سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهمترین خبرهای عددی دنیای علم

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 94/3/31:: 8:59 صبح

خبرآنلاین: مهم‌ترین خبرهای عددی دنیای علم در این هفته آشنا شوید:

از بودجه 3.6 میلیارد دلاری جدیدترین طرح موتور فضاپیما تا بیش از 200هزار نفر داوطلب سفر یک‌طرفه به سیاره سرخ 3.6میلیارد دلار: بودجه‌ای که یک گروه از مهندسان برای تکمیل تولید موتور تغذیه هوای راکت به آن نیاز دارد (حدود 11هزار میلیارد تومان). چنین موتوری، یک نوع جدید موتور راکت است که در صورت تکمیل می‌تواند ماموریت‌های کوتاه مدت به مدار زمین را به واقعیت تبدیل کند. این موتور قرار است در ساخت سفینه فضایی اسکایلون به کار رود، فضاپیمایی که می‌تواند در یک سفر کوتاه به مدار زمین برود، بار خود را آنجا خالی کند، به زمین برگردد و در عرض 2 روز برای سفر بعدی آماده شود.


2656 : تعداد دفعاتی که آخرین تیم فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی در طول 166 روز اقامت خود به دور زمین گشته‌اند. تصویری که در زیر می‌بینید مربوط به بازگشت آنها به زمین با استفاده از کپسول سایوز است.


202,586: تعداد افرادی که برای نخستین سفر بی بازگشت به مقصد مریخ تقاضا داده‌اند.


36 سال: طول زمانی که وویجر1 ناسا در راه خود برای رسیدن به مرزهای منظومه شمسی در سفر بوده است. حالا این سفینه به فضای بین ستاره‌‌ای وارد شده و رکورددار دورترین شیء ساخته دست بشر است.


124میلیون تن: میزان تسلیحات شیمیایی به کار رفته در طول جنگ جهانی اول


1.350 تا 2.250 کیلوگرم: وزن متوسط باکتری‌هایی که هر فرد در بدن خود به این سو و آن سو می‌برد(این مقدار برای پر کردن یک ظرف سوپخوری بزرگ کافی است)


76.2متر: ارتفاع کامیون‌های روباتیک غول آسایی که سنگ معدن را درحفره باز معادن استرالیا بارگیری کرده، حمل و انبار می‌کنند

13 طبقه: ارتفاع تیر اصلی قایق بادبانی AC72 که از فیبر کربن ساخته شده، 40 متر و معادل ارتفاع یک ساختمان 13 طبقه است. این قایق که 80 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد، امسال در مسابقات کاپ امریکا شرکت کرده و در هر ثانیه به اندازه طول بدنه خود (24 متر) جابجا می‌شود.


110 دسی‌بل: نویزی که یک دستگاه ام‌آر‌آی معمولی در هنگام کار تولید می‌کند. این نویز معادل یک کنسرت راک بسیار بلند است. شرکت جی‌ای هلسکیر این هفته یک دستگاه ام‌آر‌آی بی صدای جدید را معرفی کرده است.





بازدید امروز: 33 ، بازدید دیروز: 40 ، کل بازدیدها: 559225
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ