 9:30 صبح
مقایسه 3 فرمت تصویری مناسب
هر چه بیشتر در دنیای تصویر غرق می‌شویم، نوع ابزارهایی که می‌شود فایل‌ها را با آنها ذخیره کرد، بیشتر می‌شود. در این میان فرمت‌های JPG ،PNG و GIF طرفداران بیشتری دارند. اما چه چیز آنها را از هم متمایز می‌کند؟ ادامه مطلب...

فنآوری های جدید

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/8:: 9:31 صبح

بیدارباش رانندگان

خواب‌آلودگی و به‌خواب رفتن یکی از بزرگ‌ترین خطرها هنگام رانندگی است که هنوز راه‌حلی جز پیشگیری برای آن نیست. اما حالا با این سیستم که با تشخیص حرکت چشم‌ها در ماشین کار می‌کند، می‌توان با خیال راحت رانندگی کرد چراکه اگر ناگهان خوابتان ببرد، سیستم با به صدادرآوردن بوق‌ هشدار بیدارتان می‌کند.


 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

فنآوری های جدید

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/8:: 9:31 صبح

بیدارباش رانندگان

خواب‌آلودگی و به‌خواب رفتن یکی از بزرگ‌ترین خطرها هنگام رانندگی است که هنوز راه‌حلی جز پیشگیری برای آن نیست. اما حالا با این سیستم که با تشخیص حرکت چشم‌ها در ماشین کار می‌کند، می‌توان با خیال راحت رانندگی کرد چراکه اگر ناگهان خوابتان ببرد، سیستم با به صدادرآوردن بوق‌ هشدار بیدارتان می‌کند.


 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

دوربین در گذر تاریخ

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/8:: 9:21 صبح
شاید برایتان جالب باشد بدانید ساخت دوربین‌های دیجیتالی که امروز جایگزین دوربین‌های عکاسی معمولی شده‌اند با هدف ساخت نوعی ابزار کمکی برای نقشه‌برداری در سفرهای فضایی انجام شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های دیجیتالی این است که می‌توانید عکسی را که چندثانیه قبل انداخته‌اید در آن ببینید و در صورت نیاز عکس دیگری بیندازید. علاوه بر این در دوربین‌های دیجیتالی نیازی به قرار دادن فیلم عکاسی ندارید و می‌توانید بدون وجود هرگونه محدودیتی هر تعداد عکسی که می‌خواهید بگیرید. ادامه مطلب...

فناوری هایی که بازنشسته شدند

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/8:: 9:14 صبح
همزمان با نهمین سالگرد ورود پخش کننده MP3 آی- پاد سونی اعلام کرد که واکمن، اولین دستگاه قابل حمل موسیقی را از رده خارج می کند.

به گزارش مهر، فناوری دنیایی مملو از توسعه است و به همین دلیل دستگاه های فناورانه به ویژه دستگاههای الکترونیکی مصرفی قدیمی به سرعت جای خود را با ابزارهای نوآورانه عوض می کنند و بازنشسته می شود.به طوریکه می توان گفت حتی دستگاه های های- تک نیز یک چرخه حیات دارند: متولد می شوند، زندگی می کنند و سرانجام می میرند. ادامه مطلب...

20وسیله وایده منسوخ در دهه گذشته

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/10/8:: 9:8 صبح
فناوری‌هایی که مرگ را تجربه می‌کنند
 در روز کریسمس گزارشی از 20 ایده و وسیله فناورانه ای که توانستند عادات زندگی مردم را تغییر دهند اما در طول دهه گذشته منسوخ شدند منتشر شد که در این بین می توان نام ویدئو ، آژانس های مسافرتی ، ساعت های مچی و... را مشاهده کرد.

به گزارش مهر، دنیایی که هر روز بیش از گذشته اسیر فناوری های مصرفی می شود به سرعت تغییر می کند به طوریکه به نظر می رسد یک فناوری به سرعت ظهور می کند، مصرف می شود و برای روی کار آمدن یک فناوری پیشرفته تر، بهتر و زیباتر از رده خارج می شود.

در این راستا روزنامه «هافینگتون پست» در روز کریسمس به رده بندی و معرفی 20 وسیله و ایده ای پرداخت که توانستند در زمان حیات خود تغییرات مهمی را در عادات روزمره مردم جوامع مختلف ایجاد کنند اما همگی در طول دهه گذشته و با روی کار آمدن فناوری های پیشرفته منسوخ شده و به دست فراموشی سپرده شدند. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >



بازدید امروز: 82 ، بازدید دیروز: 135 ، کل بازدیدها: 559626
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ