سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورود به کربلا و اتفاقات رخ داده 2

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/16:: 8:56 صبح

 

 

 عمر بن سعد یک روز بعد از ورود امام به کربلا یعنى روز سوم محرم با چهار هزار سپاهى از اهل کوفه وارد کربلا شد.(25)

برخى نوشته‏اند که: بنو زهره (قبیله عمر بن سعد) نزد او آمده و گفتند: تو را به خدا سوگند مى‏دهیم از این کار درگذر و تو داوطلب جنگ با حسین مشو، زیرا این باعث دشمنى میان ما و بنى‌هاشم مى‏گردد.

عمر بن سعد نزد عبیدالله رفت و استغفا کرد، ولى عبیدالله استعفاى او را نپذیرفت، و او تسلیم شد.(26)

و برخى از تاریخ نویسان نوشته‏اند: عمر بن سعد دو پسر داشت: یکى به نام حفص که پدر را تشویق و ترغیب به رفتن کرد تا با امام علیه‏السلام مقابله کند، ولى فرزند دیگرش او را به شدت از اقدام به چنین کارى بر حذر مى‏داشت، و سرانجام حفص نیز با پدرش راهى کربلا شد.(27)

 

 

از وقایعى که در روز سوم ذکر شده، این است که امام علیه‏السلام قسمتى از زمین کربلا را که قبرش در آن واقع، شده است، از اهل نینوا و غاضریه به شصت هزار درهم خریدارى کرد و با آنها شرط کرد که مردم را براى زیارت قبرش راهنمایى نموده و زوار او را تا سه روز میهمانى نمایند.(28)

ادامه مطلب...

زیارت عاشورا، حدیث قدسى

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/16:: 8:45 صبح

 

زیارة عاشوراء

 در فضیلت زیارت عاشورا، همین بس که از سنخ سایر زیارات نیست که به ظاهر از انشا و املای معصوم است (هر چند از قلوب مطهر ایشان چیزی جز آنچه از عالم بالا می‌رسد، صادر نمی شود.)

این زیارت از احادیث قدسیه‌ای است که به همین ترتیب، از زیارت و لعن و سلام و دعا، از حضرت احدیّت به جبرئیل امین و از او به خاتم النبیین صلی الله علیه وآله وسلم رسیده است (و به حسب تجربه، مداومت در خواندن آن در چهل روز یا کمتر، در برآورده شدن حاجات و نیل به مقاصد و دفع دشمنان بی نظیر است.)

 صفوان می‌گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمود: بر خواندن این زیارت (عاشورا) مواظبت کن. پس به درستی که من، ضامن قبولی زیارت کسی هستم که از دور و نزدیک، این زیارت را بخواند، که سعی او مشکور باشد، سلام او به آن حضرت برسد و محجوب نماند و حاجت او از طرف خدا برآورده شود و به هر چه که خواهد برسد و خدا او را نومید نگرداند.(1)

 منبع :تبیان


1) مفاتیح الجنان، چاپ اسوه، صلی‌الله‌علیه‌و‌آله 760.


داستان مردی که به زیارت امام حسین علیه السلام نمیرفت

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/16:: 8:42 صبح

شخصی از بزرگان هند به قصد مجاورت کربلای معلّی به این شهر آمد و مدت شش ماه در آنجا ساکن شد و در این مدت داخل حرم مطهر نشده بود و هر وقت زیارت حضرت امام حسین علیه السلام را اراده می‌کرد، بر بام منزل خود رفته، به آن حضرت سلام می کرد و او را زیارت می‌نمود؛ تا این که سرگذشت او را به «سید مرتضی»که از بزرگان آن عصر و مرسوم به «نقیب الاشراف» بود رساندند.

سید مرتضی به منزل او رفت و در این خصوص او را سرزنش نمود و گفت: «از آداب زیارت در مذهب اهل‌بیت علیه السلام این است که داخل حرم شوی و عقبه و ضریح را ببوسی. این روشی را که تو داری، برای کسانی است که در شهرهای دور می‌باشند و دستشان به حرم مطهر نمی‌رسد.»

آن مرد چون این سخن را شنید گفت: «ای نقیب الاشرف» از مال دنیا هر چه بخواهی از من بگیر و مرا از رفتن معذور دار.

هنگامی که سید مرتضی سخن او را شنید بسیار ناراحت شد و گفت: «من که برای مال دنیا این سخن را نگفتم؛ بلکه این روش را بدعت و زشت می‌دانم و نهی از منکر واجب است.»

وقتی آن مرد این سخن را شنید، آه سردی از جگر پر دردش کشید. سپس از جا برخاست و غسل زیارت کرد و بهترین لباسش را پوشید و پا برهنه و با وقار از خانه خارج شد و با خشوع و خضوع تمام، نالان و گریان متوجه حرم حسینی گردید تا این که به در صحن مطهر رسید .

نخست سجده شکر کرد و عتبه صحن شریف را بوسید. سپس برخاست و لرزان، مانند جوجه گنجشکی که آن را در هوای سرد در آب انداخته باشند، بر خود می‌لرزید و با رنگ و روی زرد، همانند کسی که یک سوم روحش خارج گشته باشد، حرکت می‌کرد تا این که وارد کفش کن شد. دوباره سجده شکر به جا آورد و زمین را بوسید و برخاست و مانند کسی که در حال احتضار باشد داخل ایوان مقدس گردید و با سختی تمام خود را به در رواق رسانید.

چون چشمش به قبر مطهر افتاد، نفسی اندوهناک بر آورد و مانند زن بچه مرده، ناله جانسوزی کشید. سپس به آوازی دلگداز گفت: «اَهَذا مَصرَعُِِِ سیدُالشهداء؟ اَهَذا مَقتَلُ سیدُالشهداء؟ ؛ آیا اینجا جای افتادن امام حسین علیه السلام است؟ آیا اینجا جای کشته شدن حضرت سیدالشهداء است؟»

پس فریاد کشید و نقش زمین شد و جان به جان آفرین تسلیم نمود و به شهیدان راه حق پیوست.»

 

منبع:

داستان‌های علوی، ج4، ص210/ دارالسلام عراقی، ص301.


چرا محرم؟!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/16:: 8:21 صبح

اعمال ماه محرم

پیش از اسلام عرب، جنگ در این ماه را حرام می‌دانست و ترک مخاصمه می‌کرد؛ لذا از آن زمان این ماه بدین اسم نامگذاری شد.(1) و روز اول محرم را اول سال قمری قرار دادند.(2) در توضیح این که چرا ماه‌های دیگر که جنگ در آنها حرام است، محرم نامیده نمی‌شود می‌توان گفت: چون ترک جنگ از این ماه شروع می‌شد به آن محرم گفتند.این ماه در مکتب تشیع یادآور نهضت حضرت سیدالشهدا و حماسه‌ جاودان کربلاست.این ماه، یادآور دلاورمردی‌های یاران با وفای اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، فداکاری‌های زینب کبری(سلام الله علیها)، حضرت سجاد(علیه السلام)، و همه‌ اسرای کاروان امام حسین(علیه السلام)، است. این ماه، یادآور خطبه‌ها و شعارهای آگاهی‌بخش سالار شهیدان، نطق آتشین حضرت زینب(سلام الله علیها) و خطابه‌ غرّای زین العابدین(علیه السلام)، است.

این ماه، یادآور استقامت حبیب بن مظاهر و شهادت عون و جعفر است. آری این ماه، ماه پیروزی حق بر باطل است.

محرم

محرم از منظر ائمه(علیهم السلام)

شیعیان از امام رضا(علیه السلام)، چنین نقل شده است:

ادامه مطلب...

دوربین 570مگاپیکسلی و گوشی گوگل Nexus S

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/15:: 9:49 صبح

 

تصاویر جدیدی از نسل جدید گوشی گوگل که Nexus S نام دارد، منتشر شد. این گوشی که طراحی چشمگیری دارد با مشارکت گوگل و سامسونگ ساخته شده است. هنوز مشخصات فنی این گوشی منتشر نشده، اما قرار است آخرین نگارش سیستم عامل آندروید، یعنی Gingerbread روی آن نصب شده باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوربین 570مگاپیکسلی

این تصویر یک دوربین 4 تنی است که می‌تواند تصاویری با رزولوشن 570 مگاپیکسلی بگیرد. این دوربین که از فناوری انرژی تاریک استفاده می‌کند، هم اکنون در آزمایشگاه فرمی لب شیکاگو در حال آزمایش است و از نظر فنی 80 درصد کامل شده و قرار است از این دوربین در امور فضایی استفاده شود. همچنین قرار است بررسی شود که آیا واقعا سه‌چهارم جهان از انرژی تاریک درست شده یا جاذبه طوری کار می‌کند که انیشتن تصور می‌کرد.


 

 

 

 

 


اطلاعات زمینهساز ثروت و قدرت

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/15:: 9:45 صبح
گفت‌وگو با دکتر مسعود شفیعی
اطلاعات زمینه‌ساز ثروت ‌و قدرت
دکتر مسعود شفیعی

استادتمام (پروفسور) دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معاون اسبق وزارت ICT

استاد نمونه کشور در سال 1383

رئیس انجمن ICT ایران

رئیس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه

نویسنده 21 جلد کتاب و بیش از 160 مقاله علمی-پژوهشی

ادامه مطلب...

آیا میدانستید .....

ارسال شده توسط N در 89/9/13:: 3:40 عصر

شلوغ‌ترین مکان دنیا آیا می‌دانستید .....

ادامه مطلب...

آنجلینا جولی مامور سیا !

ارسال شده توسط N در 89/9/13:: 3:27 عصر

آنجلینا جولی مامور سیا ! اسناد مربوط به سازمان سیا در سایت ویکی لیکس مشخص می کند که آنجلینا جولی بازیگر هالیوودی 4 سال برای این سازمان کار کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، ال اسمیت یکی از عوامل سازمان سیا با اعلام اینکه آنجلینا جولی یکی از اعضای مهم ما بود افزود: جولی به مکان هایی رفت و آمد داشت که ما نمی توانستیم در آنجا باشیم به علاوه او با افراد زیادی دوستی های صمیمانه داشت که می توانست اطلاعاتی مهمی را از آن ها دریافت کند.

وی در ادامه در خصوص سوء استفاده این بازیگر از اماکن خیریه و کارهای به ظاهر خیرخواهانه اش پرده برداشت.

این عامل سازمان سیا گفت: آنجلینا جولی به دلیل شهرت جهانی اش و همینطور اقدامات خیرخواهانه اخیرش شخصی مناسب برای سازمان سیا بود زیرا می توانست از موقعیت خود استفاده کرده و اطلاعات مفیدی را به دست آورد.

اسمیت در سئوال دیگری که آیا برد پیت نیز جولی را در این کار یاری می کرده است گفت: ‌اینطور فکر نمی کند. ما از زندگی خصوصی آن ها اطلاع داشتیم و تمام زندگی شخصی آن ها را بررسی کرده بودیم بنابراین هیچ گاه او را خطری برای خود نمی دانستیم.

این عضو سازمان سیا گفت: اما اکنون آنجلینا جولی عضو سازمان سیا نیست زیرا به دلیل به خطر افتادن موقعیت جولی دولت آمریکا او را از عضویت در این سازمان خارج کرد


مدالآوران ورزش تجلیل میشوند با حضور رئیسجمهور

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/9/11:: 9:56 صبح
با حضور رئیس‌جمهور
مدال‌آوران ورزش تجلیل می‌شوند
جام جم آنلاین: مدال آوران ورزش ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که در مجموع با کسب 59 مدال (20 طلا، 14 نقره و 25 برنز) و قرار گرفتن در رده چهارمی بهترین نتیجه ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند، در فاصله 8 روز پس از پایان این رقابت‌ها و در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور، سکه باران می‌شوند.

 

 

 

کاروان ورزش ایران در شرایطی گام به بازی‌های آسیایی گوانگجو نهاد که با توجه به اختلاف عمیق و شدید سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک کمتر کسی فکر می‌کرد با درخشش خیره‌کننده خود کام مردم را به قدری شیرین کند که یک هفته پس از پایان بازی‌ها، حکایت دلاوری آنها نقل محافل باشد.

اما در بحبوحه این اختلافات مدیریتی و مشکلاتی چون کمبود بودجه، اکثر قریب به اتفاق فدراسیون‌های ورزشی، بی سر و صدا و با برنامه از پیش تعیین شده برای حضور در این آوردگاه آماده شدند تا پیروزی بزرگ به دست آمده، امیدها به درخشش ورزش ایران در المپیک 2012 لندن را زنده کند.

 

در فاصله 8 روز پس از این افتخار آفرینی بزرگ، جشن تقدیر از مدال‌آوران ورزش ایران صبح یکشنبه 14 آذرماه و با حضور رئیس‌جمهور در سالن وزنه برداری آزادی تهران برگزار می‌شود تا پاداش قهرمانی‌ها نقدا پرداخت شده و همچون دوحه 2006 با تاخیری 2 ساله مواجه نشود.

بنابر اعلام قبلی سازمان تربیت بدنی به دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز انفرادی به ترتیب 150، 75 و 50 سکه بهار آزادی و به مدال‌های‌ رشته‌های تیمی نصف این اعداد سکه اهدا خواهد شد. با احتساب مدال‌های به دست آمده در مجموع 7434 سکه بهار آزادی به ارزش بیش از

خدیجه آزادپور، دارنده مدال طلای ووشو به دلیل کسب نخستین مدال طلای تاریخ بانوان ایران در این رقابت‌ها 200 سکه و سعید احمدی و امیر رضا علی اکبری(قهرمانان کشتی) به رغم این‌که به دلیل مصدومیت و ناداوری به مدالی دست نیافتند، هر یک 50 سکه دریافت خواهند کرد.

همچنین در این مراسم که مسوولان سازمان تربیت بدنی، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی نیز حضور خواهند داشت، قرار است به مربیان ورزشکاران افتخار آفرین پاداش قابل توجهی تعلق گیرد ضمن این‌که برای نخستین بار قرار است از کادر پزشکی، کادر سرپرستی و کارکنان حراست نیز به نحو مقتضی تقدیر به عمل آید.

نکته جالب توجه این‌که احمدرضا طالبیان با کسب یک طلا و یک برنز تیمی قایقرانی، محمدرضا رودکی با یک نقره و یک برنز جودو، الهه احمدی با یک نقره انفرادی، یک نقره و یک برنز تیمی از نظر کمیت مدال موفق‌ترین ورزشکاران کشورمان در این رقابت‌ها بودند. ضمن این‌که فدراسیون کشتی نیز با کسب 7 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز موفق ترین فدراسیون در این بازی‌ها محسوب می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور که همیشه در جمع ورزشی‌ها سخنان دلگرم‌کننده و آرام‌بخشی به زبان آورده است، قرار است در این مراسم نقطه نظراتش را راجع به شرایط امروز ورزش و ادامه راه آن بیان کند.

جام جم

5/2 میلیارد تومان به مدال‌آوران گوانگجو تعلق می‌گیرد.

جناب "الاغ"

ارسال شده توسط N در 89/9/10:: 2:17 عصر

 

مرگ الاغ

می گویند مردی روستایی با چند الاغش وارد شهر شد. هنگامی که کارش تمام شد و خواست به روستا بازگردد، الاغ ها را سرشماری کرد. دست بر قضا سه رأس از الاغ ها را نیافت. سراسیمه به سراغ اهالی رفت و سراغ الاغ های گمشده را گرفت. از قرار معلوم کسی الاغ ها را ندیده بود.

 

نزدیک ظهر، در حالی که مرد روستایی خسته و ناامید شده بود، رهگذری به او پیشنهاد کرد، وقت نماز سری به مسجد جامع شهر بزند و از امام جماعت بخواهد تا بالای منبر از جمعیت نمازخوان کسب اطلاع کند. مرد روستایی همین کار را کرد. امام جماعت از باب خیر و مهمان دوستی، نماز اول را که خواند بالای منبر رفت و از آن جا که مردی نکته دان و آگاه بود، رو به جماعت کرد و گفت: «آهای مردم در میان شما کسی هست که از مال دنیا بیزار باشد؟» خشکه مقدسی از جا برخاست و گفت: «من!» امام جماعت بار دیگر بانگ برآورد: «آهای مردم! در میان شما کسی هست که از صورت زیبا ناخشنود شود؟» خشکه مقدس دیگر برخاست و گفت:«من!» امام جماعت بار سوم گفت:«آهای مردم! کسی در میان شما هست که از آوای خوش (صدای دلنشین) متنفر باشد؟» خشکه مقدس دیگری بر پا ایستاد و گفت:«من!» سپس امام جماعت رو به مرد روستایی کرد و گفت: بفرما! سه تا خرت پیدا شد. بردار و برو


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 19 ، بازدید دیروز: 40 ، کل بازدیدها: 559211
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ