سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خیانت از راه دور

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/2/29:: 9:25 صبح

خیانت از راه دور

آسیب شناسی گپ های اینترنتی(چت) در زندگی زناشویی

خیانت

بعد از ظهر از نیمه گذشته و من بی صبرانه منتظر بازگشت همسرم به خانه هستم. امیدوارم که حداقل امشب وقت کافی برای من و فرزندم داشته باشد. توقع بیرون رفتن و یا سرگرمی مشابه را ندارم بلکه تنها آرزو دارم بعد از مدتها یک ساعت بدون هیچ مشغله به چشم های من نگاه کرده و اجازه دهد در مورد اتفاقات روز برایش تعریف کنم نه اینکه دایما سر در مانیتور کامپیوتر خود کرده و از بین حرفهایی که می زنم تنها برخی را آن هم  نصفه و نیمه بشنود.()

بعضی اوقات دچار تردید می شوم ! نمی دانم یک انسان چگونه می تواند این همه توان بدنی برای نشستن پشت مانیتور کامپیوتر  و گشت و گذار در اینترنت، چت کردن، دانلود فیلم و ... داشته باشد.

مانند هر ارتباط دیگری که ممکن است توام با مشکلاتی باشد، چت کردن نیز پتانسیل بالایی برای بروز مشکلات مختلف دارد .

 

 

امشب هم همسر من به خانه بازگشت و مانند همیشه برخلاف آرزوی همیشگی من، بعد از سلام و احوال پرسی و حتی قبل  ازشستن دست و صورتش، رایانه اش را را روشن می کند و در حالیکه سیستمش در حال اتصال به اینترنت است لباسهایش را با عجله عوض کرده، دست و رویش را می شوید و پای سیتمش می نشیند. دیگر از این وضعیت خسته شده ام و نمی دانم تا چه زمانی می توانم این شرایط عذاب آور را تحمل کنم؟

 

 از اینکه همسرم دایما در فضای اینترنت با زنان و مردان ناشناس در حال چت کردن است ناراحت هستم. درست است که به گفته خودش با هیچ یک از آنها ارتباط  رودر رو نداشته و آنها را نمی شناسد، اما من اصلا احساس خوبی در برابر این وضعیت ندارم.....

این بخشی از درد دل های یک زن جوان بود که از چت کردن های دایم همسرش در فضای اینترنت شکایت دارد.

با ورود اینترنت به کشورهای مختلف، گروه های زیادی از مردم با ایجاد کلوپ های اینترنتی، از مزایای این وسیله اعجاب انگیز در زمینه تحقیق، تبادل اطلاعات، ارسال پیام و... بهره گرفتند، اما چیزی که بیشترین وقت نوجوانان وجوانان و حتی

چت بازی

 افراد متاهل را در این کلوب ها صرف می کند استفاده از چت (گپ اینترنتی) است. 

امروزه  فضای اینترنت مکانهای بسیار متنوعی برای ارتباط با افراد مختلف(چت کردن) فراهم اورده است. اینترنت تبدیل به یک تکنولوژی شگفت آور شده که شما می توانید با افراد بسیاری از مردم سراسر جهان که حتی ممکن است تا آخر عمرتان هرگز آنها را به طور حضوری ملاقات نکنید، ارتباط برقرار نمایید. در زمینه تجارت، خدمات مختلف، تبلیغات و ... این فضای مجازی یک انقلاب در زمینه ارتباطات ایجاد کرده است.

اما مانند هر ارتباط دیگری که ممکن است توام با مشکلاتی باشد، چت کردن نیز پتانسیل بالایی برای بروز مشکلات مختلف دارد .

با استفاده از این وسیله افراد  از پشت کامپیوتر با دوستان مجازی خود در اطراف و اکناف جهان در حال گفتگو و درددل اند. به این روند می توان دوستی از طریق چت گفت.

آنچه مسلم است، انسان براساس غریزه دوست دارد که کسی را دوست داشته باشد و بیشتر انسان ها تمایل دارند که جنس مخالفی را دوست داشته باشد، اما جدا از این بحث که این ارتباطات پیامدهای سختی برای افراد مجرد داشته، به نظر شما افراد متاهل با چه انگیزه و فکری وارد این روابط می گردند؟

اینترنت تبدیل به یک تکنولوژی شگفت اور اشده که شما می توانید با افراد بسیاری از مردم سراسر جهان که حتی ممکن است تا آخر عمرتان هرگز آنها را به طور حضوری ملاقات نکنید، ارتباط برقرار نمایید.

انسان ممکن است کسی را دوست داشته باشد به این علت که فرضا با او قرابت فامیلی دارد؛ پدر، مادر، برادر، خواهر و....این دوستی توام با نوعی احترام ودلسوزی است، ولی اگر طرف دوست داشتنی ما و شما بیگانه ای باشد و حتی زندگی زناشویی ما را در معرض تهدید قرار دهد، این ارتباطات چه معنایی خواهد داشت؟

ارتباطات اینترنتی یک فضای مدرن ارتباطی برای افراد تنها ، نوجوانان و جوانان ماجرا جو و به طور کلی دسته وسیعی از افراد دنیا ایجاد کرده است اما در این مقاله قصد داریم در مورد چت کردن در افراد متاهل و مضرات جانبی آن صحبت  کنیم.

برخی از افرادی که متاهل هستند به جای آنکه اوقات آزاد خود را صرف خانواده و یا حتی فرزندان خود بکنند، دایما در فضای مجازی چت بوده و این رفتارشان به مرور باعث بروز مشکلات زناشویی شده است. البته شرایط زمانی بحرانی تر می شود که افراد متاهل به چت کردن با افرادی از جنس مخالف می پردازند. فریبنده ترین بخش این ماجرا آن است که افراد معتقدند چون ارتباط رودررویی در این فضا وجود ندارد و احتمالا هرگز یکدیگر را ملاقات نمی کنند، لذا این ارتباط بلامانع  و خالی از اشکال می باشد.

گسستن پیوند

اما تمام کسانی که بزرگترین سرگرمی شان چت کردن در فضای اینترنت به خصوص چت با جنس مخالف است خوب می دانند که قرار گرفتن در فضای وسوسه انگیز گپ اینترنتی با جنس مخالف و خوش و بش های اینترنتی بزرگترین مشوق برای ادامه یافتن این روابط است.

در بسیاری  از موارد افراد متاهل به خصوص مردان اهل چت، این سوال را مطرح می کنند که مگر این ارتباطات مجازی نیز دارای اشکال است و ممکن است که در زندگی زناشویی خلل وارد کند؟

در اینجا پاسخ ما به طور قطع "آری" خواهد بود و مهم تر اینکه اگر این رفتار را دور از چشم همسرتان و یا در غیاب او انجام میدهید مرتکب یک خیانت شده اید. درست است که این رابطه رودررو نیست اما توجه داشته باشید که بسیار مضر است، چرا که افراد در یک فضای هیجانی قرار گرفته و به جای آنکه هیجانات و عواطف خود را صرف ارتباط با همسر خود بکنند، این انرژی روانی برای یک یا چند فرد دیگر (خارج از دایره زناشویی) سرمایه گذاری می شود و نتیجه چنین فرآیندی مسلما تحت تاثیر قرار گرفتن زندگی زناشویی خواهد بود.

یک دلیل منطقی و کاملا علمی ما برای این ادعا پژوهشی است که در این زمینه انجام شده است.درمانگران حیطه زناشویی، طی مطالعه ای  دریافته اند زوجینی که یکی از آنها(و یا حتی هر دو)درگیر ارتباط از طریق چت می گردند، سه برابر بیشتر از سایر زوجین دچار مشکلات زناشویی شده و سه برابر بیشتر در معرض طلاق قرار خواهند گرفت.

این آمار و حتی آمارهای مشابه نشان می دهد ارتباطاتی از این دست باعث شکل گیری روابط صمیمانه با افرادی خارج از دایره زناشویی شده و فضای اعتماد و اطمینان بین همسران را مخدوش می سازد.

لذا تاکید داریم  که هر فردی که معتقد است این گونه روابط مجازی در فضای اینترنت و برقراری روابط صمیمانه با افراد(علی رغم ارتباط رودر رو) امری بلامانع و خالی از اشکال است، باید بداند که لازم است معیارهای اخلاقی خود را مورد تجدید نظر قرار داده و  درک و شناخت خود در مورد ازدواج و تشکیل زندگی مشترک، اعتماد و صداقت میان زوجین و توجه به ضرورت حفظ حریم زناشویی را مورد اصلاح و بازبینی قرار داده و برای حریم خانوادگی خود ارزش بیشتری قایل شوید.

 

منبع: تبیان- مریم عطاریان




بازدید امروز: 7 ، بازدید دیروز: 135 ، کل بازدیدها: 559551
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ