سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خودکاری از جنس سیب زمینی!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/15:: 9:42 صبح
 
جام جم آنلاین: شرکت DBA با هدف تولید محصولات دوستدار محیط زیست اقدام به تولید خودکاری کرده است که به صورت زیستی 98 درصد قابل تجزیه بوده و از سیب زمینی ساخته شده است.

شرکت DBA قصد دارد جایگزینی قابل قبول برای توده خودکارهای دور ریختنی و سمی که روزانه مورد استفاده افراد مختلف قرار می گیرد تولید کند. ابزاری که نه تنها خوب می نویسد و ظاهری خوشایند دارد بلکه تنها خودکار جهان خواهد بود که 98 درصد قابل تجزیه زیستی است.

خودکارها امروزه از ترکیبی از مواد مختلف ساخته می شوند. مواد پلاستیکی مانند نایلون، پلی استر و پلی پروپیلن، فلز و دیگر مواد شیمیایی که برای بازیافت و یا تجزیه به هیچ وجه مناسب نبوده و برای چندین هزار سال به بقای خود ادامه می دهند. در عین حال جوهرهای به کار گرفته شده در این خودکارها معمولا پایه ای روغنی داشته و حاوی مواد سمی هستند که برای محیط زیست و انسانها زیان بارند.

خودکارهای جدیدی که گفته می شود 98 درصد قابل تجزیه هستند از پلاستیکهای زیستی به دست آمده از سیب زمینی ساخته شده اند و جوهر این خودکارها نیز از فیبرهای تجزیه پذیر زیستی تولید شده است. بدنه این خودکار 100 درصد قابل بازیافت بوده و با ساختاری ویژه به منظور افزایش گنجایش بسته بندی از میزان هزینه های مالی و زیست محیطی حمل و نقل خواهد کاست.

نکته جالب دیگر درباره این خودکار کارخانه تولید کننده آن است زیرا این کارخانه که Harbecc نام دارد  یکی از مستقل ترین کارخانه های آمریکا در زمینه انرژی است و با وجود اینکه از استاندارد زیست محیطی ISO 14001 فراتر نیز رفته است به سرعت در حال حرکت کردن در مسیر قطع کامل انتشار کربن در محیط زیست است. انرژی این کارخانه به واسطه توربینهای بادی تامین شده و دیگر تجهیزات کارخانه نیز تا بیشترین حد ممکن از منابع طبیعی انرژی بهره برده اند.

بر اساس گزارش گیزمگ، تنها بخش غیر قابل بازیافت این محصول نوک تیز خودکار است که باید به صورت جداگانه از بدنه آن جدا شده و معدوم شوند. در عین حال بازیافت 98 درصد باقی مانده این محصول نیز باید در ساختمانهای مجهز و نه در فضای باز و طبیعی انجام گیرد.

منبع: مهر


پلیس همیشه درصحنه

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/14:: 3:51 عصر

چراپول نفت سرسفره نرفت؟-طنز


وزیرهمه کاره ی همه جاحاضردرگفتگوباخبرنگارناکجاآباد درپاسخ به این سوال که چراپول نفت سر سفره نرفت گفت:
از انجا که مادیدیم معده ی مردم شریف ایران تا کنون پول نفت به خود ندیده است ترسیدیم تعجب کند ومردم همیشه درصحنه بیمار شوندو نتوانند در صحنه ی خردادماه حاضر شوند.
البته خبرنگار نا کجاآباد درمورد اینکه چرا رفت سرسفره ی دیگران سوال نکرد چون احتمال داد جواب عکس جواب اول باشد

    پلیس همیشه درصحنه
دیروز یه بنده خدا می گفت:بایه عده اراذل اوباش دعوا افتادیم-زنگ زدیم پلیس 110دقیقه_یک ساعت دیرکرد-دعواتمام شد کتکارم خوردیم-البته صددرصد این بنده خدا آدرس اشتباه داده بودوگرنه من هفته پیش با نامزدغیر رسممیم رفتم توپارک مردم قدم بزنیم دودقیقه طول نکشید پلیس اومد مارو گرفت(تازه کسی زنگم نزده بود؟؟؟)


اوساسونا به ایران می آید

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/14:: 9:0 صبح

اوساسونا به ایران می آید

اوساسونا - رئال مادرید

دیدار تیم‌های رئال مادرید و اوساسونا در حالی با پیروزی 3 بر 2 رئال مادرید پایان یافت که قوهای سپید دو بار در جریان مسابقه از مردان تیم شهر پمپلونا عقب افتاده بودند.

به نقل از ایسنا، رئال مادرید یکشنبه شب در دیدارهای هفته سی و پنجم لالیگا میزبان اوساسونا بود. در این مسابقه رئال مادرید 2 بار عقب‌افتادگی خود از تیم میهمان را جبران کرد و در نهایت پیروز از میدان خارج شد.

نخستین گل این مسابقه پرهیجان را بازیکنان اوساسونا به ثمر رساندند. آراندا در دقیقه 7 در میان بهت و حیرت هواداران رئال در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو توانست دروازه کاسیاس را باز کند. این گل تنها 18 دقیقه دوام داشت. چرا که کریستیانو رونالدو توانست آن را جبران کند. بازی تا دقیقه 43 با همین نتیجه ادامه داشت اما وادوژ در فاصله دو دقیقه مانده به پایان نیمه نخست بار دیگر اوساسونا را که جواد نکونام را پس از مدت‌ها دوری از میدان به دلیل آسیب دیدگی در ترکیب می‌دید توانست از حریف پیش بیاندازد.

این گل تنها یک دقیقه دوام داشت. مارسلو مدافع برزیلی رئال اجازه نداد تا مادریدی‌ها نیمه نخست را با شکست به رختکن بروند. دو تیم با تساوی 2 بر 2 در نیمه نخست به کار خود پایان دادند و راهی رختکن شدند. در فاصله 15 دقیقه وقت استراحت میان دو نیمه نیمکت‌نشینان اوساسونا از جمله مسعود شجاعی به رختکن نرفتند و در درون میدان به گرم کردن خود با توپ پرداختند.

شجاعی با شروع نیمه دوم و از دقیقه 61 راهی میدان شد. او در این دیدار می‌توانست نام خود را در فهرست گلزنان دیدار در ورزشگاه تاریخی سانتیاگو برنابئو جای دهد، اما بی‌دقتی او مانع از گشوده شدن دروازه کاسیاس دروازه‌بان شماره یک تیم ملی اسپانیا شد.

شجاعی درفاصله چند متری دروازه نتوانست دروازه خالی دروازه‌بان رئال را باز کند و توپ را به کنار دروازه فرستاد.

دو تیم در نیمه دوم درحالی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که رئال مادرید برای عقب نماندن از بارسا در کورس قهرمانی نیازی مبرم به هر سه امتیاز مسابقه داشت. هواداران تیم پایتخت اسپانیا در ورزشگاه از هیچ کاری برای پشتیبانی از تیم محبوب خود ابا نداشتند. از تشویق بی‌امان بازیکنان گرفته تا اعتراض به وقت کشی‌های دروازه بان اوساسونا و یا اعتراض به سوت‌های داور بر علیه رئال مادرید.

یکی از نکات جالب بازی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آن بود که پس از آن که رئال در ورزشگاه خود و در برابر هزاران هوادار درورزشگاه در دقیقه 7 دروازه‌اش را بازشده دید. هواداران این تیم تنها چند لحظه در بهت فرو رفتند و خیلی زود دوباره با تشویق بازیکنان رئال سعی کردند آنها را به جریان بازی برگردانند. این رفتار و روحیه تماشاگران باعث شد تا شاگردان پیگرینی تا آخرین دقیقه مبارزه برای رسیدن به خواست خود تلاش کنند. تلاشی که در آخرین دقیقه جواب داد و رونالدوی پرتغالی در فاصله کمتر از یک دقیقه مانده به پایان مسابقه دروازه اوساسونا را بازکرد. به این ترتیب رئال مادرید توانست 3 بر 2 پیروز شده و هر سه امتیاز مسابقه عصر یکشنبه را از آن خود کند.

اوساسونا به ایران می آید

در پایان مسابقه تماشاگران رئال از پیروزی تیم خود سرازپا نمی‌شناختند. تشویق‌های آنها پس از به صدادرآمدن سوت مسابقه به بیرون ورزشگاه نیز کشیده شد. ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر مادرید قرار دارد. با آن که این ورزشگاه در مرکز شهر قرار دارد اما ورود و یا خروج تماشاگران تاثیر چند انی در برهم خوردن ترافیک شهر نداشت. وجود درب‌های ورودی متعدد در ورزشگاه باعث می‌شود تا تماشاگران به راحتی وارد ورزشگاه شده و خیلی زود هم بتوانند آنجا را ترک کنند. حضور تماشاگران چند ده هزار نفری هم باعث ایجاد ازدحام یا شلوغی در بیرون و یا داخل ورزشگاه نمی‌شود.

دیدار عصر یکشنبه رئال مادرید و اوساسونا تماشاگران ویژه‌ای هم داشت. برخی از مدیران اتحادیه فوتبال و همچنین روسای باشگاه‌ها که برای سفری چند روزه به اسپانیا سفر کرده بودند در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو حاضر شده و از نزدیک تماشاگر این بازی بودند. در حالی که ناصر شفق، محمدعلی مرتضوی و علی اصغر مانوسی فر بازی را از جایگاه ویژه ورزشگاه تماشا می‌کردند دیگر اعضاء در سکوهای ورزشگاه نشسته و از نزدیک تلاش جواد نکونام و مسعودشجاعی را زیرنظر داشتند.

هیات ایرانی حاضر در ورزشگاه با پرچم‌های سه رنگ ایران در ورزشگاه حاضر شده بودند و با توجه به بازی‌های خوبی که جوادنکونام در برابر رئال مادرید انجام داده بود امید فراوانی داشتند تا او باز هم بتواند دروازه این تیم را بازکند.

حضور نکونام در ترکیب اساسونا در حالی که گفته می‌شد او آسیب‌دیده است و در چند هفته گذشته هم به همین دلیل نتوانسته بود راهی میدان شود باعث خوشحالی اعضاء اتحادیه و مدیران باشگاه‌ها شده بود. نکونام در جریان بازی نمایش درخور توجه‌ای داشت. یکی از دیدنی‌ترین دوئل‌ها در میدان پیکار شماره شش اوساسونا با سومین بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال جهان یعنی کاکا بود. نکونام و کاکا در جریان مسابقه با یکدیگر به طور مستقیم پیکار داشتند. پیکاری که در بسیاری از صحنه‌ها با برتری ستاره ایرانی اوساسونا همراه بود. نکونام بارها و بارها کاکا را از تاثیرگذاری بازداشت و شاید یکی از دلایل تعویض زودهنگام هافبک سال‌های پیش میلان خود او بود. نکونام در مرکز میدان همانند فرمانده تلاش داشت تا بازیکنان تیمش را در زمین مسابقه هدایت کند.

در پایان مسابقه و زمانی که هیات اعزامی از ایران مشغول گرفتن عکس‌های یادگاری و همچنین ترک ورزشگاه بودند چند تماشاگر دیگر ایرانی با دیدن پرچم‌های ایران به سمت این عده آمدند و پس از خوش و بش با آنها عکس یادگاری گرفتند. هیات ایرانی هم پرچم ایران را به خواست ایرانیان حاضر در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به آنها داد.

با آن که اعضای اتحادیه فوتبال و همچنین مدیران باشگاه‌ها با دعوت اتحادیه فوتبال اسپانیا به این کشور سفر کرده بودند اما این موضوع باعث نشد تا هیات اعزامی از ایران بتواند بدون داشتن بلیت راهی ورزشگاه شود. اعضای هیات با بلیت‌هایی که از سوی اتحادیه فوتبال خریداری شد توانستند این بازی را در ورزشگاه تهیه کنند. بلیت‌هایی که هر کدام 75 یورو قیمت داشتند. این نشان‌دهنده اهمیت کسب درآمد برای باشگاه‌های حرفه‌ای است. باشگاه‌هایی که تلاش فراوانی می‌کنند تا تماشاگران خود را به ورزشگاه‌ها بیاورند و حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها یکی از منابع درآمد اصلی آنها به شمار می‌آید.

اعضای هیات اعزامی از ایران چند روز پیش از ورزشگاه خالی از تماشاگر سانتیاگو برنابئو دیدن کرده بودند اما تماشای ورزشگاه در حضور چند ده هزار تماشاگر و جو باشکوهی که در ورزشگاه وجود داشت برای بر روی هر فردی می‌توانست تاثیرگذار باشد.

در حالی که تماشاگران می‌توانند در فاصله کمتر از چند دقیقه وارد ورزشگاه شوند. درب‌های ورزشگاه چند ساعت مانده به شروع بازی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه باز شده بود. نگهداری از چمن ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نیز یکی از نکات دیگر تماشای این بازی برای هیات ایرانی بود. در فاصله میان دو نیمه گروهی به ترمیم چمن ورزشگاه مشغول بودند ضمن آن که این چمن برای دقایقی آبپاشی شد تا طراوت خود را برای انجام مسابقه حفظ کند.

هیات ایرانی در هنگام ورود به ورزشگاه و در مقابل ورودی مخصوص اعضای بلندپایه و تماشاگران ویژه با رئیس باشگاه اوساسونا روبرو شد. رییس باشگاه اوساسونا در این دیداربه هیات ایرانی خوشآمد گفت و ابراز امیدواری کرد اوساسونا به زودی به ایران سفر کرده و دیدارهایی در ایران داشته باشد.

جواد نکونام در محل هتل محل اقامت اوساسونا کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران از انجام این مسابقه اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.


تبلیغات ایرانی، ایدههای ایرانی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/14:: 8:48 صبح

تبلیغات ایرانی، ایده‌های ایرانی

 

تبلیغات ایرانی، ایده‌های ایرانی

سازندگان تیزرها اغلب از کارگردانان با تجربه سینمایی و تلویزیونی هستند که در روند ساخت یک فیلم تبلیغاتی، تمام مراحل فیلمسازی را طی کرده و اصول آن را به کار می برند

امروزه تبلیغات جزء لاینفک زندگی شده‌اند‌ که بخش مهمی از آن به صورت پیام‌های تصویری از رسانه تلویزیون پخش می شود و چشم و گوشمان به دیدن این پیام‌ها به طور شبانه‌روز عادت کرده است.

چیزی که در این چند ساله اخیر مهم و قابل ذکر است، رشد و سطح ارتقای کیفی این تبلیغات و پیام‌های بازرگانی است که علی‌رغم وجود محدودیت‌ها و معذوریت‌های بصری که خارج از مرزها به عنوان عنصر جذابیت از آن استفاده می شود، سازندگان وطنی را بر این داشته که با استفاده از خلاقیت و نوآوری وتوجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی، خالق اثرهایی باشند پرمعنی و پربیننده.

به گزارش جام جم، ساخت تیزر یا آنونس های تبلیغاتی (به معنی فیلم‌های کوتاه چند ثانیه‌ای) به منظور معرفی یک کالا یا انتقال مفهوم به جمع یا اطلاع‌رسانی پیغام انجام می‌شود‌ و به لحاظ اهمیتی که دارد دارای جایگاه بالایی است. سازندگان تیزرها اغلب از کارگردانان با تجربه سینمایی و تلویزیونی هستند که در روند ساخت یک فیلم تبلیغاتی، تمام مراحل فیلمسازی را طی کرده و اصول آن‌را به کار می برند. در گام اول، ایده اصلی و اولیه کار (طبق سفارش دریافت شده)‌ در ذهن کارگردان یا کارگردانان ایده‌پردازی که به صورت گروهی کار می‌کنند شکل می‌گیرد و بعد طرح اولیه آن به نسبت موضوع سفارش گرفته شده که می‌تواند تبلیغ کالا، تبلیغ بانک، تبلیغ رفتار اجتماعی یا حتی آموزش و اطلاع‌رسانی باشد، نوشته و تبدیل به فیلمنامه می شود. پس از آن مهم‌ترین قسمت، مرحله اجرا و تولید است که تفاوت‌ها و تقسیم‌بندی انواع کارها و نوع نگرش‌ها در کارگردان‌های متفاوت از همین قسمت شروع می شود. تنوع و تفاوت در کارهای ساخته و پخش شده در چند سال اخیر اتفاق خوبی است که در رسانه تلویزیون و از جانب سازندگان آن رخ داده است که با وجود بسیاری از موانع و محدودیت‌ها در نوع استفاده توانسته‌اند طیف وسیعی از جذابیت و تاثیرگذاری میان سلایق متفاوت مردم ایجاد کنند. در این گزارش با کارگردان‌های موفق در هر زمینه صحبت کوتاهی داشته‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

 

تبلیغات به سبک ایندیاناجونز

سعید سبحانی، کارشناس ارشد گرافیک با گرایش در زمینه طراحی هنری فیلم، فارغ‌التحصیل دانشگاه تربیت مدرس و متولد1347، از کارگردانان موفق در زمینه ساخت تیزرهای تلویزیونی از نوع اقتباسی است. از نمونه کارهای وی که به چشم همگان آشناست، ساخت تیزرهای تبلیغاتی جشنواره بانک ملت است. در میان پیام‌های بازرگانی شاهد بخشی از یک فیلم سینمایی معروف می‌شویم با بازی ایندیانا جونز البته با ظاهری متفاوت و لباس‌های تر و تمیز که به اتفاق یکی از دوستانش در مقبره یکی از فراعنه مصر مشغول یافتن گنجی گرانبهاست که در آخرین لحظه در پس شکاف آخرین دیوار دنیایی از گنج شامل شمش‌های چیده شده و مرتب را می بینیم که معلوم می‌شود این گنج متعلق به برندگان شرکت‌کننده در جشنواره قرض‌الحسنه بانک ملت است نه فراعنه مصر...! این یک سکانس 50 ثانیه‌ای بازسازی شده از فیلم ایندیانا جونز است که با استفاده از عناصر بصری متنوع و جذاب و ایجاد هیجان در افکار عموم، آنها را به شرکت در قرعه‌کشی و افتتاح حساب در بانک ملت ترغیب می کند. این تیزر اقتباس تروتمیزی از آب درآمد که تاثیر کمی میان مردم نداشت. ساخت و پخش این نوع تیزر برای اولین بار در رسانه ملی باعث به وجودآمدن ژانر جدیدی در ساخت تیزرهای تلویزیونی شد که بعد از آن کارگردانان بسیاری را به این امر تشویق کرد. سعید سبحانی درباره این ایده بکر و موفقیت در این زمینه گفت: عوامل کارآمد و متعددی در نقش بستن ایده در ذهن و اجرای آن و جذب مخاطب وجود دارد که مهم‌ترین آن داشتن ایمان و اعتقاد نسبت به کاری است که انجام می‌دهد. نکته بعدی نگاه جدی به مقوله تیزرسازی است و این‌که خود من هستم که ارزش کارم را مشخص می‌کنم. چنانچه در کارم جدیت نشان دهم، عوامل کار هم پی به اهمیت کار برده و آن‌را جدی تلقی می کنند و حس دلسوزی و همیاری در آنها به وجود می‌آید و نتیجه کار آن چیزی است که همگی برایش دلسوزی کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند.

ایده دیدن یک تکه از فیلم سینمایی آن چیزی بود که همیشه در ذهن سعید سبحانی موج می‌زد و بنا به عقیده وی بازسازی یک سکانس زیبا از یک فیلم سینمایی ایده‌ای است که گنجاندنش فقط از طریق یک تیزر ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین فرصت خوبی پیدا شده بود برای نمایش توانمندی‌ها و کسب تجربه ای نو از طریق ساخت تیزر.

سازندگان تیزرها اغلب از کارگردانان با تجربه سینمایی و تلویزیونی هستند که در روند ساخت یک فیلم تبلیغاتی، تمام مراحل فیلمسازی را طی کرده و اصول آن را به کار می برندانتخاب تیم حرفه ای قدم جدی دیگری است که سبحانی برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل است. وی برای تک‌تک پلان‌هایش از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند و حاضر نیست از هیچ دکور یا عوامل یا نکته پیش‌فرضی چشم‌پوشی کند. به عقیده وی رعایت همین نکات ظریف است که منجر به حس اعتمادطلبی از سوی تهیه‌کننده می‌شود و باعث یکدلی و همراهی این دو قطب موثر می‌شود و نتیجه دلخواه به دست می‌آید. از دیگر نمونه کارهای موفق اقتباسی وی می‌توان از بازسازی بخشی از فیلم زورو به مناسبت جشنواره قرض‌الحسنه بانک ملت و بازسازی بخشی از مستند فیلم راز برای سپرده‌گذاری در بانک ملت نام برد.

 

بومی ساز اصل است

پویا بادکوبه متولد 1361 و مدیر یک موسسه تبلیغاتی، از کارگردانان سازنده تیزر تلویزیونی است که به فرهنگسازی از طریق آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. هدف تبلیغات از دیدگاه بادکوبه، بالا بردن سطح فرهنگ بصری و سطح سلیقه مردم است که وی را به سوی ساخت تیزرهایی با مضامین فرهنگی سوق داده است.بنا به گفته وی، از آنجا که کار فرهنگی ریشه در عمق دارد و اشاره مستقیم به آن میسر و موثر نیست، باید از عوامل متعددی در این زمینه استفاده شود که یکی از آنها بومی کردن و ایجاد لحن و گویش خاص و فضای مناسب با فرهنگ عامه مردم است؛ استفاده از عناصر بصری که به طور روزمره با آن سروکار داریم. نکته بعدی توجه به ذهن عاطفی عامه و سنت‌های خانوادگی است. گاهی اوقات توجه و تکیه بر احساسات افراد می‌تواند در انتقال پیام موثر واقع شود. پسربچه‌ای که سر کلاس دفترچه‌ای را مقابل خود گرفته و مشغول خواندن انشاست، در انشای خود از کلمات و جملات تاثیرگذاری استفاده می‌کند که احساسات معلم و بچه‌های کلاس را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به طور غیرمستقیم مردم را دعوت به سپرده‌گذاری در بانک رفاه می‌کند. در مثال بعدی در میان کوب‌ کوب پیام‌ها و موسیقی‌هایی با ریتم تند و طبعا تن بالا، ناگهان آرامش یک منزل با چیدمان سنتی و رنگ‌های گرم و دلنشین در میان صفحه تلویزیون فضایی آرام را در ذهن ایجاد می‌کند و بعد پیام مورد تبلیغ از طریق گوشی پیغام‌گیر شنیده می‌شود.گاهی اوقات بسته به شرایط موضوع انتخابی، دیدگاه منطقی موثر واقع می‌شود و موضوع قابل بحث به‌قدری اهمیت دارد که جای هیچ حاشیه‌ای نیست مانند تبلیغاتی که برای آموزش ترافیک و ایمنی ساخته می‌شود. از نظر بادکوبه، توجه همزمان به جنبه بصری و هنری، توجه به نیاز سلیقه سفارش‌دهنده یا صاحب کالا و جلب مخاطب، باعث موفقیت وی در این زمینه شده است.

یکی از کارهای موفق ساخته و پخش شده توسط بادکوبه، تیزرهای تبلیغی رفتارهای هنجار اجتماعی است که به سفارش روابط بازرگانی صداوسیما ساخته شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است. ساخت این مجموعه، حرکت نو و موثری است که ایده‌های خوبی دارد و ساختار خوبش، لطمه‌ای به موضوع نزده است. از نکات جالب توجه در صحبت‌های پویا بادکوبه، اهمیت دادن به سلامت جسم افراد است و این‌که به هیچ عنوان ساخت تیزر تبلیغاتی کالاهای مضر را قبول نمی‌کند، مانند انواع پفک و نوشابه...! لازم به ذکر است که زمینه فعالیت‌ها و موفقیت‌های وی فقط به درون کشور ختم نمی‌شود و وی تاکنون موفق به دریافت چندین جایزه وکسب مقام اول در جشنواره کن و سایر جشنواره‌ها در سال‌های 2006 و 2007 شده است.

 

لحن ایرانی مورد نیاز است

شاهرخ دولکو، فوق‌لیسانس سینما با گرایش ادبیات دراماتیک، فارغ‌التحصیل از دانشگاه سینما و تئاتر، متولد 1343، از کارگردانان پیشکسوت در زمینه ساخت کلیپ و تیزر است. در کارهای دولکو، روان‌شناسی مخاطب اهمیت ویژه‌ای دارد. چنانچه یک بار پیش از ساخت تیزر در میان مردم دست به نظرسنجی می‌زند و یک بار بعد از ساخت تیزر و نتیجه آن هرچه باشد، در طرح ایده و روند ساخت تاثیر زیادی دارد.

به عقیده وی، گاهی ممکن است کالای مورد تبلیغ مورد استفاده عموم مردم باشد یا گاهی ممکن است مورد استفاده قشر خاصی از جامعه باشد که این خودش باعث تعیین لحن و گفتار و انتخاب دکور یا تغییر ساختار می‌شود. توجه به سلیقه مخاطب صرفا دلیل بر نزول سطح کیفی کار نیست؛ بلکه اهمیت و توجه به نیازهای روحی و کمرنگ شدن برخی از عواطف در میان مردم است. به طور مثال، دیدن خانواده‌ای در قاب تلویزیون که دور هم در یک مکان جمع شده‌اند و بسیار صمیمی با یکدیگر گفتگو می‌کنند، اگرچه این روزها در میان افراد کمتر دیده می‌شود؛ ولی آرزویش در دل همه موج می‌زند. به لحاظ بصری آنقدر قوی جلوه می‌کند که باعث می‌شود هر صحبت یا پیامی که از دهانشان شنیده می‌شود، مورد قبول عامه مردم واقع شود، چه رسد به این‌که تبلیغ جوایز یک بانک هم باشد...!

بنا به گفته دولکو، بسیاری از تبلیغات برون‌مرزی می‌تواند در ارائه برخی ایده‌ها مفید واقع شود و هنگامی که به صورت بومی درمی‌آید، جذاب و تاثیرگذار می‌شود و در این میان تضادی که در میان فرهنگ ما و فرهنگ غرب وجود دارد، نه‌تنها از جذابیت و انتقال پیام چیزی کم نمی‌کند؛ بلکه باعث بروز تفکر و خلاقیت می‌شود و همیشه خلاقیت‌ها در محدودیت‌ها شکوفا می‌شود.


دستمزد بازیگران زن

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/14:: 8:44 صبح

ارقام نجومی دستمزد بازیگران زن

                                      از "لیلا اوتادی" تا "سوری خانم"

 

پول

سال گذشته خبر رقم های نجومی دستمزد بازیگران سینمای ایران در حالی انتشار یافت که بسیاری از این افراد نسبت به این افشاگری اعتراض کردند.

به گزارش جهان امسال و در اوایل سال 89 خبرهایی از رقمهای نجومی دستمزد بازیگران زن سینمای ایران در رسانه ها انتشار یافت:

-دستمزد"لیلا اوتادی"برای 25 روز بازی در فیلم "پیتزا مخلوط":75میلیون تومان!

-دستمزد "مهناز افشار" برای بازی در فیلم "پوپک و مش ماشالله":55میلیون تومان!

-دستمزد"نیوشا ضیغمی" برای بازی در  فیلم "به سوی آفتاب":30میلیون تومان!

-دستمزد "مهتاب کرامتی"  برای بازی در فیلم "آدمکش":35 میلیون تومان

 

گفته شده که-"حلیمه سعیدی" بازیگر نقش "سوری خانم"در سریال زن بابا دستمزد 50میلیون تومانی یک تهیه کننده سینما را رد کرده است

هرچند هنوز زمان زیادی از انتشار این خبر نگذشته بود که یک خبر عجیب و غریب دیگر در همین زمینه انتشار یافت:

 

-"حلیمه سعیدی" بازیگر نقش "سوری خانم"در سریال زن بابا دستمزد 50میلیون تومانی یک تهیه کننده سینما را رد کرده است.

البته در این خبر بیشتر از اینکه عملکرد سوری خانم تعجب برانگیز باشد، عملکرد تهیه کننده سینما عجیب تر و غیر عاقلانه تر است.

بنا به گزارش برخی رسانه ها از جمله روزنامه تهران امروز در همین راستا و در یادداشتی از درخواست دستمزد 14 میلیونی بازیگر درجه سوم یکی از سریالهای نوروزی برای بازی در یک فیلم سینمایی نیز خبر داده بود.

همچنین در همین زمینه یکی از مدیران تولید سینما عنوان کرد که خانم افسانه "ن"که از بازیگران درجه 5 یا 6 سینماست و آخرین رقم دستمزد او در یک فیلم سینمایی در سال گذشته  700هزار تومان بوده،در آغاز سال 89برای بازی در یک فیلم سینمایی دستمزد 12 میلیون تومانی مطالبه کرده است.


پرنویسندهترین مقاله جهان

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/14:: 8:40 صبح

پرنویسنده‌ترین مقاله جهان 

پرنویسنده ترین مقاله

پرنویسنده‌ترین مقاله جهان از عظیم‌ترین پروژه علمی منتشر شد

یک مقاله علمی در بانک اطلاعاتی معتبر ساینس دایرکت در هفته گذشته ( 26 آوریل 2010) منتشر شده که بیش از 3000 نویسنده دارد.

این مقاله به احتمال فراوان پرنویسنده‌ترین مقاله علمی است که در یک پایگاه مقالات ISI تا کنون منتشر شده است.

این مقاله مربوط به بررسی چندگانگی برهمکنش ذرات باردار در شرایط فیزیکی خاصی در بزرگترین پروژه علمی جهان "برخورد دهنده بزرگ هادرونی Large Hadron Collider یا LHC" است که توسط آشکارسازی به نام ATLAS مطالعه شده است.

معمولا در مقالات علمی گروهی دو تا پنج نفر نویسنده شرکت دارند و مقاله‌ای با دارا بودن 10 نویسنده مقاله‌ای خاص محسوب می‌شود. در کارهای تحقیقاتی بزرگ و پروژه‌هایی با شرکای متعدد دیده شده که مقالاتی با 18 نویسنده هم در ژورنال‌های معتبر منتشر می‌شوند، اما مقاله‌ای با بیش از سه هزار نویسنده نوعی بدعت در عالم پژوهش است که نشان از عظمت کار تحقیقاتی انجام شده در مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا یا سرن CERN (واقع در سوئیس) بر روی پروژه LHC دارد.

دکتر فتح‌الله‌زاده به عنوان افتخار جامعه علمی ایران و از نویسندگان این مقاله تاریخی، در حال حاضر در دپارتمان فیزیک دانشگاه تورنتو در کانادا مشغول تحقیق و تدریس هستند.

LHC و سرن چیست؟

سرن (CERN) نام اختصاری مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا (به فرانسوی Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire) است که در سوئیس و در مرز فرانسه در سال 1954 بنا شده است.

این مرکز بزرگترین آزمایشگاه فیزیک ذره در جهان و یکی از موفقترین مراکز تحقیقاتی در تولید علم محسوب می‌شود.

اما LHC نام شتاب دهنده ذرات عظیمی است که به پروژه بزرگی به همین نام نیز اطلاق می‌شود که متولی این پروژه و محل انجام آن مرکز سرن است.

این شتاب دهنده عظیم با هزینه 9 میلیارد دلار در بیست سال ساخته شده و با همکاری بیش از ده هزار دانشمند از سراسر جهان بزرگترین و پیچیده ترین دستگاهی است که تاکنون توسط بشر در همه اعصار ساخته شده است. برای بیان عملکرد این دستگاه به زبان ساده می‌توان گفت این شتاب دهنده پروتون ها را با بیش از 99.99 درصد سرعت نور به حرکت در می آورد و سپس آنها را به هم می‌کوباند. بر اثر این بر خورد دمایی بیش از 100,000 برابر دمای خورشید در مقیاس کوچک ایجاد می شود. این دستگاه قادر است شرایط پس از انفجار بزرگ یا بیگ بنگ (Big Bang) را در مقیاس میکروسکوپی شبیه سازی کند.

عظیم ترین پروژه علمی

 

این دستگاه عظیم در عمق 100متری زمین و در تونلی حلقوی قرار دارد که 27کیلومتر طول داشته و در مرز سوییس و فرانسه در مرکز تحقیقات هسته ای اروپا، سرن (CERN)، حفر شده است.

در عظیم ترین پروژه تحقیقاتی دنیا هزاران دانشمند (عمدتا فیزیکدان) از 85 کشور دنیا همکاری دارند.

 

 

شایعات پیرامون LHC

اگر چه دانشمندان و علاقه مندان بسیاری در اروپا و گوشه و کنار دنیا با بیقراری منتظر نتایج آزمایشات این دستگاه پیرامون برخورد ذرات باردار در دو سال گذشته بودند، اما خبر آماده شدن و به راه افتادن این دستگاه عده دیگری در دنیا را به وحشت انداخته بود. این گروه دوم که شامل دانشمندان و خیلی از مردم عادی غرب بودند، عقیده داشتند که این شتاب دهنده پر قدرت ممکن است خطرات جدی ای برای زمین و ساکنانش ایجاد کند و اعتقاد داشتند از آنجا که علم کنونی قادر به پیشگوئی کامل نتایج ممکنه از چنین برخوردهای قدرتمند بنیادی نیست، بایستی هرگونه قدمی با احتیاط فراوان برداشته شود. یکی از خطرهایی که این گروه گوشزد می‌کردند خطر ناشی از حفره‌های سیاه میکروسکپی بود که عقیده داشتند این شتاب دهنده قادر به تولید آنهاست.

عظیم ترین پروژه علمی

در واقع این گروه ادعا می‌کردند "سیاه چاله" ای در اثر این برخورد در زمین ایجاد خواهد شد که کل کره زمین را خواهد بلعید که اینگونه نشد.

نکته ای دیگری که در حوالی این موضوع جریان داشت اشعار پیشگویی به نام "نوسترآداموس" در سالیان پیش بود که پیش‌بینی کرده بود "نقطه سیاهی در ژنو ایجاد خواهد شد که کره زمین را نابود خواهد کرد، قبل از آن نشانه ای در آسمان مشاهده خواهد شد" و این مطلب به شایعات پیرامونی دامن زده بود، حال آنکه آزمایش برخورد ذرات انجام شد و رویداد مخاطره‌آمیزی برای زمین و ساکنان آن پیش نیامد.

 

سرن، LHC، مقاله حاضر و ایران

در میان محققین فیزیک زیادی که در پروژه تاریخی LHC همکاری داشتند، از ایران نیز ده نفر فیزیکدان از دانشگاه‌های مشهد، شهید بهشتی، شریف و پژوهشگاه دانش های بنیادی در میان پژوهشگران و دانشمندان 85 کشور دنیا دیده می‌شود.

ایران در سال 2001 طی امضای تفاهم نامه ای میان وزیر وقت علوم (دکتر مصطفی معین) و رئیس وقت مرکز تحقیقات هسته ای اروپا سرن‌ (پروفسور لوسیانو مایانی) به بزرگترین پروژه علمی جهان پیوست.

خبر خوشحال کننده‌ای که در اینجا وجود دارد حضور یک دانشمند ایرانی (دکتر بهی فتح‌الله‌زاده) در میان 3470 نویسنده این مقاله از مراکز تحقیقاتی مختلف دنیا است. دکتر فتح‌الله‌زاده به عنوان افتخار جامعه علمی ایران و از نویسندگان این مقاله تاریخی، در حال حاضر در دپارتمان فیزیک دانشگاه تورنتو در کانادا مشغول تحقیق و تدریس هستند.

بخش دانش و فناوری تبیان حضور دانشمند جوان ایرانی دکتر فتح‌الله‌زاده را در میان نویسندگان این مقاله تاریخی به جامعه علمی کشور تبریک گفته و برای شخص ایشان آرزوی توفیقات آتی و سرافرازی نام ایران در عرصه‌های بین‌المللی می‌کند.

گفتنی است این مقاله تحت پروانه  Creative Commons Attribution License 3.0 منتشر شده به این معنی که به صورت آزاد در اختیار همگان قرار گرفته و تکثیر و باز انتشار آن به شرط ذکر مرجع آزاد است.

دکتر مهدی داراب

 


بعد از رژه گلشیفته فراهانی و میترا حجار روی فرش قرمز

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/14:: 8:35 صبح
    بعد از رژه گلشیفته فراهانی و میترا حجار روی فرش قرمز

پارسا پیروزفر در آمریکا می ماند؟

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر، بازیگر سریال «در چشم باد» پس از پایان فیلمبرداری سکانس‌های این سریال، در آمریکا ماندگار شد.

 

شنیده ها حاکی است "پارسا پیروزفر" بازیگر مشهور سینمای ایران که در آثاری مثل ضیافت، شیدا، دختران انتظار و اشک سرما  بازی کرده بود در پی سفر تحصیلی به آمریکا قصد اقامت در این کشور را دارد.

 

با توجه به گمانه زنی های ریادی که نشریات سینمایی و خبرگزاری ها درباره ادامه فعالیت هنری این بازیگر مستعد انجام داده اند به نظر می رسد که سرنوشت حرفه ای این بازیگر سینما و تلویزیون در هاله ای از ابهام است.

 

 پس از حضور  ناموفق گلشیفته فراهانی در هالیوود و حضور تامل برانگیز "میترا حجار "در یکی از فیلمهای هالیوودی و روی فرش قرمز، این سومین بازیگری است که البته به بهانه ای دیگر  در آمریکا ماندگار می شود!

 

فیلم شناسی پارسا پیروزفر:

 

فیلم سینمایی

    * مجسمه ابراهیم وحیدزاده، ????)

    * پری (داریوش مهرجویی، ????)

    * ضیافت (مسعود کیمیایی، ????)

    * مرسدس (مسعود کیمیایی، ????)

    * شیدا (کمال تبریزی، ????)

    * دختران انتظار (رحمان رضایی، ????)

    * اعتراض (مسعود کیمیایی، ????)

    * دختری بنام تندر (حمیدرضا آشتیانی پور، ????)

    * عروس خوشقدم (کاظم راست گفتار، ????)

    * وقت چیدن گردوها (ایرج امامی، ????)

    * اشک سرما (عزیزالله حمیدنژاد، ????)

    * مهمان مامان (داریوش مهرجویی، ????)

    * زن زیادی (تهمینه میلانی، ????)

    * نقاب (کاظم راست گفتار، ????)

    * دیروقت (اصغر نعیمی، ????)

 

 مجموعه تلویزیونی

    * در پناه تو (حمید لبخنده، ????-????)

    * در قلب من (حمید لبخنده، ????-????)

    * سفر سبز (محمدحسین لطیفی، ????)

    * در چشم باد (مسعود جعفری جوزانی، 1382-1388)


با خالق Winamp آشنا شوید

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/14:: 8:32 صبح

 

نرم افزار Winamp برای آنهایی که سابقه ای در کار با کامپیوتر دارند نامی آشناست. در واقع بسیاری از مردم دنیا اولین بار فایلهای موزیک با پسوند MP3 را با Winamp پخش کرده و شنیده اند.

خالقین Winamp فرمت MP3 را ابداع نکردند اما این محصول نرم افزاری در ترویج و شناخته شدن این فرمت بخصوص در بین کاربران عادی کامپیوتر تاثیر بسزایی داشته است. فرمت MP3 یکی از مهمترین ابداعات نرم افزاری در عرصه موسیقی بوده  و اگر نگاهی به بازار پخش کننده های موزیک مانند آی‌پد و همچنین فروش و پخش موزیک در اینترنت داشته باشیم متوجه عظمت MP3 خواهیم داشت.

اگر امروز بسیاری از ما  دهها آلبوم یا فایلهای موسیقی از خوانندگان و موزیکهای مورد علاقه‌مان در کامپیوتری شخصی دارم نتیجه ابتکاری به نام MP3 است. فرمت MP3 یک شیوه کدینگ و فشرده سازی صداست (MPEG-1 Audio Layer 3 ) و توسط گروه  Moving Picture Experts Group  و چند سال قبل از ارائه Winamp طراحی شده است اولین پخش کننده  MP3 نیز نرم افزاری با نام WinPlay3 بود. اما با شروع عصر اینترنت و عرضه رایگان Winamp عملا این نرم افزار به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای موسیقی تبدیل شد.

با خالق winamp آشنا شوید

نرم افزار Winamp اولین بار در سال 1997 توسط جاستین فرانکل (Justin Frankel) عرضه شد. نسخه اولیه این نرم افزار از موتور نرم افزاری AMP  برای پخش فایلهای mp3 استفاده می کرد که توسط Tomislav Uzelac برای مصارف غیر تجاری نوشته شده بود. عرضه رایگان  Winamp در کنار خلاقیتهای جالبی که در رابط گرافیکی این نرم افزار به کار گرفته شده بود و همچنین حجم کم آن باعث موفقیت این محصول شد.

جاستین فرانکل  همچنین شرکتی به نام Nullsoft را نیز ثبت کرد که نام این شرکت نیز در نوع خود جالب است و کنایه ایی به اسم شرکت Microsoft است(null به معنای تهی یا هیج است).

 

شرکت Nullsoft مدتی بعد توسط شرکت AOL خریداری شد و البته جاستین فرانکل را نیز میلیونر کرد اما همانند بسیاری از ایده هایی که توسط شرکتهای بزرگ خریداری می شوند نرم افزار Winamp نتوانست موفقیت گذشته خود را تکرار کند و با پشتیبانی مدیا پلیر ویندوز از MP3 و ورود دهها نرم افزار پخش کننده MP3 دوران درخشش Winamp نیز به پایان رسید هرچند که هنوز هم یکی از محصولات خوب در در نوع خود است.

با خالق winamp آشنا شوید

جاستین فرانکل خالق Winamp یکی از خوره های کامپیوتر به معنای واقعی کلمه است که از نوجوانی اهل برنامه نویسی بوده  و مانند بسیاری از افراد موفق حوزه نرم افزار نیز دانشگاه خود را به پایان نرسانده است! او مدتی پس از ارائه رایگان Winamp تنها از طریق کمکهای مالی اختیاری مشتریان ماهیانه هزاران دلار درآمد کسب می کرد.

با خالق winamp آشنا شوید

فروش شرکت Nullsoft به AOL و البته میلیونر شدن جاستین تغییری در او نداده و جاستین بعد از Winamp بصورت مستقل چندین نرم افزار قدرتمند دیگر نیز عرضه کرد که NINJAM و REAPER از معروفترین آنهاست .همچنین او شبکه Gnutella که یک شبکه peer-to-peer برای به اشتراک گذاری فایلها را نیز بنیان نهاده است.خصلت مهم Gnutella این بود که بر خلاف شبکه Napster یک شبکه متمرکز نبود و مانند شبکه های متمرکز متوقف کردن فعالیت آن با خاموش کردن یک یا چند سرور ممکن نیست.

 

جاستین همچنین وبلاگی نیز دارد که نوشته هایش در این وبلاگ نشان ار تفکرات او دارد او پس از سالها همچنان همانند یک برنامه نویس تازه کار و با اشتیاق است و  پستهای زیادی در وبلاگ او درباره جزئیات فنی و بسیار ریز برنامه نویسی است. جاستین فرانکل نمونه کامل یک برنامه نویس و مبتکر نرم افزار است که تلاش هایش در دنیای نرم افزار و اینترنت و حتی سبک زندگی مردم موثر بوده است.

 

 

 

نویسنده: علیرضا شیرازی


10یافته دیدنی در گوگل ارث

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/14:: 8:30 صبح

 

زمانی کریستف کلمپ و فردیناند ماژلان برای اکتشاف در زمین، مجبور به پیمودن دریاها و قاره ها آن هم با مشقت بسیار بودند.

در مورد اکتشافات فضایی نیز جریان به همین منوال بود و دانشمندان سال‌ ها روی ساخت ماهواره‌ ها وقت گذراندند و مطالعه و تحقیق کردند تا بتوانند روی ماه قدم بگذارند.

اما اکتشاف در عصر جدید به سادگی نشستن پشت میز و استفاده از تصاویر ماهواره‌ ای با کیفیت و ابزاری چون گوگل ارث شده و هر کسی می ‌تواند تنها با اتصال به اینترنت در جهان به اکتشاف بپردازد.

گوگل ارث

در حال حاضر هزاران جامعه آنلاین وجود دارد که یافته ‌ها و فهرست خود را از نقاط ناشناخته جهان در اختیار کاربران قرار می ‌دهند و در واقع اطلسی از اطلاعات قرن بیست و یکم را ایجاد کرده‌ اند. این اطلس تنها به درد افرادی که در جست ‌وجوی سرگرمی هستند، نمی‌ خورد. بلکه حتی دانشمندان و پلیس نیز از این ابزار به ویژه گوگل ارث بهره می ‌برند. گوگل ارث تاکنون باعث اکتشافات غیر معمولی شده که مختص دنیای دیجیتالی است.

 

این گزارش شما را با 10 یافته جالب روی گوگل ارث آشنا می سازد.

 

1- شهر گم‌ شده آتلانتیس

اینکه آیا این تصویر بقایای گم شده سرزمین آتلانتیس را نشان می ‌دهد یا نه، در هاله ‌ای از ابهام است. اما کاوشگران مشتاق معتقدند که این تصویر شبکه‌ مانند همان کناره‌ های ساحلی آفریقا با آن خیابان ‌های مرموز، آتلانتیس را نشان می ‌دهد که حدود 30 قرن قبل زیر دریا مدفون شده است.

 این اکتشاف واقعی به چیزی فراتر از یک سرگرمی تبدیل شده است.

ناظران اعتقاد دارند که این منطقه شبکه‌ مانند در ابعاد ویلز در بریتانیا است ولی در صورت اثبات آن، ما با یکی از اکتشافات بزرگ بشر درباره شهرسازی باستانی مواجه خواهیم بود.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

از سوی دیگر مهندسان گوگل ارث اعلام کردند که این الگوی شبکه‌ ای فقط یک محصول دیجیتالی است که به واسطه امواج صوتی ساطع شده از کشتی‌ های اکتشافی که درحال جمع‌ آوری اطلاعات نقشه‌ برداری بودند، به وجود آمده است.

 

2- لوگوی فایرفاکس

یکی از تصاویری که توسط گوگل ارث گرفته شده، تصویری است که شبیه لوگوی مرورگر فایرفاکس است. این تصویر در یک زمین کشاورزی پرورش ذرت در اورگون ثبت شده و البته مهندسان معتقدند که سر منشا این عکس چندان هم اسرار آمیز نیست.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

زیرا در سال 2006 گروه کاربران لینوکس دانشگاه ایالت اورگون با صف‌ آرایی برنامه ‌ریزی شده و درست کردن لوگوی فایرفاکس در ابعاد 45 هزار پایی، رسیدن این مرورگر به 50 میلیون دانلود را جشن گرفتند.

 

3- محل فرود آدم فضایی ‌ها؟

این تصویر واقعا یکی از رموز گوگل ارث به شمار می‌ رود. این شکل عجیب و غریب می‌تواند مربوط به یک پایگاه هوایی در آمریکا یا انگلیس باشد. البته وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده که این عکس رد یک موتور سیکلت است، اما برخی معتقدند که این تصویر مربوط به نوعی ابزار کالیبراسیون برای ماهواره ‌ها است.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

همه اینها گمانه ‌زنی ‌هایی بیش نیست و هنوز هیچ کس به طور قطع نمی ‌داند که موضوع از چه قرار است، مقامات نظامی نیز بیش‌ تر از این حرفی به میان نیاورده‌ اند.

 

4- مسیر پر پیچ و خم اوپرا

اوپرا وینفری، یکی از زنان تاثیرگذار صنعت سرگرمی و مجری توانمند آمریکایی است که علاوه بر اجرای برنامه تلویزیونی پربیننده، نشریه ‌ای با نام O را هم منتشر می ‌کند.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

 اوپرا از سوی نشریه فوربس به عنوان قدرتمندترین چهره هالیوود معرفی شده است. با این اوصاف چرا عکس وی را در مزرعه ذرت به تصویر نکشند؟ یک مزرعه‌ دار آریزونایی برای ادای احترام به اوپرا تصویر وی را در سال 2004 در مزرعه ذرت خود درست کرده است.

 

5- صلیب شکسته

زمانی که بنیاد نیروی دریایی کورونادو در سن‌ دیه‌گو ساخت این مجتمع ساختمانی را در سال 1967 آغاز کرد، هرگز تصور نمی‌ کرد که از فاصله دور این مجتمع شبیه به صلیب آلمان نازی دیده شود.

کارآگاهان گوگل ارث در سال 2007 دریافتند که چهار بنای غیر متصل به این مجتمع از بالا شبیه صلیب شکسته، نماد آلمان نازی است.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

 بعد از این جریان، نیروی دریایی اعلام کرد که برای پوشاندن این شکل حدود 600 هزار دلار صرف کرده و به گفته یکی از سخنگویان آن، هیچ ‌گاه قصد نداشتند که این مجتمع به شکل یک سمبل و به ویژه این نماد منفور در بیاید.

 

6- کشتی شکسته

S.S. Jassim، یک کشتی حمل بار بولیویایی بود که در سال 2003 به گل نشست و در ساحل سودان در منطقه Wingate Reef off در آب دریا فرو رفت.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

این کشتی هم ‌اکنون یکی از بزرگ‌ ترین کشتی شکسته ‌هایی است که از طریق گوگل ارث می‌ توان دید.

 

7- قبرستان هواپیما

پایگاه نیروی هوایی دیویس- مونتان در خارج از شهر توسکان واقع در آریزونا یکی از مکان‌ هایی است که هواپیماها در آن از بین می ‌روند.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

 بیش از چهارهزار هواپیمای نظامی از B-520 گرفته تا جت ‌های بمب ‌افکنی که در رادارها دیده نمی ‌شوند، در این پایگاه پارک شده ‌اند.

هر کدام از این هواپیماها ماموریتی از نجات جان کسی تا نابود کردن مکانی را بر عهده داشته‌ اند. این تصویر یکی از محبوب‌ ترین تصاویر آنلاین ماهواره‌ای شناخته شده و گشت‌وگذار آنلاین جالبی به شمار می ‌رود.

 

8-  صورتی در خاک رس

این تصویر مبهوت کننده شبیه به یک صورت است که در آلبرتا واقع در کانادا وجود دارد و کاملا طبیعی است. این صورت که به Badlands Guardian مشهور شده در واقع دره‌ای در سرزمین رسی است که با گذشت زمان فرسوده شده است. مسیرهایی در گوشه این تصویر وجود دارد که به شکل هدفون به نظر می ‌رسد.

 

9- دریاچه خونی در عراق

این دریاچه قرمز رنگ خارج از شهر صدر عراق واقع شده که اولین بار در سال 2007 مورد توجه قرار گرفت و حدس و گمان‌ های مهیبی را به وجود آورد.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

یکی از مقامات اطلاعات محرمانه به نقل از منابع آگاه در گفت ‌و گو با وبلاگ Boing Boing اعلام کرد که کشتارگاه ‌های عراق برخی اوقات خون حیوانات ذبح شده را در کانال ‌ها جاری می ‌کنند. اما به نظر می ‌رسد که این رنگ از فاضلاب، آلودگی یا فرآیندهای پاک‌ سازی آب نشات گرفته باشد. 

 

10 - آزمایش موشکی

گوگل ارث نمونه ‌های زیادی از هواپیماها، هلی ‌کوپترها و حتی بالون ‌ها دارد که در حین پرواز عکس‌ برداری شده ‌اند.

اما به نظر می ‌رسد که این تصویر یک آزمایش نظامی در کوه ‌های یوتاست که در این صورت، آزمایش موشکی به شمار می ‌رود. البته برخی معتقدند که این تصویر تنها مربوط به یک هواپیمای معمولی است.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

به هر حال قضاوت با خودتان است، اما اگر کمی از نزدیک به آن نگاه کنید، موشک‌هایی را روی بال این هواپیما خواهید دید.

 

 

 

منبع: Time

 


جوک از نوع عجایب

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/14:: 8:24 صبح

یارو لنگ بوده با کشتی میره سفر...وقتی برمیگرده رفیقش میگه خب سفر خوش گذشت؟؟ میگه نه بابا همش استرس داشتم هی می گفتن لنگرو بندازین تو آب

 

---------------------------------------------------------------

توصیه دخترانه : اگه یه موقع مورد حمله یک پسر قرار گرفتی شلوار اونو بکش پایین دامن خودتو بده بالا ! فکر بد نکن! آخه اینجوری تو میتونی بدوی ولی اون نمیتونه


---------------------------------------------------------------

 

چند نفر اکیپی میرن کوه نوردی شب خواب بودن دیدن یکی داد می زنه جرج جرج... میگن: ما اینجا جرج نداریم که! خلاصه می خوابن صبح پا می شن میبینن ترکه رو گرگ خورده

 

---------------------------------------------------------------

به ملانصرالدین میگن جوان ها شراب میخورن قمار میکنن تریاک میکشن دختر بازی میکنن ... حکم چیه ؟ میگه : گیشنیز

---------------------------------------------------------------

سرهنگه داشته امتحان رانندگی می‌گرفته. از یارو می‌پرسه: اگه یه نفر وسط خیابون بود، بوق میزنی یا چراغ؟ طرف میگه: برف پاک کن جناب سرهنگ! سرهنگه کف می‌کنه می‌پرسه: یعنی چی؟ یارو میگه: یعنی یا برو این طرف یا برو اون طرف

---------------------------------------------------------------

یه روز یه پسره رو میبرن کلانتری ، میگه چرا منو آوردین اینجا ؟؟ میگن واسه عرق خوری .. میگه پس چرا نمیارین بخوریم؟

---------------------------------------------------------------

معلم از شاگردش می پرسه: 5 + 5 چند میشه؟شاگردش یه کم فکر میکنه میگه 11 معلم میگه: احمق دستتو از جیب شلوارت در بیار ، دوباره با انگشت بشمار!

---------------------------------------------------------------

میدونی به یه دختر خوشگل که لباس خواب پوشیده چی میگن؟.............. میگن : شب بخیر
---------------------------------------------------------------

مییدونی به یه استخر پر از دختر چی میگن؟.....

..............رانی هلو


<      1   2   3   4   5      >



بازدید امروز: 1 ، بازدید دیروز: 25 ، کل بازدیدها: 559153
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ