سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارتقای ویندوز 7

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/11/25:: 9:17 صبح

تشخیص پیش‌نیاز سخت‌افزاری رایانه

برای این که یک سیستم عامل بتواند به درستی کار کند، باید روی سیستمی نصب شود که حداقل سخت‌افزار مورد نیازش را داشته باشد. اما این کافی نیست! باید توجه داشته باشیم که قرار نیست ما با سیستم عامل کار کنیم! به عبارت دیگر همه ما نرم‌افزارهای کاربردی زیادی داریم که برای کارهای روزانه یا حرفه‌ای از آنها بهره می‌بریم.

 

در نتیجه باید سخت‌افزار سیستم خود را به گونه‌ای انتخاب کنیم که جوابگوی نیازهای «ما» باشد نه نیازهای «سیستم عامل» ما! با توجه به آنچه گفته شد، ‌معمولا 2 فهرست سخت‌افزاری برای هر سیستم عامل ارائه می‌شود، فهرست اول با عنوان «minimum requirement» یا حداقل نیازهای یک سیستم عامل به منابع سخت‌افزاری و فهرست دیگر با عنوان «recommended» یا پیشنهاد شده است که معمولا مقادیر فهرست دوم، 2 برابر فهرست اول در نظر گرفته می‌شود. (جدول 1-1)

می‌توانید مقادیر این جدول را 2 برابر کنید تا فهرست «پیشنهاد شده» را به دست آورید! البته اگر قرار باشد Need For Speed shift را بازی کنید، شاید یک گیگابایت حافظه کارت گرافیک و 4 گیگابایت رم هم برایتان کافی نباشد!

به طور کلی ویندوز 7، دو نوع ساختار 32 بیتی

ورژن 64 بیتی ویندوز 7 نیز تنها روی سیستم‌هایی نصب می‌شود که از پردازنده‌های با ساختار x64 استفاده می‌کنند.

حال که حداقل نیازهای سخت‌افزاری برای نصب ویندوز 7 را شناختیم، باید قبل از نصب، سیستم خود را با آن مطابقت دهیم، اما چگونه؟ شاید ساده‌ترین راه، بررسی تک‌تک سخت‌افزارها باشد! می‌توانیم از برگه General در System Properties (به Control Panel بروید و System را انتخاب کنید یا روی My Computer کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید یا از کلید ترکیبی win logo + pause استفاده کنید) مقادیر مربوط به CPU و RAM را مشاهده کنیم، از Disk management، مشخصات هارددیسک خود را به دست آوریم و... اما شاید بررسی کارت گرافیک و این که آیا WDDM یا

این نرم‌افزار با حجم حدود 3‌/‌8 مگابایت به صورت رایگان از سایت مایکروسافت قابل دانلود است. برای پیدا کردن آن، عبارت

این نرم‌افزار قابلیت نصب روی سیستم عامل‌های 7، Vista و XP SP2 (SP2 = سرویس پک 2) را داراست. اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که برای نصب و اجرای نرم‌افزار به

پس از نصب نرم‌افزار و قبل از اجرای آن، مطمئن شوید که تمامی سخت‌افزارهایی که همیشه یا معمولا از آنها استفاده می‌کنید، مانند پرینتر، اسکنر، هارددیسک اکسترنال و در مجموع USB Device‌ها به سیستم متصل و روشن هستند. علاوه بر این باید به اینترنت متصل باشید.

حال نرم‌افزار را اجرا کنید، ‌Start check را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا نرم‌افزار، سخت‌افزار و برخی نرم‌افزارهای سیستم شما نظیر آنتی‌ویروس، محصولات مایکروسافت و... را بررسی کند.

بعد از این که مرحله scan به پایان رسید،‌گزارشی را مشاهده خواهید کرد. مشخص است که سیستم انتخابی ما، قابلیت نصب ویندوز 7 را ندارد. (البته ما نصب کردیم و شد! ولی واقعا نمی‌توانستیم با آن کار کنیم!)

 

در ستون minimum requirement ،System ‌ها یک به یک بررسی شده و در مقابل هر یک در ستون Details، توضیحات مربوطه و پیشنهادهایی برای رفع موانع ارائه شده‌است.

همان طور که مشاهده می‌شود، سیستم انتخابی ما، Windows Aero را پشتیبانی نمی‌کند، RAM و فضای خالی هارددیسک آن هم کمتر از آن چیزی است که ویندوز 7 به آن نیاز دارد.

در قسمت Devices ، دیگر سخت‌افزارها به همراه USB Device‌ها بررسی شده‌اند؛ مواردی همچون مودم ADSL، ‌کارت گرافیک، کارت صدا، وب‌کم و... .

 

همان طور که مشاهده می‌شود، کارت گرافیک ما برای ویندوز 7 ناشناخته است! اما مثلا در مورد مودم ADSL، پیشنهاد شده که قبل از نصب، درایور آن را برای ویندوز 7، از تولیدکننده دریافت کنیم!

در قسمت Programs  نیز برخی نرم‌افزارها که معمولا یا محصولات خود مایکروسافت هستند یا به نوعی از نظر سیستم عامل مهم محسوب می‌شوند مانند آنتی‌ویروس و... فهرست شده و سازگاری آنها با ویندوز 7 بررسی شده است.

 

حالا تا حدود زیادی می‌دانیم که امکان مهاجرت به ویندوز 7 را داریم یا نه!

روش‌های دیگری نیز برای بررسی سازگاری نرم‌افزارها و سخت‌افزارها با ویندوز 7 وجود دارد که در شماره بعد، به آنها خواهیم پرداخت.


حداقل نیازهای سخت‌افزاری ویرایش‌های مختلف ویندوز 7

  

  

  

  

  

(x86) و 64 بیتی (x64) را برای پردازنده‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. به خاطر داشته باشید که می‌توان ویندوز 32 بیتی را روی سیستمی با ساختار پردازنده 64 بیتی نصب کرد، اما همان طور که قبلا عنوان شد، ورژن 32 بیتی ویندوز 7 نمی‌تواند بیش از 4 گیگابایت (حدود 5‌/‌3 گیگابایت) رم را به کار گیرد.Pixelshader 2.0 را پشتیبانی می‌کند یا نه، به این سادگی نباشد.بهترین روش برای بررسی سازگاری سیستم از نظر سخت‌افزاری و تا حدودی نرم‌افزاری با حداقل نیازهای ویندوز 7 برای کاربران خانگی، استفاده از نرم‌افزار windows 7 upgrade advisor است که مشابه آن برای ویندوز ویستا نیز ارائه شده است.windows 7 upgrade advisor را در گوگل جستجو کنید!.NET Framework 2.0 یا ورژن‌های جدیدتر آن نیاز دارید. اگر ویندوز XP شما، به‌روزرسانی شده، مطمئن باشید که می‌توانید از این نرم‌افزار استفاده کنید!

 





بازدید امروز: 55 ، بازدید دیروز: 29 ، کل بازدیدها: 559393
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ