سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات اسرائیلی در ایران

ارسال شده توسط N در 90/3/21:: 10:11 صبح


 

 

 شرکت نستله شرکتی چند ملیتی و از بزرگترین تولید کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی در سطح جهان است که در سال 1866 توسط "هانری نستله" با هدف تولید غذای کودکان تاسیس شد و در حال حاضر با داشتن 350 شعبه در 100 کشور ، بزرگ ترین شرکت تولیدکننده مواد غذایی در جهان است ، در سوئیس تاسیس شد .

 


 

 

نستله

اقتصاد اسرائیل ، در ابتدای تشکیل آن ، به واسطه ی پشتیبانی انگلیس (قیم فلسطین) و سرازیر شدن سرمایه های یهودیان ثروتمند ، به اسرائیل و استفاده از آن در بخش تولید ، از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بود ، به شکلی که تولید ناخالص ملی آن هر پنج سال دو برابر شد ، در حالی که تعداد جمعیّت یهود ، نیز هر هشت سال به دو برابر افزایش می یافت . این تحول به معنای رشد چشم گیر اقتصادی آنان بوده که به تدریج به برتری اقتصادی یهودیان بر اعراب فلسطینی انجامید . این رشد اقتصادی ، رژیم صهیونیستی را بر آن داشت ، تا به تأسیس ارتشی مجهز و آماده به جذب مهاجران و تأسیس سازمان های جدید حکومتی ، از جمله : مراکز درمانی ، بانک مرکزی ، بیمه ، رادیو و ... دست بزند.

در این راستا ایجاد کار و تاسیس شرکت ها و کارخانجات مختلف ، بالاخص تولیدات مواد غذایی در دستود کار قرار گرفت که از عظیم ترین این شرکت ها ، شرکت "نستله" می باشد .

شرکت نستله شرکتی چند ملیتی و از بزرگترین تولید کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی در سطح جهان است که در سال???? توسط "هانری نستله" با هدف تولید غذای کودکان تاسیس شد و در حال حاضر با داشتن 350 شعبه در 100 کشور ، بزرگ ترین شرکت تولیدکننده مواد غذایی در جهان است ، در سوئیس تاسیس شد . نستله که یک شرکت صهیونیستی بوده و 50 درصد از سهام آن متعلق به صهیونیست ها است ، قدمتی 150 ساله دارد . این شرکت که  دفتر مرکزی آن در "ویوی" سوئیس قرار دارد با فروش بیش از ?? بیلیون فرانک ، نام خود را در بورس سهامSWX" " سوئیس ثبت کرد .

این شرکت در سال ???? با خرید ?? درصد سهام شرکت اسرائیلی تولید مواد غذایی "اوسم" نخستین گام برای سرمایه گذاری در اسرائیل را برداشت و دو سال بعد با تزریق سرمایه گذاری ??? میلیون دلاری به این شرکت سهم خود را به ???? درصد افزایش داد.  شرکت اوسم که اکنون متعلّق به شرکت نستله می ‌باشد ، طبق گزارش Coface ، از نظر میزان گردش مالی در اسرائیل طی سال ????، در میان شرکت‌های اسرائیلی که در زمینه‌ی مواد غذایی ، نوشابه‌ ها و تنباکو فعالیت می‌ کنند در رتبه ‌ی چهارم  و در میان تمام صنایع اسرائیلی در رتبه‌ ی چهاردهم قرار دارد .

اکنون کاملا آشکار است که اسرائیل با سلطه بر اقتصاد جهانی سعی بر نفوذ در کشور های جهان به ویژه کشورهای اسلامی را دارد تا به تدریج بر آن ها اشراف یافته و طرح نهایی خود را که "حکومت بر جهان" است ، عملی سازد .

پیش از این نستله در سال ???? میلادی نیز ، مبلغ ?/?? میلیون دلار به صندوق غرامت هولوکاست واریز کرده بود . شرکت ، این پول را بابت غرامت استفاده از کارگران اجباری طی جنگ جهانی دوم که در کارخانه‌های تابع این شرکت در مناطق تحت تسلط حزب نازی کار می ‌کردند ، پرداخت کرده است. در طول جنگ جهانی دوم تعدادی از شرکت های سوئیسی که در آلمان نازی کارخانه داشتند از کارگرهای اجباری که به صورت برده مورد استفاده قرار می‌ گرفتند ، بهره برده بودند ، که پس از جنگ با شکایت بازماندگان جنگ مجبور به پرداخت غرامت شدند.

در سال ???? این شرکت (نستله) تحت قراردادی میان اسراییل و سوییس بیش از ?? میلیون دلار به اقتصاد اسرائیل تزریق کرد در این راستا طی چند سال اخیر مخالفت‌ هایی با فعالیت نستله در ایران به وجود آمد که در نهایت قوه قضاییه فعالیت‌های این شرکت در ایران را بلامانع اعلام کرد ، این در حالی است که از سال 1379 تاکنون شرکت نستله 700 میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کرده است و 400 نفر در ایران به طور مستقیم و 500 نفر نیز به طور غیر مستقیم برای این شرکت در حال فعالیت هستند.

اولین سرمایه گذاری شرکت نستله در سال 1379 با تولید سرلاک (غذای کودک) در ایران کار خود را آغاز کرد علاوه بر فعالیت در اسرائیل به دلیل کار اجباری کودکان در مزارع و فروش محصولاتی که موجب مرگ چندین کودک شیرخواره شده ، در برخی نقاط دنیا تحریم شده است.

نستله

تعداد کارمندان این شرکت در سراسر دنیا را 276 هزار نفر می باشد و هم اکنون 480 کارخانه از شرکت نستله در سراسر دنیا در حال فعالیت است ؛ به طوری که نیمی از این کارخانجات در کشورهای "در حال توسعه" قرار دارد . ضمنا 30هزار پرسنل در کشورهای اسلامی در کارخانجات نستله فعال اند و 47 کارخانه نیز در این کشورها تاسیس شده است .

با تمام تحریم ها  و مخالفت ها با فعالیت این شرکت اسرائیلی تبلیغات نستله به رسانه ی ملی ایران اسلامی نیز راه یافت. شرکت نستله در صدد است تا از ظرفیت های "رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران" برای تبلیغ کالاهای خود استفاده کند و این در حالی است که نام کشور ایران در صدر اسامی کشورهای مخالف با رژیم صهیونیستی قرار داشته و این رژیم با بهره مندی از فن جنگ نرم سعی در نابودی ایران و اسلام دارد .

و اینک با ذکر چند نمونه ، به تفاوت ایران و کشور های دیگر در زمینه ی تبلیغ محصولات نستله پی می بریم :

1) تبلیغات شرکت نستله در تهران ، در حالی که UNISON بزرگ‌ ترین اتحادیه ی انگلستان و یک گروه مسیحی به نام Christian Aid  کالاهاd شرکت نستله را به خاطر جنایات اسرائیل ، تحریم کرده‌اند. 

2) تبلیغ محصولات نستله در کنار پخش چند باره ی موسیقی سرود ملی رژیم غاصب اسرائیل از صداوسیمای جمهوری اسلامی .

3) محصولات شرکت نستله در روزنامه های کثیرالانتشار کشور ما تبلیغ می شود در حالی که اسپانیا ، این شرکت را بایکوت می کند .

4) فراورده های نستله در ورزشگاه ?زادی تبلیغ می شوند در حالی که کشور سوریه فروش این محصولات را ممنوع اعلام می کند .

با تمام تحریم ها  و مخالفت ها با فعالیت این شرکت اسرائیلی تبلیغات نستله به رسانه ی ملی ایران اسلامی نیز راه یافت.

5) مواد خوراکی تولید شده توسط شرکت نستله بیشترین تبلیغ را نسبت به محصولات داخلی در سراسر ایران دارد اما چندی پیش اتحادیه عربی تحریم اسرائیل این شرکت را مورد تحریم قرار داد .

اکنون کاملا آشکار است که اسرائیل با سلطه بر اقتصاد جهانی سعی بر نفوذ در کشور های جهان به ویژه کشورهای اسلامی را دارد تا به تدریج بر آن ها اشراف یافته و طرح نهایی خود را که "حکومت بر جهان" است ، عملی سازد . این طرح از مواردی است که زعمای صهیون در پروتکل های خویش تاکید وافری بر آن داشتند و امروزه صهیونیست ها تنها را ه نیل به اهداف خویش را، جامه ی عمل پوشاندن به مفاد پروتکل های زعمای صهیون دانسته و در این رایتا از هیچ عملی فرو گذار نیستند این در حالی است که  برخی کشور های جهان با غفلت و عدم توجه لازم بر تاسیس شعب شرکت های تولیدی این رژیم و تبلیغ محصولات آن ها ، مسیر را برای تحقق اهداف شوم اسرائیل (خواسته و ناخواسته) هموار می سازند .

 

 


 

 

منابع: خبر گذاری فارس/سایت روزنامه دنیای اقتصاد/ سایت طلبه نیوز/سایت تبیان





بازدید امروز: 18 ، بازدید دیروز: 53 ، کل بازدیدها: 557884
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ