سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پدران و پسران موسیقی ایران

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/8/7:: 9:40 صبح

شبکه ایران: شاید بارها جمله «پسر کو ندارد نشان از پدر» را شنیده باشید. این ضرب المثل زمانی صدق می کند که فردی پیرو راه هنری،کار و یا حرفه پدرش بوده و یا از تجربیات وی استفاده کرده  و میراث او را به یادگار حفظ کرده است.

متولد شدن و بزرگ شدن در خانوده اهل هنر، شاید آرزوی بعضی افراد بوده و باشد؛ افرادی که تصور می کنند اگر درخانواده هنرمندی به دنیا آمده بودند هنرمند بزرگی می شدند.

ماحصل این سخنان میراث هنریست که در هنری مانند موسیقی از پدر به پسر رسیده است. هنرمندان نامداری چون شهرام ناظری، محمد رضا شجریان، زنده یاد پرویز مشکاتیان، مجید انتظامی، کیخسرو پورناظری، محمدرضا لطفی، حسن کامکار، جمشید مشایخی، حسین خواجه امیری و حسین علیزاده.

مروری بر زندگینامه فرزندان  این هنرمندان :

ادامه مطلب...

تصاویری نادر از مناسک حج 125 سال پیش

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/8/6:: 9:52 صبح
تصاویری که مشاهده خواهید کرد، از مناسک حج 125 سال گذشته گرفته شده و تاکنون به ندرت به نمایش گذاشته شده است. این تصاویر فضا و حال و هوای حاکم بر مکه مکرمه آن زمان را به خوبی به تصویر می‌کشد.
خبرگزاری فارس: تصاویری که مشاهده خواهید کرد، از مناسک حج 125 سال گذشته گرفته شده و تاکنون به ندرت به نمایش گذاشته شده است. این تصاویر فضا و حال و هوای حاکم بر مکه مکرمه آن زمان را به خوبی به تصویر می‌کشد.
 
صاویری که مشاهده می‌کنید از مناسک حج 125 سال گذشته یعنی سال 1885 میلادی گرفته شده و تاکنون به ندرت به نمایش گذاشته شده است. این تصاویر فضا و حال و هوای حاکم بر مکه مکرمه آن زمان را به خوبی به تصویر می‌کشد.

حال و هوا و فضایی که شاید هم اکنون با توجه به تغییراتی که رژیم سعودی در ساختار تاریخی و اسلامی این شهر انجام داده، دیگر نشانی از آن مشاهده نشود.


این تصاویر نادر تاریخی 125 سال پیش «عبد الغفار البغدادی»،‌ چشم پزشک عراقی آنها را در مناسک حج سال 1885 میلادی گرفت و «اسنوک هرگرونجی»، پژوهشگر هلندی پس از جمع‌آوری این تصاویر، آنها را برای اولین‌بار در سال 1889 میلادی در اروپا به نمایش گذاشت.

ادامه مطلب...

آمریکاییها دلارهایشان را چگونه خرج میکنند؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/8/2:: 12:13 عصر
روزنامه ابتکار:  شاید بد نباشد بدانیم آمریکایی‌ها درآمدهای خود را چگونه صرف می‌کنند. مقایسه آنچه برای یانکی‌ها مهم است با عادت‌های خودمان جالب‌توجه باشد. عدد و رقم‌ها می‌گوید خروجی مالی آمریکایی‌ها این گونه است:

آمریکایی‌ها دلارهایشان را چگونه خرج می‌کنند؟

سلامتی:

گویا مردم آمریکا خیلی «جان‌دوست» هستند، چون تقریبا دوبرابر بیش از بقیه مردم دنیا پول بی‌زبان را به مصارف درمانی می‌رسانند. کشورهایی که از کمک هزینه‌های دولتی برای بخش سلامت بهره می‌برند این فرصت را دارند که پولشان را جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند. این هم از شانس آمریکایی‌ها!

حمل و نقل:


 هزینه استفاده از وسایل نقیه عمومی در آمریکا نسبت به ژاپن و انگلیس خیلی بیشتر است. این‌طور که به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها بیش از اینکه دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی را دوست داشته باشند عاشق استفاده از ماشین‌هایشان هستند. ,بازار تولید پوشاک در آمریکا آن‌قدر سکه است که تولیدکنندگان دندان طمع را دور انداخته‌اند و محصولاتشان را با سود کمتری می‌فروشند؛ و البته که تجربه ثابت کرده فروش محصولات با سود کم در دراز مدت سوددهی قابل‌توجهی دارد. از آن جا که قیمت‌ها نسبتا پایین است آمریکایی‌ها تنوع بیشتری در خرید کردن دارند سیستم حمل و نقل ریلی مجهز و فاصله کم شهرها از همدیگر باعث می‌شود انگلیسی‌ها و ژاپنی‌ها سالانه مبالغ چشمگیری را صرفه‌جویی کنند. با این حال، سوخت در آمریکا یکی از کالاهای تقریبا ارزان به شمار می‌رود، به خصوص در مقایسه با کشور کانادا. تا جایی که اختلاف قیمت به یک دلار به ازای یک گالن هم می‌رسد.

غذا:


 مواد غذایی به خصوص غلات در آمریکا جزو کالاهای سوبسیددار و در مقایسه با خیلی از کشورها واقعا ارزان است. اما مسئله این‌جاست که خیلی از این غذاهای ارزان الزاما سالم نیستند و همین امر باعث اضافه وزن آمریکایی‌ها شده است. یکی از این خوردنی‌های ارزان و چاق کننده چیپس است که به وفور در دسترس مردمان آمریکا قرار دارد و جایگزین سبزیجات و میوه‌های تازه شده است. فست فودها یکی از بهترین مثال‌هایی هستند که در آن، قیمت فدای کیفیت شده است. خوردن فست فود در رستوران‌های معروف آمریکا مثل مک‌دونالد تا جایی ارزان و به صرفه است که خیلی از آمریکایی‌ها غذای گران خانگی را به غذای ارزان مک دونالد ترجیح می‌دهند.

مسکن:


آمریکایی‌ها خیلی به داشتن سرپناه‌های شیک و مطمئن علاقه دارند. اینفوگرافیکی که ماه ژوئن در نشریه فایننشال پست چاپ شد، نشان می‌دهد اجاره یک خانه دوخوابه لوکس در نیویورک حدود 4500 دلار است، در حالی که کانادایی‌ها برای چنین خانه‌ای البته در ونکوور فقط 2200 دلار می‌دهند. خانه‌های آمریکا کلا گرانند.

عکس روز: یک دختر ایرانی در ورزشگاه آزادی!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/8/2:: 11:57 صبح

رفتم که استادیوم مردانه را هم ببینم. رفتم غیاب زن‌ها را هم ببینم. دیدم. همین را بگویم، جایمان خالی بود... <\/h1>


گل: «حورا» دختری ایرانی- کره‌ای است، و جزو معدود دختران ایرانی که در 33 سال گذشته به ورزشگاه مردانه آزادی رفته است! «حورا» بعد از حضور در ورزشگاه آزادی و تماشای بازی ایران و کره روایت کوتاهی از مشاهداتش را در شبکه‌های اجتماعی قرار داده است:

از بیرون، صدای جمعیت را که می‌شنیدم، انگار صدایشان از میان گردباد می‌گذشت و به گوش می‌رسید. در حالت اسلوموشن پیچ راهرو را گذشتم و به یکباره دریای جمعیت را دیدم که تا آسمان نشسته‌اند و هلهله می‌کنند. طبیعتا هنگ کردم و لحظه‌ای بعد یک گالن اندروفین بود که به تمام رگ‌هایم ریخته شد. و لحظه‌ای بعد داغ شده بودم از خجالت که دوستانم پایشان میان در ورودی «آزادی» شکسته بود که از حقشان برای ورود به استادیوم و دیدن فوتبال دفاع کنند و من مجانی آمده بودم.

عکس روز: دختر ایرانی در ورزشگاه آزادی

نمی‌گویم که کنجکاو تماشای فوتبال در استادیوم نبودم ولی رفتم که استادیوم مردانه را هم ببینم. رفتم غیاب زن‌ها را هم ببینم. دیدم. همین را بگویم، جایمان خالی بود... بچه‌ها که به داخل زمین می‌دویدند اشک نمی‌گذاشت که ببینم چه کسی هست و چه کسی نیست...

پی‌نوشت:

1- من به عنوان ستون پنجم در بین کره‌ای‌ها، طرفدار ایران بودم. گل را که زدند دیوانه شدم!

2- خواستند از شبکه سه مصاحبه کنند، گفتم فقط با دوربین 90 حرف می‌زنم.

3- به کرّات از ما می‌خواستند که به سوسانو سلام برسانیم. من جومونگ ندیدم. من جومونگ یا سوسانو یا یانگوم نیستم.

4- کلا خیلی در آسمان بودم!!

مقایسه تصویری جالب یک قرن پیش با امروز!

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/8/2:: 11:45 صبح

تصاویری مشاهده می‌کنید، از جهان در یک صد سال گذشته و تغییر و تحولاتی که در طول یک قرن در این کره خاکی روی داده است. به نظر شما جهان یک صد سال پیش چگونه بود و چه تغییر و تحولاتی در طی یک قرن در جهان ایجاد شد. تصاویری مشاهده می‌کنید از مقایسه جهان در سال 1912 و 2012.تلفن عمل‌های جراجی فضاپیما پست هواپیما خودرو تانک وسایل خانه کتابخانه فیلم

 مقایسه تصویری جالب یک قرن پیش با امروز!


ادامه مطلب...




بازدید امروز: 26 ، بازدید دیروز: 40 ، کل بازدیدها: 559218
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ