سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوچکترین کامپیوتر دنیا مچ نتبوکها را میخواباند

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:22 صبح

 

این کامپیوتر کوچک، اصلا کیفیت را فدای اندازه نکرده است و با پردازنده دو هسته‌ای ARM و تراشه گرافیکی یک گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه و اتصال وای‌فای می‌تواند به‌راحتی روی هر نت‌بوکی کار کند. فقط کافی است به تعداد پورت‌های خروجی و SD این کامپیوتر توجه کنید.

 

 

 


ساعتی حیرتانگیز

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:22 صبح

هر چیزی دم دستتان است را رها کنید و این ساعت حیرت‌انگیز را تماشا کنید. 3 Slyde HDجدیدترین ساعتی است که به دست خود خواهید بست. نمایشگر لمسی آن با قابلیت اتصال به تلفن و آیپاد همه کار را راحت کرده است.

این ساعت درون خود تقویم و نمایشگر عکس هم دارد و می‌تواند پخش موسیقی را هم انجام دهد. قیمت این ساعت‌ از 50 تا 100 دلار بسته به سفارش متفاوت خواهد بود.


لامپهای نسل جدید

ارسال شده توسط N در 89/11/18:: 9:22 صبح

 

در هتل‌های نوین امروزی همه کار می‌کنند تا همه چیز راحت و مناسب باشد. یکی از همین راه‌ها تغییر شکل حباب‌های لامپ است. این لامپ‌ها به شکل 2ضربدر هستند و همانند چراغ راهنمایی، وضعیت اتاق را مشخص می‌کنند که آیا پذیرای مهمان هستید


کتککاری پدر ارغوانرضایی با دوست دخترش!

ارسال شده توسط N در 89/11/12:: 11:8 صبح

پدر ارغوان رضایی در پیش چشم دوربین‌های خبرنگاران دوست پسر 30ساله او را به برخورد فیزیکی تهدید کرد، این مسئله به طور گسترده در رسانه‌ها منتشر و در پی این حادثه، اتحادیه تنیس‌بازان زن جهان طی اطلاعیه‌ای حضور خانواده ارغوان رضایی را از دیدن کلیه مسابقات این اتحادیه محروم کرد!
دادنا: ماجرای ممنوعیت حضور خانواده ارغوان رضایی، تنیس باز ایرانی الاصل مقیم فرانسه در جام اتحادیه تنیس بازان حرفه‌ای زن آمریکا در حالی این روزها به یکی از بحث های رسانه ای تبدیل شده که دو روایت مختلف از این اقدام در عدم اجازه به این تنیسور ایران الاصل برای شرکت در این جام مطرح شده است.

ادامه مطلب...

پرسرعتترین و کندترین کشورها در اینترنت

ارسال شده توسط N در 89/11/12:: 11:5 صبح

کره جنوبی، ژاپن، هنگ کنگ و رومانی چهار کشوری هستند که از حداقل 7 مگابیت بر ثانیه تا حداکثر اینترنت 30 مگابیت برثانیه و یا بالاتر را به کاربران خود عرضه می کنند.
مهر: موسسه آکامای در تازه ترین گزارش خود به بررسی وضعیت اینترنت در سال 2010 پرداخت و نشان داد که کره جنوبی همچنان پرسرعت ترین اینترنت را در سال گذشته در اختیار داشته است. ادامه مطلب...

5 کشوری که میتوان در آنها شاد زیست!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/11/3:: 2:40 عصر
بر اساس این شاخص‌، نروژ، دانمارک، فنلاند، استرالیا و نیوزلند پنج کشوری هستند که می‌توان در آن‌ها شاد زندگی کرد. البته 89 شاخص متفاوت برای انتخاب این پنج کشور در نظر گرفته شد که از میان آن‌ها می‌توان به اقتصاد، سرمایه‌گذاری‌ مناسب، دولت، آموزش، بهداشت، امنیت، آزادی فردی و اجتماعی اشاره کرد.
موسسه جهانی اقتصاد و انجمن شاخص‌های زندگی «لگاتم» در گزارشی اعلام کردند که پنج کشور بهترین مناطق روی زمین برای انسان‌ها به منظور شاد زیستن هستند.

به گزارش ایسنا، در گزارش این دو نهاد آمده است که این پنج کشور به دلیل داشتن موقعیت‌های بکر در زمینه غذا، تهیه مسکن مناسب، کار و اوقات فراغت از دیگر کشورهای جهان برتر بوده و افراد می‌توانند در این مناطق شاد زندگی کنند.

به گزارش ایسنا، انجمن شاخص های زندگی «لگاتم» در بیانیه‌ای نیز یادآور شد که این پنج کشور رتبه‌های نخست در میان کشورهای دیگر را دارا هستند.

بر اساس این شاخص‌، نروژ، دانمارک، فنلاند، استرالیا و نیوزلند پنج کشوری هستند که می‌توان در آن‌ها شاد زندگی کرد. البته 89 شاخص متفاوت برای انتخاب این پنج کشور در نظر گرفته شد که از میان آن‌ها می‌توان به اقتصاد، سرمایه‌گذاری‌ مناسب، دولت، آموزش، بهداشت، امنیت، آزادی فردی و اجتماعی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش موسسه جهانی اقتصادی و انجمن شاخص‌های زندگی «لگاتم»، نروژ به دلیل داشتن بالاترین شاخص تولید خالص داخلی هر سال 53 هزار دلار است، در رتبه نخست جای دارد.همچنین این کشور پس از آمریکا بالاترین وضعیت بهداشت را هم دارد. به همین دلیل، 94 درصد مردم از بودن در این کشور احساس رضایت و شادمانی می‌کنند.

دانمارک نیز با داشتن موقعیت‌های آموزشی بسیار مناسب و آزادی اجتماعی و فردی در رده دوم قرار دارد.

همچنین فنلاند به دلیل داشتن دولتی مورد اطمینان و صلح طلب در رده سوم است و پس از آن نیز دولت استرالیا قرار دارد؛ چرا که بر اساس شاخص‌های تعیین شده به شدت اقتصادی قوی دارد.

دولت نیوزلند نیز به دلیل داشتن مردمی خونگرم و محیط زیستی پاک در رده پنجم است.
به نظر شما ایران چندمین کشوره  ؟؟؟؟یا چندمین کشور میتونه باشه؟؟؟

مدیری، و مظلومیت شبکه های ماهواره ای

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/11/3:: 2:38 عصر

 بولتن نیوز در ادامه مطالب سریالی خود نوشت: تولید محصولات فرهنگی و سرگرم کردن مردم از طریق شبکه تلویزیون وسینمای خانگی،و همچنین انتقاد کردن و ایراد گرفتن از عملکرد شبکه های ماهواره ای مبتذل و مخالف نظام، به قصد آگاهی رساندن به مردم و ایجاد حساسیت عمومی در مورد انحراف های اخلاقی، صیانت از کانون خانواده ، جلوگیری از تاثیرات منفی شبکه های مختلف بر جوانان، بیان نقاط ضعف آنها، و چگونگی استفاده مفید و مثبت از شبکه های جهانی، کاری شایسته وضروری است و خصوصا اگر به شکل طنز ارائه شود و بتواند توجه مخاطبان بی شماری را به  این موضوع عمومی و مبتلا به جامعه امروز ایران جلب کند، کاری شایسته و قابل تقدیر است.


اما روش ارائه و بیان این انتقادها وایرادها، نباید از اصول اخلاقی و عرفی جامعه ا

ادامه مطلب...

تفاوت میان مغز راست و مغز چپ چیست؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/11/3:: 2:36 عصر

شاید شنیده باشید که افرادی خودشان را کاملا "راست‌مغز" یا "چپ مغز توصیف می‌کنند؛ چپ‌مغزها در مورد مهارت‌های ریاضی‌شان می‌نازند و راست‌مغزها در مورد خلاقیت‌شان لاف می‌زنند.

این اظهارات به این خاطر است که مغز در خط میانه به دو نیمکره تقسیم شده است که هر کدام مجموعه‌ای نسبتا مجزایی از عملیات را انجام می‌دهند.

اغلب آنچه ما درباره نحوه کار مغز می‌دانیم مدیون کار راجر اسپری است، که در تجربیاتش نحوه عمل نیمکره‌های مغز به طور مستقل و نیز در هماهنگی با یکدیگر را مورد بررسی قرار داد.

دو نیمکره مغز اطلاعاتی مانند مشاهدات حسی را از طریق رابطی ضخیم به نام "جسم پینه‌ای" که آنها را هم متصل می‌کند، با یکدیگر مبادله می‌کنند.

نیمکره راست مغز عضلات سمت چپ بدن را کنترل می‌کند، در حالیکه نیمکره چپ عضلات سمت راست بدن را کنترل می‌کند. به خاطر این نحوه ارتباط عصبی است که آسیب به یک طرف مغز بر نیمه مخالف بدن اثر می‌گذارد.

به طور کلی نیمکره چپ نقش اصلی را در زبان یا گفتار به عهده دارد؛ پردازش چیزهایی که می‌شنویم و انجام اغلب عملیاتی که برای سخن گفتن لازم است، به عهده نیمکره چپ است. نیمکره چپ همچنین مسئول منطق و محاسبات دقیق ریاضی است. هنگامی که شما یک واقعیت را به یاد می‌آورید، مغز چپ شماست که آن را از حافظه شما بیرون می‌کشد.

نیمکره راست مغز عمدتا مسئول توانایی‌های درک فضایی، شناخت چهره و پردازش موسیقی است. این نیمکره در عملیات ریاضی هم نقش دارد،‌ اما تنها در تخمین‌های و مقایسه‌های کلی. نیمه راست مغز همچنین به ما کمک می‌کند تا تصاویر دیداری را درک کنیم و  آنچه را می‌‌بینیم تشخیص دهیم. نیمکره راست در زبان هم نقش دارد، به خصوص در مورد فحوای کلام و لحن صحبت کردن دیگران.

اما در مورد راست‌مغز یا چپ‌مغز بودن- یا حتی راست‌دست یا چپ‌دست بودن- استفاده‌ها و ترجیحات دو بخش مغز بسیار پیچیده‌تر از آن است که آنها در یک معادله ساده چپ و راست قرار داد.

پروفسور استفن ویلسون از یونیورسیتی کالج لندن می‌گوید: "عدم تقارن مغز برای کارکرد درست مغز ضروری است. این عدم تقارن به دو طرف مغز امکان می‌دهد که تخصصی شوند، ظرفیت پردازش‌شان را افزایش دهند و از موقعیت‌هایی که باعث تعارض دو طرف مغز هنگام تلاش برای به عهده گرفتن کنترل کاری می‌شوند،‌ پرهیز کنند."

گرانترین مربیان فوتبال جهان

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/11/3:: 2:28 عصر

 

" فیلیپه اسکولاری"، "خوزه مورینیو" و "فابیو کاپلو " گرانترین مربیان فوتبال در دنیا" هستند. اسکولاری سالانه 16 میلیون و 600 هزار یورو و مورینیو و کاپلو نیز هرکدام 11 میلیون یورو در سال درآمد دارند.
سایت "‌هوم دیلی نیوز" امروز با استناد به منابع مختلف گزارشی از درآمدهای گرانترین مربیان فوتبال جهان را منتشر کرد .

ادامه مطلب...

دو خورشید در آسمان زمین تا سال آینده!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/11/3:: 2:15 عصر

به گفته دکتر براد کارتر، ستاره غول پیکر «ابط‌ الجوزا» (Betelgeuse) در حال تبدیل شدن به ابرنواختر بوده و در صورت انفجار، تحت تاثیر نور بسیار زیاد آن برای مدتی زمین از دو خورشید برخوردار خواهد بود.
«انفجار ستاره می‌تواند زمین را تا 2012 صاحب دو خورشید کند»، «دومین خورشید در راه است»، «ممکن است زمین به زودی خورشید دومی داشته باشد»، «دو خورشید برای زمین»؛ برخی روزنامه‌ها و سایت‌های خبری خارجی چند روزی است با چنین تیترهایی با استناد به اظهارات یک استاد فیزیک دانشگاه کویینزلند در گفت‌و‌گو با یک سایت استرالیایی از احتمال مشاهده دو خورشید در آسمان زمین با انفجار یک ستاره سرخ‌رنگ غول‌پیکر خبر می‌دهند، پدیده‌ای دیدنی و خیره کننده که

ادامه مطلب...

<      1   2      



بازدید امروز: 41 ، بازدید دیروز: 29 ، کل بازدیدها: 559379
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ