سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خودکشی یک هارد دیسک

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 90/1/28:: 10:42 صبح


شرکت توشیبا قصد دارد در اقدامی نو دست به تولید سری جدیدی از هارد دیسک‌ها بزند. بر اساس گفته های این شرکت هارد دیسک‌‌های مذکور در اواخر بهار سال جاری برای مشتری‌های خاص و ناشناس ساخته می‌شود. مشتری‌هایی که هرگز نام آنها فاش نخواهد شد. شاید برای شما هم این فضای امنیتی تعجب بر انگیز باشد.


 

 

هارد دیسک

هارد دیسک‌های جدید توشیبا مجهز به سیستم ویژه‌ای خواهند بود که در مواجه به شرایط خطر خود به خود اطلاعات را پاک کرده و هیچ اثری از آنها بر جای نمی گذارند. این هارد دیسک‌ها که با نام تجاری  MKxx61GSYG شناخته خواهند شد، هنگامی که به سیستم ناشناسی متصل شوند، عملیات خود پاک کنی را شروع می‌کنند. تنها در صورتی می‌توان از خودکشی هارد جلوگیری که که آن را از دستگاه جدا کنیم و یا بشکنیم.

کاربران برای حفظ امنیت بیشتر می‌توانند موارد دیگری نیز برای حفظ اطلاعات انجام دهند. برای مثال می‌توان عملیات نوشتن بر روی دیسک و یا رمز گشایی اطلاعات را غیر فعال کنند. 

 

توشیبا اعلام کرده است که این هارد دیسک ها از سیستم رمز نگاری ??? بیتی AES بهره می‌برند و این سیستم رمزنگاری بالاترین درجه امنیت در آمریکا را دارد. MKxx61GSYG به زودی با ظرفیت‌های ??? تا ??? گیگابایت با ?? مگابایت بافر و سرعت ???? RPM مخصوص مراکز تولیدی، پزشکی، نظامی تولید می‌شوند.

 

Toshiba just announced a new hard drive for notebook computers that will appeal to enterprise users and security fanatics alike.

If the MKxx61GSYG is ever connected to an un-authorized computer, it will automatically erase all of its contents to prevent data thievery.

The hard drive auto-encrypts any data written to it for extra security, and can be erased instantly on comman.

It will come in capacities from 160GB to 640GB with a 7200 RPM spin speed.

There"s no word yet on which big computer companies will buy up these drives, but Toshiba is starting production soon.

 

هارد دیسک

بعد معرفی پورت Thunderbold دو شرکت AMD  و Intnet اعلام کردند که از این پس از USB 3.0 پشتیبانی نخواهند کرد. USB 3.0  نسل جدید پورت‌های USB است که نسبت به USB 2.0 از سرعت بیشتری برخوردارند. پشتیبانی نکردن این دو غول تراشه دنیا به معنای شکست USB 3.0 بود در حالی که برخی از ابزار هم اکنون به پورت USB 3.0  مجهز هستند. 

 

در نهایت شرکت AMD عنوان کرد که ازUSB 3.0 پشتیبانی خواهد کرد و تراشه‌های AMD A75 و AMD A70M اولین نسل از این نوع تراشه‌ها خواهند بود.

 

به نظر می‌رسید پیش از این شرکت اینتل در تلاش برای جایگزینی پروتکل جدید خود، یعنی Thunderbold به جای USB  است. اما اینتل اعلام کرده که  Thunderbold و USB مکمل یکدیگرند و تراشه‌های آینده این شرکت از USB 3.0 پشتیبانی خواهد کرد. بر اساس گفته این شرکت تراشه‌های جدید که از Thunderbold و USB 3.0 به طور همزمان پشتیبانی می‌کنند در سال 2012 عرضه خواهد شد.

هارد دیسک

 

 

منابع:

businessinsider

dailytech





بازدید امروز: 23 ، بازدید دیروز: 4 ، کل بازدیدها: 557835
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ