سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنرمندانی با خانه های میلیاردی

ارسال شده توسط مدیر وبلاگ:علی در 89/5/25:: 11:16 صبح

جمشید سماواتیان ـ هنرمند نقاشی ـ معتقد است:«طرح تکریم هنرمندان باید سریعا لغو شود، چون موجب تبعیض و بی‌عدالتی است.» این هنرمند بیان کرد: این طرح از ابتدا بی‌مطالعه انجام شد و میلیاردها تومان پول را به هدر داد. چون هنرمندی که درآمد زیادی در طول ماه دارد، نیازی به ماهی 100 هزار تومان ندارد، ولی همین پول می‌تواند مصارف بسیار خوبی دیگری هم داشته باشد.

جمشید سماواتیان

وی ادامه داد: اگر ما در کشور، حکومت اسلام و عدل علی (ع) داریم، طرح نسنجیده و بدون مطالعه را نباید اجرا کنیم. من به تمام هنرمندنمایانی که() با داشتن خانه‌های چند میلیاردتومانی در داخل و خارج کشور و درآمد‌های چند میلیونی در ماه که گاهی شنیده می‌شود کارهای آنها حدود میلیارد‌ها در حراج‌های خارجی فروش رفته‌اند می‌گویم، شما با قبول این ماهی صدهزار تومان که هیچ نیازی به آن نداشتید بیماری طمع خود را اثبات و صلاحیت خود را در عالم قدسی و متحدانه هنر و هنرمند به دست خودتان ساقط کردید. در حالی که خوب می‌دانید همین ماهی صد‌هزار تومان اگر به هموطنان و خانواده‌های محروم و گرسنه کشور برسد، حتما موجب نجات آنها از مرگ، بیماری، فقر و اعتیاد می‌شود.

سماوایتان پیشنهاد کرد: لیست ثروتمندانی که به‌نام اصطلاح هنرمند از طرح تکریم هنرمندان می‌گیرند، منتشر شود تا معلوم شود، هنر چیست و هنرمند کیست و سیه روی شود هر که در او غش باشد.

این هنرمند نقاش در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: هنوز در کشور یک ارگان یا سازمان برای نقد و  پژوهش آثار هنری که طبق استانداردهای جهانی باشد، وجود ندارد و ما هنوز هیچ بانکی از اطلاعات هنرمندان معاصر نداریم.

سماواتیان ادامه داد: سازمانی برای نقد، تحلیل و بررسی آثار هنری در سطح جهانی می‌تواند در حکم یک ترازو عمل کند و اعتبار آ‌ثار و افراد را مشخص کند، ولی در شرایطی که ما چنین ارگانی نداریم، تمام این درجه‌بندی‌ها بی‌اعتبار است.

وی عنوان کرد: فرهنگستان هنر یا وزارت ارشاد هنوز سایتی ندارند که حداقل پیشگامان هنر معاصر را در شاخه‌های مختلف معرفی کند.

 من به تمام هنرمندنمایانی که با داشتن خانه‌های چند میلیاردتومانی در داخل و خارج کشور و درآمد‌های چند میلیونی در ماه که گاهی شنیده می‌شود کارهای آنها حدود میلیارد‌ها در حراج‌های خارجی فروش رفته‌اند می‌گویم،خوب می‌دانید همین ماهی صد‌هزار تومان اگر به هموطنان و خانواده‌های محروم و گرسنه کشور برسد، حتما موجب نجات آنها از مرگ، بیماری، فقر و اعتیاد می‌شود

سماواتیان در بخش پایان این گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از خرید و فروش آثار هنری در ساختمان فرهنگستان هنر توسط بانک پاسارگاد ،عنوان کرد: این کار باعث شده که معامله و دلالی آثار هنری به جایی به نام فرهنگستان هنر که مکان پژوهشی است وارد شود و این کار فقط باعث ایجاد شهرت کاذب برای عده‌ای خاص از گروهی خاص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان این کار ،در برابر این موضوع باید پاسخگو باشند و اینکه اگر قرار باشد چنین اقدامی در فرهنگستان هنر صورت بگیرد، باید از همه‌ هنرمندان کشور خواسته شود تا در آن حضور داشته باشند و آثارشان را ارائه دهند.

این هنرمند نقاش در پایان از شالویی تشکر کرد و ادامه داد: سرانجام این مدیر آثار گنجینه‌ موزه هنرهای معاصر و ثروت ملی را که سال‌ها در زیرزمین موزه دفن شده بود، جهت استفاده مادی و معنوی کشور در معرض نگاه عموم به نمایش دائمی درآورد، گرچه هنوز راه درازی در پیش است.





بازدید امروز: 34 ، بازدید دیروز: 29 ، کل بازدیدها: 559372
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ