سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمریکاییها دلارهایشان را چگونه خرج میکنند؟

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 91/8/2:: 12:13 عصر
روزنامه ابتکار:  شاید بد نباشد بدانیم آمریکایی‌ها درآمدهای خود را چگونه صرف می‌کنند. مقایسه آنچه برای یانکی‌ها مهم است با عادت‌های خودمان جالب‌توجه باشد. عدد و رقم‌ها می‌گوید خروجی مالی آمریکایی‌ها این گونه است:

آمریکایی‌ها دلارهایشان را چگونه خرج می‌کنند؟

سلامتی:

گویا مردم آمریکا خیلی «جان‌دوست» هستند، چون تقریبا دوبرابر بیش از بقیه مردم دنیا پول بی‌زبان را به مصارف درمانی می‌رسانند. کشورهایی که از کمک هزینه‌های دولتی برای بخش سلامت بهره می‌برند این فرصت را دارند که پولشان را جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند. این هم از شانس آمریکایی‌ها!

حمل و نقل:


 هزینه استفاده از وسایل نقیه عمومی در آمریکا نسبت به ژاپن و انگلیس خیلی بیشتر است. این‌طور که به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها بیش از اینکه دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی را دوست داشته باشند عاشق استفاده از ماشین‌هایشان هستند. ,بازار تولید پوشاک در آمریکا آن‌قدر سکه است که تولیدکنندگان دندان طمع را دور انداخته‌اند و محصولاتشان را با سود کمتری می‌فروشند؛ و البته که تجربه ثابت کرده فروش محصولات با سود کم در دراز مدت سوددهی قابل‌توجهی دارد. از آن جا که قیمت‌ها نسبتا پایین است آمریکایی‌ها تنوع بیشتری در خرید کردن دارند سیستم حمل و نقل ریلی مجهز و فاصله کم شهرها از همدیگر باعث می‌شود انگلیسی‌ها و ژاپنی‌ها سالانه مبالغ چشمگیری را صرفه‌جویی کنند. با این حال، سوخت در آمریکا یکی از کالاهای تقریبا ارزان به شمار می‌رود، به خصوص در مقایسه با کشور کانادا. تا جایی که اختلاف قیمت به یک دلار به ازای یک گالن هم می‌رسد.

غذا:


 مواد غذایی به خصوص غلات در آمریکا جزو کالاهای سوبسیددار و در مقایسه با خیلی از کشورها واقعا ارزان است. اما مسئله این‌جاست که خیلی از این غذاهای ارزان الزاما سالم نیستند و همین امر باعث اضافه وزن آمریکایی‌ها شده است. یکی از این خوردنی‌های ارزان و چاق کننده چیپس است که به وفور در دسترس مردمان آمریکا قرار دارد و جایگزین سبزیجات و میوه‌های تازه شده است. فست فودها یکی از بهترین مثال‌هایی هستند که در آن، قیمت فدای کیفیت شده است. خوردن فست فود در رستوران‌های معروف آمریکا مثل مک‌دونالد تا جایی ارزان و به صرفه است که خیلی از آمریکایی‌ها غذای گران خانگی را به غذای ارزان مک دونالد ترجیح می‌دهند.

مسکن:


آمریکایی‌ها خیلی به داشتن سرپناه‌های شیک و مطمئن علاقه دارند. اینفوگرافیکی که ماه ژوئن در نشریه فایننشال پست چاپ شد، نشان می‌دهد اجاره یک خانه دوخوابه لوکس در نیویورک حدود 4500 دلار است، در حالی که کانادایی‌ها برای چنین خانه‌ای البته در ونکوور فقط 2200 دلار می‌دهند. خانه‌های آمریکا کلا گرانند.




بازدید امروز: 25 ، بازدید دیروز: 135 ، کل بازدیدها: 559569
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ