سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فناوری قله نور اینتل یا رعد جهنده اپل

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/12/23:: 10:23 صبح
آخرین شایعات در مورد فناوری انتقال سریع داده قله نور (Light Peak) اینتل حاکی از آن است که اخیرا اینتل به طور رسمی خبر استفاده گسترده از فناوری اتصال پرسرعت لایت پیک را در انواع رایانه‌ها و انواع سیستم‌ها و لوازم جانبی دیگر وابسته به رایانه منتشر کرده و قرار است تا شرکت اپل این فناوری را در ساخت سری لپ تاپ‌های مدل 2011 مک بوک پرو (MacBook Pro) بکار ببرد.

ما از پیش عکس‌ها و جدول مشخصات مک بوک پروهای 13 اینچی را دیده‌ایم و به نظر می‌آید که اپل قصد دارد تا این فناوری را به سلیقه خود نام‌گذاری مجدد کرده و با نام جدید رعد جهنده (Tunderbolt) در محصولات خود بکار برده و به بازار عرضه کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا اینتل با نام‌گذاری مجدد فناوری جدید خود موافقت کرده است یا نه! آن را لایت پیک، تاندربولت یا هر چه که بنامند، یک رابط کاربری (interface) جدید بسیار پرسرعتی است که قرار است بزودی جایگزین رابط‌های کاربری تبادل و انتقال داده اسکازی SCSI)، SATA، USB)، آی لینک یا FireWire و درگاه اتصال PCI Express در رایانه‌ها شود. این روش انتقال داده که یک فناوری بنا نهاده شده براساس فلز رسانای مس است، امکان انتقال دو سوی داده تا سرعت‌هایی معادل 10 گیگابایت بر ثانیه (Gbps) را فراهم می‌آورد.

منابع:

‌intel.com & ‌www.techmagnews.com


تعطیلات بدون سرگرمی امکان ندارد

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/12/23:: 10:21 صبح
نرم‌افزار Spb Weather: چیزی که برای هر سفر نیاز دارید یک هواشناسی دقیق است. فرض کنید قصد سفر به شمال کشور را داشته باشید. اگر در تمام سفرتان باران ببارد چه حالی به شما دست می‌دهد. یا فرض کنید قصد سفر به جنوب کشور مثل جزیره کیش را دارید.

 

 اگر بدانید دمای هوا و شرجی بودن آن به گونه‌ای است که اجازه خارج شدن از هتل و محل مسکونی را به شما نمی‌دهد چطور؟ با نرم‌افزار فوق و یک اینترنت موبایل از آب و هوای تمامی شهرهای جهان باخبر شوید. همچنین برنامه به شما خواهد گفت که درجه هوای آن شهر چقدر است و قادر است تا 5 روز را بخوبی پیش‌بینی کند. از لحاظ کارکرد نیز بسیار ساده است و هیچ مشکلی برای پیش‌بینی هوا نخواهید داشت.

نرم‌افزار S

بازی Pool Rebel:

تعطیلات بدون سرگرمی امکان ندارد. بازی Pool Rebel که یک بازی بیلیارد با کیفیت بسیار خوب است شما را از هر سرگرمی دیگری بی‌نیاز می‌کند. تمامی بازی لمسی بوده و شما براحتی می‌توانید چوب بیلیارد را با دستان خود جابه‌جا کنید و همانند بازی اصلی به توپ ضربه بزنید. کمی دقت و تمرین در این بازی می‌تواند شما را حرفه‌ای‌تر کند، به طوری که حتی بتوانید در بیلیارد واقعی حرفی برای گفتن داشته باشد.
سفر جاده‌ای، هوایی و ریلی بدون موسیقی دلنشین و زیبا هیچ لطفی ندارد. اما همیشه که یک پخش‌کننده موسیقی در دسترس نیست. پس بهتر آن‌که موبایل خود را به موسیقی مجهز کنید. نرم‌افزار S2P: 2P یکی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه است، به طوری که با آن دیگر به هیچ موزیک پلیری نیاز نخواهید داشت. کافی است کارت حافظه خود را از موسیقی دلخواه خود پر کنید. باتری را شارژ و برنامه را اجرا کنید. دیگر مسافت و طولانی مسیرهای سفر به چشم شما نخواهد آمد.

نرمافزار Google Map

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/12/23:: 10:20 صبح
نرم‌افزار Google Map: اگر نوکیا Ovi Map دارید آندروید هم به واسطه شرکت گوگل از Google Map استفاده می‌کند. شاید بتوان گفت گوگل مپ در این زمینه حرف‌های زیاد برای گفتن داشته باشد. نقشه‌ها در آن واضح‌تر و سریع‌تر نمایش داده می‌شوند و برای استفاده از آن هم باز به اینترنت گوشی و GPS نیاز دارید که امروزه در تمامی گوشی‌های آندرویدی یافت می‌شود.

کافی است در قسمت جستجو اسم محلی را جستجو کنید. اول این‌که با تایپ کردن هر حرف نزدیک‌ترین محل‌هایی که با آن حرف‌ها وجود دارند، برای شما به نمایش درمی‌آید و دوم این‌که بعد از کلیک کردن روی محل یافت شده شما را سریع به آن نقطه نقشه هدایت می‌کند.

نرم‌افزار Persian Dictionary:

Persian Dictionary به شما کمک می‌کند که یک دیکشنری قوی همراه با یک دیتابیس تقریبا کامل از کلمات مختلف داشته باشید. این برنامه قادر است کار ترجمه را هم از انگلیسی به فارسی و هم بلعکس انجام دهد. گفتنی است که دیتابیس انگلیسی به فارسی این دیکشنری حدود 52000 لغت دارد و دیتابیس فارسی به انگلیسی آن حدود 84000 لغت که به طور حتم نیاز شما را در سفر  فراهم می‌کند.

بازی AirAttack HD:

یک بازی زیبا با سبک کنترل هواپیماهای جنگی. بازی River Ride آتاری را یادتان می‌آید؟ بازی خاطره‌انگیزی که روزگاری بازی روز کنسول‌ها بود. این بازی نسخه‌های پیشرفته‌تر آن بازی قدیمی است.
در این بازی شما باید با توجه به هواپیمای خود که به سمت جلو حرکت می‌کند، اقدام به نابودی دشمنان خود با استفاده از اسلحه‌ها و یارهای کمکی کنید. این بازی، گرافیک بالا و مراحل هیجان‌انگیزی دارد، به طوری که با انواع جنگنده‌ها و هواپیماهای دشمن دست و پنجه نرم خواهید کرد.
در ایام عید قصد مسافرت به خارج از کشور را دارید؟ نرم‌افزاری که می‌تواند در این ایام به کار شما بیاید یک دیکشنری خوب و کامل است.

عیدی موبایل

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/12/23:: 10:19 صبح
سیستم عامل سیمبیان
نرم‌افزار Nokia OVI Map: همان‌طور که از اسمش پیداست مخصوص پیدا کردن راه‌ها، جاده‌ها، شهر، کوچه و... است.

این نرم‌افزار بسیار قوی قادر است همراه با دیتای اینترنت (برای بارگذاری نقشه‌ محل‌های مختلف روی گوشی) و مکان‌یاب (برای نشان دادن محل شما با استفاده از ماهواره بر نقشه) کار کند و به شما نقشه هر کوی و برزنی را نمایش دهد. ساده‌تر بگوییم با این نرم‌افزار دیگر به گم شدن در شهرها و کشورهای مختلف فکر نکنید، چرا که با یکی از بهترین‌ها در این زمینه سر و کار دارید. فقط ممکن است بعضی از نقشه‌ها روی این نرم افزار وجود نداشته باشند که با به روز کردن به موقع آن همواره کامل‌ترین نقشه را همراه خواهد داشت.

نرم‌افزار Nokia Pc Suit:

بازی Drums Challenge:

البته نه به آن صورتی که شما فکر می‌کنید. با این برنامه باید در کمترین زمان روی سازهای مختلفی که نرم‌افزار به شما نشان می‌دهد کلیک کنید. کلیک پیوسته و درست در این بازی باعث به وجود آمدن یک آهنگ زیبا و رفتن به مرحله بعدی می‌شود. البته حجم بازی کمی زیاد است که دلیل آن کیفیت خوب و گرافیک عالی این بازی است.

بیایید در این ایام کمی هم خود را با بازی سرگرم کنیم. بازی Drums Challenge یک بازی آهنگسازی است.
شاید به فکر یک مسافرت هستید، اما کار به شما این اجازه را نمی‌دهد که بیشتر از چند روز به آن بپردازید یا یک خوره اینترنتی هستید که نداشتن اینترنت برای شما کابوسی است که مسافرت را برایتان به عزا تبدیل می‌کند. این برنامه برای گیم‌های کامپیوتر و اینترنت کاربرد دارد. با این نرم‌افزار براحتی و بدون هیچ هزینه می‌توانید اینترنت گوشی خود را با کامپیوتر به اشتراک بگذارید. کافی است کامپیوتر شما مجهز به بلوتوث باشد یا حتی اگر نیست، کافی است کابل ارتباط لپ تاپ و موبایل را همراه خود بیاورید. از اپراتور یک اینترنت ماهیانه با حداکثر قیمت 10 هزار تومان تهیه کنید، برنامه را اجرا کنید و هنگام مسافرت در دریای بیکران اینترنت شنا کنید. هر جا که موبایل آنتن بدهد، اینترنت خواهید داشت.

App Storeفقط یک رمز!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/12/17:: 8:38 صبح
نرم‌افزارهای زیادی برای ویندوز طراحی شده است که امکان مدیریت کلمات عبور سایت‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما این تنوع در محصولات مک مشاهده نمی‌شود. با این حال نرم‌افزار قدرتمند 1Password یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در این زمینه است که نسخه‌های مختلف آن در سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، آندروید، آیفون و آیپد قابل استفاده است. این نرم‌افزار امکانات بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از آنها عبارتند از:

ـ امکان ورود به سایت‌ها بدون نیاز به تایپ نام کاربری و رمز عبور

ـ ایجاد پروفایل از اطلاعات شما و تکمیل خودکار فرم‌های خرید، فرم‌های تماس و...

ـ مدیریت کامل روی اطلاعات، کلمات عبور و... ذخیره شده در بانک اطلاعاتی نرم‌افزار

ـ پشتیبانی از محیط کاربری جذاب و زیبا برای ذخیره‌سازی آسان اطلاعات مورد علاقه همچون کدهای لیسانس نرم‌افزارهای مختلف

ـ پشتیبانی از مرورگرهای مختلف همچون Safari, Camino, Firefox, Flock, Chrome, OmniWeb,NetNewsWire و...

ـ برخورداری از قابلیت ایجاد رمزعبورهای پیچیده برای شما

ـ حفاظت از بانک اطلاعاتی برنامه با یک رمز اصلی و جلوگیری از دسترسی به اطلاعات در صورت قفل بودن برنامه اصلی

این نرم‌افزار دارای امکانات بی‌شماری است که به دلیل محدودیت فضا قادر به معرفی تمام آنها نیستیم، اما پیشنهاد می‌کنیم همین امروز با مراجعه به لینک زیر، آخرین نسخه آن را دانلود و استفاده کنید تا با تمام امکانات این نرم‌افزار با ارزش آشنا شوید:

http://agilewebsolutions.com/downloads/1Password/Mac

توجه:

لینک فوق مربوط به نسخه قابل نصب در سیستم‌عامل مک 5‌/‌10 (Leopard) و 6‌/‌10 (Snow Leopard) است.

نصب ویندوز به صورت خودکار

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/12/17:: 8:36 صبح
دوست دارید یک دیسک نصب ویندوز یا حافظه فلش در اختیار داشته باشید که بتوانید با استفاده از آن به صورت خودکار نسبت به نصب ویندوز اقدام کنید؟ دوست دارید هنگام نصب ویندوز هیچ سوالی درباره نام کاربری، سریال نصب، تاریخ، ساعت و زبان از شما پرسیده نشود؟ ادامه مطلب...

قیمت هواپیماهای شخصی در ایران

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/12/17:: 8:24 صبح

ساخت 3500 فروند هواپیمانایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران درباره‌ قیمت هواپیماهای شخصی توضیح داد: قیمت هواپیماهای دو نفره حدود 90 میلیون تومان، ‌هواپیماهای چهار نفره بین 250 تا 300 میلیون تومان، هواپیماهای 6 تا 8 نفره بین 700 تا 800 میلیون تومان و هواپیماهای 12 تا 19 نفره بین 1.5 تا 4 میلیارد تومان است که اینها هم‌سطح قیمت‌های جهانی هستند.

     

تازه های دنیای فناوری

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/12/17:: 8:20 صبح


 

دنیای فناوری دنیایی است که شما می توانید روزی چند مطلب تازه را به راحتی با یک جستجوی کوچک در اینترنت بیابید این مطالب از ایده های جدید ، دستاوردها و یا نکته های تازه در زمینه استفاده بهینه از تکنولوژی است تا تصمیم‌های بزرگ و ساخت پروژه هایی که می تواند زندگی بشر را متحول کند.

 


در اینجا قصد داریم تنها چند نمونه از صدها مطلب تازه دنیای فناوری را که می تواند برای شما جذاب باشد بیاوریم :

عادات بد خود را ترک کنید  

بشر جایزالخطاست! همه می دانیم! ولی بعضی وقت ها اشتباه‌های ما تبدیل به عادت می شود و ترک عادت هم که....

به هر حال بعضی از عادت های نادرست عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد و دنیای فناوری هم از این موضوع مستثنی نیست.

نکاتی در PC World به آنها اشاره شده که ما به علت ناآگاهی و یا تنبلی دچار آنها می شویم که اگر این عادات را ترک نکنیم شاید زیان‌های حاصل جبران ناپذیر باشد. ما 10 نکته را در اینجا آورده ایم که در آینده به بررسی بقیه نکات هم خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب...

کدام دختران بد حجاب ترند؟

ارسال شده توسط N در 89/12/12:: 11:2 صبح

تذکر به حجاب بازیگران ایرانی

دبیر دفتر هم اندیشی اساتید نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: نتایج پژوهش انجام شده بر روی دختران تهرانی نشان می دهد دخترانی که از شرایط خود در خانواده رضایت کمتری دارند بدحجاب ترند.

هادی بهرامی در گفتگو با مهر افزود: نتایج این مطالعه نشان داد پرکردن اوقات فراغت با اختصاص زمان به استفاده از اینترنت و چت با غریبه ها می تواند احتمال تخصیص افراد به گروههای با پوشش نامناسب را 1.86 برابر افزایش دهد.

 

وی ادامه داد: همچنین افزایش زمان و استفاده از رسانه های داخلی (تلویزیون) نیز با افرایش احتمال تخصیص افراد به گروههای بدحجاب در رابطه بوده و متاسفانه تلویزیون با الگوی نامطلوب در رابطه است چرا که الگوی عمومی برنامه های صدا و سیما خارجی و مدگرایانه است. ادامه مطلب...

تصاویر متحرک در پس زمینه ( Background ) دسکتاپ ویندوز قرار دهید

ارسال شده توسط N در 89/12/12:: 9:37 صبح

 

تصویر این آموزش مربوبط به دسکتاپ کامپیوتر خودم می باشد که که در بکگراند دسکتاپم فایل Rain-MPcomputer رو قرار دادم همان طور که دوستان اطلاع دارند در حالت عادی نمی توان تصاویر متحرک از نوع فلش ، فیلم ، تصویر با فرمت Gif و ...... را برای پس زمینه دسکتاپ سیستم عامل ویندوز انتخاب کرد و این سیستم عامل از این لحاظ دارای محدودیت است ادامه مطلب...
<      1   2   3   4      >



بازدید امروز: 10 ، بازدید دیروز: 25 ، کل بازدیدها: 559162
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ