سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 گام برای جوانتر شدن

ارسال شده توسط N در 89/10/28:: 9:40 صبح
از گذشته‌های دور، داشتن عمر طولانی یکی از آرزوهای بشر بوده است و یافتن اکسیر جوانی همواره ذهن او را مشغول خود کرده است. تا این‌که با پیشرفت علم، او دریافت پیر شدن بخشی غیرقابل اجتناب از زندگی است. زندگی‌ای که با تولد و دوران نوزادی شروع می‌شود و با گذر از مراحل مختلف به پیری و کهنسالی می‌رسد. اما همین علم، به او نشان داد با اتخاذ شیوه‌هایی در نوع زندگی و تغذیه می‌توان رسیدن به مرحله پیری را تا حدی به تاخیر و تعویق انداخت.

متخصصانی که در مورد پیری بررسی می‌کنند با انجام آزمایش‌هایی برای تعیین سن زیستی (و نه سن تقویمی) و اندازه‌گیری مواردی مانند دقت بینایی و زمان واکنش نسبت به افزایش سطح گلوکز، کلسترول و فشار خون، انعطاف پوست و سطوح هورمونی، به این اعتقاد رسیده‌اند که با آرامش بیشتر و به قول معروف، جوان‌تر شدن بدن، این سطوح هم کاهش یافته و بدن در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌شود.

بنابراین با تغذیه و رژیم غذایی مناسب، تحرک کافی و استفاده از روش‌های ساده ذهنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توان به افزایش سطح هوشیاری، پیشگیری از پیری زودرس و جلوگیری از بیماری‌ها کمک شایانی کرد.

کتاب 10 گام تا جوان‌تر شدن به این مسائل می‌پردازد و یک برنامه پیش روی شما می‌گذارد. یک برنامه 10 مرحله‌ای که شما را از پیری زودرس زندگی در قرن بیست و یکم دور کند.

نویسنده معتقد است، خوردن مواد مغذی و کم‌کالری سبک، شامل میزان قابل توجهی مواد خام، انرژی لازم برای زندگی را افزایش می‌دهد و افزایش انرژی زندگی، پیری و سالخوردگی را به تعویق می‌اندازد. همچنین شفافیت ذهنی ما را افزایش می‌دهد، تعادل عاطفی ما را بهبود می‌بخشد و سرزندگی ما را بیشتر می‌کند.

سازمان‌های بسیار معتبر جهانی مانند موسسه ملی سرطان آمریکا، اکنون فعالانه پژوهش‌هایی را در قلمرو تغذیه با استفاده از عناصر ریزمغذی، مواد شیمیایی گیاهی، آنزیم‌ها، فیبر و ویتامین‌ها پیگیری می‌کنند. در عین حال تقریبا تمام متخصصان بهداشت و تندرستی از پزشکان گرفته تا کارشناسان درمان طبیعی، اکنون تایید می‌کنند که 70 درصد سرطان‌ها و سایر شرایط زوال‌آور به طور قابل‌ملاحظه‌ای به نحوه تغذیه و زندگی ما بستگی دارند.

«10 گام تا جوان‌تر شدن» نوشته لسلی کنتون و ترجمه آناهیتا آذری است. انتشارات قدیانی آن را در شمارگان 3300 نسخه چاپ کرده و شما می‌توانید با قیمت مناسب 1400 تومان آن را خریداری کنید.

 





بازدید امروز: 56 ، بازدید دیروز: 135 ، کل بازدیدها: 559600
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ