سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همیشه به بهترینها فکر کن

ارسال شده توسط N در 89/9/7:: 2:50 عصر

فکرخلاق

 

شیوه تکلم انسانها بیانگر چگونگی تفکر آنهاست. مثبت بیندیشیم و مثبت بگوییم تا انرژی مثبت خود را به دیگران منتقل کنیم.

 

زندگی‌نمی‌تواند به هیچ طریق دیگری خودش را نشان دهد جز آن طریقی که تو تصورمی‌‌کنی خودش را نشان خواهد داد

ادامه مطلب...

گفتوگو با بازیگر نقش حضرت ابوالفضل(ع)

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/3:: 11:19 صبح

 

مختارنامه

«بیش از همه با ایفاگر نقش شمر همبازی بوده‌ام»

 

 

کاوه فتوحی که در سریال «مختارنامه» نقش حضرت ابوالفضل(ع) را بازی کرده، بیش از 10 ماه در این سریال تاریخی ـ مذهبی بازی داشته است. او برای ایفای نقش حضرت ابوالفضل(ع) دوره‌ی طولانی تمرین سوارکاری و شمشیربازی را پشت سر گذاشته ‌است.

 

بازی فتوحی در نقش حضرت ابوالفضل (ع)، یک سال و نیم قبل به پایان رسید و به گفته‌ی وی آنچه برایش باقی مانده، برکت ایفای چنین نقشی است.

 

کاوه فتوحی که برای نخستین بار است مقابل دوربین فیلم و سریالی تلویزیونی رفته، در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، درباره‌ی نحوه‌ی انتخابش برای ایفای نقش حضرت ابوالفضل(ع) گفت که گروه سازنده «مختارنامه» پس از دیدن عکسش به چنین انتخابی رسیده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در رشته‌ی هنرهای نمایشی و یا رشته‌ای مرتبط با آن تحصیل کرده‌است؟ گفت که در دانشگاه در رشته‌ی کامپیوتر تحصیل کرده است.

 

کاوه فتوحی در پاسخ به این پرسش ایسنا که برای ایفای نقشی چنین حساس با توجه به اینکه برای اولین بار است مقابل دوربین می‌رود، چقدر نگرانی داشته‌ است؟ گفت: من باورم این است کسی که باعث شد برای ایفای چنین نقش انتخاب شوم، خودش هم حمایتم می‌کند و واقعا هم همین طور بود.

وی سپس در پاسخ به این پرسش که داوود میرباقری چقدر در ایفای نقش حضرت ابوالفضل(ع) به او کمک کرده‌است؟ گفت: کار اصلی را آقای میرباقری و دستیاران او انجام دادند؛ آقایان اردلان، نمازی و اسکندری هم خیلی به من کمک کردند.

مختارنامه

فتوحی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر ایفای این نقش بر زندگی‌اش، اظهار کرد: آدم وقتی این نقش را بازی می‌کند، احساس می‌کند کسی هست که با دقت‌تر از آن بالا نگاهش کند.

وی سپس خاطرنشان کرد که نقش حضرت ابوالفضل(ع) در «مختارنامه»، همواره در بین نقش‌هایی که قصد دارد از این پس بازی کند، یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

او در پاسخ به این پرسش که با کدام بازیگران اصلی «مختارنامه» بیشتر همبازی بود‌ه‌است؟ گفت: بیش از همه با آقای محمد فیلی که نقش «شمر» را بازی می‌کرد همبازی بودم.

فتوحی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی نوع گریمی که او را به نقش حضرت ابوالفضل(ع) نزدیک کرد؟ این گریم را منحصر به فرد و خاص خواند و گفت: مهمترین اتفاقی که افتاد بحث سایه‌کاری بود؛ ضمن اینکه طراحی ابرو و چشم هم ظرافت خاصی را در گریم می‌طلبید.


به عباس قسم نشان ندهید

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/3:: 11:15 صبح

 

مختار

گروه سینما و تلویزیون تبیان: خبر نمایش چهره نقش عباس ابن علی (ع) در تلویزیون واکنش های مردمی زیادی در پی داشت. در یکی از این تحرکات سایبری گروهی از وبلاگ نویسان یادداشتی را در وبلاگ خود درج کردند و در آن درخواستی را از کارگردان این سریال و رئیس رسانه ملی مطرح کردند.

در این یادداشت که به قلم محمدرضا موذن زاده توشته شده آمده است:

 

اخیرا خبری در سطح رسانه ها پخش و از سوی مسئول روابط عمومی این سریال آقای رضا استادی تائید گردیده مبنی بر اینکه در قسمت های بعد که داستان به روایت حادثه عاشورا خواهد رسید، برخلاف حضرت زینب (س) و حضرت علی اکبر (ع)، چهره حضرت ابالفضل العباس (ع) نمایش داده خواهد شد. به گفته وی بازیگر این نقش آقای «کاوه فتوحی» چهره جدیدی هستند که تاکنون در عرصه بازیگری حضور نداشته اند و پس از گذراندن دوره های مختلف زیر نظر چند مربی، برای ایفای این نقش مهم و حساس آماده شده اند. گفته شده به دلیل اهمیت و حساسیت این نقش، تاکنون تصویر رسمی از چهره‏ی این بازیگر منتشر نگردیده و اساساً این موضوع رسانه ای نشده است.

وی همچنین گفته است: «داوود میرباقری کارگردان و نویسنده متن نهایی سریال مختارنامه، برای ساخت این سریال با کارشناسان، مورخان، روحانیون و افراد مطلع زیادی گفت‏وگو کرد؛ و در آخر نیز به همراه حجت‏الاسلام والمسلمین رسول جعفریان که در این پروژه به عنوان مشاور و محقق تاریخ اسلام حضور داشت، طی سفر به قم و دیدار با علماء، نظر آنها را درخصوص این اثر در مرحله نگارش جویا شدند. در نهایت، متن اصلی نیز برای مطالعه و تأیید در اختیار برخی از بزرگان قرار گرفت. با چنین سابقه ای بعید است که در سریال مختارنامه کارگردان بخواهد کاری خلاف شرع و عرف نمایش دهد. نمایش چهره‏‌ی حضرت ابوالفضل(ع) در این سریال با نظر و موافقت آقای عزت الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما صورت گرفت. به تصویر کشیدن این شخصیت نیز در زمانی صورت می‏گیرد که داستان به واقعه‏ی کربلا می‏پردازد که اساساً این بخش از داستان به درخواست رییس سازمان صدا و سیما به سریال اضافه شد که قطعا ایشان نیز ملاحظات فراوانی را لحاظ کرده‏اند و به عنوان رییس رسانه ملی، بر این مسأله نظارت داشته‏اند.»

با تعدادی از دوستان درباره این مساله گفتگوهایی داشتیم و ما حصل گفتگو ها این شد که سیاهه ای، بیانیه ای نامه ای چیزی بنویسیم و دلایلی شرح دهیم که ما حصل همه آنها همین یک جمله است که:

 

«آقای میرباقری عزیز، لطفا حضرت عباس را نشان نده برادر»

 

 

پی نوشت 1: نشان دادن چهره حضرتش خلاف شرع نیست ولی شاید خلاف عرف باشد. یادم هست سال گذشته با همین دلایل تمام هیئت ها از حمل کردن و نصب کردن تمثال های ساختگی از ایشان ممنوع شدند و با آنها خیلی جدی برخورد شد. الان قضیه چه فرقی کرده است؟

پی نوشت 2: با تمام احترامی که برای بازیگر این نقش و تمام بازیگران قائلم ولی قبلا هم دیده ایم که کسی جای شخصیتی معنوی بازی می کند و بعدتر نقش های دیگرش را کنار آن می گذارند و سو استفاده می کنند.

پی نوشت 3: به هر حال کاملا واضح است که عده ای از مذهبیون با نمایش چهره حضرت در این سریال مخالف هستند و پس از نمایش آن مشکلاتی پیش خواهد آمد. پیش بینی بنده این است که دوستان مداح و هیئتی ها این مساله را بر نمی تابند. خیلی دیگر از مذهبی ها هم دوست ندارند چهره کسی به عنوان حضرت عباس در ذهن شان بنشیند و از همین الان روی علاقه ای که به سریال دارند گفته اند که فقط آن قسمت های خاص مربوط به کربلا را تماشا نمی کنند. خوب این چه کاری است که چنین اختلافی ایجاد کنیم، برادر؟ در نمایش دادن چهره ایشان چه چیز بزرگی کسب می کنیم و چقدر به اهداف سریال کمک می کند که حاضریم چنین ریسکی را بپذیریم؟

پی نوشت 4: بعد از پخش این قسمت ها خیلی ها در مجالس روضه با شنیدن روضه حضرت اباالفضل یاد چهره این بازیگر می افتند که این خراب کننده ست. و اصلا خوب نیست. و کم سن و سال تر ها هم تا آخر عمر چهره حضرت را این چنین تصور می کنند و می شناسند. اتفاقی که درباره میرزا کوچک خان جنگلی، مالک اشتر، حضرت یوسف و دیگران پیش تر برای هم نسلان من افتاده است. این اتفاق درباره حضرت عباس به نظرم عواقب خوبی نداشته باشد.

پی نوشت5:بخواهیم یا نخواهیم، حضرت معصوم باشند یا نباشند برای مردم ایران شخصیتی فوق العاده مقدس و برجسته هستند. متاسفانه در این زمینه حتی باید گفت مقام ایشان نزد برخی از مردم به اشتباه از برخی امامان معصوم ما بالاتر تصور می شود. حتی این قضیه شامل شیعیان نیست و بارها درباره مسیحی ها و ارمنی های مرید حضرت شنیده ایم. بهتر نیست به احترام همین باورهای مردم هم که شده، چهره حضرت عباس را هم مثل معصومین در تلویزیون نشان ندهیم.

 

پی نوشت6: شاید خیلی بی ربط نباشد که همین جا انتقاد دیگری هم مطرح شود. در همه تیتراژهای سریال ها و فیلم ها کارگردان، نامش برجسته تر از دیگران است. ولی آیا باید نام کارگردان در دستان حضرت ابالفضل و با آب بالا بیاید و موج بخورد؟! به نظرتان کمی سخیف نیست که حضرتش نام جنابعالی را بالا می آورند! اگر آن دست ها متعلق به کس دیگری است عذرخواهی می کنم. در عین حال به گمانم آن صحنه، این را به ذهن همگان متبادر می کند.


کفّاره شوخی با اهل بیت(علیهم السلام)

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/3:: 10:6 صبح

 

تشییع جنازه ی یک انگشت

امام زین العابدین (علیه السلام ) فرمود: هنگامى که جنازه براء بن معرور را آوردند تا حضرت رسول (صلى الله علیه و آله و سلم ) بر او نماز بخواند. فرمود على بن ابیطالب (علیه السلام ) کجاست؟

عرض کردند براى انجام درخواست یکى از مسلمین به قبا رفته ، فرمود: خداوند مرا امر کرده که نماز خواندن بر جنازه براء را تاءخیر بیندازم تا على (علیه السلام ) بیاید و از سخنى که براء در حضور پیغمبر خدا به او گفته در گذرد و او را ببخشد و مرگ با سم را خداوند کفاره همان سخن قرار دهد.

عرض کردند براء مردى شوخ بود، آن سخن را از روى مزاح گفت نه جدا تا خداوند بر گفته اش او را مواخذه نماید.

فرمود اگر جدى گفته بود خداوند تمام اعمالش را تباه مى کرد اگر چه به مقدار فاصله بین زمین و عرش طلا و نقره صدقه داده باشد ولى چون مردى شوخ بود و آن سخن را به شوخى گفت من میل دارم همه بدانید که على (علیه السلام) از او در خشم نیست و در حضور شما دو مرتبه او را حلال نماید و از برایش طلب آمرزش کند تا باعث قرب و بلندى درجه او در نزد خدا گردد.(9)

چیزى نگذشت على (علیه السلام ) حاضر شد. جنازه براء را در پیش ‍ گرفته گفت خدا رحمتت کند براء! مردى بسیار با نماز و پیوسته روزه بودى و در راه خدا از دنیا رفتى. پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) فرمود اگر شخصى از مردگان شما از پیغمبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) بى نیاز باشد همانا آن مرد براء بن معرور است که به واسطه دعاى على (علیه السلام ) از نماز پیغمبر بى نیاز است از جاى حرکت نموده بر او نماز خواند و دفنش کرد.

پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: بندگان خدا! خویشتن را در معرض دعاى على (علیه السلام ) قرار دهید مباد مورد نفرین او واقع شوید زیرا، بر هر که نفرین کند خداوند او را هلاک خواهد نمود اگر چه کارهاى نیکش برابر با شماره تمام مخلوقات کند همانطور که براى هر کس دعا کند سعادتمند مى شود اگر چه گناهانش به اندازه تمام مخلوقات باشد.(10)

وقتى براى تعزیه نشست رو به بستگان براء نموده و فرمود: شما اى بستگان براء به تهنیت سزاوارترید تا تسلیت زیرا روح او که به آسمانها صعود کرد از آسمان اول تا هفتم و از حجب تا کرسى و عرش برایش ‍ قبه هائى افراشتند. آنگاه به سوى بهشت رفت ، تمام خزان بهشت او را استقبال نمودند و همه حوریه ها او را مشاهده کردند همگى گفتند طوباک طوباک یا روح البراء! انتظر علیک رسول الله علیا صلوات الله علیهما و آلهما الکرام حتى ترحم علیک و استغفرلک .

خوشا به حالت ، خوشا به حالت ، روح براء! پیغمبر انتظار کشید تا على(علیه السلام ) بیاید و برایت طلب آمرزش و رحمت کند. حاملین عرش  پروردگار به ما از طرف خداوند خبر دادند که فرمود اى بنده اى که در راه من جان دادى هر آینه اگر گناهانت به اندازه ریگها و شنها و دانه هاى باران و برگ درختان و به عدد مویهاى حیوانات و چشم برهم زدن و نفسها و حرکات و سکنات آنها مى بود، به واسطه دعاى على بن ابیطالب (علیه السلام ) بخشیده مى شد.

قال رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم ) فتعرضوا عبادالله لدعاء على لکم و لا نتعرضوا لدعاء علیکم فان من دعا علیه اهلکه الله و لو کانت حسناته بعدد ما خلق الله کما ان من دعا له اسعده الله و لو کانت سیئاته بعدد ما خلق الله .

پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: بندگان خدا! خویشتن را در معرض دعاى على (علیه السلام ) قرار دهید مباد مورد نفرین او واقع شوید زیرا، بر هر که نفرین کند خداوند او را هلاک خواهد نمود اگر چه کارهاى نیکش برابر با شماره تمام مخلوقات کند همانطور که براى هر کس دعا کند سعادتمند مى شود اگر چه گناهانش به اندازه تمام مخلوقات باشد.(10)

 منبع :تبیان

 


 

 

جزء 17 بحارالانوار چاپ آخوندى ، ص 310 و 320.


برنامه کامل مرحله نیمه نهایی و نهایی مسابقات فوتبال گوانگجو

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/1:: 3:25 عصر

 مرحله نیمه نهایی فوتبال بازیهای آسیایی گوانگجو سه شنبه 2 آذر 89 برگزار خواهد شد .


     در این مرحله ابتدا ایران در ساعت 11:30 به وقت ایران در استادیوم یوژیو به مصاف ژاپن می رود،سپس در همان روز کره جنوبی و امارات در ساعت 14:30 به وقت ایران در استادیوم تیانهه به مصاف هم خواهند رفت .بازنده این دو دیدار در روز پنجشنبه  4 آذر 89  ساعت 11 به وقت ایران در دیدار رده بندی در استادیوم تیانهه برای کسب مدال برنز به مصاف هم می روند و برنده دیدارهای مرحله نیمه نهایی در همان روز و در استادیوم تیانهه در ساعت 14:30 برای کسب مدال طلا و قهرمانی این دوره از رقابتها به مصاف هم خواهند


توصیه های جالب دایی به مردم

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/1:: 3:19 عصر

 

علی دایی سرمربی پرسپولیس

علی دایی در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل داماش شرکت کرد اما با بیان این که نمی‌تواند راجع به مسائل فوتبالی صحبت کند، از آب و هوای رشت و وضعیت سرماخوردگی‌اش سخن گفت! ادامه مطلب...

اختراعات بزرگ در طول جنگ

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/1:: 3:16 عصر

 

جنگ در کنار همه ویرانی‌هایی که دارد موجب پیشرفت علم می‌شود. نیاز، مادر اختراع است و دوران جنگ دوران اوج نیاز است که در آن تمام کشورها و گروه‌ها برای حفظ ارزش‌های خود با کمترین امکانات به دنبال پیشترین استفاده هستند.خیلی از تکنولوژی‌هایی که در طول روز از آنها استفاده می‌کنیم روزگاری در دوران جنگ سلاحی مخفی و فوق پیشرفته محسوب می‌شدند و به همین ترتیب شاید خیلی از تکنولوژی‌هایی که به عنوان "آرزو" به آنها نگاه می‌کنیم در دست قدرت‌های نظامی کشورهای مختلف باشد!

 در اینجا به بعضی از این اختراعات اشاره می‌کنیم:

ادامه مطلب...

اختراعات، قاتل مخترع

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/1:: 3:12 عصر

 

 

اختراعات، قاتل مخترع

این بار از اختراعاتی حرف میزنیم که قاتل جان خالقشان شدند.

هیچ کدام از این مخترعین فکر نمی‌کردند روزی بدست اختراع خودشان از دنیا بروند. می‌گویند مرگ شتری‌ست که در خانه هر کسی خوابیده است. ظاهرا این افراد خودشان با دست خودشان به شترشان آب و غذا داده‌اند!

ادامه مطلب...

دختری که گوانگجو را به هم ریخت

ارسال شده توسط N در 89/9/1:: 3:0 عصر

 

خدیجه آزادپور ووشو کار ایران

بخش ورزشی - این روزها همه جا صحبت از خدیجه آزادپور است. بانویی که در شانزدهمین دوره مسابقات آسیایی درخشید و توانست نامش را به عنوان اولین بانوی طلای ایرانی در اولین ها به ثبت برساند.

بیست و دو سال دارد و بسیار با انگیزه و با اعتماد به نفس است. اعتقاد دارد ورزش بانوان در گوانگجو کولاک کرده و اگر امکانات بیشتری در اختیار آنها قرار گیرد آنها می توانند بارها و بارها پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورند. وی از فرستادن حریفان به بیمارستان برایمان گفت که تعجب حاضرین در سالن مسابقات را در برداشت.

دیروز با او تماس گرفتیم تا از حال و هوای ط

ادامه مطلب...

کلیک

ارسال شده توسط N در 89/9/1:: 11:1 صبح
لینکدونی کلیک 30/8/89

دانلود آسان ویدئوهای آنلاین

http://www.downloadtube.org

پیشنهاد نام دامنه با کلمه کلیدی شما

http://www.blungr.com

با نمایش تعداد بازدید کنندگانتان، تبلیغ بگیرید!

http://www.seethestats.com

بررسی تخصصی چگونگی نمایش سایت شما در تلفن‌های همراه

http://www.ready.mobi

انتقال آسان یک آدرس از دستگاهی به دستگاه دیگر

http://www.keepitwith.me

سایدبار اشتراک مطالب برای وبلاگ یا سایت شما

http://www.sharesidebar.com

نکته و آموزش مخصوص وردپرس کاران حرفه‌ای

http://www.wp-snippets.com

چه بخش‌هایی از سایت شما در خاطر بازدیدکنندگان باقی می‌ماند؟

http://www.clueapp.com

تی‌شرت طراحی کنید

http://www.shirtmockup.com

آموزش‌های حرفه‌ای مخصوص طراحان وب

http://www.ontwik.com

 

 

 

ادامه مطلب...

<   <<   6   7      >



بازدید امروز: 122 ، بازدید دیروز: 53 ، کل بازدیدها: 557988
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ